1. leht 1-st

Mazda 6 AWD ostuabi :)

PostitusPostitatud: 19 Sept 2012, 19:30
Postitas Blue Chip
Tere Kõigile uuelt näolt siin foorumis :wave:

Soovin soetada endale mõistliku hinnaga praktilise keskklassi auto millega talvele vastu minna ja Mazda6 universaal tundub väga hästi sobivat selleks. Raha auto ostuks on maksimaalselt 5000 euri, seega facelift jääb ilmselt veel mängust välja.

Sellega seoses küsimused:
1) Kui töökindel on Mazda 6 nelivedu? Kas seal on kalleid komponente, millel aja ja/või suurema läbisõiduga (200K km) on oht läbi minna? Kas see nelivedu ka talvel ka abiks või on rohkem moe pärast.
2) Kui töökindel on Madza6 automaatkast?
3) Olen kuulnud, et 2.3 mootorid eriti algusaastatest on problemaatilised. Kas vastab tõele ja kui siis milles on probleem (kuidas kontrollida, mis märke otsida)?
4) Kas sellel masinal on juba aju, mis veateadete ajaloo, esinduses ära näitab? Kui lihtne on sellel autol läbisõitu kerida ja kas on viisi, kuidas keritud ajalugu ära tunda (peale regulaase hooldusajaloo)?
5) Tean, et rooste on probleem. Kas peale rattakoobaste, uste/luukide alumiste servade on veel kohti, kuhu kindlasti vaadata et hiljem halbu üllatusi ei tuleks?
6) Kuidas on ksenoontulde kvaliteet, kas on märgatavalt paremad kui tavalised ja kas nendega võib olla kulukaid probleeme?
7) Olen kuulnud et mingi konditsioneeri toru pidi läbi roostetama. Kas on viisi kuidas seda kontrollida?
8) Kas on veel mingi potentsiaalselt kallis viga, mida tuleks kindlasti kontrollida?
9) Kus oleks pädev ja õigete töövahenditega varustatud töökoda, kus masin enne ostu lasta hoolsalt üle vaadata?

Tean, et küsimusi on palju, aga vastused nendele aitaksid mind väga. :thumbup:

Re: Mazda 6 AWD ostuabi :)

PostitusPostitatud: 19 Sept 2012, 19:53
Postitas tomkulibin
Blue Chip kirjutas:Mazda 6 AWD... Mazda6 universaal
Kus sellist pakutakse?

Re: Mazda 6 AWD ostuabi :)

PostitusPostitatud: 19 Sept 2012, 20:03
Postitas Mario
on ju täitsa olemas. 2.3 119kW.

Haldex süsteemiga, keskdiff on vesijahutusega.. aju kontrollib koguvärki. peaks olema üsna asjalik süsteem, kui töötab.
kindlasti lase autot üleni kontrollida pädevas kohas, sest kõik ei pruugi eri markide kiiksudest kõike teada..

Re: Mazda 6 AWD ostuabi :)

PostitusPostitatud: 19 Sept 2012, 21:28
Postitas skyline

Re: Mazda 6 AWD ostuabi :)

PostitusPostitatud: 20 Sept 2012, 10:06
Postitas Haljazme
tomkulibin kirjutas:
Blue Chip kirjutas:Mazda 6 AWD... Mazda6 universaal
Kus sellist pakutakse?


http://www.auto24.ee/kasutatud/nimekiri ... &otsi=otsi

Näeh, kohe 3tk

Re: Mazda 6 AWD ostuabi :)

PostitusPostitatud: 20 Sept 2012, 10:12
Postitas Blue Chip
Ma tänan.

Kas on oht, et AWD hakkab jukerdama?

Re: Mazda 6 AWD ostuabi :)

PostitusPostitatud: 21 Sept 2012, 07:08
Postitas tomkulibin
Blue Chip kirjutas:...Kas on oht, et AWD hakkab jukerdama?
Miski siin ilmas pole igavene :wave:
Kõik sõltub mis olekus ta sinuni jõuab ja kas kasutamise käigus tarbija enamat ei soovi, kui tehnika võimaldaks.
Vanema ajastu Mazade nelivedude kohta öeldakse ka et nirud on. Samas jutt käib u 20 aastat(+) vanade autode kohta, milledest üritatakse viimast võtta ja tihtipeale ka suurema jõuallika võimsusega.
Nüüdisaegsed vist ei peagi nii kaua vastu, ükjagu keerulisemaks ehitatud ja arvestuslik kasutusaeg ilmselt väiksem :roll:

Re: Mazda 6 AWD ostuabi :)

PostitusPostitatud: 21 Sept 2012, 09:57
Postitas maaks
Mario kirjutas:on ju täitsa olemas. 2.3 119kW.

Haldex süsteemiga, keskdiff on vesijahutusega.. aju kontrollib koguvärki. peaks olema üsna asjalik süsteem, kui töötab.
kindlasti lase autot üleni kontrollida pädevas kohas, sest kõik ei pruugi eri markide kiiksudest kõike teada..

Mazda ei kasuta Haldexit, vaid kasutab tööpõhimõttelt sarnast süsteemi kui haldex - mitmekettalist elektoonilist sidurit.
Ja sellel autol ei ole keskdiffrit! Mitte ühelgi haldexi ega analoogse süsteemiga (tucson, xtrail, sportage, crv, hrv, XC...) autol ei ole keskdiffrit, selle ülesannet täidabki seesama elektrooniliselt tüüritav mitmekettaline sidur. Ja äärmiselt kaheldav on ka seal olev jahutus (milleks seda sõiduautol jahutada vaja on)?
PS! Keskdiffer on (sõidu)autodel mis kasutavad torsen süsteemi (mingid audid ja vist ka subaru) ja maasturitel loomulikult.

Re: Mazda 6 AWD ostuabi :)

PostitusPostitatud: 21 Sept 2012, 14:35
Postitas Mario
maaks kirjutas:
Mario kirjutas:on ju täitsa olemas. 2.3 119kW.

Haldex süsteemiga, keskdiff on vesijahutusega.. aju kontrollib koguvärki. peaks olema üsna asjalik süsteem, kui töötab.
kindlasti lase autot üleni kontrollida pädevas kohas, sest kõik ei pruugi eri markide kiiksudest kõike teada..

Mazda ei kasuta Haldexit, vaid kasutab tööpõhimõttelt sarnast süsteemi kui haldex - mitmekettalist elektoonilist sidurit.
Ja sellel autol ei ole keskdiffrit! Mitte ühelgi haldexi ega analoogse süsteemiga (tucson, xtrail, sportage, crv, hrv, XC...) autol ei ole keskdiffrit, selle ülesannet täidabki seesama elektrooniliselt tüüritav mitmekettaline sidur. Ja äärmiselt kaheldav on ka seal olev jahutus (milleks seda sõiduautol jahutada vaja on)?
PS! Keskdiffer on (sõidu)autodel mis kasutavad torsen süsteemi (mingid audid ja vist ka subaru) ja maasturitel loomulikult.

iseendale räägid vastu ju :D
väidad et ei ole, ja siis ütled et on.
keskel on viskodiff, mis vajadusel saab natuke pinget, kui auto arvab, et juht teeb normaaloludes järsku pööret.. ja kogu jõud esiratastelt lähebki üle tagaratastele nt.. olenevalt vajadusest.
olgu öeldud, et Mazda süsteem on põhimõtteliselt 1:1 subaru omaga.
vale teema selle arutamiseks, IMO.

Re: Mazda 6 AWD ostuabi :)

PostitusPostitatud: 21 Sept 2012, 14:52
Postitas maaks
Mario kirjutas:iseendale räägid vastu ju :D
väidad et ei ole, ja siis ütled et on. keskel on viskodiff ...

No see siin tehnikafoorum ja võiks rääkida ajast nende endi nimedega!
Haldex on täiesti konkreetse tootja konkreetne toode. (haldeksi laadne = suvaline vidin, mis tööpõhimõttelt meenutab haldexit, aga ei ole haldex, sest muidu peaks selle valmistaja kasutama Haldeksi patenti ja selle eest maksma).
Ja elektrooniliselt tüüritav mitmekettaline sidur ei ole "viskodiff" mis iganes asja see sõna peaks tähendama :-)
OK, koolitus selleks korraks läbi. Täna R ja mul tiba igav lihtsalt.
EDIT: 626 GD ja GE 4WD mudelitel -97 kasutati viskosidurit (ik. Viscous coupling center differential) - Seda sa vist pidasid silmas "viskodiff" nime alla. Aga need on haldexist täiesti erinevad asjad.

Re: Mazda 6 AWD ostuabi :)

PostitusPostitatud: 26 Sept 2012, 09:17
Postitas PTC
Kui eelarve on piiratud siis mina ei riskiks sellist haruldust osta. Sest ilmselt on neid siin vähe müüdud - st lammutustest pole neile võimalik mingeid spetsiiifilisi juppe saada, üldjuhul b osi pole ja juhul kui mingi spets asi saba annab siis ainus võimalus on esindusest neljakohalise summa eest abi leida.

Re: Mazda 6 AWD ostuabi :)

PostitusPostitatud: 29 Nov 2012, 01:00
Postitas Nuclear M.A.N
Blue Chip kirjutas:3) Olen kuulnud, et 2.3 mootorid eriti algusaastatest on problemaatilised. Kas vastab tõele ja kui siis milles on probleem (kuidas kontrollida, mis märke otsida)?

7) Olen kuulnud et mingi konditsioneeri toru pidi läbi roostetama. Kas on viisi kuidas seda kontrollida?
8) Kas on veel mingi potentsiaalselt kallis viga, mida tuleks kindlasti kontrollida?



Probleem seisnes vigases õlituses. (väidetavalt olevat 2.3 ja 2.0 mootoril sama suurusega karter all, aga 2,3 jaoks oli seal liialt vähe õli. Probleem lahenes al. 2004a). Kui julmalt pähe anda, siis pidi õli ka sööma. Aga need vigased mootorid jooksid reeglina kuskil 150.000 peal kotti lihtsalt. Praeguseks ajaks peaks suurem osa masinaid selle piiri olema ületanud või on garantii korras juba uus mootor pandud ammu. Kontrollida saad nii, et jälgid õlivarrast ise kui auto omanik oled, sest kui õlitule põlema lööb armatuuris pidi juba hilja olema, nagu olen lugenud. Kindlsati muidugi päris esimesi 2,3 tasuks vältida, kuna hinnavahet tegelikult ei pruugi eriti ollagi 2002,2003 ja 2004 masinate vahel...Muus osas tegu on vastupidava, ketiga mootoriga, et seega rihmakammi pole ja muid probleeme nagu ei tea küll et oleks kuskilt väga "tyypvigadena" avalikkuse ette imbunud.

Konditsioneeri toru ei roosteta otseselt läbi, aga auk võib sisse kyll tulla.(see toru peaks olema alumiinumist või mingist huiatundra sulamist). Vea parandamine kallis? Noup, seda nüüd mitte, Tartus nt oli selle toru maha võtmine ja peale panemine kuskil 2-3h töö. keevitus olenes....bussipargis tehti mingi 5-10 euri, ühes kohas öeldi et me "teeme nii korralikult et küsime 30 euri ja kes alla selle teevad teevad nahka". Anyway tee kuidas sa teed aga 50-75 euriga peaks hakkama saama, kui lased teha. Alati võimalus ka kuskil lammarist toru sebida, vaevalt et see eriti palju maksab. Yhesõnaga lamp asi, mida ei tasu põdeda. Kuidas kontrollida? Kui kont töötab ja ei susise kapoti all siis ilmselt auku pole, see toru jookseb suht sellisest kohast kus saab kuulata/vaadata v a see osa mis klaasipesu vedeliku paagi alla jääb. ANyway igasuguseid lekkeid saab kontrollida kliimatäitjate juures.

Mis kontrolli puudutab, siis tegu kosmosetehnikaga pole ja iga vähegi pädevam töökoda saab suurem osa asju üle vaadata. Spetsiifilisemad küsimused tasub lahendada mazdaabis, või mõnes esinduses. Muidu tehniliselt tegi äärmiselt vastupidava autoga vähegi inimliku kasutamise juures, ainuke mure ongi kere rooste, aga kui seda ei esine / lased ära teha siis võimalik läbida muretult väga mitmekümneid tuhandeid kilomeetreid.

Re: Mazda 6 AWD ostuabi :)

PostitusPostitatud: 30 Nov 2012, 11:56
Postitas Denzel
Mazda tehas lubab 1,8-2,0-2,3 mootoritele normeeritud õlikuluks kuni 0,8L/1000km. See tähendab seda et õlikulu on normaalne nähtus kuni ületab tehases etteantud normi ja mootori remont pole siis veel vajalik. Kui regulaarselt mootoris õlitaset kontrollida siis ohtu pole et karter kuivaks jääb ja kõik kolinal kokku jookseb. Ei võta ju tükki küljest peale igat paagitäie sõitu varras välja tõmmata ja pilk peale heita. Minul on selline harjumus sees, aga muidugi igaüks toimetab enda sisetunde järgi. Minu 2,3-sel on õlivardal min/max vahe 1L. Kui karter ise on 3,5L siis sel hetkel kui õlitase on vardal min peal siis on mootoris järel vaid 2,5L õli. Täitsa skeeri eks :D


Ja pisut huumorit. Kui autoostuga orkis siis võiks käepärast olla selline sait: http://www.koronaar.ee/

Re: Mazda 6 AWD ostuabi :)

PostitusPostitatud: 30 Nov 2012, 12:07
Postitas S.R.
Õlikulu on kõigil nn. kõrgepöörde mootoritel täiesti normaalne kuna õli temperatuur tõuseb üsna kõrgeks tänu kõrgetele pööretele. See tegelikult pea kõigile japsidele omane. Ise mäletan et FE3 ja BP05 puhul sai 5000km puhul tänu suht kõrgetele keskmistele pöretele alati korralikku pool/täis sünti tublisti üle liitri juurde valatud ja vahetusel tuli ka välja 600-700ml vähem kui pärast sisse mahtus.

Re: Mazda 6 AWD ostuabi :)

PostitusPostitatud: 30 Nov 2012, 13:28
Postitas Evert
Denzel kirjutas:Mazda tehas lubab 1,8-2,0-2,3 mootoritele normeeritud õlikuluks kuni 0,8L/1000km...

Et siis nt. nö. "standardse" õlivahetusintervalli e. 10000km jooksul on normaalne kulu 8L?

Re: Mazda 6 AWD ostuabi :)

PostitusPostitatud: 30 Nov 2012, 14:30
Postitas S.R.
Pakun et jäi lihtsalt 1 0 panemata, see ikka megakulu ja teeks juba sama nagu 2taktilise õlikulu :wtf:

Re: Mazda 6 AWD ostuabi :)

PostitusPostitatud: 30 Nov 2012, 17:22
Postitas madoc
Soovitan kirjandust uurida. Hoolimata sellest, et 8l 10000km peale tundub ebaloogiline, siis sarnane piir on pandud ka teistel tootjatel ja tavaliselt kirjeldatakse seda nt 0,5l 800km kohta. Näide selle kohta teise autotootjal:
http://www.autoleht.ee/uudised?id=7178 ja lugege ka kommentaare, selgub, et õlikulu on tollal autol 0,25l 1000km kohta.

Re: Mazda 6 AWD ostuabi :)

PostitusPostitatud: 03 Dets 2012, 11:58
Postitas Evert
Sellisel juhul on mu tossaval Mazdal vist miskit viga, ma pean 10000km jooksul vaid u. 1,5L peale kallama :eh:

Re: Mazda 6 AWD ostuabi :)

PostitusPostitatud: 03 Dets 2012, 17:11
Postitas maaks
See "ebanormaalselt suur" tehase õlikulu on pandud selleks, et sa iga õli võtva mootoriga automaatselt garantiiremonti ei tuleks nõudma!

Re: Mazda 6 AWD ostuabi :)

PostitusPostitatud: 09 Mär 2013, 14:02
Postitas IvarR
Evert kirjutas:Sellisel juhul on mu tossaval Mazdal vist miskit viga, ma pean 10000km jooksul vaid u. 1,5L peale kallama :eh:


Teen siis väikse selgituse rahvale.

Kui võrrelda vanu mootoreid ala B6, BP, KL, F2 , FE jne siis nendel on kolvirõngad oluliselt paksemad ca 1.5-2korda olenevalt mootorist
Alates FP FS jne uuemad mootorid on kõik õhemate kolvirõngastega mis kõrgemal pöördel ei taga niipalju tihedust et mootor õli ei sööks.
Point on vähendada hõõrdetegurit ehk muuta mootor/auto ökonoomsemaks, kuid samas kuluvad rõngad kiiremini ja pole nii tihedad.
Kui sõita granny-/milfstyle :D siis pole see õlikulu ka nii suur ehk tavainimene sellest vahest aru ei saagi kui siis ainult võidab kütusekulus.

Lisaks kui võrrelda käigukaste siis on ka hammasrattad õhemad ehk väiksema takistusega kuid jällegi nõrgemad, veovõllid peenemad, rattalaagrid kitsamad jne jne jne, kõik see kokku ongi viinud tänapäeva maailmas autod nii ökonoomsemaks jne kuid mitte mingit võimsusevaru pole jäetud ning üldiselt on pea 200K-300K ka piir sellise tehnika jaoks.

IvarR

Re: Mazda 6 AWD ostuabi :)

PostitusPostitatud: 14 Mär 2013, 11:07
Postitas kulles
Vana küsimus küll, aga ma vastan järgmistele sama küsimusega tulijatele:

Mul on 2.3 ja 20 000 km peale kulus 1 mm õli (varda järgi), eile spetsiaalselt teeninduses küsisin. Sõidan muidugi suht rahulikult ka.
Ksenoonid pole eriti kiita. Kui CR-V ksenoonid on nagu Batmani prožektorid, siis Mazda omad on umbes nagu okeid halogeenid.

Imelikke asju juhtub ka - lähitule lääts kukkus oma pesast ära ja oli seal lääbakil, teenindus pani tagasi.

Re: Mazda 6 AWD ostuabi :)

PostitusPostitatud: 18 Mai 2020, 22:25
Postitas justin.keiss
Heh, leidsin vana teema. Sattus talvel samane haruldus kätte. Nelikvedu, automaatkast. Päris imeliku mudeliga tegu. Nelikuna oli saadaval ainult MPS või siis just see automaat universaal. Sedaani ega manuaalina ei saanud nelikut mu teada (mps on teine loom). Püsikiirusehoidjat ei saanud juurde tellida, muidu pea igal GG kuuel see olemas. Mu omal on universaalne paigaldatud. Kasutan autot peamiselt kerghaagise tirimiseks ja siiani on üllatavalt murevabalt toimetanud. 280k kellal ja nelik toimetab ideaalselt, isegi mudas vahel piinamist saanud. Automaatkast vahet käik sujuvalt. Sel on vist mingi hoopis teine kast kui fwd mazda kuutel. Toyota kirjeid leidsin kastilt ja kasti juhtajult. Kastiõli jahutuseks on eraldi õliradikas, ei ole muret, et jahutusvedelik kasti tapma satub. Ainus probleem on GG-dele kohaselt meeletu rooste. Aga ei raatsi seda veel maha kanda, päris haruldane teine. :)

Pilt