1. leht 1-st

Käivitamisel tossab GF/GE

PostitusPostitatud: 14 Veebr 2012, 16:05
Postitas rauli2288
Tere rahvas mul nimelt mazda 626 2.0 97a hakkas peale õlivahetust külmalt suitsema.Soojalt brobleem kaob ja enne seda pole olnud seda jama vana õliga.Alati oli käivitus hea puhas ainult auru tuli veidi.Uue õlina panin addnoli poolsündi.Samas panin tähele seda,et õli on pandud maksimum leveli jutini ehk isegi ca millimeeter rohkem.Kas see ei või olla põhjus.Kui asi võib olla õlirõngastest siis kes teab palju see vahetus maksma läheb koos osadega.Või keegi tartust kes teeks andku teada.

Re: mazda 626 peale õlivahetust

PostitusPostitatud: 14 Veebr 2012, 18:47
Postitas Evert
Tõenäoliselt on uus õli vedelam, sellepärast vanaga ei suitsenud. Õli normi probleem olla ei tohiks, seega ilmselt jäävad sõelale õlirõngad.

Re: mazda 626 peale õlivahetust

PostitusPostitatud: 14 Veebr 2012, 19:25
Postitas Siim
Õlirõngad jah.

Re: mazda 626 peale õlivahetust

PostitusPostitatud: 14 Veebr 2012, 19:27
Postitas rauli2288
Jah ise arvan ka,et siiski ei ole mõtet jamada ja otsida vastuseid mis lahendusi ei anna.Asun vast kohe rõngaste kallale kui vaid teaksin kus kohast neid saab.Neti portaalides pole.Vast peab japanpartsi minema või.

Re: mazda 626 peale õlivahetust

PostitusPostitatud: 14 Veebr 2012, 19:38
Postitas Siim
Mario teadis vist kuskohast neid saab,mingitest koivuneni kataloogidest leidis ka,kui mul homme meeles on siis ma uurin soomest ise,siin kindlasti odavamad.

Re: mazda 626 peale õlivahetust

PostitusPostitatud: 14 Veebr 2012, 21:00
Postitas Mario
koivunen jep. A sa siim oled augule lähemal. :D
üks teooria on veel välja käidud, seda Mazda enda inimeste poolt: kasutada 5W-50 täissünti. Pidi samuti suitsemise edasi lükkama. Ise pole seda õli väga levinult leidnud ja King Oil on hakanud ka kuhugi ära peitma end. Kohe, kui võimalik, katsetan järgi.
Siiski rõngastevahetus on kindla peale minek, saab aimu, mis mootori sisemuses toimub.

Re: mazda 626 peale õlivahetust

PostitusPostitatud: 14 Veebr 2012, 21:23
Postitas rauli2288
Aajah no siis nii kui sa siim vaatad siis ikka kirjuta.Üritasin netist vaadata seda koivuneni,aga ei saa miskipärast midagi vaadata ei lase kusagil klikkida.

Re: mazda 626 peale õlivahetust

PostitusPostitatud: 15 Veebr 2012, 01:46
Postitas JaanusM
Õli rõngad 100% julgen väita.
Vana õli oli paksem ja ei nirisenud läbi lihtsalt, nüüd vedelam ja ongi tulem käes, ajutiselt aitab sind ehk paksem õli aga kauaks..

Las ma pakun, läbisõit on nõks üle 200 000 km?

Re: mazda 626 peale õlivahetust

PostitusPostitatud: 15 Veebr 2012, 09:41
Postitas skyline
Mario kirjutas:koivunen jep. A sa siim oled augule lähemal. :D
üks teooria on veel välja käidud, seda Mazda enda inimeste poolt: kasutada 5W-50 täissünti. Pidi samuti suitsemise edasi lükkama. Ise pole seda õli väga levinult leidnud ja King Oil on hakanud ka kuhugi ära peitma end. Kohe, kui võimalik, katsetan järgi.
Siiski rõngastevahetus on kindla peale minek, saab aimu, mis mootori sisemuses toimub.


Mario, odavat 5w-50 täissünti on Mannol toodangus. Olen kasutanud Mannol Stahlsynth Ultra 5w-50 õli. Tartus saab seda näiteks Sepa turul olevast Helika autokaupade poest ja Raunexist Vilandi maanteel vist ka. Hind on ca 20 eur 5 liitrine kanku.
Hetkel minu autol sees Mobil 5w-40 ja ütleks, et sellega on suitsemist väha harva, igatahes harvemini kui eelnimetatud 5w-50 õliga seda oli.
Muide, selliste suurte külmadega tasub hoolikamalt õlitaset jälgida, mootorid kipuvad siis rohkem õli võtma. Mul oli kuu ajaga sellest õlivarda normi lohust, mis peaks olema 1 liiter, pea pool ära haihtunud, kusjuures mootori otsest suitsemist ei olnud ja õlilekkeid ka ei näe, et oleks tekkinud.

Re: K: 626 peale õlivahetust käivitamisel tossab

PostitusPostitatud: 15 Veebr 2012, 10:56
Postitas rauli2288
JaanusM jah kust teadsid läbisõit jah juba 210600

Re: K: 626 peale õlivahetust käivitamisel tossab

PostitusPostitatud: 15 Veebr 2012, 11:02
Postitas JaanusM
rauli2288 kirjutas:JaanusM jah kust teadsid läbisõit jah juba 210600

Sest nende tüüpviga on see, et nõks peale 200 000km kuluvad õlirõngad sedasi ära, et hakkab külmalt suitsema, mul oli läbisõit 218 000 km kui ostsin ja suitses külmalt nagu ei tea mis asi, aga mul oli ploki tihend ka läbi.

Ühesõnaga, ajutiselt võib päästa sind paksem õli, aga Rõngaste vahetusest sa ei pääse, ja kui rõngaid vahetad juba, siis võid rihmad jne asjad ka ühe ropsuga ära vahetada, sest see mootor läheb sul ikka väga pulkadeks.

ma tegin kogu selle kadalipu läbi ja raha kulus kroonides selle peale umbes 4000 krooni koos tööga. ( Kusjuures Mootorit võtsime kaks korda lahti, aga noh tegin ise ka näpud õliseks sai kiiremini valmis. ) Aega kulus 2 päeva, sest ma ei suutnud kusagilt Saalesid saada ja ajasin neid mööda ilma taga.

Re: K: 626 peale õlivahetust käivitamisel tossab

PostitusPostitatud: 15 Veebr 2012, 13:30
Postitas rauli2288
Jaanus kus sa selle remondi tegid.Kas ise see 4000 on ju odav kui ma ei eksi.No see,et rihmad ja rõngad ja töö ka veel.Muidugi pole varem mazdat omanud ja hinnapoliitika veel võõras.Muide ootan eniselt pakkumisi tartu meestelt kes seda tööd oskavad.

Re: K: 626 peale õlivahetust käivitamisel tossab

PostitusPostitatud: 15 Veebr 2012, 13:31
Postitas martin
Eestis on ju pooltel autodel läbisõit 200k ümber :lolno:

Re: K: 626 peale õlivahetust käivitamisel tossab

PostitusPostitatud: 15 Veebr 2012, 13:35
Postitas rauli2288
martin kirjutas:Eestis on ju pooltel autodel läbisõit 200k ümber :lolno:

Jahh nii ta on,aga paraku vist see mazda sinna kanti kipub,et teatud aeg hakkab suitsema mitte,et halb auto oleks.Olin varem alfa omanik sellega kogu aeg muu jama oli.

Re: K: 626 peale õlivahetust käivitamisel tossab

PostitusPostitatud: 15 Veebr 2012, 15:07
Postitas JaanusM
Krt ma kuskilt lugesin mingit ilgelt tarka juttu nende rõngaste kohta, et need pidid mingi teistmoodi olema, mingi japside aretus kütuse säästmiseks vms, sp need mootorid ka suitsema hakkavad, et rõngad kergemad, või õrnemad või ei mäletagi täpselt mis nendega tehti,

aga jah, ma olen selle mazda üldiselt suhteliselt rahul, ei nurise nagu väga millegi üle, mugav, peaaegu vaikne, liigub jne.

Aga jah, need rõngad, aga samas usun, et kui korra vahetad siis teist korda enam seda tegema ei pea, sest jägmiseks korraks on juba kere ümbert ära roostetanud. :D.

Re: K: 626 peale õlivahetust käivitamisel tossab

PostitusPostitatud: 15 Veebr 2012, 19:54
Postitas tomkulibin
JaanusM kirjutas:Krt ma kuskilt lugesin mingit ilgelt tarka juttu nende rõngaste kohta, et need pidid mingi teistmoodi olema, mingi japside aretus kütuse säästmiseks vms, sp need mootorid ka suitsema hakkavad, et rõngad kergemad, või õrnemad või ei mäletagi täpselt mis nendega tehti...
323 BP mootoril on samas mõõdus kolvid, mis 626 FP, erinevusega, et kolvõrõngad paksemad, ehk suurem hõõrdetakistus, kütusekulu, pikaealisus ja kulumiskindlus. Nüüd siis tehtigi modi, et vähendada keskonna sastet ja suurendada mootori effektiivsust, millega kahanes resurss. Aga ega uuemate mootorite puhul ei panustatudki enam kestvusele. Niigi on antud mudel juba arvestuslikust ressursist kaugelt üle.

Re: Käivitamisel tossab GF/GE

PostitusPostitatud: 10 Jaan 2014, 13:06
Postitas raivo36
..

Re: Käivitamisel tossab GF/GE

PostitusPostitatud: 10 Jaan 2014, 14:38
Postitas Evert
Klapisäärtel ja õlirõngastel on üsna sarnased sümptomid küll. Loomulikult võid esiteks lasta klapisääretihendid vahetada, lootuses, et ehk aitab ja kui ei aita, siis rõngaste kallale minna, aga foorumikasutajate kogemuste järgi on süüdlaseks olnud (kui õigesti mäletan) alati rõngad.

Lase teha kompressiooni test. Kui mõni silinder on madalamate näitajatega, siis sinna võiks valada küünla-august u. korgitäis mootoriõli ja uuesti testida. Kui numbrid paranevad, siis on rõngaste viga. Kui mitte, siis klapisäärte. (allikas: internett)

Re: Käivitamisel tossab GF/GE

PostitusPostitatud: 10 Jaan 2014, 15:09
Postitas uve
sedasi saab küll vea kätte, et isegi siis kui on klapisääre tihendid läbi, ega vast ka kolvirõngaste vahetus siis kaugelgi enam ole.
naise autul ka suitseb , teen teise mootori valmis siis on ainult vahetuse vaev.
õemehel ka sama mootoriga oli suitsemise probleem, vahetas klapisääre tihendid ära kuid ikkagi jätkas suitsemist kolvirõngaste pärast.

Re: Käivitamisel tossab GF/GE

PostitusPostitatud: 10 Jaan 2014, 18:36
Postitas raivo36
Evert kirjutas:Klapisäärtel ja õlirõngastel on üsna sarnased sümptomid küll. Loomulikult võid esiteks lasta klapisääretihendid vahetada, lootuses, et ehk aitab ja kui ei aita, siis rõngaste kallale minna, aga foorumikasutajate kogemuste järgi on süüdlaseks olnud (kui õigesti mäletan) alati rõngad.

Lase teha kompressiooni test. Kui mõni silinder on madalamate näitajatega, siis sinna võiks valada küünla-august u. korgitäis mootoriõli ja uuesti testida. Kui numbrid paranevad, siis on rõngaste viga. Kui mitte, siis klapisäärte. (allikas: internett)


Väga kaval nõks igatahes katsetan homme .

Re: Käivitamisel tossab GF/GE

PostitusPostitatud: 11 Jaan 2014, 10:20
Postitas tomkulibin
raivo36 kirjutas:...Ja ka nemad viitasid tihenditele...
Kui palju on "nemad"el pistmist olnud Mada FS,FP mootoritega, milledel on see probleem tüüpveaks?

See test annab tõeseid tulemusi, kui teed seda külma mootoriga, sest ainult külmalt tossab. Kui soojalt teed testi siis saad tulemuse mis viitab kolvigrupi kulumisele(mis sisaldab ainiti ka kolvirõngaid).

Re: Käivitamisel tossab GF/GE

PostitusPostitatud: 13 Jaan 2014, 12:31
Postitas raivo36
..

Re: Käivitamisel tossab GF/GE

PostitusPostitatud: 13 Jaan 2014, 22:23
Postitas skyline
Minu arvates on klapisääretihendite vahetus raharaisk.
Kui sa siin foorumis veel veidi ringi otsid, siis leiad küllalt mehi, kes vahetanud esmalt klapisääretihendid ja sellest ei muutunud mitte kui midagi. Hilisem kolvirõngaste vahetus vaid aitas

Eks sa vaata palju õlikulu on, mul suitses ka mazda GF aeg-ajalt ostust saati 3,5a kuniks ta maha müüsin. Õlikulu 15 tuh vahetusvälba juures oli sealjuures 200-500 grammi ja ülevaatusel olid heitgaasid alati normis. Kui õli liitrites ei võta, siis on see suitsemine pigem esteetiline probleem, millega võid oodata. Kui õli hakkab liitrites minema tasub ära vahetada.

Re: Käivitamisel tossab GF/GE

PostitusPostitatud: 14 Jaan 2014, 13:05
Postitas raivo36
..

Re: Käivitamisel tossab GF/GE

PostitusPostitatud: 14 Jaan 2014, 14:07
Postitas skyline
See õlilisand võib sul tõepoolest veidi aidata. Mina kasutasin ka paar korda Mobil õli koos X1R õlilisandiga ja siis suitsemise probleem peaaegu kadus olles vaid väga harva 0 kraadi ümber ilmade puhul. Hullemini suitses odavõlidega.