1. leht 1-st

MPV veakood P2009

PostitusPostitatud: 24 Dets 2014, 23:50
Postitas emmpeevee
Hei

Üle tüki aja jälle Mazda roolis tagasi.
Isend 2004 aasta MPV 2.0 diisel 100kW.
Lasi edukalt Leedust tagasi sõita ja nüüd pani TCS ja mootori tule põlema. Veakoodiks andis P2009.
Proovisin ka ära nullida aga tuleb üsna varsti tagasi.
Ühtlasi läheb mootori tühikäik pisut ebaühtlasemaks ja kerge vibratsioon tekib.
Veakoodi kirjelduseks tuli:
Mode 03: Emission related fault codes
Address 7E8: 1 Fault found
P2009 - Intake Manifold Flap; Bank 1: Short to Ground

Võtsin mootoril korra katte maha ja pealpool näha olnud vaakumklappidel võtsin korra pistiku maha ja lasin WD40'ga üle.
Kasu eriti ei olnud, sain kümmekond kilomeetrit ära sõita ja järgmisel käivitusel tekkis sama kood.

Veebiavarustest õnnestub leida peamiselt VW-Audi grupiga seotud viiteid ja juttu kogu sisselaskekollektori vahetusest ning mingist tugevalt kõrisevast klapisüsteemist.
Selliseid sümptomeid samas ei ole ja kusagil foorumis anti lootust, et Mazdal on see asi pisut teisiti lahendatud ja mis iganes pöördklapp see ka poleks, ei ole see sisse ehitatud.

Teab ehk keegi õiget suunda näidata?

Rain

Re: MPV veakood P2009

PostitusPostitatud: 07 Jaan 2015, 12:37
Postitas 323IFF
Tere! See tundub olevat muutuva ruumalaga sisselaske kollektori juhtimise probleem, ehk siis on seal üks vaakumklapp mis liigutab kollektori sees pöörd siibreid. Seda vaakumklappi om korda kontrollivad või juhivad 2 elektrilist " SOLENOID VALVE".
Kas on ük nendest rikkis või mõni nende vaakumvoolikutest katki või isegi nende klsappide juhtmesarja probleemid.

Aga edu.

Re: MPV veakood P2009

PostitusPostitatud: 16 Jaan 2015, 13:14
Postitas emmpeevee
Jah, vahepeal õnnestus tuvastada, et tegemist peaks olema just ühe konkreetse klapiga. Asub mootori kõrval, üleval.
Aga nali selles, et mis iganes põhjusel otsustas see hetkel uuesti tööle hakata.
Juba vist 2. nädal läheb ja enam ei ole probleemi. Saab näha kui kauaks.