1. leht 1-st

elektriprobleem

PostitusPostitatud: 18 Dets 2017, 21:12
Postitas Matuest
mure selline.

töötava mootoriga laadimisvool 12.3-12.6 v panen toas täislaetud aku peale, sõidan tallinnasse ja järgmine päev tagasi tulles oli aku nii tühi et armatuuri tuledki ei hakanud hõõguma. panin teise (kodus täislaetud) aku peale(tagavaraks võtsin kaasa). ja sõitsin ilma probleemidetta koju. makk mängis salong soe. kui koju jõudsin ja uuesti käivitada üritasin siis ei võtnud mootoritki ringi.

täna samamoodi hommikul panin aku peale sõitsin tööle ja võtsin juhtmed maha, tulin töölt koju, käisime veel poes , tööjuurest asju toomas.
mootor käis kogu aja. aga nüüd kui seisma jätsin siis samamoodi mootorit käima ei tõmba. mõlemad akud on suhteliselt uued.

olen ise autodest mõnda aega eemal olnud. selle mõtleb veel välja miks ta ei lae, aga kuhu vool kaob . sellest aru ei saa.
ehk keegi oskab öelda mida teha. rahaga täpselt nii tuuga et lampi juppe vahetama ei taha hakata.

Re: elektriprobleem

PostitusPostitatud: 18 Dets 2017, 23:35
Postitas 624AUH
Töötava mootoriga peaks laadimis vool olema umbes 14 v ja rohkem.
Arvan et sul on generaatoril midagi viga (pingeregulaator või dioodid,harjade puhul peaks laadimis tule põlema viskama)

Re: elektriprobleem

PostitusPostitatud: 19 Dets 2017, 09:03
Postitas tomkulibin
Dioodid "lekivad", sellest ka madal laadimispinge ja aku tühjaks jooksmine.

Re: elektriprobleem

PostitusPostitatud: 20 Dets 2017, 11:14
Postitas Matuest
täna panin ka multimeetri aku miinusklemmi ja kere juhtme vahele. ja seisva mootoriga näitas -12.57v

ja eile lasteaias lapse järel käies üllatas mind kohe. et kojameghed käivad normaalse kiirusega tuled on valgemad jne. ning isegi laadimispinge oli täitsa olemas natuke üle 14. aga aseda ainult pööretel
tühikäigul ei mingit laadimist.

aga millest see tuleb et seisval autol -12v jookseb. ühtegi tarbiat minuteadsa järgi ei ole.

Re: elektriprobleem

PostitusPostitatud: 20 Dets 2017, 11:48
Postitas tomkulibin
Tegemist pole tarbimise mõõtmisega vaid pinge mõõtmisega läbi kõikide elektriliste tarvitie. Ka väljalülitatud tarvitid omavad elektrilist juhtivust ja seeläbi saadki voltmeetril näidu. Kui ei meeldi miinusmärgiga näit, vaheta testri juhtm3d mõõtepunktides.
Kui mõni diood töötab osaliselt või ei tööta üldse, siis ülejäänud alaldussild toimib. Ja kui pöörlemissagedus dünamol on suurem, siis toimub ka miskine osaline laadimine, mis tegelikult on vaid väike osa sellest, mida tegelikult vaja.
Väikestel pööretel kaob laadimine sootuks ja mittetöötava mootori puhul toimub läbi vigase dioodi mahalaadimine.
Asi on kogemistest lähtudes progresseeruv ja peagi ei suuda dünamo üldse enam laadida ka suurtel pööretel.

Re: elektriprobleem

PostitusPostitatud: 20 Dets 2017, 14:31
Postitas Matuest
ok saan aru. teine genekas on juba peal ja kohe lähen mõõtma.

aga küsimus siis seisneb eneseharimishuvides. et ma sõitsin selle autoga 150 km kodust Tallinnasse makk mängis salong soe ja vool otsa ei saanud akust.
keskeltläbi pöörded 2200-2500- enne teeleasumist ei olnud laadimisvoolu ka 3500 rpm juures. aku pinge oli 11.58 kui sõitma hakkasin

aga kuidas ma saan siis seisva mootoriga tarbimist mõõta?


irw. nüüd lähen jala linna (4km) roolivõimendi õli tooma. unustasin ühendada selle enne kui auto käivitasin. :D

Re: elektriprobleem

PostitusPostitatud: 20 Dets 2017, 16:01
Postitas maaks
Matuest kirjutas:ok saan aru. teine genekas on juba peal ja kohe lähen mõõtma.

aga küsimus siis seisneb eneseharimishuvides. et ma sõitsin selle autoga 150 km kodust Tallinnasse makk mängis salong soe ja vool otsa ei saanud akust.
keskeltläbi pöörded 2200-2500- enne teeleasumist ei olnud laadimisvoolu ka 3500 rpm juures. aku pinge oli 11.58 kui sõitma hakkasin

aga kuidas ma saan siis seisva mootoriga tarbimist mõõta?


irw. nüüd lähen jala linna (4km) roolivõimendi õli tooma. unustasin ühendada selle enne kui auto käivitasin. :D

Tarbimist/ lekkimist saad mõõta sellesama multimeetriga. Võtad klammi maha ja mõõdad multimeetri AMPRITE skaalas voolutugevuse üle.