1. leht 2-st

Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 21 Apr 2015, 00:29
Postitas rrait
Tere kõigile,

suvi tuleb, kabriod tulevad.

Pole eriti mazdadega sõitnud, aga õe omatud Mazda 3 1.6, Mazda 3 2.0 ning Mazda 5 2.0 said päris tuttavaks.

Olen erinevaid autosid erinevatest aastakäikudest omanud, aga esimene kord üle 8 aasta olen jälle tagaveolise roolis. Auto sai ostetud suht emotsiooni najal ning loodetavasti ei toonud ma endale erilist õnnetust kaela. Nimelt sai käidud pealinnas CRX-e vaatamas, kuid sobilikku ei leidnud. Tagasi sõites jäi naisele silma BMW e30 kabrio, mis omakord viis auto24-s kabriote sirvimiseni ning vähem kui 24h hiljem olingi Mazda MX-5 omanik. Netist sai natuke uuritud, seega täiesti pea ees tulle ei hüpanud, kuid siiski on palju tundmatust veel ees. Auto sai ostetud suve ja hobipilliks, seega nokitsemine nutma ei aja. Kaalutletud risk, kuid arvan, et nii palju ma sellega ei hävi kui B8 kerega 2.0 tdi Audiga.

Teema eesmärk ongi rohkem teadmiste omandamine. Näiteks ei tea ma grammigi sellest, mis ettevõtte juppi külge panna kui midagi puruneb ning millest peaks just kui kulutulest eemale hoidma.
Auto ise on suht bone-stock, kui velg ja madaldus (vist) välja arvata.
Küljes on pakiraam, el aknad, tagumine udutuli.

Autost endast:
* 1.6 @ 85kw
* 1992 aasta
* Katus on väga heas seisus, rebendid ja lekked puuduvad.
* Kerel vasaku küljekarbi juures suurem roostemull.
* Tagumistel tiivakaartel seespool mõned pisemad roostemullid.
* Miskit kiuksub sõites. Kohapeal ei kiuksu, lükates ka mitte.
* Roolivõimu õli vist kaob natuke kuhugi. Kiuksuga seotud?
* Rihmad, rullid ja filtrid lähevad see nädal vahetusse.
* Sisu terve, aga istmete külgtoed natuke laiaks istutud.
* Üle värvitud pleekinud värvi tõttu - töö kvaliteet = saksa porno.
* Põhja alt valdavalt ilus. Üksikutes kohtades pindmine rooste.
* Paar korda on "hapniku kinni tõmmanud" ning välja surnud või lihtsalt jõu kaotanud. Käivitamine pikk. Küttefilter? Küünlad? Jagaja vms?
* Kerge tiks vms. Naise autol (Dual VVT-i Yaris) on analoogne, aga seal esindus ütles, et see on OK. Mind häirib. Pole nagu klapitirin, aga see pole ju normaalne?
* Amordiring on ilmselt surnud (tagumised kindlasti).
* Puksid tunduvad valdavas enamuses kehvemapoolses (muidugi see on minu suhteliselt kriitilisele silmale). Välimised rooliotsad ilmselt Juunis juba vahetusse. Samas auto ei kisu, uju, rool ei loksu jne.

Oskab keegi ülalmainitud probleemide kohta midagi kosta?

Nägin ka mingit ostukuulutust, kus pigem välditi alla 1993 aasta mudelit. Kas selleks on mingi kõigile teatud põhjus?

Paar pilti ka:

Pilt

Pilt

Pilt

Ja kohustuslik pilt ka:

Pilt

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 21 Apr 2015, 09:02
Postitas ndrk
Küljekarbi tagaserva roostemullid tekivad seestpoolt väljapoole. Nii et seal mulli all on tõenäoliselt kole auk. Põhjus selleks on ummistunud katuse vee äravoolukanalid. Need asuvad salongis ragariiulil üsna ukse serva ääres. Kui need kanalid on ummistunud siis vesi välja ei jookse vaid jookseb otse küljekarpi. Kui auto on värvitud, siis tõenäoliselt on küljekarbi äravoolikanalid umbes. Mõlemad asukohad ja puhastusnipid on saadavad google abiga.
Roolivõimu survevoolik läks mul suure pauguga lõhki eelmisel suvel. Mitte voolik ise vaid metallist kael, millega pumba külge kinnitub. Tulemuseks oli efektne suitsupilv sest õli pihustus sealt praost täpselt väljalaske kollele. Hydroscandis tehti vana järgi uus voolik ja see tundub palju tugevam tükk, kui Mazda originaal.
Kinni poomist läbi interneti ei lahenda, kuid filtrite ja küünalde vahetus on esialgu hea mõte. Tiks võib tulla ka pihustist, kui seda tiksu on tihedalt. Puksivahetusega tegele niipea kui võimalik. Mitte et puksil läbi läheksid vaid et poldid on vaja lahti saada. Ma keerasin ikka paar päris jämedat ja pikka polti sildadesse puruks. Uued poldid sai suht väikese raha eest Baltic Boltist aga palju nikerdamist on nende kättesaamisega. Pukse võib sisuliselt iga brändi omasi sisse toppida. Auto on kerge ja ega ta väga ei söö neid nikuinii. OEM puksid peavad vastu 100-150 000 km ehk 10-15 aastat. Kinniroostetamise tõttu olekski parem, kui pukse saaks iga 5-6 aasta tagant vahetada. Nii et võid julgelt kõige odavamad asjad sisse visata.

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 21 Apr 2015, 17:14
Postitas rrait
Tänud vastuse eest, kodulinna sattudes asun asju uurima. Ma ise vaatan muidugi powerflexide poole.Läbisõitu näitab odomeeter 146 000, mis seisukorra tõttu ei tundugi väga ebareaalne.

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 21 Apr 2015, 18:01
Postitas ndrk
Eks nende ebapraktiliste cabriodega ongi nii, et esimesed paar-kolm aastat sõidetakse, siis jääb suveautoks ja veel hiljem suviseks pühapäevaautoks.

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 22 Apr 2015, 07:19
Postitas rrait
Ma ise vaatasin rohkem tegelt kohe powerflex-i poole. Kõigepealt puksid siis ka stabika puksid, hiljem võibolla kangem stabikas.

Kui ette panna ümarad päevasõidutuled, kas siis näeks väga kole välja? Ledidega veel koledam? Jahutusega ei teki probleeme? Mõtlen stange avasse, mille taga on radikas ning selle vahetus läheduses on "beebihambad".

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 22 Apr 2015, 09:04
Postitas leviathan
rrait kirjutas:Ma ise vaatasin rohkem tegelt kohe powerflex-i poole. Kõigepealt puksid siis ka stabika puksid, hiljem võibolla kangem stabikas.

Kui ette panna ümarad päevasõidutuled, kas siis näeks väga kole välja? Ledidega veel koledam? Jahutusega ei teki probleeme? Mõtlen stange avasse, mille taga on radikas ning selle vahetus läheduses on "beebihambad".


Korralike LEDidega vist kole ei ole, mingid hiina imesinised vast kindlasti ei kõlba. LEDid ju suht kitsad ja ei sega vast ka jahutust

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 22 Apr 2015, 09:47
Postitas Karelsoo
Väge kena pill!

Omast kogemusest ütleks, et neil mingeid suuremaid tüüpvigu pole. Mul oli 3 suve 91 aasta isend ja põrutasin sellega 100k maha ja ostes oli tal juba 200k ees. Regulaarsed hooldused, 2 ringi rehve ja uued pidusriklotsid ja siit-sealt väikest nokitsemist.

Ohutuid km!
Karel

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 22 Apr 2015, 10:41
Postitas ndrk
Sul peaks olema ees suunatulega koos nö parktuled?
Sõida siis nendega päevasel ajal, kui pop-up tuled ei meeldi. LEDid on pornod isegi enamustel autodel tehasest paigaldatuna.

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 22 Apr 2015, 13:12
Postitas rrait
ndrk kirjutas:Sul peaks olema ees suunatulega koos nö parktuled?
Sõida siis nendega päevasel ajal, kui pop-up tuled ei meeldi. LEDid on pornod isegi enamustel autodel tehasest paigaldatuna.


Ongi. Mitte, et pop-up-id ei meeldiks, vaid näeb parem välja kui nad üleval pole päevasel ajal. Uurin mis võimalus on vahetada esimese suunatule pesa gabariittule pesaga, et tehtu ei jääks porno. Siis ei peaks ka neid lisatulesid juurde panema. Peaks ka stanges olevad reflektorid muutma suundadeks või gabariitideks.

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 02 Mai 2015, 23:13
Postitas rrait
Mootor sai uue hammasrihma ja rullikud, lisaks veel mõned jubinad. Vaadati põhja alla ning väideti, et tehase puksid all ning käravad veel edasi. Tagumised amordid pm puuduvad. Eesmistel tolmukaitsmed puruks, aga korras.

Enam poomist pole olnud, läheb ilusti pöördesse ja välja ei sure.

Kiuks ja tiks on ikka alles. Kiuks on ainult sooja mootoriga. Pakun, et genekas või roolivõimu pump. Miski muu ei ole enam loogiline minule.

Tiksumine on just kui rohkem kuskilt põhja alt, aga samas tundub hääle järgi tõukuri metalne tiks.

See nädal polnud aega autoga jaurata. Ainult sõitsin. Loodetavasti saan tulla ndrk'u orgunnitud suvesõidule ja keegi tark paugutab peast hääle järgi kohe ära, mis viga. Rakvere ja Tapa kandis võib mai lõpupoole keegi nõu anda, kui auto taas siin.

Pildike ka.
http://rutsik.planet.ee/mazda/IMG_20150501_185210.jpg

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 26 Mai 2015, 12:49
Postitas rrait
Nädalavahetusel peksin auto äravoolud lahti. Parempoolne oli ainult kergelt kinni, aga vasaku poolega pidin päris palju vaeva nägema.

"Klapitirina" põhjuseks on tegelikult interneti sõnutsi hüdrotõukuri probleem. Nimelt pidid hüdrotõukuri augud olema pisikesed ning lahendusi on pm kaks:
1. Uuema mootori suuremate aukudega tõukurid
2. 5w30 õli sisse.
Kõigepealt proovin õlivahetusega hakkama saada, siis vaatan edasi.

Vilin-tirin-niuksumine oli põhjustatud käigukasti tagumise otsa simmerlingist, mis oli täiesti kuivanud. Määre sai vahele ning loodan, et kestab. Omamoodi nikerdamine oli tõstuki auto alla saamine. Kõigepealt oli vaja autot tõsta karteri , siis tulemüüri alumise otsa ja raami ning siis tagasilla juurest. Lõpuks jõudis tõstuk tagaotsa juurde, kust sai üles tõsta, et kiuksu otsida.

100km/h alates hakkab auto päris korralikult värisema. Eks peab hakkama vaatama milles asi. Rehvid-veljed said küll tasakaalu, aga pakun, et see ongi probleem. Järgmised veljed ilmselt tulevad otse poest. Millised oleks kõige sobilikumad?

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 26 Mai 2015, 14:28
Postitas ndrk
http://www.parimvelg.ee

Päris head hinnad ja päris head valikud. Saad 10% allahindlust kui ütled, et oled Turboclub foorumist

Soovitan 15x7.5 - 15x8.5 velgesi offsetiga u 15-25

Lenso ja Japan Racingu valikus on väiksemaid retro-velgesi

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 11 Juul 2015, 12:36
Postitas rrait
Kuna tagumised amordid on täiesti läbi, siis tellisin juuni alguses uued. Kuu aega hiljem saabusid. Läksin vahetama ja lõppes sellega, et sain teada, et ühel tagumisel vedrul on üks keerd ära murdunud. Tellisin uued vedrud ka. Jälle kuukene ootamist. Muud pole eriti teha saanud, käed ja jalad on tööd täis.

Niisama pilt ka:
Pilt

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 02 Aug 2015, 18:47
Postitas rrait
Autol on nüüd uued amordid ja vedrud taga. Kuna tegemist on originaalidega, siis juhtuski nii nagu ma kartsin - tagaots kõrgel ja eest madal. Ülirõve näeb välja. Enne oli rehvi ja tiivakaare vahel nii palju ruumi, et vaevalt sai panna sõrme vahele, nüüd saab vabalt rusika samasse kohta panna. Mõtlen, mis edasi saab. Ilmselt talveune käigus või peale seda läheb ring madaldusi. Tavaline amort ikka peab vastu madalduse? Ma pole kunagi madaldusega autot omanud.

Välja suremise, poomise ja pöörete kõigumise põhjuseks arvan olevat lambda andurit. Auto ei saa ju kohapeale töötades ise ju 10 minutit pöördeid regullida 500 kuni 2000 vahemikus. Või ma eksin?

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 23 Aug 2015, 15:34
Postitas rrait
Pisipuhkus on seljataga ning selle käigus sai uue kasutusfunktsiooni grillmaja.
Autot on ju vaja talvel kuskil hoida, seega 1 talvel tühjalt seisev maja sai endale täiendava funktsiooni:

Pilt

mis seal muud kui auk seina:

Pilt
Pilt

uks ette:

Pilt
Pilt

ja auto sisse:

Pilt

Hiljem sai ka ära koristatud. Ikka selleks et auto paremini sisse mahuks.

Kuna järjekorras seisis pulmaskäik, siis sai ostetud vaha ning nukralt ära pleekinud kere üle käidud. Jube lausa kui kehvas seisus see värv on.
Need osad mis ei läigi, need on sellised ka reaalselt. Lihtsalt pestud. Vaha polnud pealegi veel kantud. Uus talvegaraaž oli hea päiksevarjuline jahe koht, kus vahatada.
Pilt
Pilt

Pilt

Pilt

Ja lõpptulemus oli umbes selline:
Pilt

Avastasin, et esiustes on hertz-i kõlarid.

Pilt

Kel puudub kogemus, kuidas pirni vahetada, siis umbes selline see välja näeb:
Ideeliselt pole vaja seda plastikut maha võtta, aga kui klappide kaaned on nii kõvaseti kinni et kruvikeeraja läheb ringile, siis on vaja 8mm võtmega lahti keerata.

Pilt

Sai ka reguleeritud tuleklappide kõrgused, mis on veel sellel pildil tegemata:

Pilt

Selleks, et aru saada kui kõrge on tagaots, siis:
Talvel tuleb kindlasti madaldus alla kruttida.

Pilt

Tagatipuks hakkas mootor uut moodi puterdama. Käima pannes puudub vähemalt 1 silinder. Kohati on tunne, et lausa 2. Sinakas-valget tossu terve hoov täis. Peaks vist küünlad üle vaatama ja surved ära mõõtma?

Kas talvel peaks autot hoidma kütteta kohas katus üleval või all?

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 24 Aug 2015, 14:01
Postitas ndrk
Mina hoian katus üleval ja jätan mõlemad aknad tolli võrra lahti. All hoidmine tundub kuidagi kahjulikum, kui kevadel hakata kokku kuivanud katust peale venitama.

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 25 Aug 2015, 14:40
Postitas IvarR
ndrk kirjutas:Mina hoian katus üleval ja jätan mõlemad aknad tolli võrra lahti. All hoidmine tundub kuidagi kahjulikum, kui kevadel hakata kokku kuivanud katust peale venitama.


Tegelt peaks enne ka nahka niisutama/vahatama nii nagu ette nähtud, siis ei mõrane ka 40a vana katus ;)

IvarR

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 26 Sept 2015, 17:21
Postitas rrait
Ostsin mingit autoglym-i vinyl and rubber hooldusvahendit. Ei saanud külastatud autopoodidest targemaks. Läksin proovi peale välja. Millega teised teevad?

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 05 Mär 2016, 20:10
Postitas rrait
Vaikselt ärkavad ka teised kabriod. Käisin eelmine nädalavahetus ka enda oma katsumas.

Täna ostsin endale ebay-st tiiva. Nime järgi on tegemist firefly XL-iga, aga piltide järgi suht pisike.
http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/kngAAOSw5IJWcrxT/s-l225.jpg

Mõtlen siin ka sellele, et kui paha mõte on osta mingid odava otsa TA-technix´i coiloverid?
Kui on puhas saast, eks ma siis vahetan välja ja siis juba nende järgi kindlaks tehtud kõrguse peale madaldusvedrule. Hetkel ei taha tuimalt osta madaldusvedru, ei kujuta ettegi millist drop´i peaks jahtima.
Rajal ei käi ja suvine läbisõit ulatub umbes 5000km. On kellelgi kogemusi?

Kuu lõpupoole on plaan sõita ülevaatusele, et teada saada, kas enne suvist hooaega peab midagi vahetama ka. Ülevaatus ka nii või naa vaja ära teha.

Cheers!

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 06 Mär 2016, 12:55
Postitas ndrk
See tiib on äge.

Mul olid need 200 eurosed TA Technicsi coilid. Vb oli asi selles, et mul oli uuem mudel aga tagaots jäi ikkagi liiga madalale, isegu kui vedru oli kõige kõrgemaks keeratud.
Niiama sõita kannatas, kuigi suht bumpy ride oli. Rajal muidugi hävis üks tagumine coil suhteliselt kiiresti. Huvitav oli veel see, et kui ma nad pärast ühte hooaega alt ära kiskusin, elif puksid juba suht deformeerunud. Minu igivanadel Konidel, mis seal uuest saati all on olnud, olid puksid normaalse kujuga.
Laias laastus võid nad osta. Sest Madalduse puhul tuleks nikuinigi suht varsti ka amort välja vahetada. Ja korralik vedru on sammuti sinna 150-200 kanti.

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 06 Mär 2016, 14:14
Postitas rrait
Ma ise mõtlesin ka, et kui nendest muud kasu pole siis vähemalt saan teada mis kõrgusele ma lõpuks ta pean saama. Praegune seis on see, et tagumised vedrud ja amordid läksid nii või naad 190.- Ees pean ka ära vahetama. See tähendaks veel ligi 200. Peale seda on mul see junn nii kõrge, et ei kannata pealegi vaadata. Siis tuleks osta madaldusvedrud, mis lähevad ka umbes 200 kanti. Siis ostaks kõrgust huupi.

Parem ikka kui lõigatud vedrud. Bumpy sõitu ei karda, lõigatud vedrudega oli juba parajalt hüppav ja crx oli samuti jäik ja bumpy. Peasi et poleks wobbly.

Vaatasin ka low profile esitulesid, aga see jääb ilmselt tulevikku, natuke metsiku hinnaga on.

Kui kellelgi vedeleb paar identseid originaal või toonitud originaaltulesid, siis võib teada anda. Avastasin et mul on erinevad või pleekinud erinevalt. Mind häirib.


Edit: peale pikka lugemist ja mõttetööd tellisin ära. Vähemalt peaks stance paika saama. Kui ära surevad, siis selleks ajaks on selgunud ka auto ülejäänud saatus.

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 11 Mär 2016, 12:36
Postitas MEXican
Pealkiri: Mazda mx-5 rrait

rrait kirjutas:Vaikselt ärkavad ka teised kabriod. Käisin eelmine nädalavahetus ka enda oma katsumas.

Täna ostsin endale ebay-st tiiva. Nime järgi on tegemist firefly XL-iga, aga piltide järgi suht pisike.
http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/kngAAOSw5IJWcrxT/s-l225.jpg

Mõtlen siin ka sellele, et kui paha mõte on osta mingid odava otsa TA-technix´i coiloverid?
Kui on puhas saast, eks ma siis vahetan välja ja siis juba nende järgi kindlaks tehtud kõrguse peale madaldusvedrule. Hetkel ei taha tuimalt osta madaldusvedru, ei kujuta ettegi millist drop´i peaks jahtima.
Rajal ei käi ja suvine läbisõit ulatub umbes 5000km. On kellelgi kogemusi?

Kuu lõpupoole on plaan sõita ülevaatusele, et teada saada, kas enne suvist hooaega peab midagi vahetama ka. Ülevaatus ka nii või naa vaja ära teha.

Cheers!


Eks inimesed on erinevad, aga olles ise alumise otsa coile proovinud, siis enam ei taha (ndreku mainitud hüpelmine, sõidumugavus kõige muu kui peegelsileda tee puhul olematu). Ja kui ostad odava asja, siis kipud ostma kaks korda :) Pealegi on internet täis erinevate NA madaldusvedrude pilte (a la http://ebay.eu/1XhptAC = http://bit.ly/2281l6S), nii et saad enne ostu guugeldada, mis tulemuse on mingid vedrud teistele NAdele andnud.

Ei tea konkeetse projekti eelarvet, aga kolmas võimalus on osta tuntuma tootja coiloverid (Tein, Gaz, Spax, BC...) ja kruttida asi endale sobivaks. Mingid mõistliku hinnaga Teinid peaks tänavale kärama küll (http://ebay.eu/1QR1mVy).

Aga muidu edu modimisel. Tsiteerides üht Inchcape töötajat, kes MX-5 töösse vastu võttis - auto on iseenesest sümpaatne.

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 11 Mär 2016, 17:30
Postitas ndrk
Teini see alumise otsa coil on jube pehme.
Pigem otsida juba kasutatud aga korralikku asja.
Samas proovi see 200.- coil ära. saad teada

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 01 Apr 2016, 18:17
Postitas rrait
Tellitud jupid on kohal ning vedrud all.

Käivitus auto poolest pöördest peale umbes 7-kuulist seismist. Ma ootsin pikemat juramist ja jauramist. Käivitus ja puterdanud ega suitsenud. Pikalt ei mõelnud vaid tegin kindlustuse ja sõitsin otse ülevaatusele. Läks puhtsalt läbi.

Kartsin rullikutele sõitmist, aga õnneks polnud hullu.

Pilt

Vedrude vahetamine läks libedalt ning tõrkeid ei esinenud.

Pilt

Pilt

Tagumise otsa peab vist natuke kõrgemale kruttima. Kuigi selle vedrustuse kõrguste regull on küll ... valesti. Tagumine ots on praegu suht kõrgele keerata ja esimene ots on suht madalaks lastud. Ma küll ei tea kuidas siit peaks saama ühtlase kõrguse, kui mõlemad minimaalsele kõrgusele keerata.

Pilt

Pilt

Tiivale tegin täiendav lihvi ja krundi ning panin oma aega ootama. Praegu veel mõtlen, kas värvin punaseks või mustaks. Kas neetidega kinni või mingisuguse liimiga.


Nüüd natuke sõidust nende TA TECHNIX-itega - Suurematel kiirustel pole hullugi, kuid alla 50km/h on ta paras kummikonn. Samas on stabiilsem ning tundub, et vajub veel vähem läbi. Meeletult tulistanud veel pole, aga üldine arvamus on see, et pühapäevaseks ringi tsillimiseks sobivad. Kui arvamus muutub, siis näete neid siin samas foorumis müügis. :shifty:

Kui keegi tahab mõnisada km sõitnud tagumisi originaal vedrusid ja amorte, siis võtke ühendust.

Jõudu ja mõistust!
rait

Re: Mazda mx-5 rrait

PostitusPostitatud: 05 Apr 2016, 17:46
Postitas reimps
Oled rooste osas ka kuskilt osast järgi aidanud? Sul vist muidugi seisab talviti, ma nüüd esimese talve sain ära sõidetud ja veidi ühtkomateist võiks teha, aga kogemust sellise pudruga null.