3. leht 3-st

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 03 Jaan 2014, 00:15
Postitas Prema
Pimedal ajal hakkas häirima pagassi puudulik valgustus. Täpsemalt on see valgustus nii madalal, et kui ühe poe koti sinna ette paned, oledki pimeduses.
Sai siis installeeritud üks LEDi riba sinna ümber luugi ava -- täpsemalt 2 meetrine riba :)
No nüüd on ikka korralikult valge isegi siis kui pagass servani träni täis :thumbup:

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 03 Jaan 2014, 08:10
Postitas tomkulibin
Kui nüüd veel u meetrise riba luugi alumisse serva nikerdad, nii et avatud luugiga alla poole valgustab, saad täiusliku valgustuse taha :wave:

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 03 Jaan 2014, 13:00
Postitas Prema
Siis võiks sinna lausa töö laua panna :D
Aga ei, seda ma tegema ei hakka. Praegune valgustus on piisavalt effektiivne ja valgustab ära ka luugi esise maalapi.

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 03 Jaan 2014, 14:08
Postitas Prema
Mõni pilt ka siis
Pilt
Pilt

Ja üks niisama pilt ka mitte just kõige puhtamast autost
Pilt

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 03 Jaan 2014, 15:08
Postitas ValdurKivirand
Uskumatult valge on! :thumbup:

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 20 Jaan 2014, 14:56
Postitas Prema
Sai tehtud pikem trip Norra --Trysilisse. Täislastis ja katuseboxiga autoga kujunes reisi keskmiseks kütusekuluks 9/100-le. Ma oleks küll pisut väiksemat kulu oodanud, kuid arvestades olusid ja kohapealset mägist maastikku ja seal liiklemist, ei saa ka kurta.
Murelikuks tegi see, et mäkke maja juurde viis üsna järsk tee (4,5 km) mida mööda kulgedes ei õnnestunud mul kordagi üles jõuda ilma siduri kärsahaisuta. Ei maksa arvata, et ma vasaku jalaga hoogsalt "sidurdasin" -- üldse mitte. Ja katsusin liikuda väga sujuvalt ja ühtlases tempos, kuid ei midagi.
Kui kellelgi on veel selliseid kogemusi siis andke teada. Kui see ongi normaalne, kas siis norrakad (või muud mägede rahvad) vahetavad sidurit koos õlivahetusega? :wtf:

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 30 Jaan 2014, 12:39
Postitas Prema
Vahepeal sai tehtud testi, kas bensiin 98-t kasutades on mingit vahet kütusekulus või muus. Paraku ei olnud rootsis seda marki kütus üldsegi mitte nii kättesaadav, kui meil siin, ja eksperiment sellega lõppes. Kokkuvõttes võiks öelda, et olulist vahet mina ei märganud ei kütuse kulus, ega ka auto jõudluses. Täpsemini, kulu läks isegi suuremaks, aga see võib olla tingitud ka ilmade külmenemisest.
Praegu keskmine kulu 9/100-le

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 02 Veebr 2014, 23:40
Postitas Prema
Selline tore pilt, mida peaks näitama auto disaineritele, kuidas peaks välja nägema voolujooneline tagaosa. :D
Pilt

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 03 Mär 2014, 22:59
Postitas Prema
Vahepeal on kellale 80000km ette saanud ja sai ka sellekohane hooldus tehtud. Lõpuks hakkab saama ka ajaliselt kilometraaž järjele, ehk siis 5.a. hooldus = 100t km aga selle peaks täis saama sügiseks. :)
Muidu aga vaid korraline hooldus (see kord vahetati ka kasti õli ära) ja kõik muu viks-vonks.

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 30 Mär 2014, 19:29
Postitas Prema
Sai külge monteeritud konks. Nüüd pole vaja enam naist autotuks teha, kui vaja käru vedada.
Konksu elekter paigaldati siiski vahe plokiga. Kummaline on see, et vool tuleb konksu juhtmetele peale vaid siis kui süüde on sees. Esimese hooga arvasin, et midagi on valesti ühendatud -- proovisin sisi kui mootor seisis ja panin ohukad peale, siis pargid põlema ja ei midagi. Hiljem alles avastasin, et mui mootor käib siis kõik tuled põlevad nagu vaja. Päris õige see muidugi pole -- jääd aitoga tee äärde seisma, paned ohukad peale ja kärul need ei vilgugi :think:

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 30 Mär 2014, 21:39
Postitas leviathan
Kindel paigalduse viga, pargid ja ohukad peavad ilma süüteta töötama. Ju siis ei viitsitud juhet akuni vedada ja võeti kuskilt suvakohast toide

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 31 Mär 2014, 00:55
Postitas esmo
Kus sa lasid paigaldada. Minu autol on samamoodi. Paigaldas mulle selle Autospetsalist Kadaka teel

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 31 Mär 2014, 07:33
Postitas Prema
leviathan kirjutas:Kindel paigalduse viga, pargid ja ohukad peavad ilma süüteta töötama. Ju siis ei viitsitud juhet akuni vedada ja võeti kuskilt suvakohast toide

teoreetiliselt võttes lihtsam oleks olnud võtta toide tagatulede toitest ja seal peaks vool olema just nii nagu õige on. Ilmselt võeti aga tagumisest 12V toite pesast (külmiku pistik).
Paigaldas Aabe auto -- muidu kõik ilusti-kenasti tehtud.

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 31 Mär 2014, 10:26
Postitas leviathan
Prema kirjutas:teoreetiliselt võttes lihtsam oleks olnud võtta toide tagatulede toitest ja seal peaks vool olema just nii nagu õige on. Ilmselt võeti aga tagumisest 12V toite pesast (külmiku pistik).
Paigaldas Aabe auto -- muidu kõik ilusti-kenasti tehtud.


Lihtsam küll, aga siis kaob ära mooduli mõte. Mooduli toide tuleb võtta aku pealt või salongis kautsmeplokist kuskilt jämedamast juhtmest. Tulejuhtmest ei tohiks just võtta, kuna tuled käivad tänapäeval läbi BCM-i ja seal on suht õhukesed rajad, kui tuleb liigne koormus põletad lihtsalt läbi.
Pilt kah näitex
Pilt

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 31 Mär 2014, 11:10
Postitas Prema
Eks õige oleks olnud muidugi uus kaabel eest kaitsmeplokist taha vedada.

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 03 Apr 2014, 10:27
Postitas leviathan
kui käru taga siis ära seda tagumist toitepistikut kasuta(külmik võimisiganes) sest see ületab voolulimiidi siis.

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 03 Apr 2014, 22:09
Postitas Prema
leviathan kirjutas:kui käru taga siis ära seda tagumist toitepistikut kasuta(külmik võimisiganes) sest see ületab voolulimiidi siis.

Noh, see sõltub ikka veidi ka sellest, kui palju kärul tulesid on ja mida sinna pistikusse tahan ühendada. :)
Väike mobla laadija kahe tagatulega käruga koos ei tohiks küll miskit hullu teha.
Sinna pesale vist mingi 2 amprit on ikka lubatud? Pole sellesse süvenenud varem.

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 04 Apr 2014, 09:58
Postitas leviathan
Prema kirjutas:Noh, see sõltub ikka veidi ka sellest, kui palju kärul tulesid on ja mida sinna pistikusse tahan ühendada. :)
Väike mobla laadija kahe tagatulega käruga koos ei tohiks küll miskit hullu teha.
Sinna pesale vist mingi 2 amprit on ikka lubatud? Pole sellesse süvenenud varem.


tavalise kahe tulega käru maximum on 94W(pargid 2x5, pidur 2x21, suunad 2x21) ehk kuskil 7Ampri kandis (see siis juhul kui seisad ohutuledega ja ka pidurit hoiad) , mobla ei tee jah vast miskit aga külmikuga läheb jamaks :wink:

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 04 Apr 2014, 15:50
Postitas Prema
Manual lubab taha pistikusse kuni 120w. pista.
Aga külmiku ja käru kasutamine minu puhul kindlasti koos ei käi, nii et ei näe probleemi. :)

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 21 Aug 2014, 11:42
Postitas Prema
Pole ammu midagi siia kribanud -- pole lihtsalt põhjust! :)
Auto sõidab hooldusest hoolduseni ilma mingit vahepealset remonti vajamata.
Kütuse kulu on kah suvel igati meeldiv -- keskmine nii kompu kui ka manuaalse arvutuse järgi on 7,7L/100km. Minu arust igati :thumbup:

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 10 Okt 2014, 14:13
Postitas Prema
Et teemat elus hoida, kriban mõne sõna.
Jälle üks hooldus tehtud ja lähi päevil keerab kellale 100000km ette.
Hooldus läbitud puhta lehega ja peale korraliste tööde midagi muud pole vaja teha. See siis ka suurim (kalleim) hooldus, kuna vahetusse läksid ka küünlad.
Kokkuvõttena võib öelda, et väljaspool korralist hooldust on siis vahetatud 100000 km peale 2 tagaamorti ja üks tagumine stabika kont. Minu arvates suurpärane tulemus :thumbup:
Kütuse kulu ikka endiselt 7,7 nii kompu kui arvutuse järgi.

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 29 Dets 2014, 12:12
Postitas Prema
Kuna vanad talvekad olid juba väga viledaks muutunud, siis sai uued papud soetatud. Proffi soovitusel sai võetud Aurora lamellid :shock: ja tuleb tunnistada, et on hea valik.
Peab hästi ka kiilasjääl, on vaikne ja pehme (mis tõotab pidamist ka krõbedama miinus kraadiga).

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 01 Veebr 2015, 09:46
Postitas Prema
See auto vahetas nüüd omanikku. Kokkuvõtteks võin öelda, et antud Mazda5-e näol on tegu igati tegusa tarbesõidukiga -- praktiline (7 kohta), mahukas, väikeste ülalpidamiskuludega, vastupidav, heade sõiduomadustega. Ainsa miinusena näen mina suhteliselt suurt sõidumüra salongis, mida saaks muidugi parandada pigimatiga. Mina seda tööd ei viitsinud ette võtta.
Kogu minu läbitud 65000 km jooksul vajasid vahetust vaid üks tagaamort (kohe ostaes) ja üks tagumise stabika otsa liigend.

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 01 Veebr 2015, 11:41
Postitas Mel
Huvitaks kas jätkad Mazdat eelistades :D

Re: Mazda 5, 2,0 107kw, 2009 -- Prema

PostitusPostitatud: 03 Veebr 2015, 10:48
Postitas Prema
Üks Mazda jääb küll veel peresse aga enda liikuriks valisin see kord teise "jaapanlase" :) See kraabib ennast edasi kõigi maad puudutavate detailidega :D