3. leht 4-st

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 15 Okt 2014, 21:14
Postitas Mel
Tiivake annab kõvasti vunki juurde vbl ka mõned heppad :)

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 18 Okt 2014, 12:29
Postitas ZaintS
Uue tiivaga on reaalselt kõvasti parem, kui piltidelt võisin ette kujutada. :D

Nüüd karjub veel väikse madalduse ja suurema velje järgi.

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 20 Okt 2014, 12:38
Postitas ZaintS
Minu pühapäev möödus nii :D :

Pilt

Hiljuti saabusid mõned pakid.

USAst saabus selline vidin:
Pilt

Tegemist on JBR tagurdus käigu blokeeringu tugevdajaga. Pigem turvalisuse huvides, kuna originaalis on blokeering plastikust ning iga kord esimest ja teist käiku lülitades nühib kangil olev tift vastu kronsteini. Halvimal juhul kaob blokeering üldse.

Tootja kodulehelt paar täpsustavat fotot:
Pilt

Pilt

Kuna ka mul on aegajalt olnud probleeme tühikäigul suitseva turboga, mis tuleneb väiksest tehasepoolsest möödalaskmisest, siis sai selleks ka vastav abinõu kasutusele võetud. Eriti just esinduses kasutatava Dexelia 5w30 õliga. Liqui Moly 5w40 korral suitsemist ei olnud. Nimelt annab originaalsüsteem turbole liialt õli peale, samas äravool on liiga väike, mistõttu hakkab pikemal tühikäigul töötades õli tihenditest mööda pressima. Internetist jäi silma, et suurt abi on saadud turbo õlituse pealevoolu poldi vahetamine väiksema läbivooluga poldi vastu. Selle ma siis inglismaalt tellisin ja sellel on märgatavalt väiksem auk, samas tagab endiselt piisava õlituse.

Pilt antud poldist:
Pilt

Sai ka see vahetatud ning hetkel ühtegi probleemi ei ole täheldanud. Kuigi on veel vara rääkida, kas suitsemist jäi vähemaks.

Suurima tööna käisin aga kogu pidurisüsteemi üle. Vahetatud said kõik kettad-klotsid ning ka veidi disaini poolt järgi aidatud. Külge läksid Zimmermann kettad ja EBC Redstuff klotsid.

Ees enne-pärast:
Pilt

Pilt

Taga:
Pilt

Pilt

Hetkel sõidan nad alles vaikselt sisse, aga esmamulje on päris hea. Õrnalt pedaali vajutades on haakumine tuntavalt parem. Samuti on nüüd pidurid nii lahti, et iga väiksema kallaku peal hakkab juba auto veerema. :thumbup:

Ei hakanud garaazi kaamerat tassima, nii et tuleb tahvelarvuti piltidega leppida :angel:

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 23 Okt 2014, 00:01
Postitas Mel
http://i.minus.com/iEnxHW34BtPhg.jpg
Jägmisena madaldus??? :)

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 29 Okt 2014, 13:25
Postitas ZaintS
Ei oskagi öelda, mis järgmiseks tuleb. Madaldust tahaks loomulikult, aga peab vastavalt võimalustele tegutsema. Hetkel naudin teda sellisena, nagu ta on ja tundub, et talve jooksul erilisi uuendusi ei tule.

Aga samas kunagi ei tea. Siiani on viimaste aastate jõulud erinevate autodega alati garaazis möödunud. :D

Selle turbo õlituse poldi vahetusega on aga tühikäigul suitsemine kadunud :thumbup:

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 02 Apr 2015, 13:30
Postitas ZaintS
Talv vaikselt mööda saadetud ja suvele hakatud vastu minema...

Minu viimased paar on möödunud nii:
Pilt

Selleks ka mitu põhjust.
7500km sõitu ja sai uus õli sisse ja filter vahetatud.

Pilt
Vahepeal muretsesin endale Work Emotion XT7 veljed 18x8.5 mõõdus. Need käisid taastamises ja said omale uue värvi kaela.

Põhiline garaazielu põhjus:
Pilt

Coilover vedrustuse paigaldus möödus aga magamata ööde ja paljude probleemidega, millega pean tegelema veel praegugi. Nimelt kaks tagumiste amortide tikkpolti läksin lahti keerates katki, mistõttu läks terve ööpäev aega, et saaks vanad kereküljest välja puuritud ja uued poldid pandud. Kokku oma 10mm värdjalikult tugevat terast ja lugematu hulk puuride teritamist. Lõpuks sai kõik alla ja sai päris hästi istuma:

Pilt

Sealt aga probleemid algasid. Nimelt on antud veljed auto jaoks veidi liiga laiad ja madala ET-ga. Kuulutuses oli küll kirjas ET38, aga tegelikkuses ET32 (juhin tähelepanu, et originaal velje mõõt on 18x7.5 ET52.5). Rehvideks mul 225/40 vs 215/45 originaalil.

Kuigi hetkel on taga coilid kõige kõrgemas astmes, siis ikkagi selle tulemusel Põltsamaalt tagasi Tallinnasse sõites said tagumised koopad ja rehvi küljed piisavalt kannatada. Tee peal ei jäänud muud üle, kui heebliga koopaid väljapoole suruda. Lisaks pärast mõningast päeva Tallinna tänavatel sõitmist ja tagumised koopa siseääred vajavad värvimist ning korralikku rullimist. Hetkel tagusin neid veidi fööni ja kummihaamriga väljapoole. Muidugi oleks perspektiivis ka uusi rehve taha vaja.

Eile ostsin kaks eritüüpi kummipuksid taha vedrude vahele, et sõita kannataks. Madalamatega sai umbes 3mm ruumi juurde ja hoopis parem sõita. Täna katsun ikkagi kõrgemad vahele suruda, et kuni korraliku rullimiseni, mille katsun uue nädala alguses ära teha, kannataks ikkagi sõita.

Kõige selle negatiivse juurde lisandub veel fakt, et garaazis olles, on tagaluuk lahti olles vahepeal vastu garaazi laes olevat tõstekonksu läinud ja pisut värvi maha nühkinud, aga saab ka selle korda.

Kõigist tagasilöökidest hoolimata, selline ta praegu on:
Pilt

Aga pole lahendamatuid probleeme ning natuke tööd ja peaks hea saama :)

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 02 Apr 2015, 21:14
Postitas edvin0212
Väga kena näeb välja :thumbup:

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 02 Apr 2015, 22:14
Postitas ZaintS
Laksasin täna kõrgemad kummipuksid taha ja keerasin nina veel 10mm madalamaks :twisted:

Pilt

Nüüd kannatab sõita ka

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 02 Apr 2015, 22:21
Postitas MPSTann
Täitsa kenasti istub!! :thumbup:

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 03 Apr 2015, 00:16
Postitas davenom
Ilus auto! 1. leheküljel :thumbup: pildid.

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 03 Apr 2015, 17:59
Postitas edvin0212
Just tulid pärnu maanteel vastu. Oma silmaga nähtud ja näeb veelgi parem välja, kui pildil. Tubli töö !

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 03 Apr 2015, 23:26
Postitas ZaintS
edvin0212 kirjutas:Just tulid pärnu maanteel vastu. Oma silmaga nähtud ja näeb veelgi parem välja, kui pildil. Tubli töö !


Heh tänud, tänud! :wave:

Kuna hetkel käib veel suuremate konaruste korral tagant vastu, siis kogu tähelepanu teekattel ja eriti ümbritsevat ei märka :D

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 04 Apr 2015, 00:24
Postitas Mel
ZaintS kirjutas: kogu tähelepanu teekattel ja eriti ümbritsevat ei märka :D


Hmm,kas? ei saagi niikui aru, on asja mõte,ilu nõuab ohvreid? Tegelt ega kõigest ei peagi aru saama :)

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 04 Apr 2015, 12:24
Postitas ZaintS
Mel kirjutas:Hmm,kas? ei saagi niikui aru, on asja mõte,ilu nõuab ohvreid? Tegelt ega kõigest ei peagi aru saama :)


Ega ma ise ka aru saa, miks ma mõnikord midagi teen :D

Hekel vaja veel tagumisi koopaid natuke töödelda ja siis on juba ainult lõbu ja nautimine. Õnneks ei muutunud ka talumatult jäigaks, nii et siiani win-win :)

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 11 Apr 2015, 11:53
Postitas marvelkratt
Pane palun JBR toote link ka siia.

Läksin mustaks.
Pilt

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 12 Apr 2015, 20:51
Postitas ZaintS

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 13 Apr 2015, 00:04
Postitas marvelkratt
Tänan linkide eest.
Supportid uued või haljaks lastud?

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 13 Apr 2015, 10:19
Postitas ZaintS
Supportid täitsa samad, millega tehasest tuli. Kuna roostet põhimõtteliselt ei olnud, siis pesin nad korralikult puhtaks ja värvisin lihtsalt pintsli ja Hammerite-ga üle. Hetkel pidanud täiesti korralikult ja värv kooruma pole veel hakanud. (ptüi-ptüi-ptüi :D )

Võtmesõna on siin "pintsliga". Igasugustest aerosooliga supportite värvimisest mina loobuks - ei kesta see eriti midagi. Lisaks pääsed igasugusest katmisest ja saad ühtlaselt värvi ka kohtadesse, kuhu aerosool eriti ei jõua.

Võib muidugi ka spets kahekomponentseid supporti värve kasutada, aga miks maksta 30€ komplekti eest, kui saab ka 6€-ga töö tehtud.

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 27 Apr 2015, 21:38
Postitas ZaintS
Lõpuks on järg jõudnud ka minuni, et võib vist hakata uut turbot otsima...

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 27 Apr 2015, 21:42
Postitas MPSTann
Mis juhtus? :cry: Kui juba uut tarvis siis kas ka suurem? :twisted:

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 27 Apr 2015, 22:04
Postitas ZaintS
MPSTann kirjutas:Mis juhtus? :cry: Kui juba uut tarvis siis kas ka suurem? :twisted:


Ei tea veel täpselt, mis reaalselt saba andis, aga tühikäigul suitseb nagu auruvedur. Varem viskas ainult haruharva väikse pahvaka, kui foori all seista, aga nüüd absull iga kord, kui tühikäigule jääda. Hommikul toimis ilusti, pärast poes käimist ja käima panemist hakkas pull peale.

Hetkel pööret ei hakanud enam andma ja sõitsin rahulikult parklasse ära, et ei tea, mis ta pöördel teeb.

Eks hakkan nädalavahetuse poole laiali võtma, et saaks konkreetsele probleemile jälile, enne ei oska midagi tellima ka hakata.

Õhkõrn lootus on, et kuna sõidu ajal suitsemist ei täheldanud, siis ehk on ainult PCV klapp ära surnud, sest nende mootorite eripära arvestades võib see ka vabalt olla, miks ta seda just ainult tühikäigul teeb. Turbo õlituse pealevoolu polt on väiksema voolavusega oma vastu ära vahetatud, mis likvideeris ka varasema suitsemise. (soovituslik toiming)

Esmajoones on lahendus 100€ kuni 1000+€.
100ga saaks USAst turbo rebuild kiti, mis eeldab kõige pulkadeks võtmist. 200€ga saaks saksast uue komplektse turbo keskosa, et lihtsalt korpused ringi visata.
Uus turbo on sellest kuni 1000ni.
Variant, mida ma ka kaalun on minna BNR Stage 3 või mõne bolt-on Garreti teed. Borg Warner oleks parim lahendus, aga see eeldab ka uue väljalaske kolde tegemist. Ükskõik milline suurtest aga eeldab suuri kulutusi ka teiste modifikatsioonide näol, et need toimima saada. BNR Stage 3 saaks muidugi ajutiselt samas seades ka vast toimima, aga ka mingi 1000€ kulutus.

Aga ikkagi tuleb enne vaadata, mis reaalselt järgi andis.

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 27 Apr 2015, 22:18
Postitas MPSTann
Jama värk, selline asi tõmbab moti üpris maha, tean, sest endal on sama juhtunud. Hoian sulle pöialt, et oleks pcv mitte turbo. Mul liikus turbos võll edasi-tagasi ja kõik kohad olid õli täis, tilkus kompressori labadest, siibrini. Nii, et kontrolli lõtku.

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 27 Apr 2015, 22:28
Postitas ZaintS
Jep, eks peab järjest hakkama järge ajama. Mazda on muidugi nii meeldivalt need kõik asjad kõige ligipääsmatumatesse kohtadesse paigutanud. PCV-le ligi pääsemiseks ka vaja sisselaske kolle ära võtta ja kõik muu lahti lammutada :x

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 11 Mai 2015, 08:36
Postitas ZaintS
Nii, nüüd hakkab kuidagi pilt ette tekkima. Probleem on alguse saanud karterituulutusest. Vahepeal kadus suitsemine ära, aga nüüd jälle tagasi. Endiselt ainult tühikäigul.
Sisselaset laiali pole võtnud, sest see eeldab ka aku eemaldamist, kuid vahejahuti ja lõdvikud võtsin lahti. Vahejahutis on näha õli, samuti siibri juures, kuid otseselt ei uputa. Turbo ise paistis puhas, rõhku toodab ka korralikult.
Mis ma aga täheldasin, on see, et kui foori all tühikäigul pööret kusagil 1000rpm juures hoida, siis suitsema ei hakka - ehk seda enam kaldub PCV klapi suremise poole see minema. Oht on muidugi, et lõpuks väsisid ka turbo tihendid ära, aga selle peale ma hetkel veel ei panusta.

Internetist uurides on pakutud mitmeid lahendusi. Ühe variandina kutsus tehas autod tagasi ja vahetas ära klapikambrikaane ja tegi karterituulutuse ringi. Kuna mina enam kindlasti selle alla ei lähe, siis sai ette võetud järgmine soovitus - tellisin USAst õlikoguri. Ühe ainsa komplekti, kus on kaasas ka lisa PCV klapp. Ehk siis süsteemi tuleb teine PCV klapp lisaks, mis on metallist ning täielikult õli ja muude kemikaalide kindel. Samuti toimib kordades paremini, kui originaal.

Nüüd siis tuleb oodata ja saab ära proovida, enne järgmist sammu ei hakka tegema.

Re: Mazda 3 MPS '07 - ZaintS

PostitusPostitatud: 25 Mai 2015, 23:25
Postitas ZaintS
Pärast väikseid tollisekeldusi, sain täna oma pakikese kätte.

Sai jälle JBR-i kutte tüüdatud ning jõudis minuni taoline seadeldis:
Pilt

Tegemist siis JBR õlikoguriga (Oil Catch Can), koos lisa PCV klapiga, mis on ikka väga korralik ja mehine võrreldes originaal plastikjunniga. Tegemist on ühe ainsama komplektiga turul, kuhu on võimalik taoline klapp juurde tellida. See klapp on ette nähtud normaalolukorras 100% suletuna ning avaneb vaid vaakumi korral.

Umbes kolme nädala pärast tuleks vaadata, kui palju sodi on paaki kogunenud, et sealt siis saaks paika panna, kui tihti teda tühjendama peaks.
Hetkel aga tundub, et oligi vajalik seadeldis suitsemisest lahti saamiseni. Umbes tund aega sõitsin linnaliikluses ja ka natuke tipptunnis. Tühikäigul pööret kõrgemal ei hoidnud ning hetkel igal juhul suitsema ei hakanud. Ehk paistab, et probleemi allikaks oligi tehase PCV klapp. Seni hoian aga pöidlad pihus ja loodan, et sellega asi piirdub. :thumbup: