1. leht 2-st

K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 15 Dets 2010, 13:56
Postitas Injection
Küsimus siis selles, et mis mootorid kui hästi istuvad II gen. HB kere aiste vahele? Mootorite valiku sooviks jätta R4 ja ehk 16V kanti ja võiks istuda ka käikariga või käikar põhjaga enamvähem. hea oleks, kui saaksite anda kas mootori koodi, doonormudeli, lingi, mida iganes, igasugune info teretulnud, kuna pole Mazdadega ammu tegelenud ja ei tea neid enam eriti. Olen kindel, et Te kui vanemad Mazda-inimesed olete niimõnegi swapiga kasvõi mõne väljamaise projekti kaudu tuttavad.

Re: K: Mazda 929 II HB swap?

PostitusPostitatud: 16 Dets 2010, 03:02
Postitas Injection
Tõesti nii keeruline küsimus? Kipun kahtlema :D. Eks ma siis ise vastan veidike.

929 I gen. (LA):
M, MA - 66 kW, 1970 cc, 8V, R4

929 II gen. (HB, HV):
HEE, MA - 66 kW, 1970 cc, 8V, R4
FE - 74 kW, 1998 cc, 8V, R4
FE - 88 kW, 1998 cc, 8V, R4

929 III gen. (HC):
FE, FEFA - 85 kW, 1998 cc, 8V, R4
F2-C - 94 kW, 2184 cc, 12V, R4
F2, F21 - F2E, 85 kW, 2184 cc, 12V, R4
F2-EGI - 100 kW, 2184 cc, 12V, R4
JE3 - 125 kW, 2954 cc, 18V, V6
JE - 140 kW, 2954 cc, 18V, V6
JE3 - 123 kW, 2954 cc, 18V, V6

Andmed võetud TecDoc 2006 järgi, ei garanteeri nende õigsust. Ometigi vaadates, mis autodel asuvad eelmainitud mootorid, saab vaadata ka muid sellele paigaldatud mootoreid ja leida ehk see sobiv, kui muidugi leidub. Teiste generatsiooni mootored välja toodud kuna eeldatavasti sobivad ka erinevate generatsioonide vahel mootorid erinevatele keredele aiste vahele tõsta ilma väga suure keemiata.

Silma jäänud siis R4 16V on FS, FP, F8-DOHC ja FE-DOHC seeria mootorid.

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 16 Dets 2010, 10:35
Postitas Haljazme
topic10800.html
Selle teema lõpus on näha, mis looma just ehitatakse, esiveolise F2T on tagaveo jaoks ümber ehitatud ja peale tõstetud.
Eks Mugavam on peale tõsta tagaveolise mootorit, esiveo oma (FP, FS jne) pead ilmselt omajagu ümber ehitama, leidma sobiva kasti sinna juurde jne.

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 16 Dets 2010, 12:54
Postitas Injection
Haljazme kirjutas:http://www.mazdaklubi.com/foorum/topic10800.html
Selle teema lõpus on näha, mis looma just ehitatakse, esiveolise F2T on tagaveo jaoks ümber ehitatud ja peale tõstetud.
Eks Mugavam on peale tõsta tagaveolise mootorit, esiveo oma (FP, FS jne) pead ilmselt omajagu ümber ehitama, leidma sobiva kasti sinna juurde jne.


Ülimalt ahvatlev mootor vabalthingavana juba on näiteks see http://motors24.ee/vehicles/307964-Mazda-626-1989.aspx?pg=0&sort=price.ASC Küll aga jah, esiveduse oma. Põhimõtteliselt siis peale sai Probe mootor? :D

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 16 Dets 2010, 13:00
Postitas uve
idee poolest peaks vist istuma vahele. olen näinud pilte ja tegemisi uusmeremaa tegelastelt. nad tõstisd HB coupe peale 626gd 2.0 doch 103kw ning sinna otsa laiatasid veel turbo.

mootori kinnitused võtad HB originaal mootori küljest. vb natuke parandama mootori patjasid.

see link mis panid, selle masina (GD, FE-DOCH ) mootor peaks sobima HB käigukastiga.
ainuke jama mis sul tekib on vist see et jagaja ei mahu ära. kuna mälu järgi jagaja on GD FE-DOCH mootoril käigukasti pool.
uusmeremaalased lõikasid tulemüüri sisse augu , keevitasid ja klopsisid ning tulemus selline et mahtus ilusti vahele.
FS mootor ei sobi HB käigukastiga kindlasti.

minu masina puhul kasutas TomKulibin oma geniaalset kulibinlust ning leiutas selle jagaja ise, tagaveolise ploki kaane jubinatest, ja F2T jagaja jubinatest. mina ei tea täpselt mida see mees tegi, aga töötab väga hästi.

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 16 Dets 2010, 13:09
Postitas uve
probe pealt võetud mootor . ( teadmiseks igaks juhuks et probe on tegelt väga suures ulatuses mazda 626 GD ubinate peale üles ehitatud, või tehnika kõik mazdalt ning disain fordilt :D )

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 16 Dets 2010, 13:11
Postitas Injection
uve kirjutas:idee poolest peaks vist istuma vahele. olen näinud pilte ja tegemisi uusmeremaa tegelastelt. nad tõstisd HB coupe peale 626gd 2.0 doch 103kw ning sinna otsa laiatasid veel turbo.

mootori kinnitused võtad HB originaal mootori küljest. vb natuke parandama mootori patjasid.


Eks peab neil igasugu vahvatel mootoritel silma peal hoidma, oleks kena mõni ront doonoriks kunagi suvepoole saada kätte millegi veidi magusamaga, mil on juhtmestik kk. ja mootor peal. Kuna hetkel töö ja mõni teine projekt vaikselt enamus aja ja raha võtab ära, siis üritab need enne kevadeks valma saada. Senikaua aga know-how'd otsida on ju siiski tasuta :D. Muidugi, kui keegi teab mõnele sobivale autole doonorile viidata, mis võiks ka kevadepoole alles olla, on postkast alati avatud.

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 16 Dets 2010, 13:13
Postitas uve
sul nagu ma aru saan on 929 HB olemas ?
siis otsi kõrvale 87-92a mazda 626 2.0 DOCH
natuke leiutamist ja ongi äge masin valma.

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 16 Dets 2010, 13:16
Postitas Injection
uve kirjutas:...otsi kõrvale 87-92a mazda 626 2.0 DOCH natuke leiutamist ja ongi äge masin valma.


Miskit säärast ehk tulevikuplaanid tooks, kui kõik hästi läeb :D.

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 16 Dets 2010, 13:26
Postitas Injection
uve kirjutas:idee poolest peaks vist istuma vahele. olen näinud pilte ja tegemisi uusmeremaa tegelastelt. nad tõstisd HB coupe peale 626gd 2.0 doch 103kw ning sinna otsa laiatasid veel turbo.


Eks 103 kW moto + turbo, progre aju, on juba peris piisavad sellise kergekese edasi vedamiseks.

uve kirjutas:mootori kinnitused võtad HB originaal mootori küljest. vb natuke parandama mootori patjasid.


uve kirjutas:see link mis panid, selle masina (GD, FE-DOCH ) mootor peaks sobima HB käigukastiga.
ainuke jama mis sul tekib on vist see et jagaja ei mahu ära. kuna mälu järgi jagaja on GD FE-DOCH mootoril käigukasti pool.
uusmeremaalased lõikasid tulemüüri sisse augu , keevitasid ja klopsisid ning tulemus selline et mahtus ilusti vahele.
FS mootor ei sobi HB käigukastiga kindlasti.
minu masina puhul kasutas TomKulibin oma geniaalset kulibinlust ning leiutas selle jagaja ise, tagaveolise ploki kaane jubinatest, ja F2T jagaja jubinatest. mina ei tea täpselt mida see mees tegi, aga töötab väga hästi.


See jagaja teema on nagu 2,0 OHC Omega A-l, jagaja on kk. pool, niiet ligipääs on suht väärakas.

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 16 Dets 2010, 13:30
Postitas Injection
uve kirjutas:probe pealt võetud mootor . ( teadmiseks igaks juhuks et probe on tegelt väga suures ulatuses mazda 626 GD ubinate peale üles ehitatud, või tehnika kõik mazdalt ning disain fordilt :D )


See on jah teada teema. Mootori istumine nii Fordis kui Mazdas tuli kunagi mootorilaboris koolis välja, õpetajad teadsid, et mootor kuulus mingisugusele Fordile aga mitte enamat. Kui TecDoci lahti lõin oma läpas, (väike kahtlus oli sees juba enne, et Probe mootor) vaatasin "FS" nii Mazdalt kui Fordilt ja näitas, et nii ühel kui teisel on see peal olnud, mis kinnitas et see selle oma.

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 16 Dets 2010, 13:38
Postitas uve
FS moto on teise generatsiooni probel 93-97 a, ning mazdade puhul 93-02a
F2, osadel F2T on esimese gen probel 89-92, mazdadel tehasest euroopa kanti ainult F2 . ka umbes sama aasta käik.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Probe

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 16 Dets 2010, 18:23
Postitas Siim
I gen mx-6 sai ka F2T mootori,euroopas seda ei leia muidugi,meil sõitsid need kas F2 või siis FE-Doch

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 17 Dets 2010, 04:54
Postitas Injection
Ketiga ajamiga mõni R4 16V ka meil saadaval miski aparaadi peal? Üldiselt otsin mootorit kogu lisanduvaga, mis oleks üpriski hästi saadaval, soovitatavasti eelmainitud kriteeriumitele vastav, lisanjuutonmeetrid on ainult kasuks :D.

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 17 Dets 2010, 05:46
Postitas tomkulibin
Ketiga olid need vanad MA mootorid, paraku 8 klapilised. Ja siis uuesti juba Mazda 6 pealt....
Mina eeistan vanakooli mootoreid, need ehitatud kestma. 300 000km ja veel tehase hoonimise jäljed silindrites nähtavad :thumbup:

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 17 Dets 2010, 09:39
Postitas Evert
Jagaja, kollektorite jms. kohapealt tasuks uurida Kia Sportage DOHC jubinaid. Nendele paigaldati Mazda litsentsi alusel ja veidi muudetud FE-DOHC'e (92kW). Ja Kial on mootor pikkisuunas.

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 17 Dets 2010, 14:31
Postitas Injection
tomkulibin kirjutas:Ketiga olid need vanad MA mootorid, paraku 8 klapilised. Ja siis uuesti juba Mazda 6 pealt....
Mina eeistan vanakooli mootoreid, need ehitatud kestma. 300 000km ja veel tehase hoonimise jäljed silindrites nähtavad :thumbup:


Üldiselt, mis siis neist mootoreist sellisele Mazdale suudaks tagada piisava väände, erksuse, samas on kestev ja hõlpsasti näpitav, ometigi ka sobiks vahele?

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 17 Dets 2010, 14:44
Postitas Injection
Evert kirjutas:Jagaja, kollektorite jms. kohapealt tasuks uurida Kia Sportage DOHC jubinaid. Nendele paigaldati Mazda litsentsi alusel ja veidi muudetud FE-DOHC'e (92kW). Ja Kial on mootor pikkisuunas.


Ilmselt sellelt mootori ja kogu seonduva kätte saamine on kahjuks veidi keerulisem, kui mõnd vanemat kahjuks.

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 17 Dets 2010, 19:35
Postitas tomkulibin
Võta F2 plokk madalasurvelise sisuga, 8 klapiline kaan(sellel on jagaja risti nukvõlliga, ei pea salongi auku kaevama ja mehhaaniliselt seatavad klapivahed)) ja vurr otsa. Peaks rahulikult 400 hobust kannatama ja väänet kah u samapalju. Sellise kooslusega peaks sul järgmisena tekkima vajadus käigukastide ja tagasildade järgi :twisted:

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 17 Dets 2010, 19:46
Postitas Injection
tomkulibin kirjutas:Võta F2 plokk madalasurvelise sisuga, 8 klapiline kaan(sellel on jagaja risti nukvõlliga, ei pea salongi auku kaevama ja mehhaaniliselt seatavad klapivahed)) ja vurr otsa. Peaks rahulikult 400 hobust kannatama ja väänet kah u samapalju. Sellise kooslusega peaks sul järgmisena tekkima vajadus käigukastide ja tagasildade järgi :twisted:


Sellega jällegi veidike keerulisem, vurri niisama otsa ei keera, samas ka aju ja pihustid, lühidalt - kõik tahaks upgrademist, kulukus on suur juba alustades. Samas võttes eelnevalt turbotatud moto kogu kompotiga on täiustamine kergem, on mats algul juba käes, mootori enda saab alla MS III hinna kätte ja ka korda tehtud, edaspidine on vaid step-by-step täiustamine. Mina näen asja üpriski nii hetkel.

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 17 Dets 2010, 20:00
Postitas tomkulibin
F2T on vaid esiveolistele tehtud- nukkvõlli otsas jagaja. kui keerad ta oma kere järgi õifeks, pead loobuma jagajast või salongi soendusest. Kui kindlalt jagajavab moto juhtimisele üle lähed, siis jääb kere modi ära. Samas originaalis oluliselt palju juurde ei keera, pihustid jäävad pooma, kuuler pisikeseks ja vurri piir on ka u 240 jõu juures.

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 17 Dets 2010, 20:08
Postitas Siim
Ploki ning kepsude/kolbide taluvus on oluline,põhja valik ma mõtlen,ümbert muud pudinad saab suht odavalt ümbert ära vahetada,sisu jupid teadaolevalt maksavad juba tunduvalt rohkem.
Mina võtaks küll aluseks F2T kui niikuinii tahad jagaja metsa visata ja MSIII asemele.

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 17 Dets 2010, 20:30
Postitas Injection
Ütleme nii, et hetkel uurin vaid võimalusi, kuulan, mida on sinna istutatud, mida saab veel istutada ja mida sellega ohverdama peab. Ja nagu ikka esmalt ei taha ju keegi meeletuid kulutusi teha. Uurin, et millel silma peal hoida ja mis doonoriks enim sobiks.

MS III oleks muidugi kena ja nt. Fordi EDIS jne.

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 17 Dets 2010, 21:01
Postitas Siim
Minu pakkumine oleks muidugi korralik V8 ning manuaalkast,ruumi on küllalt.
bmw 4.4 manuaaliga,alumiiniumblokk on kerge ka,rohkem pole vajagi :P

Re: K: Mazda 929 II HB mootorite sobivus?

PostitusPostitatud: 18 Dets 2010, 07:51
Postitas tomkulibin
_siim_ kirjutas:...bmw 4.4 ...
Siis pole see enam Mazda.