2. leht 3-st

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitatud: 03 Veebr 2019, 23:29
Postitas Injection
Injection kirjutas:Ole hea ja anna oma auto registrinumber/VIN-kood ning püüan sulle abiks olla asja juures.


Võtaks endiselt reg. numbri/VIN-koodi, et täpsustada, millega tegu on, ning võimalusel abiks olla.

Re: Ford Probe (Engine Swap)

PostitusPostitatud: 03 Veebr 2019, 23:31
Postitas RetroTeam
Nii. Uus mootor on käes ja kohe aru saada et hetkel peal olev mootor on PIIX-us
Uus mootor vändast kedrates käsitsi siis nagu nalja käib ringi.
Praegu peal olev on nii et vahepeal ei jõua keerata ja poob kinni ennast.
Arvatavasti vanal mootoril saaled pekkis ja vänt ka kraapida saanud.

Anyway homme katkun mootori maha ja valmistan uue ette.
Uuel on küll süütepooliga jagaja aga saab panna ka selle elektroonilise.
Jagaja asendist ennem maha võtmist tegin ka pildi et teine jagaja panna õigesse asendisse.
Nipet näpet erineb aga mitte palju.

Kui nüüd uue peale saan siis annan ka teada kuidas olukord kulgeb.
Suure tõenäosusega saab asi korda.

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitatud: 03 Veebr 2019, 23:33
Postitas RetroTeam
Injection kirjutas:
Injection kirjutas:Ole hea ja anna oma auto registrinumber/VIN-kood ning püüan sulle abiks olla asja juures.


Võtaks endiselt reg. numbri/VIN-koodi, et täpsustada, millega tegu on, ning võimalusel abiks olla.


100% on mootor pekkis arvestades et õlid asjad sees aga vändast on ikka siga raske teatud hetkel keerata.
Saadan sulle reg ja vin PM.

Re: Ford Probe (Engine Swap)

PostitusPostitatud: 04 Veebr 2019, 01:01
Postitas Injection
RetroTeam kirjutas:Nii. Uus mootor on käes ja kohe aru saada et hetkel peal olev mootor on PIIX-us
Uus mootor vädast kedrates käsitsi siis nagu nalja käib ringi.
Praegu peal olev on nii et vahepeal ei jõua keerata.

Anyway homme katkun mootori maha ja valmistan uue ette.
Uuel on küll süütepooliga jagaja aga saab panna ka selle elektroonilise.
Jagaja asendit ennem maha võtmist tegin ka pildi et teine jagaja panna õigesse asendisse.
Nipet näpet erineb aga mitte palju.

Kui nüüd uue peale saan siis annan ka teada kuidas olukord kulgeb.
Suure tõenäosusega saab asi korda.


Vaatan, et ühe allika puhul on tegu 1996 aasta mudeliga, registris olev 1998 on siiski esmase registreerimise aasta, mida väga tõsiselt ei tasuks võtta. Süütejärjekorraks on sel 1-3-4-2.

Saan aru, et klapiajami hammasrihma märgid on paigas, kütus värske, säde olemas ja bensiinihais olemas, millest eeldus, et kütus jõuab silindrisse.

Kui isiklikult peaks sattuma säärane mittekäivituv isend ilma taustainfota minuni olnuks tööde järjekord umbes miskit säärast:
*Aku laadima, veakoodide lugemine
*Kui esineb veakoode, siis tegutseb edasi neist lähtuvalt
*Kaitsmete kontroll - uskumatult sageli ongi asi nii lihtne ja kaitsmele peale vaadates peetakse seda korras olevaks, seega välistatakse see ja otsitakse probleemi mujalt. Tegelikult aga indikaatorlambi/multimeetriga testides on näha, et ahel on katkenud. Kuna enamjaolt on võimalik see lihtne töö päris kiiresti ära teha, siis pean seda lihtsat tegevust mõistlikuks
*Sädeme kontroll - kõik küünlad maha ja juhtme otsa, küünal massi.
*Hammasrihma märkide kontroll
Pilt

*Kütuse rõhu kontoll (vähemalt 2,1 bar)
*Toide pihustitele (käivitusel vähemalt 9V)
*Aju massi lülitus pihustitele (LED pihusti kontaktidele - lülituse puhul dioodi vilksatab)
*Silindri kompressiooni test (vähemalt 8 bar-i)

Kui kõik eelnev peab paika, siis on väga vähe tegureid, mis võiksid veel käivitust välistada. Muidugi on omal käepärast ka veidi rohkem informatsiooni, millele toetuda, seega võib reaalsuses lahenduskäik mõningal määral erineda sõltuvalt olukorrast.

Muidugi on sel isendil tüüpveaks ka immobilaiseri probleemid. Süsteemis on sel ka IFS-lüliti, mis kütusepumba välja lülitab avarii puhul. On juhtunud, et ka see on põhjustanud käivitusprobleeme.

Re: Ford Probe (Engine Swap)

PostitusPostitatud: 04 Veebr 2019, 22:15
Postitas IvarR
Injection kirjutas:Saan aru, et klapiajami hammasrihma märgid on paigas.



Märgid võivad paigas olla aga kas ntx vändaratta kiil on terve?


Lisaks, kui mootoril kyynlad peal ja vända/nukaajastus on paigas siis tiheda mootori puhul ongi vahepeal raske ringi keerata kui kompressioon on olemas.

See kuidas suudab teemaalgataja läbi "käbi" mootorit ringi keerates tuvastada saale korrasoleku/tolerantsi jääb minujaoks müstikaks. (Olgugi ,et ma pea 15a autosid tuuninud, 500+hj mootoreid ehitanud, seadistanud jne)

Re: Ford Probe (Engine Swap)

PostitusPostitatud: 06 Veebr 2019, 09:10
Postitas Injection
IvarR kirjutas:
Injection kirjutas:Saan aru, et klapiajami hammasrihma märgid on paigas.



Märgid võivad paigas olla aga kas ntx vändaratta kiil on terve?


Lisaks, kui mootoril kyynlad peal ja vända/nukaajastus on paigas siis tiheda mootori puhul ongi vahepeal raske ringi keerata kui kompressioon on olemas.

See kuidas suudab teemaalgataja läbi "käbi" mootorit ringi keerates tuvastada saale korrasoleku/tolerantsi jääb minujaoks müstikaks. (Olgugi ,et ma pea 15a autosid tuuninud, 500+hj mootoreid ehitanud, seadistanud jne)


+1

Re: Ford Probe (Engine Swap)

PostitusPostitatud: 09 Veebr 2019, 06:10
Postitas RetroTeam
Nonii tagasi siis meelsamas tujus kui varem

Viga oligi selles et saaled olid läbi ja poos vända kinni (loks sees).
Kuna mootor käis raskelt... kuigi starteriga polnud aru saada siis käsitsi keerates sai kohe aru.
Nimelt iga 90 kraaditagant poos käsitsi vändast keerates niivisi kinni et jõudu pidi kasutama.
Ei edasi ega tagasi ei visanud vaid poos kinni vända.

Uus mootor oli üsna ropult must sest seisis 3a kuuriall.
Sai see puhtaks tehtud ja Probe pealt asjad peale tõstetud.

Mazda 626 FS ja Probe FS on sama mootor aga teatud detailid erinevad kuigi kuju ja kinnitused on samad.
EGR on probel elektrooniline aga 626-el vaakumiga
Jagaja on Probel veidikene teine ja 1 pistik rohkem kui 626 elektroonilisel rootoriga jagajal.

Rohkem nagu erinevusi märkata pole.

Mõned pildid ka teile siis milline see uus mootor oli ja milliseks ma ta nüüd teinud olen.
Uus mootor ei ole veel peal sest pole leidnud 3-eks päevaks sooja ruumi.
Kui kellelgi on võimalus pakkuda 3-eks päevaks siis miks ka mitte.

OLI TA SIIS SELLINE KUI MA TA KÄTTE SAIN

Pilt

PEALE PUHASTAMIST OLI SELLINE VÄLJANÄGEMINE

Pilt

JA TÄNA SIIS PEALE PUHASTAMIST JA DETAILIDE VÄRVIMIST KUUMAKINDLA VÄRVIGA

Pilt

Pilt

Re: Ford Probe (Engine Swap)

PostitusPostitatud: 10 Veebr 2019, 00:29
Postitas IvarR
Saaledest jne pilti ka tegid?

3a seisnud mootor tuleks lahti võtta ja üle käia kui just kogu mootor õli sees ei olnud säilitamisel. Kolvirõngad jäävad kinni, simmerid/tihendid pragunevad ära, õli valgub täiesti alla ning metallosad roostetavad/oksüdeeruvad kinni.

IvarR

Re: Ford Probe (Engine Swap)

PostitusPostitatud: 13 Veebr 2019, 08:49
Postitas tomkulibin
RetroTeam kirjutas:Kellegile paariks kuuks võin kaasüüriliseks olla kui plaanib ka suurema garaazi võtta või omab seda.

Selle teate postitaks sinna: vaba-teema-f1.html

Re: Ford Probe II gen. (Mootori vahetus)

PostitusPostitatud: 17 Veebr 2019, 17:00
Postitas RetroTeam
Täna sai siis poolassid ka maha võetud ja mazdaklubi kasutaja psyaddict poolt ka sumps korda tehtud.
Praegu siis ketid külge panna ja vana moto välja tõsta

Teeb ka kiire korrastuse kapotiall ja siis juba saab uue mootori asemele tõsta.
Vahepeal sai ka orgunnitud Mazda 6 BOSE audio komplekt
Elemendid, juhtmestik, woofer jne.

----------------------------------------------------

Uus mootor sai siis peale pandud kahe päevaga.
Esimesel päeval sai peale tõstetud ja olulisemad asjad kinni krutitud.

Teisel päeval poolassid ja hoovastik tagasi paigaldatud ning kapotialune kokku tagasi lapatud.
Lubatud pildid ka teile siis... Kapotialune vajab ehk veidi survepesurit aga muidu väga hea :)

Pilt

Pilt

Re: Ford Probe II gen. (Peaaegu valmis)

PostitusPostitatud: 22 Veebr 2019, 18:45
Postitas RetroTeam
Vahepeal siis niipalju et üksi sai üritatud teda käima ajada.
Läks käima kui gaasipedaali peal hoida aga 500rpm-i ja kui gaasipedaal lahti lasta siis sureb välja.
Kuna sellel mootoril on rootor jagaja ja süütepool jagaja sees siis on süüdet vaja veidi keerata.
Sai keeratud ühelepoole siis paukus ja teiselepoole siis käima ei lähe.

Vahepeal siis tuli välja et vaja õhutada ka sidurit teisteks vaja sumpa uuesti teha sest liialt vales kujus ning alla ei saa panna.

Oli plaan ta valmis saada 27.02 et ei peaks tagaistmel istuma aga ei jõua vist üksi.
Mootorivahetuse tegin ka üksi ära ning selg sai päris mitukorda ära tõmmatud kolme päeva jooksul.

Hetkel ei teagi mis teha selle probega.
Karbid ja põhi nagu uued. Roostet ainult ühes kohas.
Mootor toimib aga jagaja süütenurk vale.

Kas keegi aktivist appi viitsiks tulla sest üksi ei saa seda paika.
Justnimelt siis kui töötab 500rpm on vaja jagajat keerata aga kui gaasi lahti lasen sureb välja.

Samamoodi on siduri õhutamisega.
Loomulikult on mu viimane lahendus et panen trossi sidurile sest ise ma seda õhutada ei oska ja pole varem ka teinud

ANOMAALIAD

Aku voltmeeter enam ei näita midagi
Tahomeeter ei tööta
Spido ka vist selljuhul
Ühesõnaga näidikuteploki kellad on NULL

Juhtmed, massid jne korras
Sai isegi juurde pandud 1 lisa massijuhe juurde keresse.

Ei ole mingi võhik auto elektroonikas aga kuskilt mingiasi ei tööta.
Juhtmed kinni kõik.

Valgustus töötab armatuuris ja probel kõik elektrooniline ning trosse ei ole.

Re: Ford Probe II gen. (Peaaegu valmis)

PostitusPostitatud: 22 Veebr 2019, 20:13
Postitas tomkulibin
Elektroonika- sul vaja mõlema mootoriga üksikasjalikke Probe elektriskeeme. II generatsiooni esimene ots oli jagajaga, viimase otsa valmistamisel oli muudatused. Võimalik, et vaja vanemat kellaplokki
Õhutamiseks on olemas ka abirakis üksi õhutamiseks- tagasivoolu klapiga õhutusvoolik.
On ka olemas vaakumpumbad.
Sissejuhatuseks pead peapumbast õhu välja saama, ehk pumbast väljuvast torust peab vedelik vajutamisel survega väljuma. Siis tõmbad voolikud/torud kinni ja pumpüad, kuniks töösilindri õhutusniplist õhuta vedelikku(läbipaistva voolikuga hea jälgida) tulema hakkab.
PS iga pedaali tagasitõmbamine imeb õhku õhutusniplist süsteemi tagasi, kui puudub tagasivoolu klapp!
Seniks, kuni õhk süsteemis pead pedaali üles tõusmist järgi aitama, kui õhk väljas, siis tuleb pädal ise üles. :wave:

Re: Ford Probe II gen. (Peaaegu valmis)

PostitusPostitatud: 22 Veebr 2019, 23:45
Postitas RetroTeam
tomkulibin kirjutas:Elektroonika- sul vaja mõlema mootoriga üksikasjalikke Probe elektriskeeme. II generatsiooni esimene ots oli jagajaga, viimase otsa valmistamisel oli muudatused. Võimalik, et vaja vanemat kellaplokki
Õhutamiseks on olemas ka abirakis üksi õhutamiseks- tagasivoolu klapiga õhutusvoolik.
On ka olemas vaakumpumbad.
Sissejuhatuseks pead peapumbast õhu välja saama, ehk pumbast väljuvast torust peab vedelik vajutamisel survega väljuma. Siis tõmbad voolikud/torud kinni ja pumpüad, kuniks töösilindri õhutusniplist õhuta vedelikku(läbipaistva voolikuga hea jälgida) tulema hakkab.
PS iga pedaali tagasitõmbamine imeb õhku õhutusniplist süsteemi tagasi, kui puudub tagasivoolu klapp!
Seniks, kuni õhk süsteemis pead pedaali üles tõusmist järgi aitama, kui õhk väljas, siis tuleb pädal ise üles. :wave:


Homme lubas ka sooja ilma ja starter läheb ka vahetusse sest poob kinni... vahepeal jõuab kedrata ja vahepeal mitte.
Eile oli päevalõpus nii et panin täis aku peale ja starter suutis pool pööret vedada siis poos kinni.
Teine starter olemas õnneks.

Käin homme veel kõik massid ja plussid üle ning vaatan ka seda süüte asja.
Võimalik et kuna mootor polnud 3a töödanud peabki tal laskma podiseda natuke 500rpm peal kuniks ülesse ennast tõmbab.
Probedel muideks pidigi olema see näidikute jama et alguses ei toimi kui pikalt akuta seisnud aga siis kui ülesse ennast äratab hakkab tööle.

Re: Ford Probe II gen. (Peaaegu valmis)

PostitusPostitatud: 23 Veebr 2019, 10:17
Postitas IvarR
Käin homme veel kõik massid ja plussid üle

Seda tehakse ikka enne esimest käivitust tavaliselt, kasvõi üks mass puudu on siis starteri andmise hetkel hakatakse massi tõmbama läbi mootoriaju ning põletad tolle maha
Võimalik et kuna mootor polnud 3a töödanud peabki tal laskma podiseda natuke 500rpm peal kuniks ülesse ennast tõmbab.

500pöörde juures on õlirõhk olematu vana/kasutatud mootori puhul sooja mootoriga.

Re: Ford Probe II gen. (Peaaegu valmis)

PostitusPostitatud: 24 Veebr 2019, 01:26
Postitas RetroTeam
Oii kuidas ma ei kannata Ivar kui sa arvad et ma ehitan asju nii et laon lambist kokku ja mingi ehkupeale siis eksid.
Milleks si**a toota kui kasu pole....

MASSID SAI JUBA ENNEM PEALEPANEMIST PUHASTATUD (KORRALIKULT)
SAMAMOODI MOOTOR + KOLLEDE TIHENDID UUED
KAMBRIKAANE TIHEND UUS
DETAILID KÕIK ENNEM KOKKULADUMIST PUHASTATUD
KAST KA PUHASTATUD

Starter jäi vana ja tagantjärgi mõeldes tegi ka siis nalja mul see tegelane.

Niisama nagu võiks korra "igaksjuhuks ju massid üle käjja" või teeb see halba miskit?
Vähemalt ühe vastuse sain sinult. (Õlirõhk on madal) - Äitähh selle eest

Kuna mootor pole 3a töödanud, uus filter ja oli sees siis peale kolmandat käjjamist üle nende aastate käis 500rpm.
Nüüd tean et pean laskma tal podiseda kuniks rõhu jälle ülesse lööb.

Re: Ford Probe II gen. (Peaaegu valmis)

PostitusPostitatud: 24 Veebr 2019, 11:01
Postitas IvarR
Ei tasu närvi minna kui inimene, kes on aastaid ehitanud igat tüüpi (rida, v, bokser ja rootor) võistlusautode mootoreid ja elektrisüsteeme ning lisaks neid seadistanud, jagab tasuta nõu (tavaliselt alla 54eur/h me Tomkulibiniga võõraid ei aita).

Kuidas keegi foorumit lugedes peaks teadma kas sa käisid juba massiklemmid üle või mitte?

IvarR

Re: Ford Probe II gen. (Peaaegu valmis)

PostitusPostitatud: 24 Veebr 2019, 13:34
Postitas Kert
Mis rõhu?

Re: Ford Probe II gen. (Probleemid siduriga)

PostitusPostitatud: 25 Veebr 2019, 21:29
Postitas RetroTeam
Nii hetkel on siis probe korras.
Uus mootor käib nagu kellavärk.

Vaja oleks tagumist pütti keevitada või õigemini selle kinnitust teise asendisse keevitada.
Sai küll maapeal sumps ära keevitatud aga viimane liides valesti.

Sisu veel kokku panna ja varuosade järgi minna.

---------------------------------------------------

Lisaks on endiselt probleem siduriga.
Pedaal on põhjas ja pumbata ei anna nii et seda pumpamise juttu ei tasu rääkida mulle sest ei ole midagi pumbata.
Kuidas seda üksi teha saab ja kas ültse saab?
Sidur toimib läbi ABS pumba... sama metall jurakas millesse pidurivoolikud jooksevad.
Teenindusse ei kavatse minna sest õhku pole ka mõtet maksta kui vaadata töökoja tunnihindasi ja miinimum hinnakirja.
Parema meelega võiks keegi asjatundja appi tulla.

Kui siduri ka korda saaks siis saaks test drive-le juba minna.

---------------------------------------------------
'
Sai siis täna korra tuttava juures töökojas käidud ja sealt tuli kiireks vastuseks et JAH pumbata ei ole midagi.
See sidur tõmmatakse vaakumiga õli täis ja siis saab alles õhutada.
Õnneks saan normaalse summa eest selle tehtud.

Kuna orikas kolmekodaraga kuldsed veljed on 15 tolli siis saan sealt ka rehvid
Continental 185/55/15

Hetkel on taga 225/65/15 ja ees 205/65/15
Jäävad veidi kõrgeks ja rõvedaks

---------------------------------------------------

Mootoriõliks valisin - MOBIL Super 2000 10W40 Semi-Synthetic
Küünlad - NGK
Rihmapinguti, rihm ja veepump uued
Küünlajuhtmed üle ei peksa seega jätsin vanad mille väljanägemine ka nagu uus

Re: Ford Probe II gen. (Probleemid siduriga)

PostitusPostitatud: 21 Mär 2019, 19:35
Postitas RetroTeam
Peale remonti on plaan võtta radikas maha ja kapotiall olevad lõdvikud ja voolikud välja vahetada
https://www.rallipood.ee/toode/silikoon-lodvikud/

Pilt

Kuna ise tegelen kiletamisega juba aastast 2010 siis tegin oma valiku ka kiletamise poolt sest värvimine oleks liiga kulukas ja aeganõudev. Kileks valisin siis kameelion halli sest dokkides on kirjas hall.

20m maksab 350€ ja transport on tasuta

Pilt

Re: Ford Probe II gen. (Probleemid siduriga)

PostitusPostitatud: 21 Mär 2019, 21:10
Postitas Mel
Kas kiletamine on jõudnud ka uste vahedesse lävepakkudele,või ikka väline ilu võlu? :?

Re: Ford Probe II gen. (Probleemid siduriga)

PostitusPostitatud: 21 Mär 2019, 22:29
Postitas Kert
RetroTeam kirjutas:...Sidur toimib läbi ABS pumba...
päris kindlasti ei käi sidur läbi ABSi.

Re: Ford Probe II gen. (Probleemid siduriga)

PostitusPostitatud: 22 Mär 2019, 00:12
Postitas justin.keiss
Siduri silinder saab omale vajaliku vedeliku pidurivedeliku anumast. ABSiga küll mingit kokkupuudet ei ole. Olen õhutanud üksi ja abivahendiks pooleliitrine pudel, mille põhjas törts pidurivedelikku. Peenemat sorti voolik, võimalusel läbipaistev, läheb õhutusnipli otsast pudelis asuvasse vedelikku ja muud ei olegi, kui hakata pumpama. Kui pedaal üles ei tule, aitan käega. Piduritega täpselt sama lugu. Siiani alati toiminud.

Re: Ford Probe II gen. (Probleemid siduriga)

PostitusPostitatud: 22 Mär 2019, 08:06
Postitas tomkulibin
justin.keiss kirjutas:... Olen õhutanud üksi ja abivahendiks pooleliitrine pudel, mille põhjas törts pidurivedelikku. Peenemat sorti voolik, võimalusel läbipaistev, läheb õhutusnipli otsast pudelis asuvasse vedelikku ja muud ei olegi, kui hakata pumpama. Kui pedaal üles ei tule, aitan käega. Piduritega täpselt sama lugu. Siiani alati toiminud.

See mullalõhnaline jutt kuulub rubriiki: "Meil, oma lajal..." Siis olid abivahenditeks: 2 kätt, mõtlemisabirakis/pea, puuklots, plekiriba, tükk toru....

Tänapäeval läheb liikur mahakandmisele, kui puuduvad spetsiifilised abivahendid.

Re: Ford Probe II gen. (Probleemid siduriga)

PostitusPostitatud: 22 Mär 2019, 22:54
Postitas RetroTeam
Mel kirjutas:Kas kiletamine on jõudnud ka uste vahedesse lävepakkudele,või ikka väline ilu võlu? :?


Lävepakud ka ikka muidu tegu koleda tulemusega

Re: Ford Probe II gen. (Probleemid siduriga)

PostitusPostitatud: 30 Mär 2019, 01:01
Postitas RetroTeam
Nonii sain nüüd asja veel hullemaks.
Ma tarpea keerasin korra õhutusnipli lahti et mõttega peale seda lähen lükkan petaali põhja.
Nüüd pedaal täiesti sült.

Alt vaadates käega tagasi tõmmates ei tule see siduri roigas tagasi :(
Täitsa pe****s.

Nüüd vist tõesti ainult kompressoriga vaakumiga õli ülesse tõmmata või tuleb õli peale suruda?
Tahaks sõita juba.

Jagage infi kuidas seda niinimetatult.... haamri ja puuklotsiga ära teha.