1. leht 3-st

Mazda MX-5 - ndrk

PostitusPostitatud: 10 Juun 2014, 14:01
Postitas ndrk
reincarnation of old racecar
Hetkel pole mahti pikemalt kirjutada (homme pikal bussireisil ehk saab sellega aega sisustada), kuid info olulisuse mõttes olgu mainitud, et TÄIESTI läbi roostetanud (2 rusikat küljekarbi august sisse) kerega vana rajapäevalegend on taassündimas uues, B-Road basher kuues.

Pilt

Re: MX-5 ndrk

PostitusPostitatud: 10 Juun 2014, 20:13
Postitas Reinart
Väga vinge! Kus kandis pesitseb?

Re: MX-5 ndrk

PostitusPostitatud: 10 Juun 2014, 21:44
Postitas ndrk
Nõmmel

Re: MX-5 ndrk

PostitusPostitatud: 10 Juun 2014, 23:27
Postitas Fredo
Vohh.. kodukandi pill. Edu :wave:

Re: MX-5 ndrk

PostitusPostitatud: 11 Juun 2014, 09:27
Postitas ndrk
No ühesõnaga sai otsitud väga pikka aega kerget ja piisavalt võimast väikest sportautot, millega siis ennast välja elada saaks. Tõsisemad otsingud algasid Jaanuaris ja valikuid oli sisuliselt kolm. MX-5, Porsche 924/S või Porsche 944. Eesti turg oli kõigest tühi ja otsingud algasid piiri tagant. Porschede osas olid parimad pakkumised Rootsis, kuid valik ei olnud liiga suur ja Mazda koha pealt kippusid parimad pakkumised Beneluxi maades olema.
Panin eelarveks 3.5K ja selles osas tundus Porschel olema paremad valikud. Juba ajasin transpordi võimalusi Rootsist ühe väga väga hea 924 peale kui minge hetk tuli müügile Siinsamas Eestis konkreetne 2001 aasta MX-5, millel ka õige mootor küljes. Lisaks väga väga pikk ringraja ajalugu (uuest peast) ja palju korralikku kraami külge kruvitud. Miinuspooleks oli ringraja autodele kohane käest lastud kere. Kõikjal olid kriipsud-kraapsud ja väiksemad mõlgid. Küljekarbid olid mõlemalt poolt täies pikkuses läbi (kuna katuse äravoolu polnud kunagi puhastatud ja kogu vihmavesi jooksis karpidesse). Käisin autot vaatamas ja tegin omanikule mõistliku pakkumise, arvestades auto olukorda. Sellega ta muidugi nõus polnud ja lootis teistele huvilistele auto kõrgema hinnaga maha müüa. Nädalapäevad hiljem võtsin uuesti ühendust ja uurisin et kuidas müük edeneb. Pärast mõningat vestlust oli ta mu pakutud hinnaga lõpuks päri ja sai auto Laitsest Tallinnasse toodud.
Spec list:
Kerge hooratas
Street/Track sidur
IL Motorsports alumiinium radikas
Custom sisselase Green (VKM)
Custom straight through jahutus (VKM)
Hard Dog rollbar
Racing Beat stabikad
KONI vedrustus (eemaldatud)
Coiloverid (ise paigaldatud)
Simon Racing summuti lõpuosa
teadmata racing piduriklotsid
6-käiguline Aisin AZ6 kast
Trosen LSD
Lisanäidikud (vee temp, õli temp, õlirõhk, boost)

Kaasta tuli veel:
Kompressori chip
suured pihustid
Kompressori küünlad
Alu kolvide-kepsude komplekt
Kolvirõngaste komplekt
16 tollised originaalveljed (Müüdud)
15 tollised OZ Superleggera (Müüdud)

Juurde ostetud:
Borbet T 16x9 + 205 rehvid
ACT 15x7.5 kärjed + Yokohama AD08 Slikid

Re: MX-5 ndrk

PostitusPostitatud: 11 Juun 2014, 09:32
Postitas ndrk
vahetult enne keretöödesse minekut...

Pilt

pärast keretöid, coilide installi ja uute velgede värvimist ja installi...

Pilt

Re: MX-5 ndrk

PostitusPostitatud: 11 Juun 2014, 12:27
Postitas Reinart
Ai kurja, siis mõtlesin õigesti, et tegu selle autoga on. Kui enda MX5 ära ostsin, siis tuli see müüki ja päris korralikult pani see lisade nimekiri sülje voolama ning ka natukene kiruma, et oodatud ei saanud :lol: .

Re: MX-5 ndrk

PostitusPostitatud: 11 Juun 2014, 15:40
Postitas ndrk
Kuna autol sai korda tehtud ja üle värvitud ainult osa mis jääb kivikaitse alla siis ülejäänu ikkagi häiris. Otsustasin et suvel ei taha hakata raha ja aega kere ja värvitöödele kulutama ja lähen lihtsama ja odavama vastupanu teed.
Sai hakatud otsima sobivat vinüülteipi, millega kogu auto katta. ARK-s ei tahtnud värvi vahetust registreerida (kuna tulevane uus värvkate tuleb ikkagi mingit tooni roheline) siis oli lihtne valid matt-roheline kile.
Egas midagi, tellimus sisse (Hiina) ja 3 tööpäeva(!!!) pärast oli DHL kuller ukse taga koos 45m2 kilega.
Varusin nädalavahetuseks kaks sõpra ja kaks kasti õlut ja hakkasime pihta.

Pilt

Esimese päeva öötundideks oli õlu otsas, väljas juba pime ja kainus kadunud.

Pilt

Teisel päeval hakkasime uuesti tööga ja uute õlledega pihta. Palav oli.

Lõpuks ta valmis sai. Osad paneelid oleks kindlasti kainemat lähenemist tahtnud kuid eks katsun neid ükshaaval uuesti teha. Kilet kulus kõvasti alla poole ostetud kogusest.

Pilt

Pilt

Re: MX-5 ndrk

PostitusPostitatud: 11 Juun 2014, 16:01
Postitas kulles
ndrk kirjutas:Kilet kulus kõvasti alla poole ostetud kogusest.


Ma ei imesta. Mul kulus 15 jm (1,2 m laia) kõrge Transit Connecti wrappimiseks.

Re: MX-5 ndrk

PostitusPostitatud: 16 Juun 2014, 11:17
Postitas ndrk
Kui Hondad magavad, siis Mazdadel pidu

OMC A-klassi kaksikvõit

Pilt

Re: MX-5 ndrk

PostitusPostitatud: 26 Juun 2014, 22:36
Postitas Jyri I
Väga lahe pill!
Kas see on seesama Ander Tenno legendaarne rinka püss?
Mootor on muidugi juba XX-ndas, tal ikka kulus neid...

Re: Mazda MX-5 - ndrk

PostitusPostitatud: 08 Juul 2014, 16:01
Postitas ndrk
Anderi kunagine rinkapill jah.

Seoses sellega saigi garaazi ostetud sklikid alla visatud teiste velgedega ja rajale mindud.
Väga mõnus auto väikese kardiraja jaoks.

Lisaks hakkas 15 tollise velje ja sliki combo nii meeldima, et 16 tollised borbetid otsustasin üldse maha müüa.

Pilt

Re: Mazda MX-5 - ndrk

PostitusPostitatud: 06 Aug 2014, 13:49
Postitas ndrk
Tereva auto roolis ei tasu telefoni näppida maanteekiirusel

Pilt

Re: Mazda MX-5 - ndrk

PostitusPostitatud: 13 Nov 2014, 15:13
Postitas MEXican
Rõõm näha, et Eesti üks legendaarsemaid MX-5 NB'sid uuele elule puhutud. Mis coilid all, kas talvel seisab ja mis plaanid järgmiseks kevadeks?

Re: Mazda MX-5 - ndrk

PostitusPostitatud: 04 Jaan 2015, 13:06
Postitas ndrk
Coilid läksid need odavad "saksa" omad. Tagumised hakkasid pläterdama juba ühe rajapäevaga. Ajutise lahendusena tõstsin Koni setupi alla tagasi.
Talvel ma temaga ei sõida jah. Plaanidest niipalju, et külgepanemist ootavad hetkel Ducktail, korvistmed (7gk tk) ja traksid.
Tõenäoliselt ka koopalaiendid, kuigi ma selleks hooajaks ilmselt laiemat velge ei pane veel.
Ilmselt tuleb kile maha, lõikan koopaservad suuremaks ja needin laiendid külge. Nii pole ka vajadust jamada tagumiste koopaservade roostemullide kõrvaldamisega.
Lisaks veel korralikud pidurid(voolikud, klotsid) ja poly puksiring.
Mootori osa sel aastal näppima ei hakka. Hetkel sõidab hästi.
Lootust on, et pärast suviseid modifikatsioone peaks miilil 2kmh otsa saama ja 190 täis saama, mis tähendab korralikku tulemust MX-5 kohta.

Re: MX-5 ndrk

PostitusPostitatud: 05 Jaan 2015, 11:00
Postitas IvarR
Jyri I kirjutas:Väga lahe pill!
Kas see on seesama Ander Tenno legendaarne rinka püss?
Mootor on muidugi juba XX-ndas, tal ikka kulus neid...

Seade viga. Mul orginaalsisuga 1.2bari rõhku keeratud ning Frets-il oli wiseco kolviga ning BPD kepsuga üle 2bar-i.

IvarR

Re: Mazda MX-5 - ndrk

PostitusPostitatud: 05 Jaan 2015, 11:04
Postitas ndrk
See selleks.

Tolal sõitis see mootor originaalaju ja chipiga.

Küll aga, Ivar, on mulle soovitatud sinuga konsulteerida N/A mootori kiireks sättimise asjus. Ma hetkel veel teemat üles ei võta kuna eelarve on planeeritud mujale. Samas mõningaid plaane võiks arutada küll, kasvõi tulevikuarenguid enda jaoks kaardistamise eesmärgil.

Re: Mazda MX-5 - ndrk

PostitusPostitatud: 06 Jaan 2015, 12:20
Postitas IvarR
ndrk kirjutas:See selleks.

Tolal sõitis see mootor originaalaju ja chipiga.

Küll aga, Ivar, on mulle soovitatud sinuga konsulteerida N/A mootori kiireks sättimise asjus. Ma hetkel veel teemat üles ei võta kuna eelarve on planeeritud mujale. Samas mõningaid plaane võiks arutada küll, kasvõi tulevikuarenguid enda jaoks kaardistamise eesmärgil.


Arvesta 1.5-2K turbokit koos aju ja seadistamisega.

IvarR

Re: Mazda MX-5 - ndrk

PostitusPostitatud: 06 Jaan 2015, 14:26
Postitas ndrk
Tähendab, eesmärk on N/A auto ehitamine, mitte ülelaadimine.

Re: Mazda MX-5 - ndrk

PostitusPostitatud: 06 Jaan 2015, 16:54
Postitas IvarR
ndrk kirjutas:Tähendab, eesmärk on N/A auto ehitamine, mitte ülelaadimine.

Mis versioon sul bp-st on?
on alati võimalus ju ära strokata, kangemad nukad panna,ära portida jne ja korralik seade teha. Aga see eeldab varumootorit mida teha. Turbokana odavam/lihtsam kui aus olla. Mu punasel on 1bar teist aastat ja no problems.
Kunagi vabalthingavana sain 1839ccm juures läbi suure vaeva 121.5kw mootorist kätte ainult. Pointless rahakulu oli. Turbokana 200kw all day long odavam ja lihtsam.
ivarR

Re: Mazda MX-5 - ndrk

PostitusPostitatud: 06 Jaan 2015, 22:50
Postitas ndrk
BP-Z3

Ma saan aru et turbo teeb rohkem jõudu vähema raha eest.
Aga sellegi poolest tahan, et mootor jääks alla 2 liitri ja oleks vabalthingav.

Re: Mazda MX-5 - ndrk

PostitusPostitatud: 07 Jaan 2015, 13:59
Postitas IvarR
Kas sul VVT-on?
Siis vast:
Kõrgema surveastmega kolvid ca 500eur
Kaane portimine ??? eur
Uued nukkvõllid ca400eur
Korralik 4-2-1 või 4-1 kollektor ca 400eur
Aju+seade ms1 ca 450eur või ms2 ca 650eur
Mootor lahti-kokku jne

Re: Mazda MX-5 - ndrk

PostitusPostitatud: 07 Jaan 2015, 15:44
Postitas ndrk
Selle infoga olen enamvähem kursis jah.

Vb selle vahega, et nukka VVT-le väga ei toodeta, ning kaas peaks OEM kaantest kõige hingavam olema. Sammuti on täitsa he OEM 4-2-1 kollektor
Pilt

Küll aga huvitaks mind MS + sellest tulenevalt vabam sisselase ningg 2.5 tolli väljalase.

Need 3 lihtsat asja peaksid 140 pealt 170 kanti jõu viima, mis on juba täitsa sõidetav.

Lisaks ei lähe need investeeringud raisku (erinevalt uuest N/A kollest ja suurema surveastmega kolbidest), kui millalgi tuleb mõte ikkagi üle laadida.

Re: Mazda MX-5 - ndrk

PostitusPostitatud: 09 Jaan 2015, 23:52
Postitas IvarR
30hj vabalthingavalt 1.8 mootorist ülesse leida nii vähese tööga on väga-väga optimistlik. Juba see väljalaskekolle on mõeldud pigem keskmistele pööretele. Gaasijaotus on küll hea aga runnerid olematu pikkusega ning erineva pikkusega. Põhimure on rohkem õhku mootorisse saada ning see võimalik vabalthingavana ainult portimise+nukavahetuse teel mis ei sega hilisemat turbotamist.

IvarR

Re: Mazda MX-5 - ndrk

PostitusPostitatud: 11 Jaan 2015, 13:13
Postitas IvarR
We have 99 motor in 92 miata with megasquirt pnp , no afm, racing beat header no cat, neon coil pack, and our own custom intake and manifold. We put down a very healthy 162hp


My last dyno with the 1.9 before 2.5" exhaust and
+1mm valves
was 156 hp.


For most guys, I think a stock-ish cam NB2 build makes the most sense. Run as much compression as your fuel will stand, get the best ECU you can, build a Honda B series manifold grafted onto the Mazda flange, RB/Maruha/Maxim works header,
fully port and polish the head
. Forged everything, SUB's and heavier valve springs. That should net and easy 175whp or so, be safe to 8000rpm sustained, idle like a stocker and last 100 race hours.


Reaalsed näited elust paraku on sellised, ja ma ei kirjuta paha pärast jne vaid lihtsalt ,et saaksid aru kuivõrd vaevaline ja kulukas see eesmärk on olles ise selle tee läbi käinud

IvarR