Mazda 323F BG 1.6 62kw 90a. - Wilbur
Postitatud: 25 Mai 2011, 22:39
Tervist!
Soetasin endale hiljuti sõitmiseks Mazda, millel vanust enam-vähem sama palju kui mul endal.
Täpsemalt on tegemist Mazdaga, mille keretüübiks on luukpära (fotod loodan siia peatselt ka juurde lisada). Sõiduk on suhteliselt lihtne, tal puudub isegi roolivõimendi. ABS piduritest rääkimata. Kuid eks nende puudumine arendab ilmselt sujuvust, tähelepanu suunamist ning reaktsioonivõimet. Autol on hiljuti vahetatud õli, filtrid, küünlad, küünlajuhtmed ja süütejuhtmed (praegu on küll vana süütejuhe peal, kuna uue küünlajuhtme kummilutu kipub ära libisema).
Enne ostu sooritamist ning otsuse langetamist sai käidud ka tehnokontrollis ning tuvastatud mõned vead. Mõni olulisem, mõni vähem olulisem. Mõni ise ka avastatud.
Mõtlesin, et paneks mured kuhugi kirja, kus minust targemad ning kogenumad lugeda saaksid ning ehk ka veidi nõu anda/soovitusi jagada. Murede nimekiri on tegelikult üle ootuste pikaks veninud, kuid eks seda tuleb nüüd hakata tublisti jõudumööda lühendama ning siis siin teemas ka selle üle rõõmu jagama.
Minu autot puudutavad mured, mille osas loodan väikest konsultatsiooni saada:
1. Tehnokontrollis ilmnes, et esisillas on vasak ja parem pidur liiga erineva jõuga (erinevus on 37%, vasak pidur 2420N ja parem 1510N) ning käsipiduriga on vasak pidur paremast nõrgem (erinevus 83%, vasak 220N ja parem 1370N).
2. Mootor ei taha väga hästi pöördesse minna.
3. Tagasilla vasak pikivarras on katki.
4. Summutis on mõned augud sees, mis õhku sisse võtavad.
5. Juhipoolse luku südamik logiseb sees. Kõrvalistuja ust ei saa võtmega avada, sama lugu pagasnikuga.
6. Parema esitule ühendus on lahti, vahepeal tuleb teda veidike õrnalt suruda, siis hakkab põlema.
7. Ja uue süütejuhtme tahaks ka talle ikka külge panna.
Nagu näha, mõni neist olulisem viga, mõnega loodetavasti veel aega on, kuid ajapikku tahaks kõik korda teha. Ilmselt kõige olulisem on saada pidurid korda, mootor korda ning lukud korda?
Ma ei tea, kas teil siin avalikult rahast räägitakse, kuid kui palju võiksid need nö olulisemad remonditööd maksma minna nii töö hinna kui varuosade poolest? Ehk teate soovitada Tartus ka head töökoda?
Samuti tahaks teada, kas on mul üldse mõtet mõelda ka ABS pidurite ja roolivõimendi süsteemi paigaldamisele ja millise väljaminekuga peaks arvestama?
Soetasin endale hiljuti sõitmiseks Mazda, millel vanust enam-vähem sama palju kui mul endal.
Täpsemalt on tegemist Mazdaga, mille keretüübiks on luukpära (fotod loodan siia peatselt ka juurde lisada). Sõiduk on suhteliselt lihtne, tal puudub isegi roolivõimendi. ABS piduritest rääkimata. Kuid eks nende puudumine arendab ilmselt sujuvust, tähelepanu suunamist ning reaktsioonivõimet. Autol on hiljuti vahetatud õli, filtrid, küünlad, küünlajuhtmed ja süütejuhtmed (praegu on küll vana süütejuhe peal, kuna uue küünlajuhtme kummilutu kipub ära libisema).
Enne ostu sooritamist ning otsuse langetamist sai käidud ka tehnokontrollis ning tuvastatud mõned vead. Mõni olulisem, mõni vähem olulisem. Mõni ise ka avastatud.
Mõtlesin, et paneks mured kuhugi kirja, kus minust targemad ning kogenumad lugeda saaksid ning ehk ka veidi nõu anda/soovitusi jagada. Murede nimekiri on tegelikult üle ootuste pikaks veninud, kuid eks seda tuleb nüüd hakata tublisti jõudumööda lühendama ning siis siin teemas ka selle üle rõõmu jagama.
Minu autot puudutavad mured, mille osas loodan väikest konsultatsiooni saada:
1. Tehnokontrollis ilmnes, et esisillas on vasak ja parem pidur liiga erineva jõuga (erinevus on 37%, vasak pidur 2420N ja parem 1510N) ning käsipiduriga on vasak pidur paremast nõrgem (erinevus 83%, vasak 220N ja parem 1370N).
2. Mootor ei taha väga hästi pöördesse minna.
3. Tagasilla vasak pikivarras on katki.
4. Summutis on mõned augud sees, mis õhku sisse võtavad.
5. Juhipoolse luku südamik logiseb sees. Kõrvalistuja ust ei saa võtmega avada, sama lugu pagasnikuga.
6. Parema esitule ühendus on lahti, vahepeal tuleb teda veidike õrnalt suruda, siis hakkab põlema.
7. Ja uue süütejuhtme tahaks ka talle ikka külge panna.
Nagu näha, mõni neist olulisem viga, mõnega loodetavasti veel aega on, kuid ajapikku tahaks kõik korda teha. Ilmselt kõige olulisem on saada pidurid korda, mootor korda ning lukud korda?
Ma ei tea, kas teil siin avalikult rahast räägitakse, kuid kui palju võiksid need nö olulisemad remonditööd maksma minna nii töö hinna kui varuosade poolest? Ehk teate soovitada Tartus ka head töökoda?
Samuti tahaks teada, kas on mul üldse mõtet mõelda ka ABS pidurite ja roolivõimendi süsteemi paigaldamisele ja millise väljaminekuga peaks arvestama?