1. leht 2-st

Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 18 Juun 2016, 15:28
Postitas Madis
Tere,

Soetasin mootorikahjustusega Mazda RX8, eesmärgiga teha läbi wankel-mootori taastamise protsess.
Auto läbisõit oli 85000 km ja probleemiks soojalt mittekäivitumine.
Mootori lahti võtmisel ja detailide kontrollimisel/üle mõõtmisel selgus, et apex seal`id (ei oskagi wankelmootori komponentidele eestikeelseid vasteid leida) olid kulunud, lisaks oli side seal`ide ja corner seal`ide vahelised tolerantsid liiga suured ning stationary gear`ide liuglaagrid (tavamootori vaste oleks raamlaager) täielikult hävinenud.
Positiivse poole pealt olid rootorid ja kambrid heas konditsioonis, ekstsentrikvõlli sai korda poleerimisega ning kambrite vahe -ja külgplaadid sai samuti taastada.
Olulisematest komponentidest läksid vahetusse:
- Apex seal`id koos vedrudega
- Side seal`id koos vedrudega
- Rootorite liuglaagrid
- Stationary gear liuglaagrid
- Cutoff ja oil control rõngaste tihendid ja vedrud
- Pikilõtku laagrid
- Kõikvõimalikud tihendid, simmerid jne, mis mootori lahtivõtmise ja komplekteerimisega kaasnevad
- Süütepoolid (4tk), küünlajuhtmed ja küünlad (kõik NGK)

Praeguseks hetkeks olen läbinud 1400 km, mille jooksul oli tunda päris hästi, kuidas mootor sisse töötas ja tõmme tasapisi paranes.
Pärast süütepoolide/küünalde/juhtmete vahetust pole kordagi esinenud ka käivitumisprobleeme.
Üldiselt on RX8 näol tegemist laheda (ees)keskmootoriga liikuriga, mis on sportautoks nullist projekteeritud. Eraldi väärib mainimist muidugi ka süsinikkiust kardaanvõll :thumbup:
Lisan mingil hetkel mootori rebuildist ka pildimaterjali.

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 20 Juun 2016, 21:59
Postitas justin.keiss
Kas tegid kõik foorumite abil, või oli mõni rootoriteadja abiks? Väga huvitav igatahes.

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 21 Juun 2016, 23:55
Postitas Madis
Informatsiooni sain jah erinevatest foorumitest, RX8 mootori rebuild manuaalist jne, kellegi käest otseselt nõu küsida ei olnud. Mingil määral oli abiks ka see, et tegelen mootoritega igapäevaselt, kuigi "tavamootoritega" on wanklitel võrdlemisi vähe ühist.
Protsess oli iseenesest väga lahe ja esimese käivituse/proovisõidu ajal ei jõudnudki päris hästi kohale, et asi õnnestus :)

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 22 Juun 2016, 01:43
Postitas Madis
Rootori ja stationary gear liuglaagrite pressimine. Lasin selle jaoks treida spetsiaalsed tööriistad, mis tegid laagrite vahetuse oluliselt lihtsamaks:

Pilt

Rootorilaagri siseläbimõõdu kontrollimine siseindikaatoriga:

Pilt

Pilt

Komplekteerimise algus:

Pilt

Esimene kamber:

Pilt

Esimene rootor:

Pilt

Uued apex seal`id koos vedrudega:

Pilt

Ekstsentrikvõll sees:

Pilt

Kambrite vaheplaat ja tagumine kamber:

Pilt

Tagumine rootor:

Pilt

Tagumine plaat poltide pingutusjärjekorraga:

Pilt

Hooratta mutri (54mm) pingutamine. Hooratta paigal hoidmiseks tegin samuti eritööriista (laserlõikuses tehtud plaat ja kaks treitud puksi):

Pilt

Ekstsentrikvõlli pikilõtku kontroll. Jäi ilusti lubatud tolerantside piiridesse:

Pilt

Komplekteeritud "plokk":

Pilt

Puhastatud ja komplekteeritud sisselaskekollektor:

Pilt

Pilt

Sees :thumbup:

Pilt

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 22 Juun 2016, 07:05
Postitas tomkulibin
:thumbup:

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 23 Juun 2016, 13:07
Postitas justin.keiss
Ilus vaadata kohe. (Y) Hea töö!

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 25 Juun 2016, 13:48
Postitas kipu33
Ilus vaadata ja jõudu kaunitariga :)

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 27 Juun 2016, 10:50
Postitas IvarR
Kojad olid terved ja ei vahetanudki välja?
Tehase hooldusvälbaga kestavad nad 80-100k ja kroom eraldub !

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 27 Juun 2016, 18:30
Postitas rrait
Lahe ettevõtmine. Olen ka mõelnud rx8 peale. Ilus auto aga see rebuildimine tundub... Rets. Selline tunne tekib nagu zaz, iga 10km võrdub ühe remonditunniga. Ilmselt päris nii hull ka see seis pole.

Jupid tulid eesti edasimüüjalt või läbi interneeduse? Palju siinmail juppidele kulus?

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 28 Juun 2016, 02:00
Postitas Madis
Kojad olid väga heas korras, kroomi polnud kusagilt eraldunud ja sooni/kriimustusi oli ka pindadel väga vähe. Samuti olid küünlaavade ümbrused ilma pragudeta. Renesis potentsiaalselt võiks kesta üle 100 000 km (üks Mazda mehaanik rääkis Eestis 160 000 sõitnud RX8-st, millel oli kompressioon veel hea).
Palju ilmselt mõjutab sõidustiil, õlivahetuse tihedus, õlitaseme kontrollimine jne. Kui näiteks mõni süütepoolidest peaks järgi andma, on koheselt ka õlituse kvaliteet väga kehv (poolpõlemata kütus peseb kambri seintelt õli maha).
Jupid tellisin jah netist, aga kõik on Mazda originaalosad.
Hindade osas vastaksin nii, et kui keegi tahaks samas konditsioonis mootorit lasta remontida, siis läheks kokku ~2500 eur (jupid+töö).

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 28 Juun 2016, 17:54
Postitas raira
Pakun et 160tkm rx on minu oma,millest juttu tehti.
Hetkeseis vist on kellal ca 210-220tkm(peast ei mäleta, 2aastat seisnud).
Aga jaa respect teema omanikule,väga ilus töö!!!

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 01 Juul 2016, 01:38
Postitas Madis
Tänud positiivsete sõnade eest :)
Pakun et 160tkm rx on minu oma,millest juttu tehti.

Ega see pole turbomootoriga RX8, millest ka turboklubi foorumis teema on? Tundub väga huvitav...

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 01 Juul 2016, 08:08
Postitas raira
Nii on...

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 05 Juul 2016, 11:45
Postitas psyaddict
ostsid täitsa uued malmplaadid?
ma treisin mingist denso starterist selle pressi, ulmeline hind on neil kui valmis asi tellida.
Pilt
Pilt

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 08 Juul 2016, 00:34
Postitas Madis
Plaadid on vanad, aga "taastatud".
Lasin pinnakareduse ära mõõta ja pinnastruktuuri analüüsida ning selle info alusel said nad lihvitud.
Laagrite pressimise tööriistad lasin ka treida, Atkins Rotary omad oleks koos saatmiskulude ja maksudega 200 euri kandis läinud.
Treisid tööriistad RX7 mootoriremondi jaoks?

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 18 Juul 2016, 09:41
Postitas psyaddict
laagri pressid jah, mingitest tööl olemasolevatest asjadest tegin.
aga kus lihvida lasid? seal peal ju mingi õhuke kõva kiht, et ei kuluks 0.002" paksusega. ma olen aru saanued et tavaliselt need kaetakse peale lihvimist uuesti mingi protsessi läbi. kuradi ilusad näevad välja küll, ma panin vanad tagasi ise, sõrmega oli tunda aga mõõtes oli umbes 60% jagu kulumismaad alles veel.

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 23 Juul 2016, 11:22
Postitas Madis
RX7 plaate on lubatud lihvida kuni 0,18mm, aga korrektne pinnakaredus peab jääma. Teha peaks saama enamus kohad, kus on tasalihvpink.
Siin on juttu kriteeriumitest, mida arvestada RX7 mootoriremondi puhul: http://www.turborx7.com/rereplacement.htm
Sul olid ilmselt plaatidel servas "vaod"? Millega nende sügavust kontrollisid? Antud saidil on selle kohta ka juttu.

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 27 Juul 2016, 09:56
Postitas IvarR
Oleks võinud ära ka portida kui juba lahti oli. Ma tegin talvel ühe s4 fc3s 13bt millel peale portimist vaakumiala muutus oluliselt paremaks ning suure turbo spool langes ning hingab nüüd piirajani ilusti. Jõupoolest sai sama tulemuse pmst 0.3bari madalama turborõhuga. Enne oli 493whp 1.3bari juures :)

Soome panin kunagi kokku high power renesise mille plaadid tulid pordituna usast, tolle puhul oli jõukasv vabalthingavana pea 30hj ja 40nm 5500rpm alates
Soovitan rx8 puhul mõelda turbotamisele kui omale jätad.

IvarR

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 03 Aug 2016, 10:57
Postitas Madis
Ma portimist eriti ei kaalunud, tahtsin kõigepealt originaalosadega protsessi läbi teha, et muutujaid vähem oleks.
Aga portimisega 30hp/40Nm juurde saada tundub väga hea tulemus, ei arvanudki, et nii palju on võimalik.
Äkki saad dünolehte jagada enne/pärast tulemustega?
Kas sellest ~500whp aparaadist on mõnes foorumis rohkem juttu/pilte ka?

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 22 Aug 2016, 19:51
Postitas Fragile
Väga ilus mootor ja build :wink:
Kas rebuildi peale peaks mõtlema siis kui on kuumalt käivitamisel probleeme?
Sai hiljuti 80K läbisõiduga 2013 RX-8 soetatud ja käivitub hästi. Starter on uuendatud.

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 22 Aug 2016, 20:50
Postitas Madis
Soojalt mittekäivitumine on üks sümptomeid, et kompressioon pole enam hea. Rebuildi peale tasub mõelda pigem varem, kui hiljem, sest nii võivad rootorikojad veel taaskasutatavad olla.
Lisaks tasub olla tähelepanelik selle osas, kui mootorituli vilgub sõidu ajal. Tõenäoliselt on siis tegemist misfire`ga, mille tagajärjel katalüsaator ära sulab.
Minu autol oli ka katalüsaatori kärg ära sulanud, uue sain sellisest kohast üsna mõistliku hinnaga: http://www.cats2u.co.uk/
Ülevaatuselt sai sellega kenasti läbi.

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 23 Aug 2016, 11:15
Postitas Madis
Panin RX8 müüki ehk kui kellelgi on huvi värskelt remonditud mootoriga RX8 osas, siis lisainformatsiooni leiate siit:
http://www.mazdaklubi.com/foorum/topic21962.html
http://www.auto24.ee/used/2328346

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 23 Aug 2016, 12:45
Postitas Fragile
Tänud vastuse ja info eest!
Nägin kuulutust ja imestasin. Ühtegi rooste täppi ei näinud. Edu müügiga :)

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 10 Dets 2016, 23:54
Postitas IvarR
Madis kirjutas:Kas sellest ~500whp aparaadist on mõnes foorumis rohkem juttu/pilte ka?


Ei ole, omanik ei soovi tähelepanu.

IvarR

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitatud: 15 Dets 2016, 09:34
Postitas Neko
Valismaa keel on tore kull aga voiks vahelduseks oelda kolvi tiputihendid ja kyljetihendid.