1. leht 1-st

GE surmatants piduritega

PostitusPostitatud: 17 Mai 2015, 11:34
Postitas nomore
Tere hommikust!
Mida ma eile tegin? Veetsin 12 tundi auto kallal, üritades pidureid tutikal kombel käima saada. Pole need GE pidurid küll nii keerulised, aga töö käigus tekkis järsku 10 küsimust.

a) tagapiduril on liugur kinni. Üks "liugur" on polt ja teine on lihtsalt metallijurakas - vat see metallijurakas on kinni. Aga probleem on selles, et sadul keerleb selle metallijuraka teisest otsast (ehk siis metallijurakas pole kindlalt sadula (caliper mount) küljes kinni), seega jõuvõtete ja vedela õliga mul liugurit lahti saada ei õnnestunud. Teisel pool sain. Mis värk sellega on? Ja kuidas seda lahti võiks saada? Punase koha pealt käib asi ringi. Tegelikult peaks sealt ju kõvasti kinni olema.
Pilt
b) Pidurite õhutamine. Vist oskan, aga - ühel rattal ei saanud õhutusniplit lahti, ühel rattal MURDUS õhutusnippel ära (imekombel ei leki, mis värk sellega on?) ja kolmanda puhul vaatasin, et kui kaks on juba pidurivoolikust õhutatud, siis ei hakka igaks juhuks seda niplit enam kakkuma - vb läheb katki või jumal teab. Ühesõnaga: kas pidurivooliku kinnituse juurest õhutamine on OK või ei? Praegu on kolm ratast niimoodi õhutatud ja tulemus pidurdab, aga pedaal on ikka liiga lebo. Arvamusi?
PS. Õhutasin pedaalimeetodiga, pudelit ja voolikut ei olnud.

PPS. Ei kirjutanud oma auto teemasse, kuna tegu pole sama masinaga.

Re: GE surmatants piduritega

PostitusPostitatud: 17 Mai 2015, 14:58
Postitas 624AUH
Tere
See jurakas peabki ringi käima see on keermega ,neid mõlemaid pulki (liugureid) saab vahetada.
Pidurivooliku juurest õhutades ei saa kõike õhku kätte kuna õhutus nippel on kõige kõrgemal.
Piduriõhutusnippli otsas on koonus mis sulgeb ava seega kui lahtikeeramisel ära murdus on ava ikka suletud.

Re: GE surmatants piduritega

PostitusPostitatud: 17 Mai 2015, 15:12
Postitas nomore
624AUH kirjutas:Tere
See jurakas peabki ringi käima see on keermega ,neid mõlemaid pulki (liugureid) saab vahetada.


Okei, aga kuidas ma selle a) otsast ära keeran või b) liikuma saan õigest kohast? Nõuandeid? Arvestades, et ta keerleb koos suportiga.

624AUH kirjutas:Piduriõhutusnippli otsas on koonus mis sulgeb ava seega kui lahtikeeramisel ära murdus on ava ikka suletud.

Siis on hästi. :) Siis peaks ilmselt doonorilt ühe nipli sebima, vana üritama seest välja keerata ja ära vahetama.

Re: GE surmatants piduritega

PostitusPostitatud: 17 Mai 2015, 16:13
Postitas ValdurKivirand
Gaasipõleti ja keevitus on ainsad abimehed remondi puhul.( pead arvestama ka uute tihendite ostmisega.) :twisted:
Võimalus Barlanksi käest piduri komplekt (kui tal on) osta, lihtsam. :thumbup:

Re: GE surmatants piduritega

PostitusPostitatud: 17 Mai 2015, 17:20
Postitas 624AUH
Uus suport vast kõige lihtsam moodus.Kiirelt vahetatud ja kestab aastaid.Arvestades kui palju aega kulub remondile .
Siis ka võibolla soodsam.Ise remonditud tahavad pea iga aasta torkimist.

Re: GE surmatants piduritega

PostitusPostitatud: 17 Mai 2015, 21:41
Postitas Evert
Support peaks selle "juraka" otsast ära libisema, ehk siis teisisõnu ta on nii kinni paakunud, et sul tuleb ilmselt jõuvõtteid kasutada. Aga peab olema ettevaatlik, et liugurit kõveraks ei vägistaks.

Kuigi kui ta on juba nii kinni jäänud, siis oleks parem juba support uue vastu vahetada.

Re: GE surmatants piduritega

PostitusPostitatud: 17 Mai 2015, 22:21
Postitas nomore
Evert kirjutas:Support peaks selle "juraka" otsast ära libisema, ehk siis teisisõnu ta on nii kinni paakunud, et sul tuleb ilmselt jõuvõtteid kasutada. Aga peab olema ettevaatlik, et liugurit kõveraks ei vägistaks.

Kuigi kui ta on juba nii kinni jäänud, siis oleks parem juba support uue vastu vahetada.


Uus suport on 60-70 tugrikut... Juba kahe vahetamine oleks väga arvestatav väljaminek, rääkimata neljast suportist kahe auto peale. 500 euri? Aga tõsi, autopidamine ongi kallis.

Re: GE surmatants piduritega

PostitusPostitatud: 17 Mai 2015, 22:38
Postitas Evert
Noh, täiesti lootusetu see juhtum ka pole. Lihtsalt pärast liuguri kätte saamist tuleb supportis pesa hoolega loputada-puhastada. Samuti liugur tuleks kõntsast puhtaks leotada (mitte nt. liivapaberiga nühkida!), et selle poleeritud pind siledaks saada. Brakekleen ja Brakelube on sinu sõbrad.

Re: GE surmatants piduritega

PostitusPostitatud: 17 Mai 2015, 22:51
Postitas nomore
Evert kirjutas:Noh, täiesti lootusetu see juhtum ka pole. Lihtsalt pärast liuguri kätte saamist tuleb supportis pesa hoolega loputada-puhastada. Samuti liugur tuleks kõntsast puhtaks leotada (mitte nt. liivapaberiga nühkida!), et selle poleeritud pind siledaks saada. Brakekleen ja Brakelube on sinu sõbrad.


Tänud soovituste eest. Eks puhastamine ja määrimine oleks plaanis olnud jah, aga selleks tuleks liugur kätte saada... :D Nagu öeldi, saab ligureid ka eraldi vahetada, nii et sellepärast tervet suportit vahetada pole mõtet.
Liuguriga on lihtsalt olukord, kus ei saa väga tõmmata jõuga (käega ei tõmba ju midagi välja sealt), ei saa keerata/keerates loksutada, kuna see pagana keere käib edasi-tagasi. Lahti ei saa ka seda keeret keerata, kuna sadulaga saab teha ligemale 200 kraadi ainult.

Huvi pärast - miks liivapaberiga ei tohi puhastada? Ma ühte liugurit juba peenikesega jõudsin hõõruda. :oops:

Re: GE surmatants piduritega

PostitusPostitatud: 17 Mai 2015, 23:39
Postitas 624AUH
Mina prooviks nii kogu suporti (caliper mount) värk auto küljest maha kruustangide vahele kinni,kuumutaks ja õlitaks seda liuguri pesa ja siis prooviks koputada ka kuskilt .
Mõnikord aitab ka liuguri pesa koputamine.Võibolla aitab kui proovida sissepoole koputada seda liugurit
Jäta ööseks ligunema aseta suport nii et õli saaks valguda liuguri pessa .
Kui midagi ei aita võiks ju liuguri pulga maha lõigata võimalikult kaugelt ja pärast midagi külge keevitada millest saaks sikutada ja keerutada nt.mutri.
Äkki on abi .

Re: GE surmatants piduritega

PostitusPostitatud: 18 Mai 2015, 06:52
Postitas nomore
Tänud, proovin seda esimest poolt, kui võimaluse saan. Palju häid mõtteid, mida mul endal polnud tulnud. :)

Re: GE surmatants piduritega

PostitusPostitatud: 18 Mai 2015, 12:08
Postitas Evert
No p.mõtteliselt juhul kui pulga supportist kätte saab, siis peale hoolikat selle pesa puhastamist saab supportit edasi kasutada.

Liivapaberiga liugureid nühkida ei tohiks sellepärast, et see rikub nende poleeritud libeda pinna ning nad hakkavad edaspidi regulaarselt kinni jääma. Been there, done that.

Re: GE surmatants piduritega

PostitusPostitatud: 18 Mai 2015, 12:17
Postitas nomore
Evert kirjutas:No p.mõtteliselt juhul kui pulga supportist kätte saab, siis peale hoolikat selle pesa puhastamist saab supportit edasi kasutada.

Liivapaberiga liugureid nühkida ei tohiks sellepärast, et see rikub nende poleeritud libeda pinna ning nad hakkavad edaspidi regulaarselt kinni jääma. Been there, done that.


Ai, no edu siis mulle. Muidugi mulle tundub, et regulaarselt jäävad nad nagunii kinni. :D Edaspidi ei hõõru. Eks tuleb mõned uued liugurid ka vist eelarvesse panna.

Re: GE surmatants piduritega

PostitusPostitatud: 19 Mai 2015, 09:00
Postitas ndrk
MX-5 supportil oli selle pulga küljes tugevast kummist nö lahtise otsaga kantoss. Ilmselt on supporti sees kantossi jaoks selline õgvendus sammuti.
Kruustangide vahel väntsutades ja WD-d vahele lastes sai u 15 minutiga lahti. Tagasi läks sama vana kantossiga ja jäi kinni sammuti.
Pilt
Pilt

Nippleid keerasin 2tk puruks.
Soovitan ikkagi nipli välja võtta ja uus sisse keerata. Võib proovida sinna nipli auku kuuskant sisse toksida ja siis sellega keerata. Võimalik on ka auk suuremaks puurida veitsa, kui vaja või üle viskab esimese mõõdu kuuskandiga. Puurima peab keerme osa pikkuselt, mitte koonusesse välja. Keerme osa pikkuse saad teise nipli pealt.

Re: GE surmatants piduritega

PostitusPostitatud: 19 Mai 2015, 11:41
Postitas nomore
ndrk kirjutas:MX-5 supportil oli selle pulga küljes tugevast kummist nö lahtise otsaga kantoss. Ilmselt on supporti sees kantossi jaoks selline õgvendus sammuti.
Kruustangide vahel väntsutades ja WD-d vahele lastes sai u 15 minutiga lahti. Tagasi läks sama vana kantossiga ja jäi kinni sammuti.
Pilt
Pilt

Nippleid keerasin 2tk puruks.
Soovitan ikkagi nipli välja võtta ja uus sisse keerata. Võib proovida sinna nipli auku kuuskant sisse toksida ja siis sellega keerata. Võimalik on ka auk suuremaks puurida veitsa, kui vaja või üle viskab esimese mõõdu kuuskandiga. Puurima peab keerme osa pikkuselt, mitte koonusesse välja. Keerme osa pikkuse saad teise nipli pealt.


Probleem ongi selles, et ei anna väntsutada väga, kuigi kruustangide abi pole veel proovinud. Keere lihtsalt keerleb edasi tagasi ja reaalselt jõudu õigele kohale ei õnnestu rakendada. Küll proovin lähiajal uuesti.

Kas sa leidsid nipleid kuskilt eraldi müügil ka? Mul on küll üks doonor, aga kardan, et sealt ei saa ka palju vastupidavamaid osi. Proovin jah katkised niplid kätte saada ja ära vahetada, aga ei kujuta ette, kui lihtsalt see läheb.

Re: GE surmatants piduritega

PostitusPostitatud: 19 Mai 2015, 13:16
Postitas 624AUH
Nipleid peaks saama samast kohast kust piduritorusi jne.Tõenäoliselt iga autovaruosade kauplus suudab nipleid müüa,
Võibolla pead teadma mis mõõtu vaja on.Tallinnas Laki Auto kpl.on kindlasti.

Re: GE surmatants piduritega

PostitusPostitatud: 20 Mai 2015, 13:56
Postitas nomore
624AUH kirjutas:Nipleid peaks saama samast kohast kust piduritorusi jne.Tõenäoliselt iga autovaruosade kauplus suudab nipleid müüa,
Võibolla pead teadma mis mõõtu vaja on.Tallinnas Laki Auto kpl.on kindlasti.


Netipoodides ei näind ühtegi, aga võib-olla ei osanud siis otsida piisavalt. Vaatan pärispoodidest ka.

Re: GE surmatants piduritega

PostitusPostitatud: 20 Mai 2015, 23:18
Postitas 624AUH