1. leht 1-st

929 hc12 rattalaagri jant

PostitusPostitatud: 19 Mai 2014, 14:33
Postitas silvert
Tere.
Masin on 87. aasta 929. 3.0 manuaal. Hc12 kerel. Probleem on esiratta laagris. See ei püsi koos rohkem kui 400-500 kilomeetrit. Vahetanud olen ketta ja ka käändmiku poldi. Kasu ei midagi. Olen lasknud laagrit vahetada kahel remondi ettevõttel,olen ise seda korduvalt teinud. Olen kasutanud nii pressi kui haamrit. Laagriks on fag poolt pakitud nsk.
Jant algas u. 2 aastat tagasi.Esialgu oli juhipoolne probleemne. Esimene remontija suutis ta nii ära vahetada,et püsib,aga kuu aega hiljem lendas teine laiali (tookord said uued nii kettad,laagrid kui käändmiku polt). See mees enam ei remondi autosid. Ja sealt edasi on läinud neid kui leiba. Mina enam aru ei saa miks laager koos ei püsi. Ausalt öeldes on mazda isu otsas. Mul on vaja spetsialisti.Silver T

Re: 929 hc12 rattalaagri jant

PostitusPostitatud: 19 Mai 2014, 15:08
Postitas nomore
Kui vale offsetiga veljega sõidad, siis laager ei kestagi. Ma muidugi ei tea, kas sõidad.

Re: 929 hc12 rattalaagri jant

PostitusPostitatud: 19 Mai 2014, 15:31
Postitas silvert
Velg on originaal 16 tolli, mida hilisematele mudelitele pandi. Talvel originaal 15 tolli. Ei kesta see laager kummagagi neist. S.T.

Re: 929 hc12 rattalaagri jant

PostitusPostitatud: 19 Mai 2014, 16:32
Postitas tomkulibin
silvert kirjutas:Velg on originaal 16 tolli, mida hilisematele mudelitele pandi...
Originaal Mazda 929 HC kerel pole kunagi olnud 16"! Hilisemal mudelil ehk küll, aga see pole antud kere originaal.
Mida mõtled käänmiku polti nimetades?
Omal oli sarnane kogemus kui käänmik haiget sai- koormasin üle: suurem velg+ muudetud ET+ ekstreemne sõidustiil kurvides. Olukorra parandas käänmiku vahetus. Hiljem üritasin leida ka visuaalset viga käänmikul, silmaga seda välja ei mõõtnud ja nii suurt pinki ka polnud, kus oleks saanud täpsemalt mõõta. Tegelikult on juba mõni sajandik mm võlli kõverust laagri jaoks tappev.
Ka kui laager ei istu pisavalt täpselt oma istule(lõtk, ellips...)on seal laagri vahetamine vaid raha raiskamine.
Pole ka välistatud, et oled sattunud miski vigaste laagrite partii peale :roll:

Re: 929 hc12 rattalaagri jant

PostitusPostitatud: 20 Mai 2014, 02:22
Postitas silvert
Käändmiku poldi all mõtlengi käändmikku ennast. Ja suure tõenäosusega ongi käändmik ise kõver, sest muud loogilist seletust sellele pole. Kuigi see käändmik pole originaal, vaid pärineb mu doonori küljest ja sealt võtsin ma kunagi varem korras laagri küljest. Teen siis sellise triki, et toon vahelduseks rootsist ühe laagri ja panen originaal käändmiku tagasi. Ei tea palju selline tükk poes maksab? K...rat, kas mu sõidustiil on tõesti nii ekstreemne või? Selle riistapuuga väga väledalt kurvides ei saa sõita, peeglid kraabib ära...

Re: 929 hc12 rattalaagri jant

PostitusPostitatud: 20 Mai 2014, 06:20
Postitas tomkulibin
Uut käänmikku saab vaid esindusest, hind on ilmselt on kogu auto turuväärtusega võrdne.
Kui sa mõtled laagri toomise all rootsist SKF laagrit, siis tedmiseks, et ka selle brändi tootmine toimub ka iinamaal, seega pole kindel kas sa saadki seda va rootsi kvaliteeti :wave:

Re: 929 hc12 rattalaagri jant

PostitusPostitatud: 16 Juun 2014, 04:35
Postitas Siim
500km tundub täiesti uskumatu...

Mis jõuga laager tavaliselt pingutatakse?

Re: 929 hc12 rattalaagri jant

PostitusPostitatud: 18 Okt 2015, 00:21
Postitas silvert
Ühesõnaga. Poolteist aastat on möödas. Laagri asja sain "uue" käändmikuga korda. Lisaks lasin vähe kere auke lappida, karpe taastada. Selgus, mazdale sobib mõningate mööndustega kia sportage 2wd kardaani vahepukk. Ja veel nipet näpet kässari asju sai tehtud( hjundai tükid), klapikambrikaane tihendid uued, stabika otsad (mondeo). Bensiini paaki liimisin. Tööd tehtud, lükkasin auto küüni. Nüüd siis pühapäeva massin. Igapäevaseks leidsin 1996 Lexus Ls400 (hoopis teine maailm). P.S. mazdale sain 2 osatäitmist suvel filmitud "Päevad, mis ajasid segadusse". Üks staatiline, teine liikuv. Staar just pole, aga hea ikkagi.