2. leht 2-st

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitatud: 12 Veebr 2017, 22:25
Postitas Injection
tomkulibin kirjutas:
Injection kirjutas:... Loodan, et saab tarbimisse, enne kui hilja.
Sel HC-l on varuks pea roostest puutumatu kere :wave:


Kõlab lausa uskumatu :D. Aga eks leidub ka maasikaid vahest.

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitatud: 18 Veebr 2017, 01:51
Postitas Injection
Injection kirjutas:Eile eemaldasin pidurisadulad, töö käigus selgus veel omajagu puudusi:
* T. piduritoru kolmiku ja õõtsa vooliku vahel vigased
* T. pidurivoolikud kere ja õõtsa vahel vigased
* T. piduritoru õõtsa ja sadula vooliku vahel vigased
* T.P. rattalaager lõtkuga
* T. stabikakondid vigased
* T. silla kinnituse suured puksid lõtkuga
* Kütusevoolik kütusefiltrist -pumpa mõrane
* Kütusefiltri-pumba "kausi" kinnitusdetailid on puudu. Kummipuksid on seal alles aga kinnitusdetailid on puudu.
* Summuti tripid 4+2 puudu
* Jupp summuti toru keskelt puudu
* Väljalaske pükse on veidi koledasti ravitud

Kuna sildasid on mul kokku 4, siis pidurid koostan ma parematest osadest, mis mul olemas on. Mõned klotsid-kettad on iseenesest väga korralikud, vat et mitte kuigi palju sõitnud, seega esmalt kasutan ma neid. Piduridetailid lasen ilmselt liivapritsist läbi ja tõmban mingisuguse võõba peale. Seejärel paigaldan remontkomplektid ja sadulad uuesti alla.

Üldine pilt põhja all on endiselt üllatav - seda positiivses mõttes. Läbivat roostet pole ma veel kuskil senini täheldanud, küll aga on tal ohtralt "rebast". Karbid on ka kunagi paksuks vahetatud või pahteldatud, eks näis, mis selle taga on.


Olen tegelenud vahelduva eduga erinevate puuduste kõrvaldamisega Mazdal, kui ka muude töödega. Tulistan tehtud tegevused mälust võibolla kronoloogiliselt vales järjekorras.

Vahetasin kütusefiltri ja selle küljes olevad voolikud-klambrid, kinnitasin poltide-mutritega kütusepumba kattepleki. Sain pagasniku nupust avanema, kütuseluugi solenoid on aga kutu. Kui viimast kellelgi leidub, olen pakkumistele avatud. Pagasnikus teipisin ajutiselt kinni jõhkersuured kärukonksu tarvis tehtud poldiavad ja eemaldasin juhtmestikust kärukonksu pistiku jäänused. Doonorist sain orig tungraua ja selle vända, need paigutasin oma koha peale. Tagatulede pirne kontrollides avastasin ilge löga tulede seest, mispeale nad eemaldasin ja pikalt veega uhades puhastasin. Vana surnud tuletihendi asendasin kleebitava D-profiil tihendiga.

Pilt

T.P. rattalaager sai koos rummuga vahetatud, mutter on veel pingutamata, täna otsisin õige koha manualist välja, mis momendi asemel andis üllatusena hoopiski "end play", ehk siis tolereeritava lõtku.

Pilt
Tagarattalaagri pingutus

Liivapritsisin, puhastasin, võõpasin, koostasin uute detailidega piduripeasilindri.

Pilt
Pilt

T. pidurisadulad said liivapritsitud, puhastatud, värvitud, määritud ja uute detailidega kokku pandud. Töökindluses ei kahtle üldse, küll aga oma värvitööga ei jäänud sugugi rahule - pole hullu, küll saab kunagi paremini teha.

Pilt

Kuna vanad ussitanud piduritorud olid oma aja ära elanud, siis ostsin Laki autost mõõdu järgi uued - kõik detailid olid riiulist võtta.

PiltPilt

Nagu piltidel võib näha, siis tagumised stabika puksid on suht surnud, kohati puudugi. Üldiselt arvan, et esialgu klapin vanadest, kuna pole isegi viitsimist poes neid mõõdu järgi küsima minna, kui poolkorralikud on kohe karbist võtta. Aega ülemäära, võib isegi uurida.

Laki Autost sain lisaks piduritorudele, niplitele ka väljalaske tihendi ja emsaspäevaks tellitud summuti tripid. Sama ringiga haarasin Baltic Boltist summutile uued poldid-mutrid.

Pilt

Viimati alustasin tegevust esipiduritega, avastasin E.V. rattalaagris lõtku. Õnneks on varulaagreid 2 tk, kui pingutamisest ei piisa. Pritsisin ära ka esimesed sadulad, homme võõpan, koostan, õhutan.

Pilt
Esirattalaagri pingutus

Pilt

Summuti osas muud suurt keemiat polegi kui et veendun flantsi sirgsuses, poldin liite kinni, keevitan jupi toru vahele, koostan liite pastaga uuesti ja esmaspäeval asendan nipukad trippidega. Hiljem tahaksin vähemalt pükstest kuni keskmise liiteni torud välja vahetada. Rikkumata detail on nurgas täiesti olemas aga ei näe mõtet sellega tegelema hakata hetkel.

Ilmselt enamusele jääb mõistmatuks, miks ma järsku kiiruga 929-t elustama hakkasin, seejuures kohati vahendeid valimata. Lugu selle taga on aga see, et juba 25.02 toimub Uunikute Talveralli ja korraldajate valikul on ka 929 nimekirja arvatud. "Miks sa varem selle peale ei mõelnud!?" Vat TR-ga on säärane lugu, et eelmisel aastal seda seni vedanud korraldaja pani oma ameti ses ürituses maha ja selle aastase TR toimumisest ei teadnud keegi miskit kuni jaanuari alguseni, mil see välja hõigati.

Palju on tehtud ja palju veel ees.. Ma väga loodan, et jõuan ikkagi järgmiseks reedeks masina võistlusvalmis.

Lisan ka ühe piltmõistatuse:
Pilt
Mis auto on pildil?

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitatud: 18 Veebr 2017, 09:58
Postitas psyaddict
Injection kirjutas:
Injection kirjutas:Lisan ka ühe piltmõistatuse:
Pilt
Mis auto on pildil?


Kas see on mazda?

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitatud: 18 Veebr 2017, 10:05
Postitas Injection
psyaddict kirjutas:
Injection kirjutas:
Injection kirjutas:Lisan ka ühe piltmõistatuse:...
Mis auto on pildil?


Kas see on mazda?


Kahjuks ei. Tegu on '65 Opel Rekord B kupeega-ga.

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitatud: 19 Veebr 2017, 01:23
Postitas Mel
Injection kirjutas:



Pilt
Ma väga loodan, et jõuan ikkagi järgmiseks reedeks masina võistlusvalmis.



Vääga imelik kaeda,et sellisele rooste kollile keeratakse uued torud,kus vbl.niikui võiks alustada ikka kere liiva pritsimisega. :D

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitatud: 19 Veebr 2017, 09:53
Postitas tomkulibin
Iseenesest tore, et toimub elustamine. Nüüd ka arusaadav kuhu kiirustatakse, aga uued/korrastatud vidinad peaksid saama lähitulevikus ka vastupidava kinnituskoha/kere. Soovitaks vähemalt miski vedelama ollusega kõik sisepinnad üle käia, et miskilgi moel pidurdada rooste toimatamisi. Oma kogemustest võiks öelda, et tolle ajastu kered(ja ka ülejäänu) olid kuidagi vastupidavamad ajahambale, aga nad pole mitte kohe igavesed. Ja kuskiltmaalt läheb asi üle käte- taastamine eritisuure mahuliseks ettevõtmiseks. Pealegi ega vist klubiliste seas polegi rohkem, kui vaid see isend HB kupee, Kahju, kui mahakandmisele läheb.
Summuti trippidest: pole ükski nn B-osa üle 2 aasta vastu pidanud, olen otsinud vanadelt liikuritelt originaale. Kestavad 30 ja + aastaid :wave:

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitatud: 19 Veebr 2017, 11:47
Postitas Mel
tomkulibin kirjutas:Iseenesest tore, et toimub elustamine. Nüüd ka arusaadav kuhu kiirustatakse, aga uued/korrastatud vidinad peaksid saama lähitulevikus ka vastupidava kinnituskoha/kere. Soovitaks vähemalt miski vedelama ollusega kõik sisepinnad üle käia, et miskilgi moel pidurdada rooste toimatamisi. :wave:


Vaata motoristi klubi :think:

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitatud: 19 Veebr 2017, 11:56
Postitas Injection
Mel kirjutas:
Injection kirjutas:...
Ma väga loodan, et jõuan ikkagi järgmiseks reedeks masina võistlusvalmis.


Vääga imelik kaeda,et sellisele rooste kollile keeratakse uued torud,kus vbl.niikui võiks alustada ikka kere liiva pritsimisega. :D


Esmatähtis on minu jaoks auto tehniliselt toimivaks saada, sest kui ma pean valima, kas mul on vaja toimivaid pidureid või ilusaid rattakoopaid ja põhjaalust, siis vastus on ilmne. Küll liivapritsiga on aega kere augustada küll veel, suur pritsikamber töökojas täiesti olemas.

tomkulibin kirjutas:Iseenesest tore, et toimub elustamine. Nüüd ka arusaadav kuhu kiirustatakse, aga uued/korrastatud vidinad peaksid saama lähitulevikus ka vastupidava kinnituskoha/kere. Soovitaks vähemalt miski vedelama ollusega kõik sisepinnad üle käia, et miskilgi moel pidurdada rooste toimatamisi. Oma kogemustest võiks öelda, et tolle ajastu kered(ja ka ülejäänu) olid kuidagi vastupidavamad ajahambale, aga nad pole mitte kohe igavesed. Ja kuskiltmaalt läheb asi üle käte- taastamine eritisuure mahuliseks ettevõtmiseks. Pealegi ega vist klubiliste seas polegi rohkem, kui vaid see isend HB kupee, Kahju, kui mahakandmisele läheb.
Summuti trippidest: pole ükski nn B-osa üle 2 aasta vastu pidanud, olen otsinud vanadelt liikuritelt originaale. Kestavad 30 ja + aastaid :wave:


Kere point on ilmselgelt õige, see on iseenesest kõva, läbivat roostet pole siiani veel näinud pärast sillakinnituste ja tagaistme aluse korrastamist. Küll aga on näha väga palju paikasid rattakoobastes taga ja siin-seal veel. Maha kandmisele see kere kohe kindlasti ei hakka minema, sest nagu varasemaltki olen maininud, on plekitööd mul suhteliselt igapäevased. Kuna kere on niikuinii igati lipa-lopa, siis ei pääse ta kuidagi ulatuslikumast keretööst ja värvist. Enne uuesti laiali lammutamist tahaks veidi autost rõõmu ka tunda, mitte ehitada teda kümme aastat, siis tüdineda ja molekulidena "projekti" pähe kellelegi kopikate eest müüa. Kui juba sõna "värv" mainitud sai, ei saa ma jätta mainimata, et vaimusilmas näen ma sel 929-l BMW Marrakesh Brown-i.

Pilt

Väike näide:
PiltPilt
Sunny küljekarp oli auku mädanenud, vaheleht ja siseleht olid olematud, ka põhi kohati mäda. Kõik detailid said serv-servaga vahetatud ja roostekrundiga kaetud.

Pilt
Daily karp, tiivakaar, läve olid olematud. Kahjuks valmis tööst pole pilti alles ei ole, kuna viirus hävitas suure osa pilte arvutis.

Trippide osas aga tõesti, vanad on küll suhteliselt hävimatud. Minul on nad lihtsalt puudu. Summuti vales asendis kokku monteerimine või keevitamine muidugi annab veel oma panuse trippide surmamisel, sedagi näeb vahest.

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitatud: 21 Veebr 2017, 22:20
Postitas Injection
Pidurid on õhutatud, seisupiduri trossid vahetatud, rattalaagrid pingutatud. Tegin korda numbritule, jootsin talle uued kontaktid. Eemaldasin veel peotäie liigseid isearetatud juhtmeahelaid. Sain kätte uued tripid, pükste tihendi. Vahetasin püksid, kuna vanad olid siiski igati sõelaks keevitatud varasemalt. Klaasimehed käisid ja lõikasid tuuleklaasi maha. Kahjuks aga tuli selle alt roostekohti välja, hommikul kõrvaldan rooste ja lasen klaasi ka paigaldada. Elektrik tuvastas puuduvate suuna- ja ohutulede põhjuse, ühtlasi sai kõrvaldatud süüteluku põhja tekitatud pimedus näidikuplokis.

Veidi aega veel on:
Pilt

Eks homme jätkab varakult, jõuab lähipäevil ka ülevaatuse tehtud.

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitatud: 21 Veebr 2017, 23:39
Postitas Mel
Injection kirjutas: Klaasimehed käisid ja lõikasid tuuleklaasi maha. Elektrik tuvastas puuduvate suuna- ja ohutulede põhjuse, ühtlasi sai kõrvaldatud süüteluku põhja tekitatud pimedus näidikuplokis.

.


Justkui op.laual, linnas ikka hea teha,igast spetsialistid ligiduses, :)

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitatud: 22 Veebr 2017, 23:00
Postitas Injection
Otsin pildil kujutatud kütusepumba releed. Detaili võib leiduda ilmselt paljudel vanematel jaapanlastel. Tootja on Mitsubishi. Kindlasti on olemas ta Mazda 626 2.0 74kW mootoriga isenditel.
Pilt

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitatud: 26 Veebr 2017, 23:33
Postitas Injection
Kahjuks selleks Talveralliks 929-t päris valmis ei jõudnud, seega osalesime ´82 Opel Rekordiga. Piloodiks oli ürituse ajal valdavalt kaasa, ise sõitsin lisakatsetel.

Pilt
929-le mõeldud võistlusnumbrid

Oympia ja E ettevalmistuste tõttu sai küll vaid tunni enne kella kuuest starti Neljijärve poole magada aga see-eest üritus oli vinge! Soovitan Mazdad järgmiseks ürituseks valmis panna!

Pilt
Üks pilt õues ka

Pilt
Sain kätte RV pumba rihmaratta, õlivarda ja tule hoova

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitatud: 27 Veebr 2017, 22:47
Postitas Mel
Injection kirjutas:Kahjuks päris valmis ei jõudnud,


Nüüd suur kiire möödas,läheb tõsiseks tööks ?

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitatud: 28 Veebr 2017, 06:25
Postitas Injection
Kui pead tõsise töö all silmas auto laiali pootmist, pritsimist ja keretöid, siis ei, ei lähe tõsiseks tööks. Siiski kavatsen saavutada mõistliku komplektsuse ja hea tehnilise töökorra, mööndustega keretööde arvelt. Kere seisund ei mängi minu jaoks kuigi olulist rolli kuni tal kuskil suurt läbivat pole - keretöid jõuan alati teha, plekitahvleid saab alati osta. Varuosad aga haihtuvad iga päevaga ja juurde neid ei tule, niigi peab neid juba tikutulega taga ajama.

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitatud: 01 Mai 2017, 00:03
Postitas Injection
Rivistasin osa oma armsaid riisikaid üles:

Pilt
Pilt

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitatud: 08 Juul 2017, 20:29
Postitas Injection
Pilt
Guess what

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84 injection

PostitusPostitatud: 10 Juul 2017, 17:53
Postitas kanemgi
Ei arva pidiga midagi ära, pole väga tihe külaline sinu teemas aga üritan jälgida asja :)
Aga mis tehnilise poole pealt veel plaanis ära teha on :)

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitatud: 12 Juul 2017, 20:25
Postitas ValdurKivirand
Injection kirjutas:Guess what


Varuosaks?

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84 injection

PostitusPostitatud: 14 Juul 2017, 11:42
Postitas Injection
kanemgi kirjutas:Ei arva pidiga midagi ära, pole väga tihe külaline sinu teemas aga üritan jälgida asja :)
Aga mis tehnilise poole pealt veel plaanis ära teha on :)


Tehnilise poole pealt on ta plaanis tänavakõlbulikuks teha, eimidagi erilist.

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitatud: 14 Juul 2017, 11:44
Postitas Injection
ValdurKivirand kirjutas:
Injection kirjutas:Guess what


Varuosaks?


Tegelikult siiski mitte. Ütleme, et komplektsuselt ja seisukorralt on vat et paremgi pruunist üldises plaanis senini. Hetkel kiired ajad ja pole Mazdadega suuresti tegeleda saanud, ehk nädalavahetusel saan lähemalt tutvuda asjaga.

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84 injection

PostitusPostitatud: 17 Juul 2017, 01:21
Postitas Injection
Pilt

Tegin hallile alla värskema summuti jooksu, kuna endine oli paras käkk. Kasutasin selleks sirget 2,5" roostevaba toru ja sõbra pakutud tutikat Peugeot 405 lõpupütti. Tagantjärgi tahan siiski vahele pista ka mõne resonaatori, kuna heli on minu jaoks veidi vali. Vahetamist vajab ka pükste tihend, mis läbi laseb. Asendasin ka varasemalt puruks sõidetud kardaani ja vahetasin käigukasti õli. Ühtlasi vahetasin ka mootoriõli ja kütusefiltri ning mõned voolikud. Jahutussüsteemi pesin korralikult läbi ning eemaldasin termostaadi ja väikese ringi, kuna tüüpiliselt salongi radiaator lekib juhi jalgade juurde põrandale. Pidurid ja sidur said esmaselt õhutatud, kuid vajavad selle kordamist. Eile liikus auto minu käes oma esimesed meetrid omal jõul.

Üldiselt kavatsen kogu auto loo pikalt ja laialt lahti kirjutada uues teemas aga seda hiljem, kui aega leian. Hetkel on kiired ajad ja pikad päevad, mis tähendab, et rahulikult juttu kirjutama väga ei jõua.

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84 Injection

PostitusPostitatud: 28 Okt 2017, 23:04
Postitas Injection
Täna sai kasutaja bmw käest ära toodud ka viimased detailid 929-le. Loodetavasti ehk lähiajal saan sabavedustega ka tegeleda.

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitatud: 29 Okt 2017, 12:41
Postitas psyaddict
Injection kirjutas:Väike näide:
Pilt
Sunny küljekarp oli auku mädanenud, vaheleht ja siseleht olid olematud, ka põhi kohati mäda. Kõik detailid said serv-servaga vahetatud ja roostekrundiga kaetud.


mis see roostekrunt on kui võib küsida, uurin maad, ise nii algaja.

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitatud: 29 Okt 2017, 19:10
Postitas tomkulibin
psyaddict kirjutas:mis see roostekrunt on kui võib küsida, uurin maad, ise nii algaja.

näiteks: https://www.vivacolor.ee/tooted/universal-korrostop

Re: Mazda 929 Coupe 2.0 74kW '84

PostitusPostitatud: 29 Okt 2017, 23:08
Postitas Injection
psyaddict kirjutas:mis see roostekrunt on kui võib küsida, uurin maad, ise nii algaja.


Epoxy Primer vs Self Etch Primer for Bare Metal

Isiklikult kasutan enamjaolt väiksematel pindadel ColorMatic 1K rooste(happe)krunti