Mazda mx-5 Sport 2002, mrtn
Postitatud: 26 Jaan 2018, 14:19
Tervist!
Otsustasin enda autot rahvale näitada. Suhteliselt pikalt mõlkus mõttes osta/tuua kevadel üks NA Miata, vaikselt sai isegi mobile.de silma peal hoitud. Juhtus aga nii, et Tallinna kõige kurikuulsamal automüügiplatsil ilmus reede hilisõhtul valikusse kõnealune isend väga magusa hinnaga. Saigi laupäeva hommikul suund platsile võetud ja olin juba võrdlemisi kindel, et see auto on juba müüdud. Kohale jõudes oli masin alles, salong niiskust täis (salongipuhur siseringluse peale seatud) ja üleüldse mitte kõige esindluslikumas korras. Kiirel visuaalsel vaatlusel töötas mootor korralikult, lekkeid ei paistnud, platsil lumes siledate talverehvidega (kõik 4tk erinevast jooksust - wtf?) proovisõitu tehes tundus, et vähemalt esimesed 2 käiku töötavad. Visuaalselt tundus päris OK, ootasin isegi hullemat. Tagumised tiivad ja karbid on platsil ära pahteldatud, töö kvaliteet pole just kiita, samas minu silm toonivahet ei tuvastanud ja pooleteise meetri pealt vaadates on täitsa kaunis - esialgu jääb nii. Suureks rõõmuks on salong hästi säilinud ja kõik omal kohal. Tegemist on minu andmetel NB 2.5 Sport mudeliga - 107kw mootor, nahksisu, istmesoe, 6k manuaal, LSD, sportvedrustus, 16 veljed, 4 kõlarit jms. Auto on toodud 2016a lõpus Saksast ning siinmail sõitnud ~10k km. LS 230k km.
Pilt ostes:
Kohe ostes oli katki üks katuse lukusti. Puurisin sinna kruvi sisse, ja tundub, et nüüd on korras (aitäh Google). Katus on üldse suhteliselt normaalses seisus, küljeklaaside kohalt on natuke rebenenud ja mingi möksiga parandatud, vett igatahes läbi ei lase ja mind ei häiri, klaas korralik, soojendus toimib ja võib üldises plaanis rahule jääda. Loodaks niikuinii seda katust mitte eriti palju kasutada.
Lähemal uurimisel selgus, et istmesoojendused ei tööta, ilmselt on soojenduselemendid ise purunenud. Võtsin hooldamise ja puhastamise mõttes istmed salongist välja. Soojenduselemente õnnestuks ilmselt küll parandada, samas tundub polstri eemaldamine piisavalt suure pornograafiana, et pigem jätan asja nii. Kuna katuse äravoolud olid nii umbes, et esimese hooga ma neid üles ei leidnudki, võib eeldada, et vesi on päris kaua salongi voolanud. Selle tulemusena pean kõik polstrid ja plastikud ära pesema. Õnneks on salong väike.
Salong lammutamisel:
Ka pagasnik oli suhteliselt kopitanud, hallitas ja üldse piisavalt rõve, et vabatahtlikult seal midagi hoida ei tahaks. Võtsin kõik polstrid välja ja pesin ära. Muidugi oli ka pagasniku servadesse kogunenud kõvasti vett. Võtsin sahtli ning aku välja, kuivatasin ära, lihvisin rooste maha ning kruntisin-värvisin ära, lootuses, et sain õigel ajal jaole ning enam seda tööd kordama ei pea. Autol puudub ka tagavararatas, tungraud jne. Arvan, et plats viskas need minema, sest karbi tagumisest otsast keretööde tõttu seda autot nkn tõsta ei saa.
Vesi pagasnikus:
Ostes ei töötanud autol udutuled. Arvasin, et äkki pirnid läbi. Kuna tahan kollaseid udukaid, pidin nkn kõik lahti lammutama. Eemaldasin logarid ning selgus, et peale klaaside nendest tuledest enam suurt midagi alles pole. Mul on olnud väga palju autosid, aga midagi sellist pole õnnestunud veel kohata. Reflektorid olid lihtsalt tolmuks muutunud. Uued tuled on ebayst minu poole teel ning loodetavasti jõuavad varsti.
Logareid lammutades jõudsin aga väga nukra avastuseni. Püstakust ette ulatuv raami osa on väljast ning alt täiesti ära mädanenud. Hiljem uurides selgus, et tegemist on NB kere tüüpveaga, kus kokkupõrkevigastuste vähendamiseks vms on raami esimene osa kuni püstakuni (vist?) kahekihilisest metallist, mille vahel on tõrvapapp Kuna tegu on suuremalt jaolt vist kõiki NB mudeleid puudutava probleemiga, on üks Inglise firma tootnud välja asenduskomplektid, hind oli kuskil 120 naela kanti + transa. Jõudsin vahepeal juba mõelda, et müüks selle auto ära ning leiaks parema tooriku, samas ei ole garantiid, et nii soodsa hinnaga kuskilt paremat toorikut paistaks. Otsustasin selle kerega jätkata.
Muus osas oli tõstukil kontrollides veermik korralik, tagumised pidurid vahetatud, esimesed sõidavad ühe suve veel ära. Mootor tundub heas korras, rebib juba madalalt väga hästi edasi. Käigukast vahetab hästi, differ ei unda, jõuülekandes lõtke pole ja üleüldse on sõita ikka väga lahe. Enne hooaja algust teen sellele autole täishoolduse rihmade ja õlidega, ilmselt vahetan ka kindluse mõttes sillas mõned koledama välimusega kaikad ära. Veljed on koledalt oksüdeerunud, taastan need omal käel ära. Rehvimõõduks valisin 215/45. Lähituledesse panen kindlasti xenonid. Kevadel otsustan, kas tellin ka coiloverid, kuna rehvi ja koopa vahe on suhteliselt suur. Plaanisin tellida stangedesse valged helkurid, aga hind on neil umbes 60 naela kanti, mis tundub nelja väikse plastiku eest ikka liialt krõbe, mistõttu jääb see plaan hetkel ära.
Kokkuvõttes ootan juba pikisilmi kevadet
Otsustasin enda autot rahvale näitada. Suhteliselt pikalt mõlkus mõttes osta/tuua kevadel üks NA Miata, vaikselt sai isegi mobile.de silma peal hoitud. Juhtus aga nii, et Tallinna kõige kurikuulsamal automüügiplatsil ilmus reede hilisõhtul valikusse kõnealune isend väga magusa hinnaga. Saigi laupäeva hommikul suund platsile võetud ja olin juba võrdlemisi kindel, et see auto on juba müüdud. Kohale jõudes oli masin alles, salong niiskust täis (salongipuhur siseringluse peale seatud) ja üleüldse mitte kõige esindluslikumas korras. Kiirel visuaalsel vaatlusel töötas mootor korralikult, lekkeid ei paistnud, platsil lumes siledate talverehvidega (kõik 4tk erinevast jooksust - wtf?) proovisõitu tehes tundus, et vähemalt esimesed 2 käiku töötavad. Visuaalselt tundus päris OK, ootasin isegi hullemat. Tagumised tiivad ja karbid on platsil ära pahteldatud, töö kvaliteet pole just kiita, samas minu silm toonivahet ei tuvastanud ja pooleteise meetri pealt vaadates on täitsa kaunis - esialgu jääb nii. Suureks rõõmuks on salong hästi säilinud ja kõik omal kohal. Tegemist on minu andmetel NB 2.5 Sport mudeliga - 107kw mootor, nahksisu, istmesoe, 6k manuaal, LSD, sportvedrustus, 16 veljed, 4 kõlarit jms. Auto on toodud 2016a lõpus Saksast ning siinmail sõitnud ~10k km. LS 230k km.
Pilt ostes:
Kohe ostes oli katki üks katuse lukusti. Puurisin sinna kruvi sisse, ja tundub, et nüüd on korras (aitäh Google). Katus on üldse suhteliselt normaalses seisus, küljeklaaside kohalt on natuke rebenenud ja mingi möksiga parandatud, vett igatahes läbi ei lase ja mind ei häiri, klaas korralik, soojendus toimib ja võib üldises plaanis rahule jääda. Loodaks niikuinii seda katust mitte eriti palju kasutada.
Lähemal uurimisel selgus, et istmesoojendused ei tööta, ilmselt on soojenduselemendid ise purunenud. Võtsin hooldamise ja puhastamise mõttes istmed salongist välja. Soojenduselemente õnnestuks ilmselt küll parandada, samas tundub polstri eemaldamine piisavalt suure pornograafiana, et pigem jätan asja nii. Kuna katuse äravoolud olid nii umbes, et esimese hooga ma neid üles ei leidnudki, võib eeldada, et vesi on päris kaua salongi voolanud. Selle tulemusena pean kõik polstrid ja plastikud ära pesema. Õnneks on salong väike.
Salong lammutamisel:
Ka pagasnik oli suhteliselt kopitanud, hallitas ja üldse piisavalt rõve, et vabatahtlikult seal midagi hoida ei tahaks. Võtsin kõik polstrid välja ja pesin ära. Muidugi oli ka pagasniku servadesse kogunenud kõvasti vett. Võtsin sahtli ning aku välja, kuivatasin ära, lihvisin rooste maha ning kruntisin-värvisin ära, lootuses, et sain õigel ajal jaole ning enam seda tööd kordama ei pea. Autol puudub ka tagavararatas, tungraud jne. Arvan, et plats viskas need minema, sest karbi tagumisest otsast keretööde tõttu seda autot nkn tõsta ei saa.
Vesi pagasnikus:
Ostes ei töötanud autol udutuled. Arvasin, et äkki pirnid läbi. Kuna tahan kollaseid udukaid, pidin nkn kõik lahti lammutama. Eemaldasin logarid ning selgus, et peale klaaside nendest tuledest enam suurt midagi alles pole. Mul on olnud väga palju autosid, aga midagi sellist pole õnnestunud veel kohata. Reflektorid olid lihtsalt tolmuks muutunud. Uued tuled on ebayst minu poole teel ning loodetavasti jõuavad varsti.
Logareid lammutades jõudsin aga väga nukra avastuseni. Püstakust ette ulatuv raami osa on väljast ning alt täiesti ära mädanenud. Hiljem uurides selgus, et tegemist on NB kere tüüpveaga, kus kokkupõrkevigastuste vähendamiseks vms on raami esimene osa kuni püstakuni (vist?) kahekihilisest metallist, mille vahel on tõrvapapp Kuna tegu on suuremalt jaolt vist kõiki NB mudeleid puudutava probleemiga, on üks Inglise firma tootnud välja asenduskomplektid, hind oli kuskil 120 naela kanti + transa. Jõudsin vahepeal juba mõelda, et müüks selle auto ära ning leiaks parema tooriku, samas ei ole garantiid, et nii soodsa hinnaga kuskilt paremat toorikut paistaks. Otsustasin selle kerega jätkata.
Muus osas oli tõstukil kontrollides veermik korralik, tagumised pidurid vahetatud, esimesed sõidavad ühe suve veel ära. Mootor tundub heas korras, rebib juba madalalt väga hästi edasi. Käigukast vahetab hästi, differ ei unda, jõuülekandes lõtke pole ja üleüldse on sõita ikka väga lahe. Enne hooaja algust teen sellele autole täishoolduse rihmade ja õlidega, ilmselt vahetan ka kindluse mõttes sillas mõned koledama välimusega kaikad ära. Veljed on koledalt oksüdeerunud, taastan need omal käel ära. Rehvimõõduks valisin 215/45. Lähituledesse panen kindlasti xenonid. Kevadel otsustan, kas tellin ka coiloverid, kuna rehvi ja koopa vahe on suhteliselt suur. Plaanisin tellida stangedesse valged helkurid, aga hind on neil umbes 60 naela kanti, mis tundub nelja väikse plastiku eest ikka liialt krõbe, mistõttu jääb see plaan hetkel ära.
Kokkuvõttes ootan juba pikisilmi kevadet