Injection kirjutas:Eile eemaldasin pidurisadulad, töö käigus selgus veel omajagu puudusi:
* T. piduritoru kolmiku ja õõtsa vooliku vahel vigased
* T. pidurivoolikud kere ja õõtsa vahel vigased
* T. piduritoru õõtsa ja sadula vooliku vahel vigased
* T.P. rattalaager lõtkuga
* T. stabikakondid vigased
* T. silla kinnituse suured puksid lõtkuga
* Kütusevoolik kütusefiltrist -pumpa mõrane
* Kütusefiltri-pumba "kausi" kinnitusdetailid on puudu. Kummipuksid on seal alles aga kinnitusdetailid on puudu.
* Summuti tripid 4+2 puudu
* Jupp summuti toru keskelt puudu
* Väljalaske pükse on veidi koledasti ravitud
Kuna sildasid on mul kokku 4, siis pidurid koostan ma parematest osadest, mis mul olemas on. Mõned klotsid-kettad on iseenesest väga korralikud, vat et mitte kuigi palju sõitnud, seega esmalt kasutan ma neid. Piduridetailid lasen ilmselt liivapritsist läbi ja tõmban mingisuguse võõba peale. Seejärel paigaldan remontkomplektid ja sadulad uuesti alla.
Üldine pilt põhja all on endiselt üllatav - seda positiivses mõttes. Läbivat roostet pole ma veel kuskil senini täheldanud, küll aga on tal ohtralt "rebast". Karbid on ka kunagi paksuks vahetatud või pahteldatud, eks näis, mis selle taga on.
Olen tegelenud vahelduva eduga erinevate puuduste kõrvaldamisega Mazdal, kui ka muude töödega. Tulistan tehtud tegevused mälust võibolla kronoloogiliselt vales järjekorras.
Vahetasin kütusefiltri ja selle küljes olevad voolikud-klambrid, kinnitasin poltide-mutritega kütusepumba kattepleki. Sain pagasniku nupust avanema, kütuseluugi solenoid on aga kutu. Kui viimast kellelgi leidub, olen pakkumistele avatud. Pagasnikus teipisin ajutiselt kinni jõhkersuured kärukonksu tarvis tehtud poldiavad ja eemaldasin juhtmestikust kärukonksu pistiku jäänused. Doonorist sain orig tungraua ja selle vända, need paigutasin oma koha peale. Tagatulede pirne kontrollides avastasin ilge löga tulede seest, mispeale nad eemaldasin ja pikalt veega uhades puhastasin. Vana surnud tuletihendi asendasin kleebitava D-profiil tihendiga.
T.P. rattalaager sai koos rummuga vahetatud, mutter on veel pingutamata, täna otsisin õige koha manualist välja, mis momendi asemel andis üllatusena hoopiski "end play", ehk siis tolereeritava lõtku.
Tagarattalaagri pingutusLiivapritsisin, puhastasin, võõpasin, koostasin uute detailidega piduripeasilindri.
T. pidurisadulad said liivapritsitud, puhastatud, värvitud, määritud ja uute detailidega kokku pandud. Töökindluses ei kahtle üldse, küll aga oma värvitööga ei jäänud sugugi rahule - pole hullu, küll saab kunagi paremini teha.
Kuna vanad ussitanud piduritorud olid oma aja ära elanud, siis ostsin Laki autost mõõdu järgi uued - kõik detailid olid riiulist võtta.
Nagu piltidel võib näha, siis tagumised stabika puksid on suht surnud, kohati puudugi. Üldiselt arvan, et esialgu klapin vanadest, kuna pole isegi viitsimist poes neid mõõdu järgi küsima minna, kui poolkorralikud on kohe karbist võtta. Aega ülemäära, võib isegi uurida.
Laki Autost sain lisaks piduritorudele, niplitele ka väljalaske tihendi ja emsaspäevaks tellitud summuti tripid. Sama ringiga haarasin Baltic Boltist summutile uued poldid-mutrid.
Viimati alustasin tegevust esipiduritega, avastasin E.V. rattalaagris lõtku. Õnneks on varulaagreid 2 tk, kui pingutamisest ei piisa. Pritsisin ära ka esimesed sadulad, homme võõpan, koostan, õhutan.
Esirattalaagri pingutusSummuti osas muud suurt keemiat polegi kui et veendun flantsi sirgsuses, poldin liite kinni, keevitan jupi toru vahele, koostan liite pastaga uuesti ja esmaspäeval asendan nipukad trippidega. Hiljem tahaksin vähemalt pükstest kuni keskmise liiteni torud välja vahetada. Rikkumata detail on nurgas täiesti olemas aga ei näe mõtet sellega tegelema hakata hetkel.
Ilmselt enamusele jääb mõistmatuks, miks ma järsku kiiruga 929-t elustama hakkasin, seejuures kohati vahendeid valimata. Lugu selle taga on aga see, et juba 25.02 toimub Uunikute Talveralli ja korraldajate valikul on ka 929 nimekirja arvatud. "Miks sa varem selle peale ei mõelnud!?" Vat TR-ga on säärane lugu, et eelmisel aastal seda seni vedanud korraldaja pani oma ameti ses ürituses maha ja selle aastase TR toimumisest ei teadnud keegi miskit kuni jaanuari alguseni, mil see välja hõigati.
Palju on tehtud ja palju veel ees.. Ma väga loodan, et jõuan ikkagi järgmiseks reedeks masina võistlusvalmis.
Lisan ka ühe piltmõistatuse:
Mis auto on pildil?