1. leht 3-st

Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 03 Veebr 2014, 22:39
Postitas MPSTann
Tervist kõigile!

Otsustasin enda masina "avalikuse ette" tuua, lihtsalt sellepärast juba, et siin foorumis on mps'ist üsna vähe juttu. Muidugi on ka mul omad kasud plaanis, kuna siin on ilmselgelt kordades targemaid mehi kui mina ning igasuguse abi eest tänan juba praegu ette ära! :angel:

Natukene autost ka.. Saksamaalt toodud, 2 eelmist omanikku, läbisõit ~118300. Minu käes olnud selle postituse kirjutamisel 2 nädalat.
Auto kätte saades öeldi et tagumised amordid on läbi. No olid. ainult vedrude peal oligi. Ja et Check Engine tuli pidi ka põlema. CO2 oli liiga kõrge-7, arvuti näitas, et lambda on läbi. Ma mõtlesin, et oh, pole hullu, ma olin arvestanud, et midagi tuleb ikka autoga teha, ka rahaliselt olin arvestanud. Millega ma ei olnud arvestanud, oli see, et ma olin ostnud endale MPS´i. Hakkasin otsima amorte ning lambdat. Viisin esindusse kontrolli ning juppide hinnapäringut küsides öeldi, et ikka saab.. 1 amort 160€ ning lamda 700€. :crazy: Ütlesin, et ma püüan veel mujalt ka uurida. Raunexist küsiti, et mis auto see veel on ning siis ma hakkasin tundma seda tumedamat poolt. Japanpartsist sain lamda 400€ ja mõlemad amordid törts alla 100€. Ma ei ostnud kõige jäigemaid amorte, vahetan kunagi hiljem jäigemate vastu. Lamda tuleb tehase laost ning peaks järgmise nädala alguseks kohale jõudma..

Kogemused autoga on olnud väga väga head! Kui välja jätta see, et keskmine kütuse kulu on praegu 14L\100km ning auto on nii mõnedki korrad hüpelnud täiesti lampi.. Ma süüdistan lamdat.
Kuna see on minu kõige esimene postitus üleüldse kuskil, siis võite vabalt küsida küsimusi ning öelda, millest võiksin veel rääkida, jagada ise soovitusi, millel peaksin silma peal hoidma jne.Ning kui on soov näha pilte, siis eks ma võin need tekitada :wink:
järgmise rapordi annan hiljemalt siis kui uus lambda on peal.

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 03 Veebr 2014, 23:06
Postitas kallas93
See hall MPS ? :)

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 03 Veebr 2014, 23:07
Postitas MPSTann
See hall jah! :wink:

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 03 Veebr 2014, 23:09
Postitas kallas93
Siis see sama, mis Eurost autos käis arvutitaga :)
Kena auto oli :thumbup:

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 03 Veebr 2014, 23:58
Postitas Borat
Tervist ka minu poolt. Ootame pilte

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 12 Veebr 2014, 12:50
Postitas MPSTann
Jätkame!
Sain eile lamda kätte ning otsustasin vahetama hakata. Autot tuli kka vähe lammutada pealt poolt, et pistikud kätte saada, andur ise särab ilusasti kättesaadavalt. Võtsin siis intercooleri ära ning siis nägin oma murede algust ning põhjust, miks mul õlitase on kahtlasest kiirelt langenud. Tundub, et turbol on tihendid vms läbi, sest sisselase tilkus õlist. :cry: See on nüüd koht kus ma vajan abi. Mis edasi?! Saab tihendid ära vahetada? Mootor on ka ju tarvis laiali kakkuda ning õlist puhtaks teha.. Tundub, et see teema ei jäägi pinnapealseks, et ostsin uued rehvid ning auto lõhnab nüüd rohelise õuna järgi.. :lolno:

Pilti kah: :(
Pilt

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 15 Veebr 2014, 13:48
Postitas t320
Mingi kogus õli tuleb ka karteri tuulutusest sisselaskesse. Kuid ei oska öelda, kas ka selline kogus.

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 20 Veebr 2014, 13:53
Postitas MPSTann
Kuna ma ei tea mootoritest kõike, vaevalt veeranditki, (olles tagasihoidlik) siis on ainsaks abiks olnud võõramaa foorumid. Sealt leidsin ülipika ning selgitava jutu miks õli tuleb sisselaskesse. Põhimõtteliselt pidi olema levinud viga.. Kuna karterituulutuse klapp?! on liiga jäik ning avaneb?? vaid järsul/suurel survel. Igatahes pole surve all oleval õlil kuhugi mujale minna kui turbo tihendite vahelt läbi sisselaskesse.. Lahendus maksab 75$, :thumbup: mis on siis lisaklapp mis avaneb?? :eh: juba väiksematel rõhkudel. Ma panen siia ka lingi sellest jutust, kuna seal oli piisavalt inglise keelseid lühendeid mis on alles tarvis endale selgeks teha.. Mootor on vist siiski tarvis laiali võtta kuna õli ja ka põlenud õli katab vist kõike-klapid, pihustid, küünlad... :cry: Eks ma loen veel kogu selle pika teksti mitu korda läbi ja püüan endale selgeks teha.. Muidugi kui siin on mõni targem mees, kes oleks nõus lahti seletama kas selles võib viga olla ning kas leebemast klapist oleks kasu, teda tänan juba ette!

Link targa teksti juurde: http://www.mazda3forums.com/showthread.php?t=395784&page=5 :wink:

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 20 Veebr 2014, 19:02
Postitas tomkulibin
Mingid vastused oma probleemidele saad ilmselt ka eestikeelselt ja seda turboklubi foorumist. Kindlasti on miski osa karteri tuulutusel antud nähtuse puhul. Tasuks oma käega ära katsuda ka turbol võlli lõtkud. Pikkilõtk pole väga oluline(kui see on alla 0,5mm), aga ristilõtk on kurjast. Viimane on ka põhjuseks, kui labad vastu korpuse seinu käima hakkavad. Praegusaegsete turbote pikaealisuse kohta kogemus puudub, aga kahtlustan, et seegi valdkond on kvaliteedilt kommertsile üle läinud, ehk et asi ei peagi igavene olema. Ja ega minagi teab, mis tark antud teemal ole, jagan vaid seda mis ise kogenud.

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 22 Veebr 2014, 13:07
Postitas Fredo
Pikilõtku ei tohi praktiliselt üldse olla, ristilõtk peab kerge olema, väike ristilõtk on jäetud et turbo kuumenemisel tiiviku võll ei kiiluks.
ei mäleta täpselt kui suur see risti pidi olema kuid jah, kui liiga suur siis tõesti labad hakkava korpust sööma.
Kui transitil oli turbo lõtk nii risti kui piki suuresks läinud siis tuli õhutorust korralik kogus õli välja kui turbo küljest lahti kiskusin.

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 22 Veebr 2014, 13:12
Postitas MPSTann
Ma tänan! Eks ma võtan auto siis nii laiali, et saaks kompressori poolele ligi ja annan tulemustest teada. :wink:

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 23 Veebr 2014, 21:59
Postitas MPSTann
Nonii..
Läheb turbo vahetuseks. Pikkilõtk oli umbes pool sentimeetrit :shock: , ristilõtku polnud.. aga sellegipoolest oli näha kahjustusi kompressori labadel (kriimud-killud-täkked). Netis vähe otsimist ning uus leitud. k0422-882. Ehk siis sama mudel. Mis ettevaatlikuks teeb on hind.. Üks variant on 199£ ja teine 286£. Kas tasub usaldada odavamat, või küsitakse teise pealt rohkem vahelt? :think:

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 04 Apr 2014, 16:09
Postitas pilsner
Kunagise MPS omanikuna ei soovita originaal turbot uuesti osta, eriti kui autol peaks olema väljalase "tehtud". Soovitaksin vaadata K04 Reworked turbo poole või siis midagi BNR Stage turbo ridadest.

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 04 Apr 2014, 16:22
Postitas MPSTann
Auto on tehaseseades ning varustuses. Suurema, parema, võimsama turbo koos kõige sinna juurde kuuluvaga plaanin soetada siis, kui auto makstud saab. Eesmärk: 350hp rattast. Turbo vahetusega oli mul valida, kas teen ise, või maksan 300. Läksin raskemat teed pidi, sellest kirjutan lähemalt, kui uus turbo lõpuks peal on.

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 05 Apr 2014, 21:57
Postitas pilsner
350whp puhul on soovitatav vähemalt kepsud, kütusepump, mootoripadjad, sidur, poolteljed jms ära vahetada. Sellise jõu juures tuleb selle autoga juba ridamisi takistusi, minu neli-viis aastat jändamist selle autoga tõestasid seda :) Kohe kindlasti ei ole antud sõiduk parim isend "tuunimiseks", peale softi uuendamise mina ei soovitaks ausalt öeldes midagi teha, sealt algab muidu piinarikas tee ja arved lähevad kiiresti üsnagi priskeks. Ja mis veel hullem, juppe ei ole kohe saada...

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 09 Apr 2014, 09:02
Postitas MPSTann
Selles olen sinuga, Pilsner, täiesti nõus, et stock jupid mootoris ja ülekandes sellist jõudu ei kannata. Ning selles suhtes olen ma siiski kahe jalaga maa peal ning natuke ka erialast haridust saanud, et ei hakka rääkima taolist juttu:"mis seal ikka, suur turbo peale, chip tuning ja lennukale kiirendama!!" Ühesõnaga, te ei pea kartma, et mingi "rullnokk" leidis Mazda, millega margi reputatsiooni alla tõmmata! :wink:

Ps: Homme saab auto uuesti kokku! Siis tuleb ka sellest juttu. :wave:

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 25 Apr 2014, 20:33
Postitas MPSTann
Nonii, pole kaua aega siia sattunud..

Auto on uue turboga täitsa kenasti toimetanud. Aga ma hakkan algusest peale:

Peale seda kui ma olin otsustanud, et võtan oma kahe käega turbo maha ning vahetan selle uue vastu ning enne padrunitekomplekti kätte haaramist, otsisin ma netist nii palju kui suutsin turbo vahetuse kohta ning leidsin piltidega step-by-step õpetuse. :thumbup: Ülihea!! Mis nii viga teha kui iga polt on ette näidatud, mis ja kus keerama peab! See jutt, mida seal teised olid kirjutanud, et kui keegi seda teha tahab siis varugu mitu head kuuspakki ja vähemalt 8 tundi hirmutas vähe kuid ei pidanud paika. Mul võttis see aega kaks ja pool päeva!! See on üks kõige närvesöövam asi, mida ma olen elusees teinud vist! Mure ei olnudki selles, et poldid oleksid lihtsalt kinni roostetanud, vaid see, et leidus polte mis olid kohakuti kollektori toruga ning mida sai korraga keerata vähem kui 1/16 pööret. Ma nii palju ütlen enda kaitseks, et mul ei olnud võimalik auto alla minna, kui oleks olnud, siis oleks saanud tuletoru ära võtta ja palju paremini ligi pääseda. Lõpuks sain kollektori maha!! Oi ma olin uhke! Aga siiski pidin ma alla vanduma, sest õli äravoolutoru 1 polt oli sellise koha peal, et seda lihtsalt ei olnud võimalik kätte saada, käisin mitu korda "paremaid" tööriistu ostmas, et äkki ulatan. Ei..No ei ole võimalik lihtsalt, võimalik et jaapanlane või merisiga oleks sellega hakkama saanud aga mina, kes ma olen 205cm pikk ei mahu oma kätega L3 mootori vahele. :evil: Mis siis muud, kui esindusse. Saime kokkuleppele et nad võtavad selle ühe poldi lahti, panevad uue turbo ning kollektori peale, kuna nad krimpsutasid nina, sest auto oli juba laiali. Mõistetav.
Mis aga ei ole minu jaoks mõistetav, on see, et kui nad alguses rääkisid, kui ma ei olnud veel otsustanud ise vahetama hakata, et vahetuseks on ette nähtud 5 tundi ning möönasid, et võib kauem minna natukene kui ei saa polte lahti. Lõpptulemus oli see, et aega läks neil üle 4 tunni ning auto oli nende käes 7 tundi. Siis läks mul hing vihaseks ja ma küsisin, et mis siis nii palju aega võttis, Te ju ütlesite et 5 tundi on kogu vahetus ja, et olete seda varem teinud! (CX-7) Siis tuli sealt häma, et oi jah ei ole nii lihtne jne.. Lõpuks ütles, et saab hinnast tunni maha kraapida. Mis mul üle jäi, andsin 146€ ja vedasin auto köie otsas tagasi koju. Halvad sõnad jätan klaviatuuri peale vedelema.
Vähemalt andsid mulle vana turbo tagasi, mis läheb kunagi tulevikus taastamisele ning siis sellele kellel peaks soovi olema.
Nüüdseks on uue turboga maha sõidetud umbes 800km ning kõik toimib nii nagu peab! Suits on täiesti kadunud ning õlikadu selle 800 km peale on olnud kuskil 0,5L, on seda palju või mitte, sellest ei ole mul aimugi.
No nüüd sai mehiselt juttu kirjutatud, ei tea, kas keegi üldse viitsib nii palju teksti ära lugeda.. :roll:

Lähituleviku plaanid: Nautida sõiduelamust ning valgustuspakett välja vahetada, ehk siis sisse ja välja LED (Salongivalgustus,udu- ja parktuled ning numbrilaua tuled valget värvi) ning Mazdaspeed 6 stiilis tagumiste tulede paigutus.
PS: Ma ei ole unustanud, et peaks ka pilte autost panema! Ostsin kaamerale kolmjala ära ning ehk tuleb ka fotosessioon nädalavahetusel! :wink:

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 25 Apr 2014, 23:14
Postitas nomore
Kas mingit kodukootud estakaadi ei õnnestunud teha (ratastega telliste peale vms)? Ise olen niimoodi mõned oma autoalused vajadused rahuldanud, aga ega ta kõige mugavam variant pole...

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 28 Apr 2014, 17:46
Postitas MPSTann
Eks ma ikka üritasin telliste ja puupakkudega esiosa vähe kõrgemale saada, aga mul oli auto aias nii halva pinnase peal (sügisel veetoru jaoks kaevatud kraavilohus), et liiga vähese matejali ja julguse tõttu jätsin asja katki. Kui hästi läheb lõhun suve lõpuks garaaži kanali.

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 22 Mai 2014, 18:13
Postitas ZaintS
Kas ta suitses sul enne turbo vahetust korralikult, või ainult aeg-ajalt, kui pikemalt tühijooksul tiksus?

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 22 Mai 2014, 18:20
Postitas MPSTann
Kogu aeg, nagu vesipiip sumpsi asemel. :lolno: Õli voolas sisselaskest põlemiskambrisse ikka korralikult. Nüüd õnneks ei suitse aboluutselt, vahet pole mis ilmaga, mis asendis! :wink:

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 23 Mai 2014, 00:32
Postitas leviathan
MPSTann kirjutas:Oi ma olin uhke! Aga siiski pidin ma alla vanduma, sest õli äravoolutoru 1 polt oli sellise koha peal, et seda lihtsalt ei olnud võimalik kätte saada, käisin mitu korda "paremaid" tööriistu ostmas, et äkki ulatan. Ei..No ei ole võimalik lihtsalt, võimalik et jaapanlane või merisiga oleks sellega hakkama saanud aga mina, kes ma olen 205cm pikk ei mahu oma kätega L3 mootori vahele. :evil: Mis siis muud, kui esindusse. Saime kokkuleppele et nad võtavad selle ühe poldi lahti, panevad uue turbo ning kollektori peale, kuna nad krimpsutasid nina, sest auto oli juba laiali

Ja esinduses töötavad sellised jaapanlased või merisead kes kohe saavad poldi kätte. Ka esindustes töötavad meie kohalikud inimesed (võibolla ka 205cm pikk) :lol:

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 24 Mai 2014, 09:49
Postitas Reimers
Esinduses on sellejaoks lihtsalt spetsiaal originaal Mazda tool :wtf:

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 24 Mai 2014, 10:00
Postitas MPSTann
Esindusest ütles meister?! :eh: , et nad on turbot varem vahetanud, seda siiski cx-7 peal, aga töö pidi tuttav olema. :think:

Re: Mazda 6 MPS 2.3T ´06 - MPSTann

PostitusPostitatud: 24 Mai 2014, 10:04
Postitas Reimers
Keegi pole midagi öelnud lihtsalt on olemas mazda originaal tehase tööriistad. Ja äkki selle töö jaoks oligi seda vaja.

CX7 saab seda paremini äkki kätte kuigu jah seal kapotiall sama kitsas vist ntks geneka vahetus ilge ke** jne kõik tänu ruumipuudusele