1. leht 10-st

Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 03 Juun 2012, 14:59
Postitas MMclub
Algselt sai otsitud midagi suuremat, uhkemat ning tagaveolist, kuid sai just valitud hoopis midagi teistsugust.
Ostes 18 mai:
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

15 minutit hiljem

Pilt

Paar päeva hiljem

Pilt

Pilt

Pilt

Paar pilti asjalikuma kaameraga

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

30 mai üks klõps

Pilt

Piltide rida sai pikk aga ehk elab üle.

Peatselt tulemas nipet näpet asjad ning sõda roostega. Konksu unustan igakord töökojas ära võtta :)

Kui on kellegil üle just sellisele isendile madaldusvedrusid võib julgelt ühendust võtta!

Parimat, Martin

Re: Mazda 323 2001 1.6 72kW MMclub

PostitusPostitatud: 03 Juun 2012, 16:53
Postitas Kerdo
Kena 323, ja päris edevad veljed oled omale alla saanud :D:D
Ei, väike madaldus ja toonklaas siis 5+

Re: Mazda 323 2001 1.6 72kW MMclub

PostitusPostitatud: 03 Juun 2012, 17:44
Postitas Mel
Tundub,et tolles garages roostega võitlemine tavaline,e siis mõneajapärast vinksvonks :)
Teretulemast :eh:

Re: Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 09 Juun 2012, 11:14
Postitas MMclub
Niimoodi, eelmine nädal hakkas pead vaevama mure, et embkumb tagumine rattalaager on läbi, enne laagri soetamist sai auto tõstukile aetud ja selgus, et pigem on mõistatuslik urin tekkinud hoopis ühest kõverast veljest. Oskab keegi pakkuda Tallinnas endal kogetud ja mõistliku hinnaga velgede sirgendajat?

Ja silma riivab ikka ja jätkuvalt maasturi effekt. Ei ole kellegil üle madaldusvedrusid?

Lõpuks konks ka ära võetud.

Paar pildikest

Pilt

Pilt

Piltide hetkeks ei ole jõudnud auto veel vajuda, pildid tehtud hetk peale tunni ajast viibimist tõstukil. Päris nii hullu maasturiga pole ka tegu :)

Parimat,
Martin

Re: Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 09 Juun 2012, 12:28
Postitas VaheR00
Ei anna pead, aga ma vist nägin sind Teisipäeval Tallinnas. Keerasin Pärnu mnt-lt Magdaleena haiglasse, täpselt samasugune masin andis teed.. Kusagil 9-10 vahel.

Re: Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 09 Juun 2012, 13:32
Postitas MMclub
Täitsa mina, sõtkun seda teed igapäev :)

Martin

Re: Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 19 Juun 2012, 13:52
Postitas MMclub
Kõrin läinud ainult hullemaks,
täna soetatud uus tagumine laager - ehk õhtuks vahetatud.

Üks udutuli jonnib, koputades hakkab tööle järgmise augu juures kustub ära. Pistik ülekontrollida?

Ja madaldusest, kui kellegil pole pakkuda kasutatuid siis oskab äkki soovitada kust otsida?
Aftermarket ja teised saidid räägivad, et coilid maksavad ~ 900 €.
Päris sellist väljaminekut ei plaani autole teha.

Parimat,
Martin

Re: Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 11 Juul 2012, 19:32
Postitas MMclub
Pilt

Kohal, homme ülehomme alla siis pilte ka :)
Tänud kasutajale tanelr

Martin

Re: Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 13 Juul 2012, 08:17
Postitas barlanks
MMclub kirjutas:Paar pildikest

Pilt

Pilt

Piltide hetkeks ei ole jõudnud auto veel vajuda, pildid tehtud hetk peale tunni ajast viibimist tõstukil. Päris nii hullu maasturiga pole ka tegu :)

Parimat,
Martin

Auto on ilus,aga kollased udukad pead valgete vastu vahetama :wave: .Mind peeti paar nädalat tagasi kinni oma Galandiga ja tehti hoiatus.Öeldi,et kollaseid udutulesid ei tohi enam kasutada.Ei teadnud ise ka enne,autol olid nad ostes küljes ja ei pööranud tähelepanu.Lihtsalt teadmiseks.

Re: Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 13 Juul 2012, 10:04
Postitas MMclub
Ringiriigeldes pole ükski politseipatrull midagi teinud,
enne ei võta kui ei kästa ära võtta :D

Loodan et nüüd midagi ära ei sõnunud

Martin

Re: Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 13 Juul 2012, 12:03
Postitas edvin0212
Sul on kiled udukatel ?

Re: Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 16 Juul 2012, 14:55
Postitas MMclub
Udukatel on kile,
kui kellegil on oleks musta kile vaja.

Martin

Re: Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 16 Juul 2012, 16:08
Postitas Evert
barlanks kirjutas:Auto on ilus,aga kollased udukad pead valgete vastu vahetama :wave: .Mind peeti paar nädalat tagasi kinni oma Galandiga ja tehti hoiatus.Öeldi,et kollaseid udutulesid ei tohi enam kasutada.Ei teadnud ise ka enne,autol olid nad ostes küljes ja ei pööranud tähelepanu.Lihtsalt teadmiseks.

Oleksid võinud vastu öelda, et al. 01.07.11 on siniste vilkurite kasutamine samuti keelatud :P

"5) eesmise udutule tekitatud valgusvihk peab olema valge või kollase värvusega;"

Sarnaste piinlike olukordade lahendamiseks ning mundrimeeste harimiseks tasub vb. välja printida & autos hoida allolevatelt linkidelt leiduv dokument:

https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... lisa1.pdf# (alates 01.01.97 liiklusregistrisse kantud sõidukitele)

https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... lisa2.pdf# (enne 01.01.97 liiklusregistrisse kantud sõidukitele)

Re: Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 16 Juul 2012, 16:20
Postitas MMclub
Evert,

väga hea...
Peaks väljaprintima. Hetkel on endal olnud korduvaid momente, kus ma olen enda kollaste udukatega sõitnud ja maha pole korjatud. Nt Tondi tänava ülesõit kui tulla Tondi ringide poolt ( pole kuhugi põgeneda ka ), aga on lihtsalt pikalt järgi vaadatud ja ei midagi enamat.

Parimat,
Martin

Re: Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 19 Juul 2012, 11:56
Postitas MMclub
Nii, täna plaanis siis madaldus alla saada ja hakkan seda ise tegema.
On kellegil hüva nõu pakkuda enne kui hakkab asju laiali võtma?

http://www.mazdas247.com/forum/showthre ... ng-Install!

Kui selle järgi toimida siis vast peaks hakkama saama? Või on muid variante?

Martin

Re: Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 19 Juul 2012, 12:49
Postitas Evert
Põhimõtteliselt nii see käiks jah. Kuigi minu meelest oli see tüüp tagaotsa vahetuse endale tarbetult keeruliseks teinud, need 3 mutrit kummaltki poolt saaks tõenäoliselt lehtvõtme või väikese narrega ka ilma polstrit lammutamata kätte.

Omalt poolt lisaksin veel paar näpunäidet:
- Enne kui hakkad esimesi amordipüstakuid alt ära võtma, siis märgi markeri vms. asjaga amordi ülemise toe asend, et tagasi pannes poldid samadesse aukudesse läheks kus nad enne olid. Ma pole Mazdadel seda teemat sügavamalt uurinud, aga osadel automarkidel on ülemine amordipadi veidi ekstsentriline e. teisiti tagasi pannes lähevad rattal camber/caster nurgad paigast ära.
- Enamuse müüdavate vedrutõmmitsatega EI TOHI vedru kokku tõmmata, lähevad katki. Need on mõeldud juba kokkusurutud vedru paigal hoidmiseks. Mina soovitan peale ratta alt ära võtmist panna õõtshoova alla autopukk, paar tellist vms. ja siis tungraud uuesti alla lasta ning siis tõmmitsad kokkusurutud vedrudele paigaldada. Siis tõstad auto uuesti üles ning jätkad amortide demonteerimist.
Lühemaid vedrusid paigaldades pole ilmselt nende kokkusurumist vaja.

Re: Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 19 Juul 2012, 12:53
Postitas MMclub
Okei tänud, üritan meelespidada ( läbi lugeda tööd tegema hakates )
Päris tagahoovis ei hakka ikkagi seda tööd ette võtma,
autoga ikka töökotta ja tõstukile
Eeldatavasti peaks olema kõik vajalikud tööriistad olemas ja töökoda asub Mazdaabi vastas siis ehk saab hakkama :)


Parimat,
Martin

Re: Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 19 Juul 2012, 14:39
Postitas Evert
Ahjaa, üks asi tuli veel meelde. Keera amordi ülemine kinnitusmutter suht lõdvaks sel ajal kui vedru on juba kokku pressitud, aga komplekt veel auto küljes, muidu pead pärast kogu selle mutrivõtmega kaasa pöörlema hakkava ansambli paigal hoidmiseks mingit muud kinnitusviisi otsima. Vedrud peaks enne kokku pressima sellepärast, et muidu amorti alt ära võttes lööks vedru sellele lõdvestatud mutrile jälle pinge peale ja kogu eelnev lõdvestamine oleks asjata.

Re: Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 19 Juul 2012, 14:58
Postitas pokenaut
Enne, kui mutrit lahti hakkad keerama, leota mingi sprayga ka... need kipuvad teinekord nii kinni olema, et keerad kandid maha.
Kui on spetskomplekt selle mutri lahtivõtmiseks, siis samamoodi, leota enne, muidu kipub amordi enda ots puruks minema.

Re: Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 19 Juul 2012, 22:23
Postitas Mel
Evert kirjutas:- Enamuse müüdavate vedrutõmmitsatega EI TOHI vedru kokku tõmmata, lähevad katki.


Hmm. :)

Re: Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 19 Juul 2012, 23:27
Postitas Mario
ma kuulen ka sellest esimest korda.. aga noh, ega enne ei õpi, kui oma silm on välja löödud.. :D
üldiselt ei ole see asi keeruline. kui püstak käes on, siis tasub meelde jätta või ära märkida padja asend varre suhtes, et alla pannes üllatusi ei teki. ja selle ülemise otsamutri saab kenasti püssiga lahti nii 1, kui 40a vanusel autol. peab oskama püssi kasutada õigesti. :)
mingite kallete pärast pole ka vaja põdeda, amordid kinnituvad kindlasse auku ja amort ühendub käänmikuga ka kindlasse asendisse. Sillastend on siiski vajalik, sest madaldusvedrud muudavad geomeetriat päris tuntavalt ja üks klubiline võib siin juba rääkida Makita-madalduse järgedest. :D Custom sillastendi ei pruugi kõik ainult osata, st asi ei pruugi täpseks saada ja vajab mitut reguleeerimist, kuigi isiklikult arvan, et ilma õige coil-overita on sillastend mahavisatud raha, sest tagasilda sa ei saa kuidagi paika ja siis on hüvasti rehvid ja vihmaga oled nagu kits libedal jääl. :)

Re: Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 19 Juul 2012, 23:44
Postitas pokenaut
Kas sellel 323'l üldse annabki midagi muud regullida peale kokkujooksu? Ma küll kindlalt ei väida, aga ma nagu mäletaks, et isegi GF'il ei saa esisillas peale kokkujooksu midagi regullida.

Kokkujooksu keerab kasvõi esialgu silma järgi enamvähem ja siis kelladega üle kontrollida, kui palju korrigeerimist tahab.

Mario kirjutas:ja selle ülemise otsamutri saab kenasti püssiga lahti nii 1, kui 40a vanusel autol. peab oskama püssi kasutada õigesti.

Kui amorditoru mäda on, siis ega ikka ei saa küll. Üldiselt nad siiski tulevad lahti. Lihtsalt kõikvõimalikud hoiatused on alati mõistlik kirja panna, kui pärast lugeda, et miks keegi ei hoiatanud..

Re: Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 20 Juul 2012, 00:20
Postitas MMclub
Nii,

töö tehtud ja ei jõudnud päevajooksul mitte midagi lugeda mis siia vahepeale tekkinud on.
Sillastend vist on vajalik sest rool on küll natukene viltu peal.
Kuu aega tagasi oli probleem, et müstilisel kombel jääb üks tagumine pidur peale - sellest sain tookord lahti.
Täna kui vedrud alla saime ja koju nüüd sõitsin siis jälle ketas kuum :(
Kuna täna nii palju mässatud ja väsimus peal siis hakkab homme uue hooga seda vana muret lahendama.

Töökoda lubas kasutada Opusauto ja tõmmitsaid laenas Mazdaabi. Lisaks sai äravahetatud stabikakondi vardad kui ma ei eksi :D
Suured tänud Mazdaabile ja Opusautole kes aitasid tööriistade ja varuosadega.

Kellegile pikk jutt ei meeldi siit siis before and after pildid

Enne
Pilt

Pärast
Pilt

Parimat,
Martin

Re: Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 20 Juul 2012, 07:39
Postitas Mario
ütlen ausalt, mina küll suurt vahet ei näe :lol:
aga vähemalt viitsisid asjaga tegeleda :) see on positiivne igal juhul. Loodame, et siis seljavalu nii pea ei tülita. :D

Re: Mazda 323 1.6 72kW 01a. - MMclub

PostitusPostitatud: 20 Juul 2012, 09:06
Postitas Mel
Mario kirjutas: mina küll suurt vahet ei näe :lol:
:D


See pilt ju petab,on tehtud erineva nurga alt :D