1. leht 2-st

Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 10 Veebr 2013, 14:42
Postitas Mx???
Tervitus! Otsustasin siis ka oma Mazdast väikese teema teha. Autoks siis MX-6 aastast 1992, punast värvi, mootoriks 2.5 l V6 121kw, manuaalkastiga. Masin sai ostetud eelmise aasta märtsi lõpus. Auto ei olnud Eestis sõitnud,toodud Sveitsist. Tänu sellele kerel roostet pole. Masin sai siis arvele võetud, ülevaatusel ära käidud, õli ja jahutusvedelik vahetatud ja sai sõitma hakatud.
Sõitsin eelmise aasta oktoobri kuuni, ühesõnaga lume tulekuni, siis jätsin masina seisma. Nüüd ei jõudnud kevadet ära oodata ja hakkasin see nädal masinaga jälle sõitma. Lihtsalt oli plaanis talvel mitte sõita, säästa autot teele puistatavast soolast.
Auto käivitus peale 4 kuud seismist poolest pöördest. See nädal sai õlivahetus tehtud, sisse sai täissünteetiline õli Mobil 5w-30 ESP Formula ja sai ka ostetud uus käivitusaku.
Auto meeldib väga :thumbup: , kõige rohkem hindangi sõiduomadusi suvel asfaltkattega teel. Juhitavus on ikka esiveolise kohta väga hea. Samuti meeldib mõnusalt ergas ja võimekas mootor ja ka varustustase on korralik- 2 el akent, konditsioneer, püsikiirushoidja, el katuseluuk, el küljepeeglid, 1 turvapadi, udutuled, abs pidurid, roolivõimendi, kesklukk jne.. Ühesõnaga autoga olen sõitmud siiamaani üle 10000km ja olen väga rahul. :)
Mõni pildike ka eelmisest aastast-
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 12 Veebr 2013, 19:04
Postitas Mx???
Eelmine nädal autoga jälle sõitma hakkates ilmnes üks probleem. Nimelt soojendus puhub ainult külma õhku. Sai siis sellega remondis käidud aga kasu oli sellest üheks päevaks. Alguses arvati, et veepump. Veepump oli aga korras aga soojendus lõdvikud, mis salongi tulevad olid täitsa umbes. Sai siis need spetsiaalvahendiga mitu korda läbi pestud. Siis hakkas sooja puhuma küll. Sooja sain nautida aga eile ainult, sest täna jälle vana jama, puhub ainult jahedat :( Termostaat ei saa olla, sest temperatuur normis.

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 12 Veebr 2013, 19:14
Postitas Mel
Mx??? kirjutas: Lihtsalt oli plaanis talvel mitte sõita, säästa autot teele puistatavast soolast.


Siis tuleb ju kiiremas korras krovni külastada, justkui ferraari punane :wink:Seda sooja mitte tulemise teemat,siin korduvalt kuskil käsitletud.

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 12 Veebr 2013, 20:08
Postitas R-go
Wellkamm!
Tundub, et su autoteema saab igav olema - ei mingit roostega võitlemise jama nagu ikka tavaline. :lol:
Nali naljaks, loodame et saabki sul autoga muretu olema.
Aga auto on ilus.

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 14 Veebr 2013, 20:52
Postitas Mx???
Sai siis täna auto tõstuki peal üles tõstetud ja näha oli , et jahutusvedelikku tilgub! Ikkagi veepump, ju on kunagi veepump lekkinud ja autot müügiks "ettevalmistamisel" on lekkepeatajat kasutatud. Jahutussüsteemi läbipesuga kohe veepumbast seda jama minema ei löönud, vaid enne sain veel masinaga päevakese sõita kui veepumbast selle soga ära pesi, mille tulemusena hakkas veepump lekkima ja kadus ka jälle soe õhk. Homme saab auto siis uue veepumba, ja soendus võiks ka jälle sooja puhuda! :shock:

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 16 Veebr 2013, 21:32
Postitas Mx???
Oi seda rõõmu, jälle saab autosse sooja! :) Nali naljaks, aga ega ikka talvel ei sõida, kui autosse sooja ei tule ega akendele ei saa lasta. Igatahes veepump sai nüüd ära vahetatud ja sellega probleem lahendatud! :thumbup:
Oleks veel küsimus suurele ringile- kas sellel mootoril "jooksevad klapid pähe" , kui mootoririhm puruneb? Olen selle kohta vastakaid arvamusi kuulnud!

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 16 Veebr 2013, 21:41
Postitas Pulku
Mx??? kirjutas:Oi seda rõõmu, jälle saab autosse sooja! :) Nali naljaks, aga ega ikka talvel ei sõida, kui autosse sooja ei tule ega akendele ei saa lasta. Igatahes veepump sai nüüd ära vahetatud ja sellega probleem lahendatud! :thumbup:
Oleks veel küsimus suurele ringile- kas sellel mootoril "jooksevad klapid pähe" , kui mootoririhm puruneb? Olen selle kohta vastakaid arvamusi kuulnud!


Ei pidavat need klapid kuskile jooksma. Uus rihma ja rullikute ring ja oled jälle rajal. Kuid sellegipoolest ei soovita rihmavahetust sellepärast edasi pikemalt lükata.

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 17 Veebr 2013, 12:32
Postitas Mx???
Ega jah väga kaua polegi plaanis selle mootoririhma vahetusega enam venitada. Ei tea kuna ju seda viimati vahetati, eelmine aasta visuaalselt vaadates vähemalt ei näinud küll selline välja, et kohe purunema hakkaks, kirjad olid veel isegi peal näha. Auto juures mul aga tegemist jätkub, tahaks suveks ta nii tehniliselt kui ka välimuselt võimalikult heasse korda teha. Raha selleks läheb ja eks ma järjest jõudumööda teen.

Tehtud asjad-
1. Uued tagumised amordid ja puksid
2. Vahetatud parempoolne sharniir
3. Uus veepump
4. Sõidupidurite hooldus
5. uus õhufilter
5. 10000km tagant õli vahetus korralikult tehtud, kasutanud olen täissünti

Tehnika poole pealt siis plaanis teha-
1. Käsipiduri remont
2. Hammasrihma ja rullikute vahetus, generaatoririhm
3. Poolteljeots või otsad ära vahetada ( on rattaid välja keerates hakkanud häält tegema, aga see asi "kohe ei karju")
4. Süüteküünlad ja küünlajuhtmed ära vahetada ( ennetamaks selle mootori tüüpviga jagajaga)

Välimuse poole pealt siis-
1. Tagastange vahetus (nurk puruks teise auto vedamisega)
2. Parempoolne uus suunatuli(klaas katki)
3. Auto poleerimine
4. Valuveljed suveks
Ja kui korrosioonikaitse saab põhjale ka ära teha, siis hakkab vaikselt looma, muidugi on see tegelikult tähtsuselt üks esimesi asju!

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 20 Veebr 2013, 20:23
Postitas Mx???
Kuna kasutan enda MX-6 nüüd teist nädalat igapäevaselt, siis võin öelda, et pole üdlse halb ka temaga lumistel teedel.- Kui vähegi korralik rehv all, siis püsib ka jäistel metsavahe teedel väga hästi tee peal(satun metsavahe teedele iga päev). Olen see talv palju sõitnud oma Audi quattroga, siis on millega võrrelda. Ja väidan kindlalt, et MX-6 talvised sõiduomadused on päris OK.... :D

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 21 Veebr 2013, 10:50
Postitas Evert
Mu naine ka eelistab teelpüsivuselt ja läbimisvõimelt talveautoks MX-6'te BMW ees. :D

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 21 Veebr 2013, 22:09
Postitas Mario
ei taha küll kiusata, aga bemmi suur nõrk koht on mootor (eriti kui on R6) ja tagasild.. R6 mootoriga on nina raske ja tagasild on vastikult madalal.. enda E34 ei möödunud ühtegi hange, kus poleks silla peal kinni istunud.. ja kui silla alt oli puhtaks kaevatud, siis selgus, et vahepeal on soe mootor endale pesa sisse vajutanud. Tuli jälle ohates koju lonkida Mazda järgi.. pole mina ühegi enda omaga kunagi kinni jäänud. V.a 2005/06 aastavahetus, kui enda 323F'iga tireli tegin ja külili kraavi maandusin. Ise jõudsin küll ratastele lükata, aga lopa seest enam ise välja ei tulnud. Aga ääretult hea talveauto on küll. :)
Alles hiljuti sai ühte quattrot sikutatud :lol:

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 23 Veebr 2013, 16:00
Postitas hardstyler
Mario kirjutas: Aga ääretult hea talveauto on küll. :)


Ei tea midagi. Su enda kuut ka üsna pehme ju. :)

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 23 Veebr 2013, 20:24
Postitas Mx???
Eks see vedava silla teema on kõik maitse asi... Igalühel oma plussid ja miinused. Loomulikult on talvel esiveoline kindlam sõita kui tagaveoline, samas aga tagaveolisega lõbu rohkem. Nelikveoline on hoopis omaette teema talvel. Kuna olen omanud nii esi-, taga-, kui ka nelikveolist autot, siis funnimiseks valiksin vaieldamatult nelikveo ,turvaliselt ja kindlalt sõitmiseks talvel valiksin esiveolise masina. Mul lihtsalt see teema,et kui talvel nelikveolise rooli saan, siis enam turvalisest, vaikselt sõitmisest juttu pole, seetõttu tunnen end esiveolise MX-6 roolis talvel igati kindlalt ja hästi. Talvel kihutamiseks on teised autod, kuigi saab seda edukalt MX-6 teha,järgi proovitud.

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 23 Veebr 2013, 20:37
Postitas Fredo
Mul sama laks, esi või nelivedu:D

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 17 Apr 2013, 08:58
Postitas Mx???
Ei ole tükk aega midagi kirjutanud, nüüd parandan selle vea....
Juhtus siin mõni aeg tagasi selline tobe lugu, et lõhkusin oma MX6 tagastnge ära :( Ei, ma ei sõitnud kuhugi vastu! Hoopis imelikul kombel see stangenurk praegu puudu. Vedasin sõbraga sleppis Audit ja nüüd tulemus selline.. Mazdal on see veoaas nii lollisti vastustanget, et nööri otsas Quattrot sikutades stangenurk järgi andiski. :shock: Pärast lähemalt uurides oli näha, et teda oli juba enne parandatud, eks see mängis ka suurt rolli, et miks stange nii kergelt järgi andis. :? Igathes puudu olev nurk alles ja eks nüüd siis vaja ta sinna tagasi "istutada"!

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 17 Apr 2013, 09:05
Postitas redeagle
Kena masin ja värv on ka :thumbup:

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 17 Apr 2013, 09:14
Postitas Mx???
Aitüma! :D

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 17 Apr 2013, 09:31
Postitas Mx???
Sai siin üks päev katsetatud :) , et mis pööretel mootor tegelt piirajasse läheb. Redline hakkab Mazda 2.5 V6 7000 pöörde pealt, aga piirajasse läheb minu masin alles natukene enne 8000 pööret. See pani mind natsa ikka imestama küll, et jookseb vabalt 8000 pööret ära. :thumbup: Eks seda nüüd vähe proovitud ja tulemus tõesti ikka sama!
Oleks küsimus teistele, kel sama mootoriga Mazda, kas samasugune lõbu kõigil manuaalkastiga 2.5 V6 Mazda omanikel olemas?
Lihtsalt olen vahepeal kahtlustanud, et seda mootorit on varem "muditud", sest ta läheb ikka päris kurjalt edasi ja tagumikutunde järgi pakuks küll rohkem, kui 121kw. Huvitav, tavaliselt just tundub mõne auto puhul, et kust kurat küll tehnilisse passi need ilusad numbrid (kw ) võetud on.
Ega ma nüüd kohe lõplikult peenestama kuku, aga vahepeal on tore ikka :)

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 17 Apr 2013, 09:55
Postitas Fredo
See ongi väga kõva mootor.
Eriti hea tunde annab kui VRIS avaneb 4500 rpm peal :thumbup:

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 17 Apr 2013, 12:58
Postitas tomkulibin
Korralikult sobitatud ülekanded + V6 omane vääne annab endast tunda. Tegelikult annab sarnase elamuse ka kaheliitrine turbomootor, kuigi V motol on jõu kasv sujuvam, kui turbomotol.

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 27 Apr 2013, 14:56
Postitas Mx???
Jaa, vääne annab ennast tõesti tunda.. Olen omanud vana 2.2 r5 turbomootoriga nelikveolist Audit. Kiirendus oli tal super aga mootoriomadused turbokal ja vabalthingaval V6 on ikka väga erinevad. Kui aga peaksin võrdlema sama aja Audi v6 mootorit Mazda V6, siis pole eriti midagi võrrelda. Mazda V6 on hoopis kõrgemast liigast ja seda räägib kuut r5 mootoriga Audit omanud Audi fänn. Ühesõnaga see V6 mootor on ikka tõeliselt hästi Mazdal välja kukkunud! :thumbup:

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 23 Juun 2013, 11:56
Postitas Mx???
Uuendan ka teemat. Kahjuks pean hetkel kirjutama, et eelmine nädal tekkis Mazdaga probleem :( . Linnas sõites viskas jahutusvedeliku temperatuuri lakke. Jätsin auto ruttu seisma, et uurida mis lahti. Kapotti avades mingit auru ei tulnud veel õnneks aga radiaatorist tilkus jahutusvedelikku küll natukene.
Järgmine päev proovides sõita hakkas auto aga väga imelikult käituma, kõigepealt käivitus väga suure vaevaga ja sõites viienda käiguga suri mitu kord välja täitsa lambist. Peale mida lõpuks üldse enam ei käivitunud.
Täpsustuseks kirjutan, et ei sõitnud neil kahel päeval ainsatki meetrit nii, et aur kapoti alt välja pahvataks, ühesõnaga mootorit ma keema ei lasknud, arvestades väga kulukaid tagajärgi. Esimese hooga pakuks ise, et termostaat andis saba... Aga ok see selleks, aga see väja suremine sõites ja väga vaevaline käivitus ja lõpuks üldse mitte käivitumine.. Kas tõesti siis selle mootori kurikuulus jagajaprobleem kallal, või bensupump õhtal!? Hammasrihm oli igatahes küll terve, vahepeal kahtlustasin juba seda ka, kuna enam mootorile hääli sisse enam ei saanudki.... :(
Ootan kommentaare ja mõtteid foorumi lugejatelt.
VALUTUT JAANI KÕIGILE! VÕTAME AGA MÕISTUSEGA! :)

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 23 Juun 2013, 12:43
Postitas tomkulibin
Ka jahutusvedeliku õige tase ja õhu olemasolu jahutussüsteemis mõjutavad tühikäigu mootorit, mis omakorda mõjutab kogu mootori tööd :wave:

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 23 Juun 2013, 12:55
Postitas Evert
V6 jagajale ei meeldi kuuma saada küll, niiet proovi kas säde on alles.

Re: Mazda MX-6 2.5 1992a. Mx???

PostitusPostitatud: 09 Veebr 2014, 18:13
Postitas Mx???
Uuendan ka teemat, kuna ei ole enam ilmatu aeg midagi kirjutanud. Mu Mx6 siis seisnud kurvalt kõik see aeg, ligi 8 kuud. Aga nagu teada tuntud tõde on, et pikalt seismine just head autole ei tee.
Kindel plaan siis kevadeks masin jälle sõitma saada. Eurosid läheb kindlasti korralikult aga masin seda väärt ka. Ega neid Mx6 just enam ka iga nurga peal vastu ei sõida! Nii, et sellel masinal küll veel potensiaali,et ta täiesti korda teha. Kere on tal väga heas korras ja ka sisu on uskumatult hästi säilinud.

Kõigepealt tuleb siis termostaat ära vahetada ja kindlaks teha miks masin keeldub käivitamast. Sai siis jagaja tõesti kuuma? Eks see siis kõik selgub ja sellest ka kirjutan.