1. leht 1-st

Mazda 6 (GH) küljekarbi plastkate

PostitusPostitatud: 01 Juul 2019, 10:10
Postitas maaks
Teab keegi mis tehnoloogiaga käib Mazda 6 (GH) 2010 küljekarbi plastkatte tagasipanek?
Pildil detailid 51-P40/ 51-P50
Pilt
Kinnitub tüüblitega küljekt ja alt (+ eest ja tagant kah, aga need tavalised "poldid"). Algul arvasin et peab ligi lükkama ja ette/taha liigutama "nagu ukseketi" et taha haagiks aga tüüblite lõhikud on osad ettepoole ja osad tahapoole. Kinnitusjalad on natuke vetruvad, ehk siis mingi liigutamine on võimalik olukorras, kus tüübel on pesas.
Või peaks tüüblid autolt eemaldama, kinnitama plastiku külge ja siis plastikuga koos tüüblid pesasse suruma? Mida keretööde tegijad arvavad?

Re: Mazda 6 (GH) küljekarbi plastkate

PostitusPostitatud: 01 Juul 2019, 17:04
Postitas Kert
Kõige lihtsam tüüblid karbi külge ja siis tagasi,tiiva tüübli saad panna isegi viimasena kui kate küljes.

Re: Mazda 6 (GH) küljekarbi plastkate

PostitusPostitatud: 02 Juul 2019, 07:52
Postitas tomkulibin
Pilti vaadates tundub suht sarnane ukse polstri düüblile. Neid pannakse esteks polstri külge ja siis koos polstriga ukse külge.

Re: Mazda 6 (GH) küljekarbi plastkate

PostitusPostitatud: 02 Juul 2019, 09:57
Postitas maaks
Ma ise kahtlustan kah, et see tüüblite karbikatte külge panemine ja pärast koos kattega pesasse lükkamine on ilmselt lihtsam. Tellisin ebay'st portsu asendustüübleid juhuks kui mõnede autolt eemaldamine ebaõnnestub :)

Re: Mazda 6 (GH) küljekarbi plastkate

PostitusPostitatud: 02 Juul 2019, 11:15
Postitas Mel
tomkulibin kirjutas:Pilti vaadates tundub suht sarnane ukse polstri düüblile. Neid pannakse esteks polstri külge ja siis koos polstriga ukse külge.


Võibka mitte olla, pole küll seda kuut veel jõudnud lammutada,mudu on sellised tüüblid nö.kaks ühes,kus avamiseks tuleb keskmine junn lahti kangutada peene ots lapik kruvikeerajaga ja siis saab tüübli enda kätte soovitavalt mingi hark heebliga .Kui nii,siis tagasi saab aint kui hoida plastikut auguga kohakuti ja suruda tüübel auku.Aga kuna pole teind siis ei saa 100% väita.et see niion :think: Logardid ja stangede alaserva kinnitused üldjuhul selliste tüüblitega

Re: Mazda 6 (GH) küljekarbi plastkate

PostitusPostitatud: 02 Juul 2019, 11:27
Postitas maaks
Meli kirjeldatud tüüblid hoiavad seda karbikatet eest rattakoopast (1tk) ja tagant rattakoopast (2tk) - ma ristisin nad "poltideks" aga jah tavalised liikuva sisemise pulgaga tüüblid. Küljel on sellised plastist (automaatselt laienevad) junnid:
Pilt
ja altpoolt sellised ~3cm läbimõõduga "korgid":
Pilt

Re: Mazda 6 (GH) küljekarbi plastkate

PostitusPostitatud: 02 Juul 2019, 20:05
Postitas tomkulibin
Minu arusaam on ettenäidatd tüüblitest, et need eelnevalt paigaldatakse kinnitatava detaili avadesse ja seejärel koos detailiga kinnitatakse kere külge.
Ülemisel pildil olevad tüüblid on nn ühekordes kasutusega, ehk eemaldamiseks on neil vaja nn tiivad kokku pressida. Enamasti seda teha ei saa, seega tiivad murduvad tüübli pesast eemaldamisel.
Alumise pildi tüübli tiivad paenduvad koomale avasse sisestamisel ja laienevad, kui on sisestatud. Samamoodi peaksid tiivad ka eemaldamisel kokku klappima end ja vedruna tagasi paenduma, kui on avast eemaldatud.

Re: Mazda 6 (GH) küljekarbi plastkate

PostitusPostitatud: 03 Juul 2019, 23:36
Postitas Mel
Sa siia pilti saaks panna,kui see kuus on ilma plastkatteta?

Re: Mazda 6 (GH) küljekarbi plastkate

PostitusPostitatud: 04 Juul 2019, 08:53
Postitas maaks
Mel kirjutas:Sa siia pilti saaks panna,kui see kuus on ilma plastkatteta?

Saab, katsun meeles pidada. Terve nädal on aega tegeleda - karp jäi suvilasse :-)
Mingi konkreetne koht huvitab?

Re: Mazda 6 (GH) küljekarbi plastkate

PostitusPostitatud: 04 Juul 2019, 15:39
Postitas Mel
maaks kirjutas:Mingi konkreetne koht huvitab?


Nonii küljelt vaadates terves pikkuses oleks näha, et pildile jääks ratta sise servast teise servani,aga võibka terve auto :cry:

Re: Mazda 6 (GH) küljekarbi plastkate

PostitusPostitatud: 10 Juul 2019, 09:26
Postitas maaks
Selline foto siis sai ülesse laetud, kas seal on näha need asjad, mida sa näha lootsid?
https://1drv.ms/u/s!AibtFQwSo0KngcxNgDf8vi_ZLOkVNQ
Vabandan mitte eriti hea kvaliteedi pärast, aga fotokas ununes suvilasse.

Re: Mazda 6 (GH) küljekarbi plastkate

PostitusPostitatud: 10 Juul 2019, 23:24
Postitas Mel
Kui 1x sellised karbid läbi roostetavad saab nende vahetus olema vist paras jama,kus peab hakkama vaatama kuhu see plastiku peaks pärast kinnituma :problem:
Kuda põhja alune servaosa kinnitub,ikka nende kaksühes tüüblitega?

Re: Mazda 6 (GH) küljekarbi plastkate

PostitusPostitatud: 11 Juul 2019, 08:25
Postitas maaks
Autosid ei ehitata ammu selleks et neid saaks hästi remontida ja veel vähem selleks, et roostes keredetaile oleks hea vahetada. Pigem teevad tootjad kõik selleks, et roostes detailid võimalikult pikalt varjus püsiksid ja kaubanduslikku välimust ei rikuks :mrgreen:
Altpoolt on need 3cm läbimõõdus korgid (5tk vist oli) mille pilt on eespool olemas.
Kui nüüd jah sinu seisukohast vaadata, siis selle asja kodus järgi tegemine, et asi viisakas jääks, on päris "tülikas", aga ilmselt saab neid karpe valmiskujul osta.
PS Karp on sealt plastiku alt nagu uus - sellest Krowni töötlusest on ilmselt abi olnud (või on tootjal värvimise kvaliteet korras olnud).

Re: Mazda 6 (GH) küljekarbi plastkate

PostitusPostitatud: 11 Juul 2019, 10:47
Postitas Mel
No mõnesmõttes ongi head need plastikud,kus saab moosida jne.mis kõikse värk jääb peitu ja sa lasid kindlasti veel lisaks mingit korrosiooni tõrjet. Krown müüb sprei kujul ka seda kraami mis ise kasutab,kui Mazda 6 mehed,naised nii toimiks jääkski need karbid kestma :wink: Plastik kaitseb kivilöökide jms.eest tänap.kasutatakse seda meetodit peris palju kus tiivakaared need ka peidus.Aegajalt tuleks plastik eemaldada kasvõi profilaktika mõttes...

Re: Mazda 6 (GH) küljekarbi plastkate

PostitusPostitatud: 30 Juul 2019, 14:03
Postitas maaks
Kokkuvõtteks niipalju, et kui tüüblid plastikkatte külge panna, siis sai suht hõlbsalt ta autokülge tagasi lükata - see plastikustkate annab niipaju painduma, et saab ükshaaval läheneda neile tüüblitele ja neid avadesse suunata. Vanad tüüblid sain kah kereküljest õhukese plekiribaga "tiibu kokku lükates" tervelt kätte. Nii et minupoolt lõpetatud teema.
Tagumisest tiivakoopast leidsin küljekarbi juurest plastiku tagant umbse pauna kuhu liiva/sodi oli kogunenud - see sai hoolega puhtaks tehtud ja kere rohke Motipi põhjamastiksiga kaetud, ehk siis asi mille pärast mina enam muretsema ei pea. Huvitav ainult miks insenerid selle pauna alt kinnise on otsustanud teha - see oleks täiesti vabalt võinud alt lahti olla siis oleks potentsiaalne probleem olemata.