3. leht 9-st

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 31 Okt 2014, 21:27
Postitas freerider
Mel kirjutas:Mul tekkis sportlik huvi käisin põllal kaemas seda värki. Tross ise tuleb aga jh see teine mille küljes hammasratas see rsk kasvab kinni jh. Ta seal päris pikalt istub kui pulk augus ja ega pole eriti kuskilt kangutada. Kui aint sellest kinnitus kõrvast milles 6 mm auk. Vbl kui saaks tast üümbert kinni knipeksi vms siis ettevaatlikul nikanaka edasitagasi alumiinjumiga ongi x kamm :D. Ja enmv ligineda võiks altpoolt pimesi kobades mul oli tk tegemist et ülevalt lähenedes see trossi mutter avada :wtf:


Evert - selge, siis julgen edasi tegutseda. Immutasin teda irrutusõliga ka, aga mis sa selle alumiiniumiga ikka teed. Proovin ettevaatlik olla.

Mel - Hea et kellelgi on viitsimist ka kaasa elada ja tegelikult - ega neid mehi/naisi väga palju enam ei olegi, kellel sellised masinad hoovi peal/tagaaias vedelevad. Nii, et tänud abi eest.

Tross tuli minulgi lahti ja ajam kurask on pealaeni peaaegu seal kk. sees kinni. GD-l ma avasin teda tihti ja määrisin määrdega kokku, siis ta ei jäänud kinni. Aga proovin kullinokkadega järele. Kuigi, kitsas kohas ta on, minu GD-l suht lage sealt ja roni või ise vahele. Aga GT-l ABS, vaakmid jms. värk kõik. :) homme proovin järele ja laen pildid, kas mul õnnestus ajam kätte saada tervelt, või ..läks katki ja kirun ennast maapõhja. :D

Murelapsest pilti kah, et teised teaks, millest räägime.

Pilt

Ja asub ta...

Pilt

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 31 Okt 2014, 22:31
Postitas tomkulibin
Selle jupstüki kättesaamisega on maadeldud küll. Kipuvad teised mõnikord päris kõvasti pesasse kinni kasvama. Ka torutangidega on servasid pea olematuks näritud. Viimases hädas on ka peitliga meelitatud. Immutusõli on hea, aga kui osiid vahel, siis liikumasaamisega raskusi. Kui juba paigast nihkub, siis on raskem osa seljataga. Püüa esteks pesas pöörata teist, tirima pole mõtet hakata.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 01 Nov 2014, 01:48
Postitas freerider
Selge, rahulikult tuleb läheneda. Ei tea, kas sellist väikest jupstükki poes ka veel müüakse või saab ainult varuosaderubriigist seda leida, juhuks, kui viguri tõesti ära lõhun.

Uurisin siin riiulis olevaid signaplokke, ja kuna GT originaalsigna ei tööta väga hästi ka peale puldi patarei vahetust, aretan peale teise ploki. Ikka tavaline kesklukufunktsiooni ja rohkete sisenditega elukas. Autol on praegu üks võti, mis mulle väga ei meeldi. On olemas teine kasutatud GD süütelukk, millega kaasas kaks võtit. Kui raske on süütelukku vahetada ja mis tööriistu/võtteid ja nippe võib vaja minna?

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 01 Nov 2014, 11:13
Postitas tomkulibin
Spido reduktor peaks kõigil GD-del sama olema.
Suutelukk on kahe 8mm poldiga kinni, milledel pole kante. Ise olen piskse meisliga lahti koputanud neid polte.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 01 Nov 2014, 13:21
Postitas Mel
Vahest tuleb poldid vms peale keevitada :D

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 03 Nov 2014, 01:08
Postitas Evert
Ma mx6 süütelukku eemaldades tegin neile poltidele väikse lõikekettaga kruvikeeraja jaoks sobivad sooned sisse.

Kunagi oli su autol, nagu kord ja kohus, ikka kaks pulti ja võtit. Ma uurin, kas ka teine komplekt võib juhuslikult veel alles olla.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 03 Nov 2014, 02:49
Postitas freerider
Tomile: sain juba pahareti kätte, nii just nagu sa õpetasid - alguses proovisin ta pöörlema saada ja siis tõmbasin otse üles keerutades ja hops oli käes ;) ainult kinnituskõrvale tegin haiget, kuid jäi ilusti selle 6mm poldiga kinni küll. Juba õli sees (ja proovitiirud tehtud)ka käimaris ja reduktor uuesti peal. Panin määret ka vahele et uuesti kinni ei jääks.

Melile: jaa, nii saab ka, aga siis peab jubetäpselt laskma, et metall metalliga ikka ühineks, mitte lihtsalt peale ei pudrutaks.
Muidu, rääkides keevitamisest, siis õõtsapuksid on pingutatud, enam ei loksu, otsustasin nende poltidele igaksjuhuks puntkid ka peale lasta. Puksid on uued nähtavasti ja niipea neid vahetada ei tule. Sõita oli mõnus vaikne kohe nüüd.


Evert - suured tänud muretsemise eest, kui sa leiaksid teise komplekti, siis ma jätan selle signa ikka peale, ega ma ei kiirusta tema vahetamisega. Puldist teeb uksed lahti ja paneb kinni ka, aga hästi lähedalt, max 2 m autost. Võibolla pean ploki antenni üle kontrollima.


Igatahes, auto vajab järgmisena katuseluuki, seda pole juba kaks nädalat peaaegu. Katteks oli pingule tõmmatud kile, vihma autosse ei sadanud.

Luuk on toas koridoris, pean puhastama siinid ja nende külgedele neutraalsilikooni panema ringiratast. Kusagilt ikka imbus vesi läbi ja salongi.


Proovin iga õhtu nüüd natuke midagi teha ja kirjutan ka sellest. :) ülevaatuseonu juba ootab mind pikisilmi ;-)

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 03 Nov 2014, 19:48
Postitas freerider
Täna silikoonin katuseluugi ära ja installin auto peale tagasi. Katuse risttala on ka ikka vaja kuidagi suruda/pressida ülesepoole, sest katus pole ikka sirge. Luuk tahab natuke vastu lage käia ja kriimustab mul värvi maha luugilt. Proovin selle suure tööga ühelepoole saada, siis hea soe ja 100 % kuiv auto jälle ;)

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 06 Nov 2014, 01:16
Postitas freerider
Kuna novembri lõpuks lubas taevast juba lund sadama hakata ja temperatuuridki kisuvad aina allapoole(täna oli selline super ehitamise ilm), siis panin GT-le alla pool talve sõitnud Minerva Eco Stud M+S rehvid koos GD valukatega (Fondmetal).

Pilt

Pildil valge aur tagant väljas, sest proovisin õlirõngaid lahti meelitada(3000 pööret ja vett sisselaskesse). Läks paremaks küll, aga suitseb ikka veidike(küll mitte enam slow idle ajal). Kui rohkem gaasi anda, lööb sinise vine jälle üles. Muidu käib hästi, küünlad tahaks vahetamist saada, paugub vahepeal. Pole neid jõudnud veel maha keerata.

Pilt

Katuseluuk sai suure vaevaga paika, katus ka. Ronisin autosse, pea alaspidi, ja jalgadega surusin ettevaatlikult katuseserva ülesepoole. Tulemuseks oli ideaalselt sobituv katuseluuk ja nüüd ma olen rahul täitsa. Luugi sünkroniseerimine oli natuke vaevaline, kuna on teine kulunud ju ka. Sain asja nii täpselt liikuma, et lõpplülitid rakenduvad õigel ajal ja luuk jõuab lõpuni soovitud asenditesse.

Pilt

Milleks on katuseluugil tihend luugi servades? Kas ongi nii mõeldud, et suurem vesi hoitakse tihendiga tagasi (autopesula, paduvihm, sulalumi) ja see mis läbi tihendi imbub, suunatakse siis torudega tibadesse? Tundub, et mul tihend ei hoia enam vett piisavalt kinni, ja siinide rennid ei suuda vett nii kiiresti ära juhtida, kui vaja ja tulemuseks läbi laskev katuseluuk.

Kinnitasin luugi äravooluvoolikud ka klambritega:

Pilt

Lagi on enamuses kokku laotud, nüüd jäänud turvavööd, piilarite plastikud, jnejne. :) kõikidele detailidele tuleb oma koht leida ja kruvidele ka. Avastasin, et GD päikesesirmid ei sobigi GT-le, sest need on pikemad. Mul olid nad korralikud ja nüüd pidin vanad GT omad tagasi panema.

Pilt

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 08 Nov 2014, 20:29
Postitas freerider
Ajasin auto majaette, 20 meetri kauguselt, mootori temp. vast 15 kraadi ja katsudes pealmist radiaatori lõdvikut on see nagu kärurehv, punnis. Õlis jahutusvedelikku pole ja vastupidi ka mitte. Summutist auru ei tule. Imelik värk, kas seismisega võis plokikaane tihend ära väsida.. Teen veel katseid, mootori soojenedes kaob suurem rõhk ära ja lõdvikut saab kokku pigistada. Jahutusvedelik ei kao paagist.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 09 Nov 2014, 03:21
Postitas freerider
Tundub, et kõik on korras :) esialgu. Suur rõhk kadus, sõitsin masinaga mõned km ja toimib hästi, lasin kohapeal käia ka, temperatuur normaalne ja suur soe salongis ka ;)

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 09 Nov 2014, 22:25
Postitas freerider
Vahepeal jäi üks pilt jagamata - spidomeetri reduktor, mille lahti sain aga natuke katki tegin.
Kasutamist see ei sega, polt hoiab jubinat ilusti kinni, niipalju jäi kõrva alles.

Pilt

Nädalavahetusel sai juhtmestikku kohendatud, uus kesklukuplokk paigaldatud, küljekarbid ilusaks keevitatud.
Homme vaja piduritega kähku tegelema hakata.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 09 Nov 2014, 23:48
Postitas Evert
Teine võti koos puldiga on ka üles leitud.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 10 Nov 2014, 10:03
Postitas freerider
Saan esialgse ploki väga lihtsalt peale tagasi panna, pistikud sobivad 1:1 ainult kolm juhet tuleb joota ja isoleerida ;) süütelukku ma puutunud ei ole. :D

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 27 Dets 2014, 01:28
Postitas freerider
Pea kaks kuud pole minust ja GT mazdast midagi kuulda olnud, aga auto on alles ja areneb. Panin nüüd mingi tähtaja ka endale ette, et millal võiks olla tehnoülevaatuse päev ja see oleks teisipäev või kolmapäev, 30 või 31 dets. Täna sain auto ilma bensiinikanistrita tööle, paak sai puhtaks pestud, seal oli mingiaeg kindlasti oma 30 - 40 liitrit bensiini, muidu poleks põhja tekkinud cm paksune moosikiht. Pump ei löönud seepärast, et oli bensiini-siirupi sees. Leotasin siis paagi sisu bensiiniga lahti ja lasin välja niikaua kuni põhi läikis. Asendasin pumba ja nüüd saab tagaistme juba omale kohale asetada. Esituledesse sain H1 ksenoon kaugtuled, talvel on hea sõita nii, turvalisem.

Jäänud on timmida veel pidurid, supportid on lahti võetud, puhastatud ja vaja kokku panna ja auto külge paigaldada.
Homme lisan pilte ka.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 27 Dets 2014, 09:57
Postitas tomkulibin
freerider kirjutas:... Esituledesse sain H1 ksenoon kaugtuled...
Hea on, et sel liikuril lähituledes H4 pirn, muidu oleks tulede ümberlülitamisel tükk aega pimedust. Osadel llikuritel jäävad lähituled põlema kaugtulede kasutades, sellel mudelil seda lisa vist pole(ei mäleta täpselt).
Ka tulede värvuse erinevus in ilmselt miskit põnevat korravalvuritele.
Kindlasti korralik reguleering ja kasutamisel pead nüüd ettevaatlikum olema vastutulevate kaasliiklejate suhtes. Lukside arv valgustis ju pea kolmekordistub.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 27 Dets 2014, 11:34
Postitas Mel
Ahhoi. Ja töö keib ikka õues? 8) Hääd v.a.lõppu

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 30 Dets 2014, 01:02
Postitas freerider
Hoi!
Mel, ikka nagu laevaköögis käib tegevus ja karupükstes poiss on tubli olnud, auto areneb.
Vabandan väga piltide puudumise pärast - otsin mks ma otsin, digika juhet mina ülese ei leia ja seetõttu läheb piltidega natuke aega, küll nad ilmuvad varsti.

Auto tegi täna oma pikima sõidu omal jõul minu käes olles. Reisis üle 10 kilomeetri sõbra juurde garaazi, trotsides -18 kraadi pakast, sügavat lund, politseinikke(kelle nina alt õnnestus kavalusega kenasti mööda lipsata) ja hädise bensiini etteandega olin ka püsti hädas. Kindlustus on küll olemas aga TÜV alles ees, sp. ka natuke kõhe tumedate škodade tagant mööda sõita.

Jõudsin siis garaazi juurde pärale, viimased 2 km oli puhast maanteesõitu ja ohh kui hea ja magus oli jälle Mazda gaasi tallata, see GT FE3 on ikka imeline asi.
Lähimate päevade jooksul on vaja masin viimistleda.

Bensiinipaagiga on ikka suur jama, puhas bensiin pesi vaigu lahti ja nüüd paagipump vahepeal saab kütet, siis jälle on näljas. Sellega seoses üks üleskutse Mazdarahvale - kellel on jäänud seisma GD kerele sobiv bensiinipaak, olgu ta uus või kasutatud, anke palun endast märku. Viimases hädas pean muidugi ta poest ostma, aga äkki keegi teab kedagi, kes teab kedagi, kellel on paak üle, saab mulle ära müüa ;)

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 30 Dets 2014, 11:18
Postitas Mel
Mis jändad nende vanade närakatega,muidugi saab lappida ka neid paake,ei pea kohe keevitusega peale lendama.Nüüd igast vägevad liimid ka olemas,aga uus ikka etem,maksab seal 5-60 € vahel e.Jääb naisel ilusalongis mõni kuu käimata ja ongi raha kokku hoitud :shock:

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 30 Dets 2014, 11:33
Postitas freerider
Mel kirjutas:Mis jändad nende vanade närakatega....Jääb naisel ilusalongis mõni kuu käimata ja ongi raha kokku hoitud :shock:


Tõsi, lähen vaatan poodi ka.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 30 Dets 2014, 16:13
Postitas Evert
Vana paak tahaks niivõinaa alt võtmist ja remonti. Kuskil pealpool on mingi auk sisse roostetanud, niiet Tabasalu rajal viimane kord poognaid tehes oli autol toores bensuhais järel.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 31 Dets 2014, 15:43
Postitas freerider
Evert kirjutas:Vana paak tahaks niivõinaa alt võtmist ja remonti. Kuskil pealpool on mingi auk sisse roostetanud, niiet Tabasalu rajal viimane kord poognaid tehes oli autol toores bensuhais järel.


Jah, võib tõesti olla :) ma jätan selle varuks ja remondin ära.
Hea kaasklubiline müüb mulle uue paagi ja saan auto omadusi katsetama hakata(loe: poognaid tegema) ;)

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 31 Dets 2014, 21:37
Postitas kipu33
Aga palun :)
Tuleb ju neid iludusi liikvel hoida :)

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 03 Jaan 2015, 17:24
Postitas freerider
No nii. Taavi (kipu33) tuli täna Pärnusse ja tõi mulle uue bens. paagi ära. Lisaks sellele ka tihendi ja pumba flantsi, mis olid mul katki. Homme proovin paagi üle värvida, kivikaitse peale mitu kihti ja aretan oma bens. pumba uue flantsi külge.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitatud: 03 Jaan 2015, 19:35
Postitas Mel
Ära unusta siis kivikaitset karestada ja ennem värimist kruntida,paljast k.kaitset küll ei tohi jätta,mudu teed ommale karuteene. :)