1. leht 26-st

Mazda Marella/1300 fa3ts 74a. - Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 23 Okt 2010, 16:38
Postitas argo7up
Teen siis juba uue teema ära tulevase sündmustejada tarbeks. :thumbup:

Pilt

Mõttes on see auto meil alati olnud, kuid pealehakkamisest vast vajaka jäänud. Alati on ju raha kusagile rohkem vaja, kui maakodus seisvale romule. Ega ta süüa ju küsi - küll tuleb aeg, mil aega rohkem on. Kogu sellele aastatepikkusele venitamisele tegi lõpu üks tore naisterahvas inchcoupe autost, tervitused Kristale! :wave:
Ühel täiesti tavalisel, järjekordsel tihkel tööpäeval, helises telefon ning too meeldiva häälega naisterahvas hakkas uurima meie Mazda kohta. Tutvustas Vanade Mazdade Väljanäitust ja teatas, et meie ikka peame oma Marella ka sinna tooma, kui see veel vanarauas ei ole. Seda ta muidugi ei olnud.
Niisiis hakkasin mõtteid keerutama, kuidas see vanur Saaremaalt Tallinnasse orgunnida. Üks asi viis teiseni, ning lõpuks saime sponsorlus korras treileri, suured tänud veelkord Tiki-treilerile ja Ance'le! :wave:
Üritusele mina isiklikult ei jõudnud, selle au sai omale hoopis minu vend Tarmo. Mina sain tutvustada seda mazdat stopile ja rooli võimule 8) Näitusele minek läks täielikult korda, sest meie õnnetus seisus Marella leidis sealt üles mazdaklubi oma tuntud maalermees Meelis a'ka Mel206, Sina pead oma tervitused veel välja teenima! :D :D

No vot, nii kaugel oleme siis praegu. Meelsi lubas selle talve jooksul keretöödega ühele poole saada, edasi vaatame peale seda. :)

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 23 Okt 2010, 16:53
Postitas argo7up
Ahjaa, väike update juba praegu :!:
Õnnestus leida 1976. aasta auto kere doonoriks. Pluss kahe auto jagu varuosi, mootor, k-kast, veermik, interjoor jne jne. Kõige õnnelikumaks tegi aga terve tuuleklaasi olemasolu! :thumbup: Selle leidmisega kaasneb samuti huvitav lugu.
Nimelt olin seda autot aastaid tagasi vaatamas käinud, kuid tookord jäi diil katki, sest rahaliselt ei hakkand hammas peale. Nüüd siis meenutasin möödunud aegu ja tänu streetrace.org-i itimeestele sain ka selle 2005. aasta müügikuulutuse taas kätte, kui olin välja pannud kasti õlut. :D ( Kummalisel kombel nad loobusid õllest... :eh: )
Ja õnneks oli see auto endiselt alles, seisis ja ootas ühes heas ja kuivas garaazis. USKUMATU, sel on plastist või mingist fiibrist esitiivad! :shock:

Pilt

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 23 Okt 2010, 16:55
Postitas aviar
Vaieldamatult minu lemmik, mis väljanäitusel silma jäi :thumbup:
Tore oleks seda haruldust lähitulevikus heas konditsioonis liiklemas näha.
Edu ja paksu rahakotti töödes-tegemistes! :wink:

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 23 Okt 2010, 17:10
Postitas MaSu
aviar kirjutas:Vaieldamatult minu lemmik, mis väljanäitusel silma jäi :thumbup:
Tore oleks seda haruldust lähitulevikus heas konditsioonis liiklemas näha.
Edu ja paksu rahakotti töödes-tegemistes! :wink:


+kannatlikust :thumbup:

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 23 Okt 2010, 19:54
Postitas jann
Võimas! Palju pealehakkamist ja suurt rahakotti.

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 23 Okt 2010, 20:16
Postitas riisiveski
Vahva, kui on kannatust tõeliste vanaautodega tegeleda. Soovitaksin vähegi võimaluse korral auto taastada originaalilähedaselt ning hankida seejärel nn must number.

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 23 Okt 2010, 21:01
Postitas cabernet1
Mina soovitaks võimalusel mõne doonori soetada lisaks, ning siis oleks kõige parem mootori ja silladetailid jätta varuks, kuid kere najal mõni vahva suvemasin ehitada... :crazy:

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 23 Okt 2010, 21:17
Postitas argo7up
No praegune üldseis on siis selline, et kolme auto jagu on tehnikat, kuid kaks kere. Arvestades sellega, et tegu on väga rariteetse autoga baltikumis, siis arvan, et olen juba praegu üsna erakordset tööd teinud ning hunniku varandust kokku kuhjand :D

Taastamine ongi plaanis pigem originaalina. Mustad numbrid oleks muidugi tore, kuid prioriteediks no.1 seda ei pea hetkel. Eks see selgub töö käigus, mis välja tuleb. :)

Thanks kõigile, tore on uunikumi fänne näha, see annab tegutsemisindu juurde :thumbup:

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 24 Okt 2010, 06:01
Postitas wiiking
Pildi järgi olen sellist isendit vist Eestis isegi liikumas näinud.Kuna ei ole ka ise enam esimeses nooruses siis tean,et vana asja remontides alustades ühest asjast ilmneb järjest uusi vigu.Jõudu sulle sellel raskel teel. PS.sinna parkimis kohale mis pildil sobiks vist rohkem mina seisma kui sinu auto. Väike nali.

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 24 Okt 2010, 08:19
Postitas tomkulibin
Kannatlikkust, sihikindlust, aega ja rahakest vast tarvis lisaks soovile taastada vanakest.
Ise küll 10 aastat nooremaga juba lõpusirgel, seega ettekujutus enam-vähem olemas.
Samas, foorumis olemas ja ilmselt ütiliseerimisele minev 626- süda tilgub verd, kahju vaadata, et sellele keegi elupikendust ei soovi pakkuda.
Samas on mul hea meel, et leidsid enim muret tegevale probleemile- tuuleklaasile positiivse lahenduse. Miinuseks selle juures tooksin välja, et esindus ei suutnud(tea kas tahtiski) aidata sind ses mures.
Igatahes on lootust et kõik vanakesed Eestist otsa ei saa, mõni ikka säilib. :)

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 24 Okt 2010, 08:44
Postitas argo7up
Esindusepoolne huvi piirdus tõesti vaid auto näitusele saamisega. Meedia tähelepanu ja kõvasti klicke nad said, kuid vastu pakkuda polnud suurt midagi. Välja arvatud jope muidugi :D
Kuid ma ei nurise, see vanade mazdade projekt pani meid lõpuks tegutsema :thumbup:

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 24 Okt 2010, 11:37
Postitas KRANTS
selle masina keretööde lõppu tuleb kohe huviga oodata ja jälgida. :thumbup:
Ma siis soovin sulle palju vaba aega auto jaoks :lol:

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 24 Okt 2010, 11:45
Postitas argo7up
Kindlasti kulub seda palju! Aga paika sai pandud ka väike ajaline termingi, millal ta peaks juba päris heas konditsioonis olema. Nimelt 2012. aasta veebruaris toimuval Uunikumide Talverallil võiks juba osaleda. :think:

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 24 Okt 2010, 11:47
Postitas KRANTS
:wtf:
Kas tasub siis kohe sellega talverallit sõita, kui alles saab ilusasse konditsiooni? :shock:

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 24 Okt 2010, 12:11
Postitas argo7up
Üritus, kui selline, on turisti klassis pigem kruiis ja orienteerumine :D

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 24 Okt 2010, 22:50
Postitas heiks
riisiveski kirjutas: hankida seejärel nn must number.


eestis on see musta numbri hankimine nii suur töö ja ajudek*pp , et vaevalt seda tavainimese rahakott kannatab .

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 24 Okt 2010, 22:55
Postitas argo7up
Olen ka mingit teemat kusagil lugenud selle kohta. ARK seltskond oleks justkui mustade numbrite väljastamise vastu. Vaatan, et oled seotud Soomega. Oled ka kursis seal mustade numbrite väljastamise süsteemiga? Vanadest autodest peetakse seal ka ametnike tasandil juba palju rohkem lugu.

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 24 Okt 2010, 23:07
Postitas heiks
jah , siin saab auto ,,museorekisteri,,sse kõvasti lihtsmalt kui eestis .

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 24 Okt 2010, 23:18
Postitas riisiveski
Mustade numbrite puhul ei lähe ju midagi kallimaks, kui niisama nt uued reg märgid võtta. Vanatehnikaklubidest vaatavad 2 eksperti su auto üle ja kõik.
Ei mingit muud kulu ega tegelemist. Kõike seda ainult juhul, kui suhtud taastamisse nii palju tõsiselt, et sooviksid originaali järgida.

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 24 Okt 2010, 23:28
Postitas heiks
riisiveski kirjutas:Mustade numbrite puhul ei lähe ju midagi kallimaks, kui niisama nt uued reg märgid võtta. Vanatehnikaklubidest vaatavad 2 eksperti su auto üle ja kõik.
Ei mingit muud kulu ega tegelemist. Kõike seda ainult juhul, kui suhtud taastamisse nii palju tõsiselt, et sooviksid originaali järgida.



kui sa nüüd võrdled kasvõi seda , palju on eestis ja soomes originaal korras autosid . ning vaatad kui kriitiliselt vaadatakse autosid eestis , ja kuidas soomes .
siis saad aru , et need asjad võiks olla vastupidi (eestis vähe leebemad , soomes vähe rangemad ) , reaalselt on aga teistpidi . soome , kus on originaal korras autosid rohkem , on see ,,muserorekisteri,, ülevaatus palju leebem kui eestis .
kui mu mälu mind ei peta , siis tahtsid nad eestis 99,midagi protsendilit originaalsust saada , et musta numbrit taodelda .
st siis et pm iga väiksem polt ja mutter peab olema originaal .

esialgu 100% pead ei anna . peab automotost natukene eeluurimist tegema

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 24 Okt 2010, 23:51
Postitas argo7up
Olen soomes näinud suviti liikumas palju selliseid tuunitud vanu masinaid mustade numbritega. VW-i hipibussis, miski datsun ning üks toyota tuleb veel meelde. Muidugi selle tuuningu võis teha ka peale musta numbri saamist, kuid siiski tundub, et seal ollakse hulka maad leebemad sellega tõesti.
Idiootsus on ju nõudma hakata mutreid ja polte, voolikuid või klambreid. Auto teeb vanaks tema hing, mis on mootor, kere ja muu tehnika. See, kuidas need tööle on pandud, võiks olla omaniku valida, niikaua, kuni säilib originaalne välimus, nii sees, kui väljas. :roll:

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 25 Okt 2010, 06:51
Postitas heiks
must number pole soomes ,,museoauto,, :wink:
siin võib see museoauto olla ka tavalise valge numbriga .

must number on vana number ( oli meilgi ju sügaval vene ajal mustad numbrid , mis hiljem vahetati valgete vastu ja siis 90ndatel eesti numbrite vastu)

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 25 Okt 2010, 11:54
Postitas argo7up
Ahnii. Well, thanks mate!

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 25 Okt 2010, 19:26
Postitas riisiveski
heiks kirjutas:kui sa nüüd võrdled kasvõi seda , palju on eestis ja soomes originaal korras autosid . ning vaatad kui kriitiliselt vaadatakse autosid eestis , ja kuidas soomes .
siis saad aru , et need asjad võiks olla vastupidi (eestis vähe leebemad , soomes vähe rangemad ) , reaalselt on aga teistpidi . soome , kus on originaal korras autosid rohkem , on see ,,muserorekisteri,, ülevaatus palju leebem kui eestis .

Ma ei tea, kui rangelt seda kontrolli Soomes tehakse, kuid Eestis ollakse musta numbri puhul veel suhteliselt leebed.
Nõuded on välja töötanud vanatehnika klubide esindajad, kelle peamine eesmärk on tagada, et musta numbri saaksid tõesti originaali sarnaselt taastatud/hoitud autod, mitte tuuningu läbinud. Viimaste hindamiseks on teised inimesed, üritused ja registrid.

heiks kirjutas:kui mu mälu mind ei peta , siis tahtsid nad eestis 99,midagi protsendilit originaalsust saada , et musta numbrit taodelda .
st siis et pm iga väiksem polt ja mutter peab olema originaal .

esialgu 100% pead ei anna . peab automotost natukene eeluurimist tegema

Ei nõuta sugugi 99%, kriteeriumid on järgmised:
Vanasõiduki vastavus originaalsusele:
a) valmistamisajaga enne 01.01.1930. a – vähemalt 70% ulatuses;
b) valmistamisajaga alates 01.01.1930. a kuni 31.12.1945. a – vähemalt 75% ulatuses;
c) valmistamisajaga alates 01.01.1946. a kuni 31.12.1960. a – vähemalt 85% ulatuses;
d) valmistamisajaga alates 01.01.1961. a kuni 31.12.1970. a – vähemalt 90% ulatuses;
e) valmistamisajaga alates 01.01.1970. a ja vähemalt 35 aastat tagasi – vähemalt 95% ulatuses;
Kuna erinevatel detailidel ja osadel on erinevad hindamiskriteeriumid, siis on erinevatel detailidel ka erinev "kaal" kogu originaalsuse hindamisel.
argo7up kirjutas:Idiootsus on ju nõudma hakata mutreid ja polte, voolikuid või klambreid. Auto teeb vanaks tema hing, mis on mootor, kere ja muu tehnika. See, kuidas need tööle on pandud, võiks olla omaniku valida, niikaua, kuni säilib originaalne välimus, nii sees, kui väljas

Eesti vanasõidukite puhul ei nõutagi autolt originaal mutreid ja polte, voolikuid või klambreid. Oluline ongi originaal välimus nii väliselt kui sisemuses. Kui materjal on teine, kuid väljanägemine originaalisarnane, siis keegi pahaks ei pane.

Re: Mazda Marella/1300 44kw 1974 a. Vennad Leedised

PostitusPostitatud: 25 Okt 2010, 20:53
Postitas argo7up
Vot seda on hea kuulda :thumbup:
Automoto foorumis viskasin kiirelt pilgu peale, otsisin uunikumina arvele võtmisi, kuid tulemused ei rahuldanud. Pigem oli seal jutt ARK-ga jagelemisest, kadumaläinud dokumentide ja omandiõiguse teemal.