1. leht 1-st

B2500 2,5 80kw kõrin mootoris

PostitusPostitatud: 20 Veebr 2020, 22:09
Postitas cars112
Sõber on hädas ühe mazda b2500ga. Mootor 2,5 80kw.
Hommikul paned auto käima, käib ilusa häälega.
Kui mootor on töötanud ca 3-4 minutit, hakkab mootorisse tekkima kõrin sisse.
Kõrin kaob, kui anda pöördeid 1500 ja üles poole.
SAMUTI kaob kõrin siis, kui hoiad rooliga niiöelda pinget peal kummalegi poole. Kui lasta rool vabasse asendisse tagasi, on ka koheselt kõrin tagasi.
Tegemist on hammasratas ülekandega mootoriga.
Proovitud on: eemaldatud abirihmad, kuid hääl jäi alles. Vahetatud roolivõimendi pump ja vaakum pump (mõlemad saavad ajami hammasratas ülekande kaudu). Hääl ja selle tekkimis moment jäi täpselt samaks.
Oskab keegi miskit panustada? Hääl hakkas pihta täiesti järsult, mingi hetk sõidust tulles sai kuuldud.
Pole sellist mootorit kunagi lahanud ning ei tea täpselt seda hammasratas süsteemi ka seal, netis ei leia ka väärt infot..

Re: B2500 2,5 80kw kõrin mootoris

PostitusPostitatud: 21 Veebr 2020, 00:30
Postitas tomkulibin
Roolivõimu pump on nuka küljes?
Kui roolivõim tekitab suurendatud koormust nukale, kaob kõrin- nuka ajami hammasrattad??? :think:
Tegelikult on see fordi mootor, ehk on sellest miskit abi :wave:

Re: B2500 2,5 80kw kõrin mootoris

PostitusPostitatud: 21 Veebr 2020, 09:47
Postitas cars112
tomkulibin kirjutas:Roolivõimu pump on nuka küljes?
Kui roolivõim tekitab suurendatud koormust nukale, kaob kõrin- nuka ajami hammasrattad??? :think:
Tegelikult on see fordi mootor, ehk on sellest miskit abi :wave:


Alumine pool käib hammasratas ülekandega. Kõrgsurvepumbal on otsas hammasratas ja võlli otsa läheb lisaks rihmaseib.
Teisi sõnu saab kõrgsurvepump ajami väntvõllilt edasi kanduva hammasratas ülekande abil. Nukkvõlli ja kõrgsurvepumba vahel on hammasrihm.
Ehk siis kõrgsurvepump on niiöelda vahejubin, mis saab hammasrataste kaudu ühenduse ning pumba võlli otsa läheb veel rihmaseib, mis ühendab nukkvõlli ja kõrgsurvepumpa omavahel hammasrihmaga.

Re: B2500 2,5 80kw kõrin mootoris

PostitusPostitatud: 21 Veebr 2020, 18:36
Postitas tomkulibin
Arvan, et lõtkud on kuskil nuka hammas/rihmaratta koosluses. seal paistab olema mitmeid vidinaid, mis ajapikku kipuvad kuluma.
https://partsouq.com/tesseract//assets/ ... u32571.gif
https://partsouq.com/tesseract//assets/ ... u32572.gif https://en.manualesdemecanica.com/foros ... ml?start=5
mingit materjali veel :

Re: B2500 2,5 80kw kõrin mootoris

PostitusPostitatud: 30 Mär 2020, 17:48
Postitas cars112
Sai hammakatelt kaan pealt võetud kuid kahjuks mitte midagi silmnähtavat ei ole. Ei oskagi seisukohta võtta, mis edasi. Suure tõenäosusega hammakate juures viga võiks olla, aga mis ja kus täpsemalt, ei diagnoosi kuidagi välja paraku.

Re: B2500 2,5 80kw kõrin mootoris

PostitusPostitatud: 31 Mär 2020, 09:56
Postitas tomkulibin
https://partsouq.com/tesseract//assets/ ... u28751.gif
Ehk on seal miskid lõtkud: 13-8212
Seal neid vidinaid mitu tükki koos, uuri seda sõlme tähelepanelikumalt. Pikkilõtkud, ristilõtkud, kulumise jäljed detailide 12-4272, 12-417, 12-418, 13TJ7 vahel.