8. leht 9-st

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 08 Apr 2015, 11:14
Postitas freerider
Nagu eespool mainitud sai, hakkan oma F2-te puhastama ja jupitama. Vahetan kõik mida vahetada annab(v.a. saaled ja k-rõngad, mis on hiljuti vahetatud). Sealt jääb üle ka F2 plokikaas, nii et kellel vaja läheb, saab selle endale(sirge, pragudeta, klapisääretihendid vahetatud ja klapid soveldatud ja peavad 100%).
Plokk saab kõva pesu ka.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 08 Apr 2015, 12:05
Postitas freerider
Huvitav kas selline ploki swap mõjutab ka gaasijaotuse tööd? Äkki on plokkidel kõrguse vahe, pole jõudnud mõõta veel.
Tahaks juba selle custom engine surveid mõõta aga ennem trip Tallinna ja Pärnusse. ;-)

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 08 Apr 2015, 13:38
Postitas tomkulibin
2 ja 2,2 liitriste plokid on eri kõrgustega!
Kaanest oleks huvitatud :think:

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 08 Apr 2015, 20:46
Postitas kipu33
Tunduvad head mõtted :)
Ootaks teema arengut. Sellega tekib mõte et peaks endale äkki hoopis f2t fe3-e kaanega tekitama :D Aga igatahes jõudu ehitusega :)

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 09 Apr 2015, 07:24
Postitas tomkulibin
freerider kirjutas:... kaks inetut auku(õli tagasivool) jäävad lahti, kuidas need kinni panna?

Tänapäeval suudetakse ka malmi eduliselt keevitada. Ehk õnnestub plokile puuduolevad kanalid juurde keevitada :roll:
Pilt
FE3-l on kolbide alt jahutus pihustitega, minuteada ei ole seda F2-l ja kui skleroos ei peta peaks need olema F2T-l
Samuti on väiksemal FE3-el olemas need pihustid(1,8L BP mootor 323 pealt ja ka 1,6L DOCH turboga sammuti 323GT-AE pealt).

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 09 Apr 2015, 08:41
Postitas Evert
Minu meelest F2 ja F2T kolbidel jahutust ei ole. Mäletan, kuidas USA foorumis FE3 seetõttu mikidele eriti eksootiline tundus.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 09 Apr 2015, 09:51
Postitas freerider
Aitäh joonise eest, Tom! ;-) Malmi võiks ka keevitada lasta aga proovime lihtsamalt hakkama saada(avad sulgeda). Investeerida tahan ma turbosse ja kõigesse mis sinna juurde tuleb, juhtajusse (usast tellida) ja väljalaset edendada.
FE3 kolbide jahutus tundub huvitav Turbokal kulub igasugune ratsionaalne jahutus marjaks ära. Huvitav, kas tal on eraldiseisvad pihustid karteris, mida saab eemaldada või ploki külge valatud?

Kipu, Evert, Tom - kas nädalalõpus olete saadaval, kes Pärnus, kes Tallinnas, sooviks külla tulla ennem mootori oppi.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 09 Apr 2015, 12:49
Postitas Evert
Laup. õhtul on vist veits tegemist, aga olen ikkagi piirkonnas. Panen su auto teise võtme valmis. :)

Kui turbotama hakata, siis oleks vist parem FE3 ploki peale jääda. Ülejäänud jõuülekanne ei kannata muidu äkki kõike seda väänet välja :) Pluss FE3 on nö. "square engine", e. silindri läbimõõt = kolvikäik, millel olla turbotamise mõttes oluline tähtsus.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 09 Apr 2015, 20:44
Postitas tomkulibin
Jahutuse tarbeks tal pihustid kanali sisse kruvitavad/eemaldatavad.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 10 Apr 2015, 16:49
Postitas freerider
Selge. Siis näeme äkki laupäeva päeval, pealelõunat. Helistan veel ennem üle ka. Evert mõte on hea, aga ennem peaksin veenduma FEKolme hülsside tiheduses, vajadusel saab kolbe vahetada aga hülsse töötlema ei tahaks hakata.
Täna sai natuke kihutatud ka ja 0-100km/h proovitud.

Pilt

12,78 sekundit tuli aga arvatavasti saaks veel parema tulemuse kui mootor heas seades, väljalase vabam ning talvekad alt läinud ;-)

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 10 Apr 2015, 20:30
Postitas heikki
Siis kui minu mazda Tartus kiirendusel rajal käis siis minu mälu järgi oli aeg miilil 17,3 F2 mootoriga. Rajal oli liimi aga see ei tööta ilma õige rehvita.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 11 Apr 2015, 02:52
Postitas freerider
tomkulibin kirjutas:F2 kolbidel on nelja klapi süvendid :crazy: .....igaks juhuks lasen pojal F2 plokist pilti teha, saab kinnituse minu mälule või siis skleroosile.



Mul oli ju endal täiesti ilus pilt teises teemas olemas, ja ongi 4 klapi süvend igal kolvil ilusti olemas ;-)

Pilt

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 11 Apr 2015, 07:45
Postitas tomkulibin
Minu viimane FE3 mis oli küll GC küljes, tagas 0-100ni koos mõõtmisvigadega alla 8 sekundi/2 inimset autos.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 11 Apr 2015, 09:24
Postitas freerider
Mõõtsin surved ära, veel hullemaks on läinud, 8-8-8-8 ja õli lisamisel küünlaavasse tõusis 10 peale korraks. Tekkis huvi ja saime vastuse Tom, miks auto nõrk on. Ega sul pole juhuslikult manomeetrit, millega saaks kütusemagistraali jõudvat bensurõhku mõõta? Mul peab see olemas olema aga ei leidnud üles praegu. Tahaks uuesti rõhu ära mõõta, ehk annab paagipump ka varsti saba.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 18 Apr 2015, 11:40
Postitas freerider
Nii nii, bensiini pumba töörõhk on mõõdetud. Tulemuseks sain 2 bar ja see oli kõik mis ta anda suutis ja kuulub vahetamisele. Usun et sellest ka suur kütusekulu, sest ta pissis sisselaskesse mitte ei pihustanud.

Pihustilati võtsin ka maha, pihustid ära ja koputasin neid puhta paberi peale tagurpidi. Sõelast tuli pruune tükke ja pihustid ka nähtavasti ammu umbes, kõik see tekitas jõulanguse ja backfire.

Millist pumpa rahvas soovitab? Ikka Boschi toodangust või sobivad ka teised?

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 22 Apr 2015, 12:48
Postitas freerider
Uus kütusepump andis masinale uue hingamise, enam pole backfiret, jõulangust. Ainult surved silindrites tuleks üle mõõta ja siis saab otsustada kas läheb kohe ploki vahetuseks või kannatab veel veidike sõita. Üldiselt tahaks hiljemalt juuniks F2 ploki alla saada.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 22 Apr 2015, 17:09
Postitas Mel
Sa x vingelt tubli tegelane,muudkui aretab igast värkisärki :wink: oot aga sapikas??? või see vurab ringi... :shh:

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 22 Apr 2015, 17:37
Postitas freerider
Mel kirjutas:Sa x vingelt tubli tegelane,muudkui aretab igast värkisärki :wink: oot aga sapikas??? või see vurab ringi... :shh:


..ja mulle meeldib rahvast kursis hoida, mis kupee 626-e juures tehakse :D proovin ennast lihtsalt vormis hoida ja tehnikaga-tegelemise haigust ravida, aga aina hullemaks läheb.

Saporozets on ikka omal kohal, ilusti värvitud aga pole kedagi tuttavat, kes oskaks liistud külge panna, numbrid, juhtmed :D hehh lihtsalt pole aega olnud tegeleda. Proovingi nüüd tööga koomale tõmmata ja rohkem aega suunata ka koduse tehnika arendamiseks. Ega tööga niikuinii rikkaks ei saa ja pole jänes, kes eest ära jookseb.
;-)

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 22 Apr 2015, 22:11
Postitas freerider
Uue pumbaga surve mõõtmine. Võimas. :-)

https://youtu.be/AEAw0bZP-BA

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 22 Apr 2015, 22:23
Postitas tomkulibin
freerider kirjutas:Uue pumbaga surve mõõtmine. Võimas. :-)

https://youtu.be/AEAw0bZP-BA
Otse pumbalt manomeetrisse?
Pane nüüd süsteem kokku ja vaata, mis survet regulaator hoidma hakkab(tühikäigul, pööretel, koormusega pööretel).

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 22 Apr 2015, 23:51
Postitas freerider
Jah, aga mõtle ennem mõõtsin ka ju vana pumbaga otse, kui 2 bari sain. Ja nüüd tuli 6 bar, eks rõhuregulaator kompenseerib selle üleliigse. :) mul pole õiget kolmikut, pean vasktorudest jootma ise :D

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 23 Apr 2015, 06:44
Postitas tomkulibin
freerider kirjutas:... mul pole õiget kolmikut...
Santehnika, vana liikuri jahutussüsteem, piduriotorustiku kolmikud... :think:

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 23 Apr 2015, 13:56
Postitas justin.keiss
Mis pumba võtsid?

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 19 Aug 2015, 00:30
Postitas freerider
Upitan väga vana teemat. Teema peaosaline uhab igapäev sõita, otsa ei paista saabuvat, kõik bensiini sööb ära mis paaki panen ja õli on ka isukalt mootorist sööma hakkanud. Kallan aga juurde.

Täna tegin ajule diagnosti, selgus, et ühtegi viga pole.
Kahtlusest, et äkki tegin valesti või on ajul midagi viga, hakkasin tahtlikult vigu tekitama, võtsin lambda anduri pistiku lahti - natukese aja pärast tekkis viga 15 (lambda anduri pinge ei muutu).
Nii, järgmisena eemaldasin õhulugeja pistiku. Kohe näitas viga - süsteem toimib aga huvitav, et nii vana auto lambdasond töötab ilusti. Mõõtsin ka testriga anduri väljundpinget - tõesti pulseeris tugevalt.

Vahepeal on esisild lagunenud, mõtlesin et teha siis kõik ja korralikult.
Alla läheb teine esisild(talad) ja kõik muu uus, mida vähegi annab vahetada.

Pilt



Pilt


Kütusepump mis sisse sai oli vist Pieburgi oma, pole otseselt mazdale mõeldud aga soovitud rõhu annab välja.
Ja sain teada, et mul polnudki teine mootor F2 2.2l vaid tavaline FE 2.0l plokk, lihtsalt 4 klapi kolbidega ja sama kõrge mõõtudelt kui FE plokk. Seega mingeid probleeme ei tohiks tekkida, kui FE3 kaant peale hakkan panema (v.a. õli tagasivool, mis tuleb sulgeda).

Pool suve on ringi sõitnud sapikas, nüüd hakkab ta samuti mazdat asendama, kui too remonti läheb.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 19 Aug 2015, 22:48
Postitas Mel
Kohe tutikas roolilatt? Mis teisel pildil olev sisemine rooliots...see igaksjuhuks tagavaraks w ? :o