3. leht 3-st

Re: Ford Probe II gen. (Probleemid siduriga)

PostitusPostitatud: 30 Mär 2019, 10:51
Postitas tomkulibin
RetroTeam kirjutas:Alt vaadates käega tagasi tõmmates ei tule see siduri roigas tagasi

Mille alt sa vaatad ja mis asi on tegelikult roigas?

RetroTeam kirjutas:Jagage infi kuidas seda niinimetatult.... haamri ja puuklotsiga ära teha.

Sissejuhatuseks veendu, et peasilinder/pump on korras- tagastusvedru pumbas lükkab kolvi tihenditega/soolikad algasendisse.
Mina olen lasnud peapumba küljest töösilindri poole mineva toru lahti ja teinud esmase õhutuse peapumbale(pedaali ise tagastades). Kui mahutist hakatakse piduriõli imema ja seda ka survega pritsib lahtilastud toru liidesest, siis keeran toru kinni ja avan töösilindri õhutusnipli. Hea on, kui on sinna otsa voolikuga tagasivoolu klapp(siis ei ime õhku tagasi).
PS kui peapump pn allavajutatud pedaali asendis, siis mahutist vedelik läbi pumba ei voola!

Re: Ford Probe II gen. (Probleemid siduriga)

PostitusPostitatud: 30 Mär 2019, 11:01
Postitas 626
Lihtne ja odav survega õhutamise abivahend. Jälgida tuleks, et survet liiga suureks ei aja.
https://ls1tech.com/forums/suspension-brakes/1347586-check-out-my-homemade-20-brake-pressure-bleeder.html

Pikema ootamisega saab ka Hiinast odavamalt erinevaid abivahendeid õhutamiseks...
https://s.click.aliexpress.com/e/bCJcfT0G
Kui oodata ei taha siis võimalik ka Eestist kallimalt osta.
https://www.osta.ee/pidurite-ohutus-komplekt-vaakum-117996469.html

Re: Ford Probe II gen. (Probleemid siduriga)

PostitusPostitatud: 31 Mär 2019, 05:39
Postitas RetroTeam
Nüüd peale kolme päeva seismis nat sai sidurit vajutada nii 3cm....
käega liigutasin edasitagasi... udjasin mõnuga seda ja sain sellega niikaugele et täitsa ülesse ei tule aga nüüd saab vajutada.

Kuidas nüüd mõistlikum oleks?
Kas õlipotsiku kork maha võtta ja edasi sõtkuda või riskida õhutusnipli korraks lahtikeeramisega nii et panen prussiga siduripedaali alla asendisse ja siis ülesse ja uuesti jne.

Muidu peale 5min sõtkumist nagu juba pooleldi toimib

Re: Ford Probe II gen. (Probleemid siduriga)

PostitusPostitatud: 31 Mär 2019, 09:40
Postitas tomkulibin
RetroTeam kirjutas:...Muidu peale 5min sõtkumist nagu juba pooleldi toimib

Kui sulle pooltoimivast piisab, siis las olla. Tegelikult peab asi toimima täies ulatuses.

Re: Ford Probe II gen. (Probleemid siduriga)

PostitusPostitatud: 31 Mär 2019, 11:09
Postitas RetroTeam
tomkulibin kirjutas:
RetroTeam kirjutas:...Muidu peale 5min sõtkumist nagu juba pooleldi toimib

Kui sulle pooltoimivast piisab, siis las olla. Tegelikult peab asi toimima täies ulatuses.


Pedaal toimib pooleldi aga ega sidurit veel ei lahuta seega ei saa töötava mootoriga käiku sissegi
Seal ei ole midagi piisata.

Re: Ford Probe II gen. (Probleemid siduriga)

PostitusPostitatud: 31 Mär 2019, 15:43
Postitas justin.keiss
RetroTeam kirjutas:Kas õlipotsiku kork maha võtta ja edasi sõtkuda või riskida õhutusnipli korraks lahtikeeramisega nii et panen prussiga siduripedaali alla asendisse ja siis ülesse ja uuesti jne.



Ma juba korra kirjutasin, aga kuna õhutasin eile õhtul oma GD sidurit, tuli jälle meelde Su teema. See on imelihtne ja ei pea midagi riskima. :D

justin.keiss kirjutas:Peenemat sorti voolik, võimalusel läbipaistev, läheb õhutusnipli otsast pudelis asuvasse vedelikku ja muud ei olegi, kui hakata pumpama.

Re: Ford Probe II gen. (Probleemid siduriga)

PostitusPostitatud: 31 Mär 2019, 17:03
Postitas RetroTeam
justin.keiss kirjutas:Peenemat sorti voolik, võimalusel läbipaistev, läheb õhutusnipli otsast pudelis asuvasse vedelikku ja muud ei olegi, kui hakata pumpama.


Sidur korras aga auto mitte... märgid paigas ja jagaja esimeses silindris.
ei lähe see asi käima... korra läheb sureb välja
Hoiad gaasi all siis läheb käima aga tahab välja surra.
Kui gaasipedaaliga ei mängi siis sureb maha ja kui paigal hoiad gaasipedaali näiteks 2000rpm siis stabiilselt ei käi mootor vaid viskab pöördeid 500-2500-500
Ja nii mängib ta seni kuni gaasipedaali lahti lasen.
Mootorit väristab korralikult.

Heitgaas ei tossa, ei haise jne
Ei ole valge ei ole sinine vaid peaaegu nähtamatu.

EGR on lahti ja kuuli ega senti ees ei ole
Küünlad on uued, kütuserõhk on korralik, piibujuhtmed üle ei peksa, Kuskilt ei leki, Kütusefilter on tutikas, õhufilter uus jne.
Armatuuris õlinäidik kenasti keskel, Temp ka näidiku järgi korras, laadimine näidiku järgi olemas
Tuled ja viled ei muutu ei tuhmimaks ega eredamaks.

Kui mingi 1-2min mängida gaasipedaaliga et asi käiks nagu ma ka 10min niivisi mootorit soojaks lasin siis vaikselt tagasihoidlikult hakata gaasi vähemaks laskma kuni pedaali lahti saan lasta jääb 500RPM peale sõna otseses mõttes plärisema ja väristab mootorit ja on aru saada et ei käi stabiilselt sest ikkagi pöörded mängivad.

Õhulugeja testitud ja selle sümptomid on alljärgnevad
Kui gaasitan ja samal ajal pistik välja võtta siis võin autost välja tulla sest jääb käima aga nii et tuurid hüppavad 1000 ja 2500 ja 1000 ja 2500 ja nii jääbku hüplema. Sell hetkel ei värista ja nagu polekski midagi viga. Kui pistikut taga ei ole siis ei lähe ültse niisama käima vaid korraks ainult siis kui gaasipedaali põhja vajutan.

Isa kes on mul krooniaja algusest suurtes autofirmades elektrikuna ja luksepana töödanud pakkus välja et tühikäigumootor võib jamada.
Youtubest leidsin samade sümptomitega Mazda 3 video kus oli veaks vigastatud Vändaandur.

Ilmad ilusad aga käin jala :(
Millest alustada?

Ahjaa kes veel ei tea siis toon välja ka mootori :
Kapotiall on 2.0 FS 16v 85KW Mazda Dohc Rootor jagajaga millel süütepool jagaja sees (Kahe pistikuga versioon)

Re: Ford Probe II gen. (Kes aitab?)

PostitusPostitatud: 04 Apr 2019, 01:56
Postitas RetroTeam
Sammuti endiselt jääb küsitavaks küünlajuhtmete järjekord jagajakaanel.
Neid jagajaid on kahte tüüpi.

1 huvitav fakt.
Vaadake pilti!

Pilt

no minu rootor käib küll teistpidi ringi või olen ma lollakas?
Kui rootor käib teistpidi nagu minu jagajal siis on sellise kaanega jagaja

Pilt

Aga mul on esimesel pildil olev jagaja.
Anyways kui autos olin ja gaasipedaaliga elus hoidsin siis tuttav vaikselt liigutas jagajat ühele ja teisele poole.

Praegu on sellises asendis et kui gaasi peal hoida ja gaasipedaali paigal siis on ka pöörded paigal.
Toome näite et hoian 1500rpm peal aga nagu lahti lasen sureb maha ja ennem maha suremist nagu mingi putt ei saa enam madalama pöördega korralikku pauku peale.

---------------------------------------------

Kui nüüd mõelda korra loogiliselt siis see et tal süütepool on jagaja enda sees tähendab see ka seda et tegelikult NR1 piibujuhe peab ikka täpselt selles ühes ja õiges augus olema. Miks ma seda arvan on sellepärast et süütepool paneb plaksu konkreetsel hetkel seal pole vahet kas on rootor niinimetatult kuskil augujuures ja sa sinna NR1 silindri paned ve mitte. Pauk käib ju selljuhul kas hiljem või varem... Ma lihtsalt teoritiseerin et parandage mind kui ma eksin.

Selline kaan nagu mul jagajal on peaks rootor ketrama vastupäeva
aga no ma kontrollin veel hommikul üle kuid minuteada mul lappab see kellaosutisuunas

Pilt

Pildijärgi on mul NR1 õiges kohas aga NR3 on 2 asemel ja NR2 on 3 asemel.
1. huvitav asi veel. Minu jagajakaanel numbreid peal ei ole ehk siis on märgitud ainult esimese silindri piibujuhtme asukoht.

---------------------------------------------

Vaatasin Youtubest mazda FS ja Probe FS mootorite videoid.
Kõigil on küünlajuhtmed ühtemoodi aga mitte nii nagu minul.
Jah mul on 1-3-4-2 aga see NR1 seal korpusel mul on vale kohapeal (B varuosa ma ütlen rsk)

Tegelt peavad juhtmed olema hoopis nii

Pilt

ja nii on see kõigil Probedel ja mazdadel millel selline korpus.
Joppenpuhh ma ütlen... B osa ja selline kammajaa :D

Re: Ford Probe II gen. (Kes aitab?)

PostitusPostitatud: 04 Apr 2019, 12:29
Postitas justin.keiss
Kuidas ta teistpidi saab ringi käia? Sul midagi sassis. Esimeselt pildilt vaadates tundub kapotialuse pilt ülaltvaates. Üles jääb tulemüür, alla auto nina. Jagaja jääb paremale ja hamamsrihm vasakule. Siis peab jagaja rootor vastupäeva käima ju, kuna mootor pöörleb hammasrihma poolt vaadates päripäeva.

Re: Ford Probe II gen. (Kes aitab?)

PostitusPostitatud: 04 Apr 2019, 19:56
Postitas RetroTeam
Vahepeal siis niipalju et süüde on paigas, pihustid vahetatud, surve uuesti mõõdetud ja korras.
Küünlad uued.

Muidu käima läheb, käima ka jääb.
Tiksub 1000rpm ja 800rpm kuidas kunagi.

Külla aga puterdab kergelt nagu 1 pütt ei oleks korralikult taga.
EGRi tegin pimedaks ja läks paremaks AGA kas mõni tark oskab ka öelda et kas peaksin ka EGR vaakumi pimedaks tegema ja pistiku EGRist välja tõmbama???

Re: Ford Probe II gen. (Kes aitab?)

PostitusPostitatud: 07 Apr 2019, 00:40
Postitas 624AUH
RetroTeam kirjutas:Vahepeal siis niipalju et süüde on paigas, pihustid vahetatud, surve uuesti mõõdetud ja korras.
Küünlad uued.

Muidu käima läheb, käima ka jääb.
Tiksub 1000rpm ja 800rpm kuidas kunagi.



Külla aga puterdab kergelt nagu 1 pütt ei oleks korralikult taga.
EGRi tegin pimedaks ja läks paremaks AGA kas mõni tark oskab ka öelda et kas peaksin ka EGR vaakumi pimedaks tegema ja pistiku EGRist välja tõmbama???

Kas süüte ja tühikäigu reguleerimisel oli vaja ka mingid klemmid diagnostika pistikus ära ühendada ,osadel mazdadel vähemalt on vaja.
Kui küünal maha keerata kas on näha ka erinevust.Osadel autode kui pidurivaakum võimendi või voolik oli vigane siis 1 sil. jupsis.
Äkki on abi.

Re: Ford Probe II gen. (Kes aitab?)

PostitusPostitatud: 07 Apr 2019, 01:06
Postitas RetroTeam
Piduriga on kõik korras... rooli keerad, tuled peale paned jne siis tõstab pöörded ülesse ja kui rattaid keerad jne.
Auto ju sõidab aga kui seisma jääda sureb välja ja kohapeal ei taha eriti käjja ja väristab ka mootorit.

Re: Ford Probe II gen. (Kes aitab?)

PostitusPostitatud: 07 Apr 2019, 15:18
Postitas 624AUH
RetroTeam kirjutas:Piduriga on kõik korras... rooli keerad, tuled peale paned jne siis tõstab pöörded ülesse ja kui rattaid keerad jne.
Auto ju sõidab aga kui seisma jääda sureb välja ja kohapeal ei taha eriti käjja ja väristab ka mootorit.

Osadel mazdadel nt.626 Ge .on vaja tühikäigu reguleerimiseks diagn.pistikus teatud klemmid ära ühendada et auto aju seda tunnistaks.

Re: Ford Probe II gen. (Kes aitab?)

PostitusPostitatud: 07 Apr 2019, 15:36
Postitas RetroTeam
Mu probel ongi peal Mazda 626 GE FS 2.0 85KW 16v mootor.
Oskad öelda äkki mis klemmid või kui tallinnas asud äkki viskad pilgu peale.
Kontakti vajadusel saab 57 87 3 üks 5 üks

Re: Ford Probe II gen. (Kes aitab?)

PostitusPostitatud: 07 Apr 2019, 18:10
Postitas 624AUH
RetroTeam kirjutas:Mu probel ongi peal Mazda 626 GE FS 2.0 85KW 16v mootor.
Oskad öelda äkki mis klemmid või kui tallinnas asud äkki viskad pilgu peale.
Kontakti vajadusel saab 57 87 3 üks 5 üks

https://www.mazdabg.com/ftp-uploads/Mazda/--Repair%20Instructions--/323,%20626,%20929,%20Miata,%20Millenia,%20MX3,%20MX6,%20Protege,%20RX-7/7920CH05_Idle_Speed.htm

äkki on abi.

Re: Ford Probe II gen. (Kes aitab?)

PostitusPostitatud: 07 Apr 2019, 21:06
Postitas RetroTeam
Seal kirjas et käivitage mootor ja laske töösoojaks
EIP... mul ei jää mootor käima... puterdab, puterdab ja sureb maha.
Selleks et mootor käima jääks pean gaasitama siis jääb pikapeale ka puterdama tühikäigul.

Aga enam mitte SEST...

Täna panin uue tühikäigumootori ja nüüd ei taha enam üldse käjja ja tühikäiku polegi enam.
Tuure mootor paigal ei suuda hoida.
Autot enam liigutada ka ei saa (Vana tühikäigumootor mis gaasivedrutaga see läks puruks)
Hetkel uus peal.

Kellelgi kahe pistikuga rootorjagajat on pakkuda prooviks?
Kuna see elektroonika ELM327 ei tunnista ja aju ei leia siis ei saa ka teada mis viga.

Re: Ford Probe II gen. (Kes aitab?)

PostitusPostitatud: 07 Apr 2019, 22:01
Postitas 624AUH
Mingeid jagajaid on olemas .
Kas jagaja peal mark on tuvastatav , S5 või ....
Homme võin vaadata mis jagajad alles on .

Re: Ford Probe II gen. (Kes aitab?)

PostitusPostitatud: 08 Apr 2019, 00:02
Postitas RetroTeam
624AUH kirjutas:Mingeid jagajaid on olemas .
Kas jagaja peal mark on tuvastatav , S5 või ....
Homme võin vaadata mis jagajad alles on .


Sama asi... homme vaatan mis märk seal on aga kahe pistikuga EL rootor jagajaid tehtigi GE mootoritele minuteada ainult

Seniks siit pildilt näha et kahe pistikuga
See on nüüd mu enda autost pilt mitte google!

Pilt

Re: Ford Probe II gen. (Kes aitab?)

PostitusPostitatud: 08 Apr 2019, 20:06
Postitas 624AUH
On olemas 2 6S jagajat ,mõlemad mootorid töötasid.
Üks 5S on olemas laiali lammutatud kujul.
Kui on huvi siis hel.56689078.Kuid arvan et 2,0 l mootoril on 5S jagaja ja selle pistikud ei ole samad mis 6S aga.....

Re: Ford Probe II gen. (Kes aitab?)

PostitusPostitatud: 08 Apr 2019, 20:48
Postitas RetroTeam
Homme siis proovib regullida asju GND ja TEN sillaga diagnosti pistikust.
Loodetavasti ärkab ellu :)

Vahepeal olen siis kõvasti harinud ennast ja kogu vaakum ehituse endale selgeks teinud et kus, miks ja milleks solenoididest on.
Kuna EGR on mul kinni ja kuul ees siis see toru millel kuul ees eemaldan ja panen nii sisse kui väljalase augule korgid ette.
Kestad mis tal kinnitamiseks torul on kui see EGR toru pooleks murda saab nende korkide sisse sendi panna ja kinni tagasi keerata.

Probel on kokku 4 solenoidi.

2tk on sisselase kolletaga (Väga halvas kohas) - EGR solenoidid
EGR-ist jookseb voolik solenoidi kus on 3 otsikut
Teisest otsikust jookseb voolik järgmisse solenoidi
Kolmandast otsikust jookseb sisselaske kollesse

Teine solenoid kuhu üleminev voolik sisse jookseb läheb teisest välja ja otse õhukopsikusse.
Ebaloogiline aretus.

Õhukopsikus otsiku teen pimedaks ja samamoodi ka EGR vaakumotsiku.
Ongi kaks solenoidi vähem ja meeter vaakumvoolikut üle koos kahe solenoidiga.

Ülejaanud 2 mis alles jäävad on PRC Solenoid ja PURGE solenoid
PRC jookseb sisselaskest solenoidi ja solenoidist kütuserõhu regulaatorisse
PURGE jookseb segusiibrist solenoidi ja solenoidist Charcoal kanistrisse MUST POTSIK kapotiall - Ei tea eestikeelset vastet

Niipalju kui EGR teadjad mulle öelnud on siis osati on ka mainitud et kui EGR pimedaks teha siis eemaldatakse ka solenoidid.
Tundub loogiline ja võimalik et hoopis lisaõhk võib sealt tekkida.

--------------------------------------------------------

Vahepeal tegin valmis ilma EGR solenoidideta näidise.
Tegelikult panen selle ainult siia selleks et kes ei tea ja otsib jne. Iga asi ju kellegile abiks.

Selline ta siis oleks ilma EGR kahe solenoidita
X tähega märgistatu on vaakumvooliku kohad mis pimedaks on vaja teha.

Pilt

Homme proovin selle ka kohe ära.

Re: Ford Probe II gen. (Kes aitab?)

PostitusPostitatud: 09 Apr 2019, 07:35
Postitas tomkulibin
RetroTeam kirjutas:...Vahepeal olen siis kõvasti harinud ennast ja kogu vaakum ehituse endale selgeks teinud et kus, miks ja milleks solenoididest on...
...Ebaloogiline aretus...
...Tundub loogiline ja võimalik et hoopis lisaõhk võib sealt tekkida...


Harimine, see on hea. Ilmselt pead veidi tarkusi juurde ammutama.
Valdavas enamuses on EGR nn "roheliste" nõudel tekitatud lisavidinad(keskkonna säästmise vahendid). Paraku asi ei piirne ainult klappides ja voolikutes, vaid ka ajusse sissekirjutatud klappide juhtimine ja ka muudatused kütusekaardis.
Täielik eemaldamine eeldab ka viimase eemaldamist :wave:
Kogu see aretis on täitsa loogiline, kui sa selle endale täielikult selgeks teed.
Viimasest sinu väitest peaks alustama. Kõigepealt peaksid originaalkondinsioonis asja õieti toimima saama(sa pole siiani leidnud mootori valesti toimimise põhjust/põhjuseid) ja alles peale seda peaksid hakkama tegema ehituslikke muudatusi tegema.
Usu mind, insenerid, kes tegelevad selle jama teostamisega on kordades targemad, kui enamus(mitte kõik) jutuubis ja muudes sarnastes tarkuseallikates esinevad "spetsialistid".
Väga palju on viiteid EGR eemaldamise vajadusest, aga uuri ka selle negatiivseid mõjusid enne teostamise alustamist.
Mul on endalgi üks lõpuni võitlemata võitlus seonduvalt EGR süsteemiga. Minul reaalne viga seisneb puudulikus hooldamises(ääretult vastik ja ebamugav tegevus mulle) ja ilmselt ka vanaduse tõttu vigaselt toimiv juhtmoodul(ERG klapi asendi anduri taimer).

Re: Ford Probe II gen. 2.0L 85kW. 98a. RetroTeam

PostitusPostitatud: 09 Apr 2019, 14:21
Postitas RetroTeam
Kontrollisin solenoidid ära - KORRAS
Vaakumvoolikud - KORRAS
Mootori alumine ja ülemised märgid - PAIGAS
Mootoririhm - PINGUL
Jagaja asend märkidega - ESIMENE SILINDER
Küünlajuhtmed - EI PEKSA ÜLE
Küünlad - KORRAS
Jahutusvedelik - PÜSIB SEES
Õhufilter - UUS
Kütusefilter - UUS
Kütusesurve - KORRAS

Poolest pöördest läheb käima 2sek käib ja siis sureb välja nagu oleks võtme eest võtnud
Kui gaasi vajutada siis ei sure välja
Kui gaasitada 1min siis jääb ka tühikäigule aga nii et väristab, puterdab
Kui gaasi vajutada siis kohe läheb pöördesse

Ei paugu, ei tossa, ei haise

Võtsin maha ka gaasiklapi nüüd koos asendianduri, tühikäigulüliti ja tühikäigumootoriga.
Tühikäigumootor on ilus ja puhas.
Gaasipedaali asendiandur korras

Gaasiklapp oli seestpoolt tahmane ja must.
Puhastasin ära ja ka selle kanali kus tühikäigu kruvi on.
selleks et sealt vedelik läbi hakkaks tulema oli seda vaja natuke keerata.

MAF andur sai ka nüüd uus toodud.
Kui kokku panen ja ikka ei toimi siis on midagi ikka väga pe**es sest kontrollida on ainult jäänud temp andur.

Hakkab vaikselt tõesti tunduma et aju võib ka see paharätt olla kes ei suuda endaga hakkama saada.

Re: Ford Probe II gen. 2.0L 85kW. 98a. RetroTeam

PostitusPostitatud: 10 Apr 2019, 20:44
Postitas IvarR
Kas mootor kõigi oma agregaatidega, juhtmestik, aju jne on kõik ühe sama doonori pealt või oled kõik segamini ristanud omavahel nagu teemast kokku lugeda on võimalik?

Re: Ford Probe II gen. 2.0L 85kW. 98a. RetroTeam

PostitusPostitatud: 10 Apr 2019, 21:35
Postitas RetroTeam
Läheb täispauguga keretöödesse ja värvimisse.
Juulis ehk läheb liikvele aga ei tea.