1. leht 2-st

Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 06 Apr 2014, 17:49
Postitas Reinart
Tere!

Alustaksin siis ka oma Mx5 logiraamatu pidamist.

Auto on pärit Saksamaalt, minu oma on ta selle aasta 18. märtsist. Auto on aastast 2001 ehk NB FL, 1,8L 107kW mootoriga ja loomulikult manuaal kastiga. Sõiduomadustelt nobe ja mõnus . Varustuse poolelt on eelmise autoga, milleks oli Saab, võrreldes suhteliselt plank- puldiga kesklukk, elektriaknad, nahkrool, elektriantenn, kõige madalama astme raadio (puudub nii kassett kui CD, muudest asjadest rääkimata). Oli küll uue auto otsimisel kriteeriumiks konditsioneer, aga antud autol see puudub- konditsioneer tekib, kui katus alla lasta! :D Olemas on ka kõvakatus mis on talveks suur pluss, sest see auto saab olema mu aastaringne daily driver.

Korralikke pilte saab siis, kui ilmad ilusad ning auto korralikult puhas, seniks müügikuulutusest:

Pilt


Läbisõidu näit on hetkel 150000 kopikatega ning teinud olen:
* Veepumba vahetus
* Mootoririhma vahetus koos rulliku ja pingutajaga
* Plokikaane tihendi vahetus
* Generaatori rihma vahetus
* Roolivõimu rihma vahetus
* Õlifilter ja õli (Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W30)
* Jahutusvedeliku vahetus
* Õhufiltri vahetus
* Pidurid üle käinud- sadula liugurid olid esimestel piduritel seismisega kinni jäänud.

Teha veel natukene on. Tagumiste koobaste servad näitavad esimesi rooste ilminguid. Hetkel veel hull ei ole, kuid suve jooksul on plaan lasta kindlasti need korda teha. Peale seda peaks mastiksi või mingi sarnase tootega igaks juhuks terve auto üle käima. Pehme katus on üldjoontes korralik, natukene tahab üle vaatamist saada. All on hetkel 5 kodaraga originaal veljed koos suht juustude lamellidega. Olemas on RH CUP veljed, mis peale taastamist uued rehvid peale saavad ning suveks alla lähevad. Plaanis on praegused veljed ka hiljem korda teha ning järgiseks talveks neile normaalsed naastrehvid peale panna. Kindlasti on plaan raadiole mingit sorti sisend tekitada- raadio välja vahetamises ei näe väga mõtet hetkel, sest loodan, et ehk ei hakka originaal stereo nii kõvasti valedele inimestele silma. No ja kui kõik muu korras on siis ehk hakkan vaikselt kerge madalduse peale mõtlema.

Kuid eks üldjoontes on plaaniks siiski nautida ja soojasid ilmasid oodata, et saaks katuse maha lasta :)

Reinart

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 06 Apr 2014, 19:45
Postitas leviathan
Originaalstereole lisada kas AUXin või näitex Parroti Handsfree, saad ka muud kuulata kui raadiot

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 06 Apr 2014, 20:31
Postitas Reinart
Uurisin natukene seda AUX in teemat ja jõudsin nii kaugele, et on üks kahest variandist- kas saab väga kergelt ühe kaabli tegemisega asja toimima või siis peaks panema väheke targema jupi CD pesasse (Syflex AuxMod). Stereo tüüp on 2192, mis peaks olema Clarioni toodang ja selle konkreetse kohta ma täpset infot ei leidnud veebist nii et peab katsetama. Eeldusel, et ma selle lihtsama variandiga tööle saan, siis tahaks sinna bluetooth sisendi ka tekitada. Pean lihtsalt selle aja leidma, et ära proovida, kuidas see toimima hakata võiks.

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 07 Apr 2014, 08:47
Postitas Borat
Tere tulemast! Kuskandis seda elukat liikumas näha võib? Rääkisin selle müüjaga mitu korda kõvakatuse eraldi müümisest aga vend polnud huvitatud. Mootori poolest kindlasti parem variant kui minu oma. Oma silmaga seda küll ei näinud kuid piltidelt tundus soft-top ka veel päris heas korras olevat.

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 07 Apr 2014, 09:54
Postitas Reinart
Liigub enamasti Tallinnas.

Müüja mainis jah, et kõvakatuse vastu olla huvi tuntud. Jutu järgi ka lausa Soomest. Mootori poolest väga kurta ei saa tõesti :D Suu tõmbab ikka kõrvuni.

Katus üldjoontes on jah korralik. Paar õmblust peab üle vaatama. Parem karta kui kahetseda! Oskab muidu keegi selle katuse puhastuse ja hoolduse jaoks mingit keemiat ka soovitada?

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 07 Apr 2014, 12:47
Postitas Borat
Kas sul on see vinüülist või nö. riidest?

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 07 Apr 2014, 15:37
Postitas Reinart
Peaks vist riide variant olema, katus näeb sisemisest küljest selline välja:

Pilt

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 08 Apr 2014, 11:24
Postitas Borat
Seest on minu oma samasugune. Pealt peaks ikka selline vinüül või kunstnaha moodi olema. Mina olen seda lihtsalt Concepti Delta force lahusega ja harjaga pesnud.

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 08 Apr 2014, 13:57
Postitas Raido455
Tere tulemast MX-5 omanike rõõmsasse perre :wave:
Pesula mehed väitsid, et seda katust võib tavaliste vahenditega pesta.
Ehk trehvame linnas.

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 08 Apr 2014, 19:31
Postitas Reinart
Tänud!

Aga keegi mingi impregneeriva ainega ka katsetanud on, et katus vett hülgama hakkaks?

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 12 Apr 2014, 00:04
Postitas Reinart
Kes ütles, et MX5 on ebapraktiline ehk kuidas transportida nelja rehvi :D

Pilt

Neljas on küll tegelikult pagasiruumis.

Õnnestus juhuse kokku sattumisel saada väga hea hinnaga Michelin Pilot Sport 3 rehvid 195/50R15 mõõdus. Alla lähevad koos RH CUP velgedega kui leian aja nende korda tegemiseks- väikesed vigastused eemaldada ja üle värvida. Kui nüüd leiaks vaid lõputöö kirjutamise, loengutes käimise, tööl käimise ning haltuurade kõrvalt ka aega see ära teha lihtsalt :roll:

Pilt

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 12 Apr 2014, 00:57
Postitas Jyri I
Tore et neid isendeid ikka juurde sigineb!
Ehk saame lõpuks ka Eesti MX5 klubi tehtud, siis ei pea käima ainult omasuguste Soome ja Saksa üritustel.
Nüüd tulemas see:
http://www.mazdaontrack.co.uk/25th-anni ... -612-p.asp
plaan on sinna minna ka
J

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 12 Apr 2014, 17:27
Postitas Reinart
Tundub igati vinge. Aga isiklikult ma ilma turvakaareta väga tõsist ringrada sõitma ei kipu, sest... http://reinart.planet.ee/mx5/mx5flipped.jpg selline variant tundub võrdlemisi ebameeldiv.

Mis pani mind tegelikult mõtlema- kas Eestis kuskil mingeid Auto-X üritusi ka korraldatakse? USA's on need suht populaarsed. Suht ohutu variant võistlemiseks ja auto osas nagu ka otseselt erinõudmisi väga pole (no oleneb muidugi tasemest). Mõtlen siis midagi sellist: https://www.youtube.com/watch?v=Af2zJAOAqWQ

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 12 Apr 2014, 23:25
Postitas Jyri I
No nüüd leidsid pildi...
Aga kaar on kindlasti väga teretulnud
Selliseid vigursõite on tehtud Saksamaa MX5 kokkutulekutel, meil vist ei korralda veel keegi.
See Nordschleif üritus ei ole võidu ajamine, pigem fun, igaüks oma tunde järgi

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 12 Apr 2014, 23:37
Postitas nomore
Kas MX-5-l mingit pop-up safetyt ei ole? Nagu siin videos nt alguses näitab: http://www.youtube.com/watch?v=Cd2UOK867zE

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 15 Mai 2014, 17:51
Postitas Reinart
nomore kirjutas:Kas MX-5-l mingit pop-up safetyt ei ole? Nagu siin videos nt alguses näitab: http://www.youtube.com/watch?v=Cd2UOK867zE


NB'l ei ole sellist vigurit suht kindlalt.


Täna juhtus selline lugu, et auto ei tundnud pulti enam ära. Aeg- ajalt pidi varem juba ka korduvalt vajutama, et midagi juhtuks (patareid proovisin selle vastu juba vahetada), kuid nüüd oli absoluutselt null. Veidike guugeldamist ja tutuvustasin puldi uuesti autole ära. Ja ennäe- pult töötab täiesti laitmatult!

Puldi autosse programmeerimine oli lihtsam, kui arvata:
*Juhiuks lahti
*Võti süütelukku, on-off-on-off-on-off (ilma käivitamata)
*Kolm korda vajutada juhiukse lülitit (seda, mis asub kere küljes ja lülitab ka salongi valgust)
*Uksed lähevad automaatselt lukku ja lukust lahti
*Puldil (või pultidel) vajutada ühte suvalist nuppu kaks korda
*Uksed lähevad kinnituseks veel lukku ja lukust lahti
*Juhiuks kinni
*Proovi pulti
Ja ongi kõik!

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 25 Mai 2014, 20:16
Postitas Reinart
Sai natukene korralikumalt ära pestud, vahatatud ja katuse tegin ka ikkagi Autosoli impregneerimisvahendiga üle. Katuse vahend toimib küll suurepäraselt ja julgen soovitada. Kõik vesi tõmbab piiskadeks ja tuleb väga kergelt pühkides maha. Mustus ei jää ka külge.

Muidugi katuse kaitseks soetasin ka autole poolkatte. Katab ära katuse ja esiklaasi. Natuken suur küll on konkreetsele autole (mõeldud ikka tava mõõdus sõidukile :D) kuid asja ajab väga hästi ära. Kaitseks just eelkõige lindude väljaheidete eest. Millegi pärast üks naabrimutt toidab kajakaid ning julgad autol ei ole just harv nähtus kahjuks.

Üks pilt ka tänasest. Korralikke pilte saab ehk millalgi lähitulevikus, kui kaamera kurjaks ajan ja sobiva pildistamise koha leian.

Pilt

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 27 Mai 2014, 10:27
Postitas Borat
Krt, kena on see küll. Sa tuulevõrgust ei tunne puudust?

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 03 Juun 2014, 20:45
Postitas Reinart
Borat kirjutas:Sa tuulevõrgust ei tunne puudust?


See väikene üles keeratav plastik "laud" on olemas. Kuigi see päris tuulevõrku ei asenda. Aga ausalt öeldes ei tunne väga puudust ka sellest. Tuul peabki juukseid sasima- kabrio võlud :D.

Eile otsustas aga auto natukene vigurdada. Väikene punane loiguke oli auto all. Roolivõimu toru oli läbi roostetanud. Et tööle jõuda õigeks ajaks ja pumbale mitte liiga teha, võtsin rihma maha. Päris huvitavalt ebameeldiv kogemus oli sõita ilma roolivõimuta- või siis õigemini roolivõimu pumba vastusurvega. Ilma roolivõimendita autoga on ju liikuma saades kõik lihtne, aga kui see pump vedeliku teele ette jääb, siis on rool igal kiirusel võrdlemisi raske :D. Kindluse mõttes sai kõik roolivõimendi torud peale jahutustoru ära vahetatud. Esimesel võimalusel vahetan ka selle ära.

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 24 Juun 2014, 22:13
Postitas Reinart
Sai üks kiht värvi peale lastud ning photoshopi abil natukene ilmet proovitud. Toon on hetkel elevandiluu valge ning plaan on poolmati lakiga üle lasta. Kuid natukene hakkasin toonis nüüd kahtlema- mõtlen, et ehk mingi tume toon ikkagi teha. Peab natukene kaaluma veel.

Pilt

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 25 Juun 2014, 08:05
Postitas Mel
Terve autu üleni elevandi luu oles vinge :D

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 10 Juul 2014, 07:57
Postitas Reinart
Tagumine osa plaani järgi läheb värvi, küll aga samasse tooni, mis praegu.


Täna hommikul sain teada, et minu MX5 paak mahutab umbes 48 liitrit mootorikütust.

Samuti sain teada, et bensiini lõppemisest märku andvat tuld antud eksemplaril ei ole või siis see lihtsalt ei toimi. [EDIT: Ei ole. Hakati panem alles 2002 aastal.]

Seda kõike muidugi kõge keerulisemat teed pidi :D Hea on, et kerge auto on ja sain ta tanklani ära lükata.

EDIT2: Eile sai ka elektriakende siinid silikonmäärdega üle tehtud. Liiguva nüüd väga hästi ja kriiksumiseta.

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 08 Aug 2014, 20:13
Postitas Reinart
Niisiis. Väikene uuendus.

Vahepeal sai alla pandud RH CUP veljed Michelin Pilot Sport 3 rehvidega. Auto nägi siis välja nii:

Pilt

Nendega aga ilmnes selline probleem, et pidurivooliku kinnituspolt hakkas vastu velge hõõruma. Lahenduseks (väga halvaks lahenduseks) läks ajutiselt iga poldi otsa kaks seibi ning sõitsin nii nädala jagu. Uurisin ka korrektse vaheseibi hinda- pakuti kõige mõistlikumalt 9€ tk. Siiski selle asemel läksin viisin originaal veljed AMR Teenused OÜ'sse ning kolm päeva hiljem olid nad pritsitult ja värvitult tumehallina mul juba uuesti auto all. RH CUPid panin ka müüki, proovin nende asemele nüüd mingid veljed talveks leida.

Vahepeal vahetasin ära ka esimesed pidurikettad ja klotsid, kuna pidurdamisel oli vibra kergelt sees. NB MX5 on saadaval kahes mõõdus esimesi kettaid- 255mm ja 270mm. Taketis vaadati VIN koodi järgi, et mulle lähevad alla 270mm ning nii ka oli. Nüüd on jälle mõnus pidurdada.

Tegin ka mõned klõpsud autost.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 09 Aug 2014, 08:56
Postitas ndrk
Pidurite osa on huvitav...
Neid pandi minu teada vaid koos "Sport" varustusega. Torsen? 16 tollised veljed? Nahk?

Re: Mazda MX5, 2001, 1.8 107kW, Reinart

PostitusPostitatud: 09 Aug 2014, 11:26
Postitas Reinart
Ma ise ka natukene imestasin, kuna mul oli sama teadmine. Aga nahka pole, välja arvatud rool, aga see on ju kõigil vist; veljed on 15" ning ka differ on lahtine ( selgitasin katse teel selle välja).