1. leht 1-st

Mazda 323f BG 1.6 66kW--->1.8 94kW 94a.- Saabu

PostitusPostitatud: 25 Dets 2012, 15:48
Postitas saabu
Kuna nüüd on vähemalt midagi autoga tehtud, siis oleks asjalik ka foorumisse üles panna.
Tegu on siis paar aastat tagasi poolmuidu saadud igapäeva liikuriga.
Algselt polnud plaanis mitte midagi erilist sellega teha, kuna huvi mazdade vastu polnud just kõige suurem. Tol hetkel ei olnud ka eriliseks ajendiks ülimalt hea juhitavus mis kahjuks teisel projekti autol, Saabil puudub.
Sai siis ka veidike muid kuulutusi uuritud kuni sattusin ühe 1.8 GTi müügikuulutuse peale. Algselt plaanisin osta korda tegemiseks, kuna mustana näeb see auto ikka jubehea välja. Paar pilku põhja alla muidugi nullis selle mõtte kohe ära. Kuid tehnika huvi veel jäi... ühel talveõhtul sai masin siis ka ära veetud ning hakatud lammutusega tegelema. Peaks mainima, et nii jubedalt pole ma veel ühtegi autot lammutades vandunud. kõik mis sa pooleks minna läks ning enamus poltidele pidi väiksema padruni peale peksma. aga lõpuks sai asjad ilusti kätte ning sai hakata ka ehitama. Kere oli ikka üllatavalt läbi, kuid sellest pärast pilte.
Sai hakatud reede hommikul kell pool 12 valmistuma 1.6 mootorit maha tõstma. Üllatavalt lihtsalt ja kiiresti käis, kell 13 oli mootor maas. edasipidi sai veidikene mootoriruumi välimust korrastatud, osad roostesed poldid, mutrid said välja vahetatud, mõningad detailid värvitud, veidikene puhastust. Mõtetus ühesõnaga mis võttis palju aega.
Kuskil laupäeva varahommikul kell 3 sai 1.8 ilusti turtsuma ilma probleemideta. Kuniks hakkasin igast väikseid vidinaid tagasi panema. Auto ei taha enam käia, korraks võtab pöörded üles aga siis sureb kohe välja.. noonii, tore. Lõpuks sai siis 24 tunni jooksul vahetatud 3 korda pihusteid(Kuna jäid lekkima) kütusepump, pumba käivitus releed jnejne. Kuniks tuli lõpuks pähe vaadata, kas pump saab üldse korralikult voolu. multimeetrit kahjuks polnud, pidi indikaator lamp aitama. Ilmselgelt ei tulnud pumbale täit voolu mis pidi, kuna lamp hõõgus hädiselt. sai hakatud siis 1.6 juhtmestiku mööda ajama jälgi, et kas kuskil on mingi kala. kuni jõudsin õhulugeja juures oleva massi juurde. Väliselt täitsa ilus, kuid seest katki. Klemmid uued ning auto jälle töötab.
Proovisõidul oli ikka võimsuse vahe selgelt tunda. Teha on veel palju, kuid loodetavasti ei jää täitsa unarusse.
Doonor auto:
Pilt
Pilt
Pilt

Mootor Vahel:
Pilt
Pilt
Vigasest massipunktist ka pilt

Re: Mazda 323f BG 1.6 66kW--->1.8 94kW 94a.- Saabu

PostitusPostitatud: 25 Dets 2012, 22:44
Postitas Evert
Roostes poldid on kahjuks Mazda põhivarustuses, aga noh, eks see aitab iseloomu kasvatada :) Jään seda teemat huviga jälgima.

Re: Mazda 323f BG 1.6 66kW--->1.8 94kW 94a.- Saabu

PostitusPostitatud: 04 Jaan 2013, 11:12
Postitas saabu
Väike uuendus ka musta kere piltide asjus.
http://s252.beta.photobucket.com/user/s ... zda%20323f

Masin nägi pärast töid selline välja.Praeguseks on tule klapid ka mustad ning GTi alt tulnud veljed sai ka külge kruvitud.
Pilt

Muudest tegemistest oleks vaja vahetada sisselaske kollektori tihend(Paistab olevat väga "lõbus" töö) ning käigukasti alumised padjad.
Kuna selle auto välimus mustana hakkas päris meeldima, siis vaikselt hakkab vist liikuma asi millalgi ülevärvimisele. ühe hooga peaks vist "väiksed" välised rooste kohad ka korda tegema, muidu poleks asjal ju mõtet:)
Vahepeal sai ka veidikene helipilti arendatud pioneer DEH-p65BT maki ja tagumiste ovaalide näol. Ukse kõlareid olin juba varem uuendanud mingite pioneeri kõlarite ja ukse polstri sisse ehitatud tweetritega.

Re: Mazda 323f BG 1.6 66kW--->1.8 94kW 94a.- Saabu

PostitusPostitatud: 13 Jaan 2013, 19:37
Postitas saabu
Väikene uuendus ka.
Külge said poogitud elektri peeglid, vahetatud sisselaske kollektori tihend ning tehtud hooldus, mootoriõli, kastiõli, kütuse ning õhu filter. Kuigi häirib imestama panevalt suur kütusekulu, 9-10l 100le.
Kas summuti tagumine pütt, mille sõelad on suhteliselt läbi, võib sellist anomaaliat tekitada? või on see normaalne kütusekulu?samuti kui vent taha tuleb, siis tõmbab pöörded 500 peale. Ma tean,et mingi pöörete langus on normaalne, kuid poole võrra?
veidikene pildimaterjali ka.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
GTI velgedel peaks rantidel laki maha laskma ning ära poleerima:
Pilt
samuti ei ole ka roostekohtadest puudu:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Paar huvitavat pilti mis on vedelenud auto kindalaekas juba suht kaua
Pilt
Pilt
Kuna esiosa näeb suht igav välja sellel autol, siis oli plaanis hankida golf3 alumine stange lisa
Pilt Turbo saabi lisaga, mis on umbes samamoodi kaldu, kuid ei lähe stange lõppu välja nägi suht kobe välja. pikkuse suhtes sobib see golfi lisa ilusti, kuid stange lõpp otse välja ei lähe, veidike jääb puudu. Siis peaks veidikene pikendama.

Re: Mazda 323f BG 1.6 66kW--->1.8 94kW 94a.- Saabu

PostitusPostitatud: 13 Jaan 2013, 20:19
Postitas ValdurKivirand
Enda F'il, kui masin veel sõitis, oli keskimine mnt u6,5l ja linn+ mnt üle 8l/100km.
Edu ehitamisel, loodan, et F areneb edasi! :thumbup:

Re: Mazda 323f BG 1.6 66kW--->1.8 94kW 94a.- Saabu

PostitusPostitatud: 14 Jaan 2013, 01:32
Postitas stento
Proovisin seda golf3 lisa mazda gti lisa külge, väga inetu jäi ja ma suht kindel, et ka lihtsalt stock stange otsa jääb see väga kahtlane.
Aga igatahes minu keskmine on 7.4, niiet see 9-10 tundub ikka väga suur tõepoolest.

Re: Mazda 323f BG 1.6 66kW--->1.8 94kW 94a.- Saabu

PostitusPostitatud: 15 Jaan 2013, 14:53
Postitas saabu
Sai kontrollida ka VICS seadme töö, ning peale pole see julla jäänud. Summuti kohta on ka lahkarvamusi, kes arvab, et võib mõjutada rängalt, mõned kes ütlevad, et ei mõjuta üldse. Võta nüüd kinni, kellel õigus.
Ega selle summuti tegemisest ei pääse, kuid hetkel pole suurt võimalust seda teha. Mõtlesin, et kontrolliks üle ka muud asjad, mis võivad mõjutada kütusekulu.

Re: Mazda 323f BG 1.6 66kW--->1.8 94kW 94a.- Saabu

PostitusPostitatud: 15 Jaan 2013, 19:39
Postitas tomkulibin
saabu kirjutas:...Summuti kohta on ka lahkarvamusi, kes arvab, et võib mõjutada rängalt, mõned kes ütlevad, et ei mõjuta üldse...
Vabalthingaval mootoril on väljalaske vastusurve oluline!

Re: Mazda 323f BG 1.6 66kW--->1.8 94kW 94a.- Saabu

PostitusPostitatud: 05 Juul 2013, 08:52
Postitas saabu
Küsimus teadjamatele. Kas kahe väljundiga GT tagumine pütt teeb rohkem (kõvasti rohkem) häält. kui tavaline ühe väljundiga? Ma panin muidugi kati asemele 2l SAABi reso ja lärmab kõvasti.

Re: Mazda 323f BG 1.6 66kW--->1.8 94kW 94a.- Saabu

PostitusPostitatud: 05 Juul 2013, 10:59
Postitas tomkulibin
Standartsed /tehase summutid on suht vaiksed, Nn sportsummutid on enamus lärmakad, kuigi ka nende seas leidub erandeid. Mul nende kaheraudsetega kogemused- Mazda929 HB, Mazda 626 kupee GT, Probe I gen GT- tehase pütid vaiksed. Sportpüttidest kasutusel Simons`i pakutavad otseläbi pütid sammuti vaiksed(kasutusel turbomootoriga liikuritel). Vabalthingavale liikurile panin ka Simonsi ühe väljundiga tagapüti, aga see on tunduvalt lärmakam. Vist isegi tabasin ära põhjuse, paraku katsetusi pole veel teinud. :wave:

Re: Mazda 323f BG 1.6 66kW--->1.8 94kW 94a.- Saabu

PostitusPostitatud: 08 Juul 2013, 17:58
Postitas diidzei
minu 323f-il oli ka 2 väljundiga originaal pütt ja väga vaikne oli. :thumbup:

Re: Mazda 323f BG 1.6 66kW--->1.8 94kW 94a.- Saabu

PostitusPostitatud: 09 Juul 2013, 09:11
Postitas saabu
Siis peab reso välja vahetama.

Re: Mazda 323f BG 1.6 66kW--->1.8 94kW 94a.- Saabu

PostitusPostitatud: 09 Juul 2013, 10:33
Postitas tomkulibin
Resonaator ja summuti on erinevad asjad!
Resonaator peab mootorist väljuvad pulsseerivad suitsugaasid ajama resonanssi, et tekkis vajalik vastusurve/väljaimemine, Summuti on väljuvate gaaside pulsserimise/võnkumise ühtlustamine, mis teebki väljuva olluse heli vaikseks. Mõlema seadme ja nendevaheliste torude läbimõõt ja pikkus õiges koosluses annabki hea mineku, optimaalse kütusekulu ja vaikse heli. Paraku kõigi kolme parameetri kogu mootori pöörete ulatuses raske maximumtulemuseni viia väga keeruline. Seega on tehaseseades asi paika pandud tavatarbimise eesmärgil. Kui sul on erilised soovid, siis pead asja hakkama muutma. Siinkohal tarvis päris mitu õpikut ja hulgaliselt arvutamisi koosluses praktiliste katsetustega. Jõudu sulle aretamistes, kui standartlahendused ei sobi :wave:

Re: Mazda 323f BG 1.6 66kW--->1.8 94kW 94a.- Saabu

PostitusPostitatud: 09 Juul 2013, 15:41
Postitas saabu
Selles asi ongi, et mul ei ole standard lahendus, vaid SAABi reso.Peaks kati tagasi panema ja siis proovima.

Re: Mazda 323f BG 1.6 66kW--->1.8 94kW 94a.- Saabu

PostitusPostitatud: 07 Aug 2013, 09:15
Postitas saabu
Võiks veidike viimastest tegemistest pajatada. Saabi reso sai uuesti ära võetud ning tagasi pandud universaal katalüsaator. Võttis müra vähemaks küll.

Vahepeal andsin auto sõbrale sõitmiseks. Nii palju siis sõitmisest. :lol:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Tegemistest siis lähemalt:
Tagasild sai uued reguleervardad ning..pmst kõik puksid ja vardad said tagasillas uued.
Tagatiivakaared, tule alune liist ning karbid läksid vahetusse.
Veel jäänud juhipoolne tagumine kaar vahetada ning esimestes rattakoobastes laiutavad suured augud kinni keevitada.
Ilmselgelt tiivad ning paar muud detaili värvida ka.