1. leht 4-st

Mazda 626 GE 1.8 77kW 97a. - VaheR00 Vahetas omanikku.

PostitusPostitatud: 11 Jaan 2012, 20:10
Postitas VaheR00
Otsustasin ka siis lõpuks enda masina "kapist" välja tuua, ning näidata klubilistele.
Usaldati masin venna poolt sügisest alatest minu kätte. Kuna tasuta lõunaid ei esine,siis enne kasutama hakkamist pidin ka natuke vaeva nägema, roostet leidub nii siin kui ka seal. :D
Tehtud tööd sügisest saati:
Uued esituled
Vahetatud piduritorud mis jooksevad taha
Parem rooliots
Sarniiride vahetus.
Küljekarbid sai ka korrastatud, roostepoiss oli näpud külge ajanud.

Pilte ka:
Pilt

Pilt



Vahetasin ära ka parktuled, jäid sellised rohekad-sinised, esmamuljega jäin rahule.(Hetk enne postitamist, ei tea, kuidas paistma jääb päevasel ajal)
Pilt
Pilt natuke moonutab ka.



Masinaga olen rahul, hea mõnus sõitmiseks. Esimeseks autoks sobib väga hästi.

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 1997 - VaheR00

PostitusPostitatud: 24 Jaan 2012, 21:38
Postitas VaheR00
Peale natukest kasutamist otsustasin ära vahetada eest need rohekad parktuled. Peale seda sai muretsetud ette kui ka taha ledid.. Tulemus jäi hää, aga kuna olen näinud, et osadel ees huvitavad ledist tuled, siis ostsin endalegi Led gabariittuled. Tulemus sai 5+

Pilt


E: Paar viga parandasin.

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 1997 - VaheR00

PostitusPostitatud: 25 Jaan 2012, 00:06
Postitas Bumer323
Tervitusi uuele klubilisele!
Tundub, et meil samat vävi autod kuid mootorid erinevad. On siis mingeid plaane ka juba tekkinud mis autost saama hakkab? Ja kahjuks ei lugenud tekstist välja kas on tegu manuaali või automaadiga? Loodan, et tuleb rohkem infot nii auto tehnilise poole kui ka lisade kohta.

Kuid muretuid kilomeetreid edaspidiseks kasutamiseks.

Bumer323

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 1997 - VaheR00

PostitusPostitatud: 27 Jaan 2012, 23:21
Postitas VaheR00
tegemist manuaaliga. Talvel ikka naudingut jagub :P Plaanis koopaäärtest mingil ajal roostet hävitada koos värvimisega. Sõjaplaani pean ka eelmise omaniku poolt lõhutud esipampriga. Ainuke plaan hetkel on seda masinat liikuvuses hoida.
Talveks sai alla pandud plekkvelg, mis tundub suviste valukate kõrval nii pisike.. Mazda originaal valuvelg ja isegi 15" , aga järgmiseks suveks pean uued rehvid ostma, teised õige kulunud. Samuti parandasin iluvõre väljanägemist.. Eemaldasin musta värvi, mille alt tuli välja kroom, ning märgi värvisin ka omapäraselt ära. Ise olen rahul, muu pole oluline :D
Lisad: Istmesoojendus, väga hea külmadel päevadel :D
ainult 2x elektrilist akent
Kunagi oli sellel ka esitulede pesur, mida enam alles ei ole. Võimalik, et tulevikus parandan selle vea.
Hetkel ei tule rohkem meelde.
Sai end külmaga välja aetud, et pildike klõpsata.
Pilt

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 1997 - VaheR00

PostitusPostitatud: 17 Veebr 2012, 13:22
Postitas mkangur
Ehh, eile õhtul kohtusime selveri parklas ! :wave:
need parktuled eest ma soovitan sul küll ära koristada, jäid suht silma riivama + mul endal olid samasugused mingiaeg, aga tänu nendele olin diskobussi pidev lemmik, kus korduvalt kästi need ära vahetada :problem: Ja nende led päevatulede kohta niipalju,et samuti, olen hoiatuse saanud, kuna lähituledega ja pimedal ajal on nende kasutamine KEELATUD :)

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 1997 - VaheR00

PostitusPostitatud: 17 Veebr 2012, 15:34
Postitas Evert
Need LEDid on väljanägemise järgi ilmselt mitte RL vaid A märgistusega, mis võrdub ääretuledega. Ehk esituledest LEdid välja ning kasutad selle asemel stanges olevaid tulesid. :thumbup: Võib sõita pooltuledega koos ja puha.

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 1997 - VaheR00

PostitusPostitatud: 18 Veebr 2012, 13:47
Postitas mac
Mul oli kah kokkupuude eelmisel suvel korravalvuritega... Mul põlesid xenonid ja õige tähistusega (RL) päevasõidutuled (LEDid). Peeti siis 15 minutit loengut, aga seda kõike ma juba teadsin mida nad rääkisid... Põhimõtteliselt on nii, et isepaigaldatud xenoneid ei tohi olla ja päevasõidutuled peavad ise ära kustuma kui lülitad sisse lähituled. Aga jah korravalvurite üllatus oli suur kui nad nägid, et mul olid õige tähistusega päevasõidutuled :wave: . Nüüdseks on siis mu autol kõik nõuded täidetud (tulede koha pealt). Panin lähituledesse tavalised pirnid tagasi ja tegin ka sellise süsteemi, et päevasõidutuled kustuksid ära automaatselt kui lähituled sisse lülitan... Korravalvuritele ei meeldi ka tähis DRL, ainult RL läheb peale päevasõidutulede koha pealt :wave:.

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 1997 - VaheR00

PostitusPostitatud: 18 Veebr 2012, 14:34
Postitas VaheR00
Sattusime jah ühte kanti, mkangur. Need ledid seal on gabariidid ehk ääretuled, mitte päevatuled. Sestap ma nii julgelt nendega ringi sõidan, otseloomulikult koos pooltuledega. Diskobussi operaatorid on küll pika pilguga vaadanud, aga siiski pole kinni pidanud. Aga siiski tänud sellest, et muret tunnete. :P Ning võtan Everti sõna kuulda, ning eemaldan esituledest ledid ära.

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 97a. - VaheR00

PostitusPostitatud: 13 Mär 2012, 16:57
Postitas VaheR00
Täna oli lõpuks siis see päev, mil pidas ikka Diskobuss mind kinni. Pidas loengut ja käskis eemaldada need gabariidid. Õigemini ütles, et ees ei tohi põleda 2 paari tulesi. Hetkel võtan ajutiselt need järelt ära, kuid pöördun Teie, Foorumlaste, poole, ehk olete jagate enda tarkusi, kuidas ma saaks nii ümber sättida, et need läheks põlema ainult siis, kui pargid peale panen. Hetkel oli ühendatud parkide külge. Kuna need on gabariidid, siis kahjuks neil automaatset ümberlülitust pole...

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 97a. - VaheR00

PostitusPostitatud: 13 Mär 2012, 17:59
Postitas Evert
Ei tea, kas nad sellega tahtsid öelda, et ei tohi põleda 2 paari tulesid või ei tohi põleda 2 paari gabariite?.. Sest 2 paari gabariite küll põleda ei tohi jah.

Kui tuledel on peal tähis A, siis neile ei kehti automaatselt kustumise nõue. Ja kui põhituledes gabariidid samal ajal ei põle, siis peaks nende tulede kasutamine koos lähituledega JOKK olema.

Keski meie korravalvurist kaaskondlane võiks seda teemat oma vaatevinklist kommenteerida?

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 97a. - VaheR00

PostitusPostitatud: 13 Mär 2012, 18:16
Postitas VaheR00
Et 2 paari tulesi ei või põleda, seda nad raiusid peale.

E: lisasin pildi juurde, et selgust saada.

Pilt

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 97a. - VaheR00

PostitusPostitatud: 13 Mär 2012, 18:39
Postitas Evert
Need on täitsa legaalsed ääretuled.
Huvitav, mida siis selliste autodega tehakse nagu nt. GC 626 või RX-7 jne., millel juba algusest peale gabariidid põhituledest eraldi on? Ma arvan, et sellekohalt oleks alust politseile vastu vaielda (kuigi see ilmselt neile väga ei meeldiks).

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 97a. - VaheR00

PostitusPostitatud: 16 Mär 2012, 22:58
Postitas VaheR00
Ega keegi targem ei suuda anda viidet täpsemale seadusele? Igaksjuhuks prindiks välja, et probleemide korral lihtsam selgitada asju :P Ning saaks ise ka täpsemalt teada.

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 97a. - VaheR00

PostitusPostitatud: 17 Mär 2012, 08:59
Postitas tomkulibin
https://www.riigiteataja.ee/akt/13312367
Grupp 2
Valgustusseadmed

Kood 201....

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 97a. - VaheR00

PostitusPostitatud: 17 Mär 2012, 12:41
Postitas Evert
Allpool tõin välja tehnonõuetest ja liiklusseadusest ääretulesid puudutavad punktid. Tavalist sõiduautot puudutava teksti tegin rasvaseks, et oleks kergem jälgida.

Lühidalt võib alla 2,1 m laiusel sõiduautol olla ees 2 alumist ääretuld, mis on paigutatud tehnonõuetes nimetatud mõõtude järgi. Ääretulede värvus peab olema valge, tuleklaasil peab olema märgis A. Tule latern peab vastama valmistaja poolt ettenähtule. Siinjuures ei ole täpsustatud, kas sõiduki valmistaja või tule valmistaja. Ehk see on koht, kus võib vaidluseks minna.

Tehnonõuetes on ka kirjas, et "kõik sõidukile paigaldatud valgustusseadmed peavad olema töökorras". See tähendab, et põhitules oleva ääretule pirn ei tohi olla läbipõlenud või eemaldatud. Kuid siin näeks mina lahendust tumbler lüliti näol, millega saab valida, kumb ääretulede paar hetkel põleb. Siis oleks põhituledes olevad ääretuled töökorras, aga lihtsalt ajutiselt välja lülitatud.


Tehnonõuetest:

Kood 211. Eesmised ääretule laternad
[RTL 2009, 1, 5 - jõust. 10.01.2009] Nõuded: 1) M, N ja üle 1600 mm laiusel O kategooria sõidukil peab olema kaks alumist eesmist ääretule laternat ja alates 1. jaanuarist 1994. a esmakordselt kasutusele võetud üle 2100 mm laiusel M, N ja O kategooria sõidukil peab olema kaks eest nähtavat ülemist eesmist ääretule laternat. Alumisi eesmisi ääretule laternaid võib paigaldada O kategooria sõidukile, mille laius ei ületa 1600 mm, ja ülemisi eesmisi ääretule laternaid võib paigaldada M, N ja O kategooria sõidukile, mille laius on üle 1800 mm. L3e, L5e, L6e ja L7e kategooria sõidukile võib paigaldada ühe või kaks ja L4e kategooria sõidukile kaks või kolm eesmist ääretule laternat. Enne 1. jaanuari 1998. a esmakordselt kasutusele võetud M, N ja O kategooria sõiduki ja enne 1. jaanuari 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki eesmised ääretule laternad peavad vastama valmistaja poolt ettenähtule. Täiendavalt võib M, N ja O kategooria sõidukile, mille laius on üle 1800 mm, paigaldada kaks eest nähtavat ülemist eesmist ääretule laternat;
[RTL 2009, 47, 671 - jõust. 19.06.2009]

2) alumiste eesmiste ääretule laternate:
a) valgusava välisserva kaugus sõiduki külgservast ei tohi M ja N kategooria sõidukil ületada 400 mm ja O kategooria sõidukil 150 mm;
b) valgusavade siseservade vaheline kaugus M2, M3, N2 ja N3 kategooria sõidukil peab olema vähemalt 600 mm, kuid sõidukil, mille laius on väiksem kui 1300 mm, võib kaugust vähendada 400 mm-ni;
c) kõrgus teepinnast peab M, N ja O kategooria sõidukil olema vähemalt 250 mm, kuid ei tohi ületada 1500 mm. O1 ja O2 kategooria sõidukil ja teiste kategooriate sõidukitel juhul, kui sõiduki kereehituse eripära tõttu ei ole võimalik laternaid paigaldada kuni 1500 mm kõrgusele, siis võib neid paigaldada kuni 2100 mm kõrgusele; [...]
[...] 5) eesmiste ääretulede värvus peab olema valge. Erandina võib eesmiste ääretulede värvus olla merevaigukollane sõidukil:
a) mis on saadud pärandvarana;
b) mis kuulub ümberasujale;
c) mis on välisriikide diplomaatiliste esinduste ja nende välisriikide kodanikest töötajate omanduses või valduses;
d) mis on rahvusvahelise sõjalise peakorteri, välisriigi relvajõudude, tsiviilkoosseisu ja nende välisriikide kodanikest liikmete omanduses või valduses;
[RTL 2010, 1, 7 - jõust. 08.01.2010] e) mis on lepingulisel tööl olevate välisriikide kodanike omanduses või valduses;
f) mis on esmakordselt kasutusele võetud enne 1. oktoobrit 1994. a;


6) alates 1. jaanuarist 1998. a esmakordselt kasutusele võetud M, N ja O kategooria sõiduki eesmised ääretule laternad peavad vastama E-reegli nr 7 või direktiivi 76/758/EMÜ nõuetele ja nende paigaldus peab vastama E-reegli nr 48 või direktiivi 76/756/EMÜ nõuetele. Alates 1. jaanuarist 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki eesmised ääretule laternad peavad vastama E-reegli nr 50 või direktiivi 97/24/EÜ nõuetele ja nende paigaldus peab vastama E-reegli nr 53 või direktiivi 93/92/EMÜ nõuetele. M, N ja O kategooria sõiduki eesmisele ääretule laternale peab olema kantud tähis A;



Kontrollimine: 1) TÜ – vaatluse ja mõõdulindiga vastavalt direktiivile 96/96/EÜ (paranduste direktiivid 1999/52/EÜ, 2001/9/EÜ ja 2001/11/EÜ);


Liiklusseadus käsitleb sõidukil ääretulede kasutamist vaid ühes paragraafis. Selles on nimetatud, mis tingimustel ääretuled põlema peavad, kuid ei täpsusta muud.

Liiklusseadusest:

§ 40. Tulede kasutamise üldnõuded
(1) Sõidu ajal peavad mootorsõidukil põlema lähi- või kaugtuled ning ääre- ja numbrituled. Trammil peavad sõidu ajal põlema lähi- ja ääretuled. Haagisel peavad sõidu ajal põlema ääre- ja numbrituled.

(2) Valge ajal võib lähitulede asemel kasutada päevatulesid. Päevatuled võivad põleda ilma ääre- ja numbrituledeta.

(3) Autorongil (välja arvatud autorong, mille veduk on B-kategooria auto) ja masinrongil, millel puuduvad ees ülemised ääretuled, peab veduki kabiini või kere esiosa kohal olema valgustatud autorongi tunnusmärk.

(4) Halva nähtavuse korral või pimeda ajal valgustamata teel peatatud või pargitud mootorsõidukil ja selle haagisel peavad põlema ääre- ja numbrituled. Asulavälisel teel tuleb lisaks kasutada ka ohutulesid.

(5) Halva nähtavuse korral või pimeda ajal valgustamata asulavälisel teel peatatud või pargitud sõidukil ei tohi põleda lähi-, kaug- ega udutuled. Asulateel peatatud sõidukil ei tohi põleda kaug- ega udutuled, välja arvatud juhul, kui udutulesid kasutatakse lähitulede asemel. Asulateel pargitud sõidukil ei tohi põleda lähi-, kaug- ega udutuled. Asulatee vasakul teepoolel peatatud sõidukil ei tohi põleda ka lähituled.

(6) Asulas võib käesoleva paragrahvi lõikes 4 nimetatud ääretulede asemel kasutada mõlema- või liiklusepoolseid seisutulesid juhul, kui:
1) mootorsõiduk ei ole üle kuue meetri pikk ega üle kahe meetri lai;
2) mootorsõiduk on ilma haagiseta.

(7) Käesoleva paragrahvi lõigete 4 ja 6 nõuded ei laiene peatatud ja pargitud sõidukile, mis asub:
1) teel, mis on valgustatud nii, et sõiduk on piisavalt kaugele näha;
2) väljaspool sõiduteed ja kattega teepeenart;
3) asulas sõidutee ääres, kui on tegemist jalgratta, pisimopeedi, mopeedi või kaherattalise külghaagiseta mootorrattaga, millel puudub aku;
4) õuealal.

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 97a. - VaheR00

PostitusPostitatud: 17 Mär 2012, 19:05
Postitas VaheR00
Sain tunduvalt targemaks.. Seda lüliti vahelepanemise idee tundub täitsa hea. Seda ainult suve poole, koolis hakkab eksamite periood peale, siis ei leia aega tegeleda masinaga nii palju. Tänud siiski abi eest.

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 97a. - VaheR00

PostitusPostitatud: 24 Mär 2012, 22:20
Postitas VaheR00
Nädal aega tagasi sai tehtud vennaga autode vahetus, ehk on mõni terasem näinud seda Mazdat ka Tallinnas. Sai autosse muretsetud uus makk, Pioneer DEH-2400UB, kuna eelmine Kenwood oli omast ajast maha jäänud ning helikvaliteet polnud parim, isegi originaal plaate ei tahtnud mängida.. Uuem makk oskab mängida nüüd isegi Usbi pealt laule ja toodab võrreldes vana makiga palju paremat heli. Väga puhas, ning viimaks on kuulda kõlaritest bassi, mitte bassilaadset heli. Olen väga rahul. Plaan lähiajal plekkveljed alt keerata ja asendada need valukatega.

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 97a. - VaheR00

PostitusPostitatud: 02 Apr 2012, 19:34
Postitas VaheR00
laupäeval sain enda masina tagasi, paari üllatusega. Tallinna teed võtsid oma, vahetust tahab üks õõtsa puks, mõlemad kondid ja kõige tähtsam - pooltelje ots. See hääl mis tuleb, ei ole kena. Varuosad on tellitud, kolmapäeval hüppan töökojast läbi ja lasen ära vahetada. Siis saab taas kolina ja ragina vabalt ringi sõita.

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 97a. - VaheR00

PostitusPostitatud: 09 Apr 2012, 18:55
Postitas VaheR00
Masin hetkel tipp-topp korras. Ainult tekkis küsimus, kui otsisin suverehve.. nimelt, seisab kuuris 15" veljed, kuhu oleks vaja suvekaid peale. Kui ma sinna peale paneksin 195/55 15", kas see mahub ikka ära.. 185/65 15" mahtus ära, mis olid vanad.. Ehk keegi teab? Oleks super, kui sobivad. :think:

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 97a. - VaheR00

PostitusPostitatud: 09 Apr 2012, 19:11
Postitas Bumer323
Sobib ikka. Mul on 205/55 r16 all ja pole veel siiani küll kuulnud, et kuskilt oleks vastu käinud või midagi. Niiet pane alla täitsa rahuliku südamega.

Terv Bumer

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 97a. - VaheR00

PostitusPostitatud: 12 Apr 2012, 20:31
Postitas VaheR00
Natukene värskemaid pilte autost:
Pilt

Pilt

Pilt


Nädalavahetusel plaanis plekkveljed koos talverehvidega ära võtta ja asendada suverehvidega, mis asetsevad valukatel. Kui hästi läheb, pesen praeguse odava vaha maha, ning kannan peale kallima ja korralikuma vaha, mis annab veel parema sära :D. Ostetud sai ka natukene juhet ja lüliti koos kaitsmeblokkidega, et ühendada pargid ja ääretuled lüliti alla, kus saan valida millised tuled põlevad.Siis saab täiesti legaalselt led äärekatega ringi sõita, ega ei tohiks Diskobussil enam probleeme olla. Kunagi suve poole võtan ette keretööd, hävitan natukene roostet, mis talvega tiivakaartes mõnusa koha leidnud.

Pilt
Seoses lüliti panemisega tekkis probleem, kui esimest korda üritasin, nimelt selle ülemisel pildil on näha, et on lüliti koht, kus pole midagi peal, aga taha jooksevad juhtmed nagu on all pildil näha.. autos on sellist lülitit 2, mida ei saa vajutada, aga juhtmed jooksevad taha.. Plaanis oli just neisse tumblerlüliti istutada, aga see plaan kadus kui neid juhtmeid nägin.. Olles ka paranoiline, siis küsin foorumist üle, kes teab mis need on ja kas võib julgelt need eest ära koristada(lihtsalt eest ära võtta ja lükata kõrvale).
Pilt

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 97a. - VaheR00

PostitusPostitatud: 13 Apr 2012, 06:41
Postitas tomkulibin
Juhtmestik on ??? valmidusega, aga rakendust pole, seega pole ka lüliteid endid ja ilmselt ka tarbijaid juhtme teises otsas.
Täitsa julgelt võid pistiku sealt nn pimedast korgist välja tõmmata ja kõrvale rippuma jätta.

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 97a. - VaheR00

PostitusPostitatud: 13 Apr 2012, 08:12
Postitas edvin0212
Kuna sul ees originaal udutulesid ei ole, siis kõrval nupp on tagumine udutuli ja see tühi pesa millel juhtmed taga on udukate jaoks. Võid osta sinna selle nuppu ( näeb välja sarnane kõrval oleva nupu moodi ) ja otsida originaal udukate juhtmesti ja sinna oma ledid ühendada, siis näeb kõik ilus välja, et saad originaal pistikust need sisse ja välja.

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 97a. - VaheR00

PostitusPostitatud: 15 Apr 2012, 00:05
Postitas VaheR00
Pilt
Sain lõpuks enda 15" iludused alla :D Kojamehed sai ka välja vahetatud. Lüliti panemise jaoks pole aega leidnud, vist enne suve algust ei leia ka.. Seni tuleb tavaliste parkidega ringi lasta.

Re: Mazda 626 GE 1.8 77kW 97a. - VaheR00

PostitusPostitatud: 19 Apr 2012, 12:03
Postitas VaheR00
Tekkis küsimus, kuna esiustes on originaalmõõt kõlaritel 6*8", siis kui raske on sinna istutada 6*9" ovaalid? Siis tean kummad osta, kas 5*7" v 6*9".