1. leht 1-st

Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 26 Veebr 2014, 21:50
Postitas Marth
Selline auto siis tõi mind siia klubisse. Kuna auto sai võetud liisingusse,siis oli nagunii ees vanusepiirang. Läbisõit 88000km ja ostetud Inchcape salongist. Seega Eesti ajalooga auto.Värvus on kergelt roheka tooniga hõbehall. Kere on pealtpoolt vigadeta ,aga põhja all on juba mõnusalt roostet. Vaja vist ka Krown-is roostetõrje lasta teha suvel. Lisadest on peal: istmesoojendused,elektriaknad,stabiilsuskontoll,konditsioneer (kliimaautomaatik),esimesed ja tagumised udutuled,xenon lähituled, Bose audiosüsteem (6 kõlarit ja 6-ne CD box). Lisaks roolilt juhitav püsikiirushoidja ning raadio juhtimine samuti roolilt. Autol on "Active" sisu ,mis on täpselt minu maitse -mõnusad tumedad toonid salongis.Kärukonks ka küljesning originaal valuveljed kaasas. Ukselingid on kroomitud ,selliseid pole osanud isegi varem tähele panna. Olen tänaseks sõitnud umbes 1000 km ja muljed on head. Kõik lisad toimivad ja keskmine kütusekulu on 7,3L. Lähituledega oli väike seiklus,millest teises teemas juttu tegin :roll: Praegu tahaks loota,et korraliku hoolitsusega veab see masin mul liisingu lõpuni välja. Õlikulu jutud ja rusikasuurused augud porikobastes on muidugi päris koledad hirmujutud,aga kuna läbisõit on tõesti alles väike ja plaanin sõita Mobil Super täissünt õliga edasi (vahetus iga 15000km järel) ning teen ka roostetõrje ära ,siis ehk õnnestub. Üks põhjus veel,miks just selle auto valisin. Eelmine omanik oli naisterahvas,kes ei suutnud aastaga eriti üle 10000km sõita,aga garantii pärast käis igal aastal korralikult õli vahetamas. Nii ongi plaaniliste hooldustega jõutud juba 150000km hoolduseni,aga tegelik läbisõit ainult pool sellest. Isegi kasti õli ja pidurivedelik pidi olema vahetatud. Nagu üle hooldatud auto või nii. Kui saan puhtaks pestud auto kaamera ette,siis lisan pidid ka.

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 26 Veebr 2014, 23:13
Postitas leviathan
Hooldusgraafik on kas kilomeetrite või aastate järgi st et kui kilomeetreid täis aastaga ei saa ,on ikka vaja kord aastas hoolduses käia. Niiet see ülehooldamise jutt on BS, auto on käinud hoolduses siis kui ettenähtud niiet sul korralikult tehtud auto käes

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 27 Veebr 2014, 17:50
Postitas Marth
Nõus ja ei vaidle sulle vastu. Parem olgu õlid ettenähtust varem vahetatud,kui hiljem. Ise püüan täissündi puhul vahetada 15000 km läbisõidu järel. tundub,et jään truuks Mobil 5W40 täissündile.

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 27 Veebr 2014, 21:36
Postitas Reimers
See mootor küll sul õli ei võta :shifty: Õlivõtu probleem oli esimeste aastate 2.3 mootoriga isenditel ainult. Muidu jah kilomeetreid ei sõida täis kuid teatud asjade aeg (aastad) saavad täis ja siis vahetatakse ikka ntks käigukasti õli jne jne ära. Paljud teevad ka nii et ei lase õli vahetada iga aasta kuna nn läbisõit ei tule täis aga see lollus juba. Ma ise vahetaks õli mingi 10tkm tagant tglt.

Actice varustusse kuulub kroomitud ukselingid,xenon lähituled,Bose heli ja sportlikumad istmed. Muidu tavalistel 1.8 on varustust ikka väga vähe

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 01 Mär 2014, 23:28
Postitas pokenaut
Reimers kirjutas:See mootor küll sul õli ei võta :shifty: Õlivõtu probleem oli esimeste aastate 2.3 mootoriga isenditel ainult.

Eh võtavad nad kõik õli, 2007a 2.0 tõmbas 10k'ga terve liitri õli ära, 2008a 2.0 võtab samuti õli, kui kasutada sportlikumat sõidustiili. Kui rahulikult töristada nii, et kõik torud on tahma täis, siis ta ei kipu teda eriti võtma jah.

Mina ikkagi hoiaks õlitasemel silma peal, mõne ajaga on selge, kui palju ta võtab ja kas on vaja muretseda välpade vahel selle üle või mitte.

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 02 Mär 2014, 16:56
Postitas Prema
pokenaut kirjutas:
Reimers kirjutas:See mootor küll sul õli ei võta :shifty: Õlivõtu probleem oli esimeste aastate 2.3 mootoriga isenditel ainult.

Eh võtavad nad kõik õli, 2007a 2.0 tõmbas 10k'ga terve liitri õli ära, 2008a 2.0 võtab samuti õli, kui kasutada sportlikumat sõidustiili. Kui rahulikult töristada nii, et kõik torud on tahma täis, siis ta ei kipu teda eriti võtma jah.

Mina ikkagi hoiaks õlitasemel silma peal, mõne ajaga on selge, kui palju ta võtab ja kas on vaja muretseda välpade vahel selle üle või mitte.


Eks see sõltub kindlasti ka autost, kuid mul "kuus" 2,0 ja "viis" 2,0 kumbki ei võta vahetus välba vahel isegi normi jagu õli ära. " Kuus" on tänaseks läbi sõitnud pea 200000km ja õlivahetus käib kalendri järgi (teine auto peres ja läbisõitu vähe).
Aga üldiselt pole need 2,0 mootorid reeglina õlimaijad. Sama ka 1,8-ga.

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 03 Mär 2014, 10:56
Postitas pokenaut
Nagu ma ka enne kirjutasin, siis mõlemad need 2.0'id tõmbasid õli kui kasutasid sportliku sõiduviisi, kui sõitsid rahulikult võisid vabalt sõita terve välba nii, et peale ei pidanud valama.

6 käiguliste manuaalide puhul, kui 100 pealt kuuendalt kolmandale lõid, siis lõi torust väikese pahvaka sinist välja.

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 03 Mär 2014, 14:31
Postitas roossaar
pokenaut kirjutas:Nagu ma ka enne kirjutasin, siis mõlemad need 2.0'id tõmbasid õli kui kasutasid sportliku sõiduviisi, kui sõitsid rahulikult võisid vabalt sõita terve välba nii, et peale ei pidanud valama.

6 käiguliste manuaalide puhul, kui 100 pealt kuuendalt kolmandale lõid, siis lõi torust väikese pahvaka sinist välja.


No selle 1,8ga ei saa eriti midagi harrastada :D

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 09 Mär 2014, 19:26
Postitas Marth
Tõsi ta on ,et veits tuimavõitu see minek,aga samas täitsa talutav. Küttekulu hetkel keskmine 7,2 L/100km. Ei kurda. Vahepeal oli väike probleem vasaku tagapiduriga. Käsipidurihoova tihend oli vale määrde kasutamise tõttu "üles paistetanud" ja tuli ajutiselt eemaldada,kuna põhjustas piduri kuumenemist. Nüüd oleks kähku uus vaja hankida. Piduriklotsid ja kettad ilmselt ka lähiajal vaja asendada,kuna läbisõit on ju sealmaal.

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 02 Aug 2014, 11:56
Postitas Marth

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 02 Aug 2014, 13:27
Postitas Mel
Tubli :D tel veic kehva pilte näha aga pm rooste puhul kui suudab takistada õhuhapniku juurde pääsu siis on ta nö unes :idea:

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 02 Aug 2014, 14:31
Postitas Marth
See lootus mul on jah,et lihtsalt roosteprotsess saaks peatatud. Pronksipulber pidi olema see sätendav puru seal vedelikus. Saabusin just Paide Stokkerist kolme pudeli Tectyl ML -iga. Nüüd proovin auto tagaosa seest lahti võtta ja üle pihustada. Kui jõuan,siis lisan mõned pildid ka.

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 09 Aug 2014, 11:14
Postitas Reimers
Mazdad kõik sellised põhjaalt :D Isegi suhteliselt uue aastaarvuga GHd

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 10 Aug 2014, 22:15
Postitas Marth
Muret teeb see,et lisaks roostele on see plekk ka õhuke. Kas ikka liisingu lõpuni vastu peabki? :think:

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 10 Aug 2014, 23:53
Postitas Mel
Pole hullu, kandev konstruktsioon selle eest korralikust paksust mat. :)

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 17 Aug 2014, 13:27
Postitas Marth
Nii-korrosiooni teema teises foorumis lukku pandud :( Ega ma siis väga pikalt ei jahu rohkem. Uksepolstrid ikka vaja maha võtta ja Tectyl ML-iga uksed seestpoolt korralikult katta. Active mudeli kroomitud lingid pidid ka roostet ligi tõmbama.Parem mökerdan seest üle ikka. Seejärel lihtaslt tuleb jälgida autot-kui ühel hetkel enam roostet ohjata ei suuda ,siis -müüki :oops: Eile oli vähemalt autoga positiivne kogemus ka. Pidin läbima umbes 150 km pooleteise tunniga ja sain proovida selle masina kiirendust ja teelpüsivust (140-150 km/h). Hinnang teelpüsivusele väga hea :thumbup: .Kiirendus sellistes oludes pole tõesti suurem asi :roll: .Normaalselt sõites kiirenduse üle küll ei kurda. Tegu oli tõesti hädaolukorraga ja enamasti sõidangi normaalselt.

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 18 Aug 2014, 00:33
Postitas Mel
Marth kirjutas:Nii-korrosiooni teema teises foorumis lukku pandud :( Ega ma siis väga pikalt ei jahu rohkem.

Sa ei pea küll kuskilt otsast tundma ennast puudutatuna :) Mu arust on vähe tegelasi,kes viitsivad oma suksuga niiviisi vaeva näha :thumbup:

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 18 Aug 2014, 19:55
Postitas Marth
Võibolla see Mazda 6 rooste teema juba ära leierdatud. :eh: Loodan,et entusiasm koos sügise tulekuga ära ei jahtu. Lotus pole veel kustunud.

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 20 Aug 2014, 15:25
Postitas Marth
Nii. Just vahetult enne vihma sain valmis uste sisese korrosioonitõrje Tectyl Ml-iga. Naiivselt ostsin valmis rulli kilet ja tugeva teibi,et kui on vaja pärast polstri all kilet paigata. :lol: See pilt mis seal polstri taga avanes oli ikka hoopis teine. Juhtmeid ja vidinaid rohkem,kui oodata oskasin. Sai ikkagi lõpuks need plastikud sealt lahti võetud . Välja arvatud el. akna trossid. Nii sain enam -vähem normaalselt uksed seest üle pihustada. Peab tunnistama,et uste sees oli rohkem vett ja niiskust,kui oleks näha tahtnud.
Näiteks kõlarite alla plastiku sisse kaussi koguneb korralik kogus vett ,nii,et kõlarid olid vee loigus praktiliselt. Selle vastu aitas see,et jätsin selle plastiku sealt alt kinnitamata. Nüüd jookseb vesi polstri tagant välja lävepakule ,mitte ukse sisse nagu varem.Samuti olid läbimärjad tagumiste uste lukusti trosside varjestus poroloonid,mis lausa tilkusid. Tagumised uksed olid ka seest veepiiskadega kaetud. Välimiste linkide kinnitused ja uste alumised servad said igatahes nüüd seestpoolt korralikult ML-iga üle uputatud ja seejärel kõik kokku tagasi pandud. Peale pikka kõhklemist puurisin ikkagi ukseavadest küljekarbi otstesse 7mm augud ja lasin sealt ka isukalt ML-i sisse. Hiljem läksid kummist korgid ette sinna. Nüüd on veel ainult tagumised logarid vaja vahetada ,kuna nii nagu kahtlustasin ongi need vildist logarid praeguste ilmadega pidevalt läbimärjad ja mõnusad roostemagnetid seal all.

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 11 Sept 2014, 20:07
Postitas Marth
Nüüd siis plastik logarid alla sobitatud. Peab tunnistama,et logaritel esineb mõningaid juhuslikke sarnasusi selle kohaga,kuhu nad paigaldada tuleb. :crazy: Täielikud banaanid ikka. Originaal kinnitused ei ulatanud kuidagi ja tuli mõned kruvid panna. :( See serv ,mis peaks koopa alt välja jääma oli nii kole ,et lõikasin relakaga maha ,nii,et jäi mõnemillimeetrine serv koopa sisse peitu. Tectyl põhjakaitse kiituseks peab ütlema,et hetkel on rooste varjusurmas kenasti. Vaatame kevadel uuesti,kuidas vastu peab. Ei taha kuidagi seda autot jälle müüma hakata ,hulk sebimist ja kindlasti kaotaksin ka rahas. :eh:

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 26 Okt 2014, 14:30
Postitas Marth
Tectyl korrosioonikaitsevahendite kohta sain vahepeal sellise lisainfo,et enne musta Bodysafe põhjamastiksiga katmist oleks tulnud auto põhi eelnevalt Tectyl ML vahendiga "kruntida" ja põhjamastiks jääb ainult kaitseks kulumise vastu. Kahjuks oli see jutt pudelil välismaa keeles ja eestikeelses tõlkes polnud seda märgitud. Nüüd on ka tagajärjed näha. Natuke roostet on juba sügiseks põhja alt uuesti nähtavale roninud. Kevadel vaatan uuesti üle ,mis tulemus on ja siis saab teha edasised otsused korrosioonitõrje osas. Tehnika on Mazdal igatahes praegu väga OK toiminud. Lihtne põhimõte jaapani auto puhul- Hoia oma autot ja auto hoiab sind! Vana Primera puhul see toimis ,loodame,et Mazda puhul samuti.

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 26 Okt 2014, 14:37
Postitas Mel
Ideaalis oleks hea ka veel krunt katta värviga :D ja siis kaitsvad kautsukid kummid jne

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 26 Okt 2014, 16:28
Postitas Marth
Asja teeb huvitavaks see,et Tectyl ML on ju klassikaline kerekaitsevaha eelkõige sisepindadele. Samas loogika seisneb selles,et see kiht annab elastsuse ja hoiab ära hapniku juurdepääsu roostele.

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 30 Juun 2015, 20:00
Postitas Marth
https://imageshack.com/i/ewqf60KKj

Sellel pildil on näha kummalised torbikud ,mis on Mazdal mõlemal pool põhja all esimeste rataste taga. Kas keegi teab nende otstarvet? Minu autol olid need miskipärast ära lömastatud ,nagu oleks keegi üritanud tõstukiga sealt tõsta.

Re: Mazda 6 1,8 /88KW universaal 2007a. -Marth

PostitusPostitatud: 30 Juul 2019, 19:33
Postitas Marth
Lisan värsket infot kõnealuse masina käekäigu kohta. Kuna Tectyl vahenditega põhja all roostet ikka hästi pidama ei saanud sai paar aastat tagasi kogu põhi vene päritolu grafiitmäärdega üle pintseldatud. Seejärel kruusateele sõitma. Viimasel paaril aastal enam põhja alla mäkerdama ei roninud. Mõned kohad hakkasid küll kihtidena korrosioonitõrjet maha koorima ,aga auto pidas liisingu lõpuni kenasti vastu. Kuna tütar sai möödunud kevadel load kätte ,siis jäi see temale esimeseks autoks harjutada. Ka selle katsumuse elas Mazda ilusti üle. Nüüd on lapsel plaan Austraaliasse tööle minna ja minu soovitus oli see 12 aastat vana Mazda 6 maha müüa. Kahjuks see päris korda ei läinud. Auto hakkas tütre ämmale nii meeldima ,et ta soovis selle ära osta. Punnisin vastu ,aga tehing tehti ikkagi ära. Tuttava lukksepa kommentaar auto kohta oli olnud ,et nii hea kerega Mazdat pole ammu näinud ja see kere kestab vabalt veel 5 aastat. Siis on võimalik siia kirjutada juba 17 aastat vana Mazda 6 kohta. :thumbup: