1. leht 3-st

Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 05 Mai 2020, 23:25
Postitas kipu33
Tervist!

Sai siis eeldatavast emexist ära päästetud üks vana.
Hetkel palju veel temast rääkida ei oska. Värv on hall või helesinine :D
Käimakast on manuaal :)
Mõni pilt vahelduseks.
https://i.imgur.com/Ihdsd7u.jpg
https://i.imgur.com/cnreLfJ.jpg
https://i.imgur.com/LNbTL19.jpg
https://i.imgur.com/DZM3WMG.jpg

Sisselaskest õhu ja bemnsu viivad tal läbi nagu neil ikka karpa.
Eanamus elektrit tundub töötavat.

Kui järgi läksime oli jutt et pole võimalik tööle saada. Tegelik vastus oli et tuli puhastada aku ja mootori poolsed klemmid. Peale seda polnud enam probleemi.
Probleem on pigem kolks mootoris. Aga usun et küll selle sealt ka aotatub saab.

Kere. Noh tegu siiski mazdaga mis aastast ammu :D
Tagasild püsib all. Ussi leiab ikka. aga olen uuemaid ja palju hullemaid näind :)

Mis on plaan autoga.
Ideaalis sügiseks ülevaatus ja saaks minna talvele vastu autoorienteerumistele ja miks ka mitte uunikute talverallile.
Kas saab tulevikus ideaal korras tänavaauto.
Pigem ei. Pigem tuleb projekt et heas töökorras mootor ja rahuldav kere.
Rahuldav kere tähendab siiski seda et suremad roostekolded välja ja teha rooste tõrjet et mitte päris käest ära lasta.

Ilusat kevadet ja eks arengutega sdaabub pilte ja ka teksti!

:wave:

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 06 Mai 2020, 06:30
Postitas tomkulibin
Mul selline komplektne, taastatud ja veidi järgiaidatud(pole enam karpaga) seisab maal, see lapsele tehtud mängimiseks ( topic10800.html ) . Seal ka üks doonor+ mõningaid jubinaid...
Küsi, kui miskit tahad.
Mootori poolelt: sama mootor on 626 GC kerel, selle vahega, et on esiveoliseks tehtud(kollektorid, mootori kinnitused...).

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 06 Mai 2020, 09:30
Postitas Mel
tomkulibin kirjutas:Mul selline komplektne, taastatud ja veidi järgiaidatud(pole enam karpaga) seisab maal, see lapsele tehtud mängimiseks


Kas sealt teemast pildid meelega kustutatud või interneedus need söönud :shock: .Mul vahest meenub kui kahekesi seda põhja relaka harjadega kratsisime,justkui 2 totakat kellel pole muud tarka teha,iseenesest kere oli täitsa heas konditsioonis.Tagasilla kerepoolseid kinnitusi vist sai veidi pusitud jne.
Aga kipule edu plekist armukestega teada värk,muudkui tahavad silitamist ja muid hüvesi :clap:

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 06 Mai 2020, 12:40
Postitas tomkulibin
Mel kirjutas:... interneedus need söönud...
Seda tikub tegema.

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 06 Mai 2020, 21:35
Postitas kanemgi
[url][/url]Aa, et klubiline päästis ära vana fb nägin su posti:D
Aga mis muud kui jõudu, jaksu ja kindlameelsust vanaga :D

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 06 Mai 2020, 22:40
Postitas kipu33
Pean vähe piltidega tööd tegema aga eks sinna seda minema peab ikka ja :D
Raske mõelda millest täpselt alustada :D
Konks tuleb ki ndlasti alt lõigata ja millegi teise tagavararatta koobas keevitada sinna :D Äkki 626 e oma sobima panna :D
Kuna rattakoobas on sassi pekstud ja konks sinna külge kevitatud :) Huvitav lahendus alati :D
Aga mingi hetk üritan tegelda piltidega ja lisa pilte ka panna :D
Õli on igatahes metalli purune :) Et eks see oli teada :)
Hammasrihm näeb peal välja nagu tutikas :D Midadagi positiivset :D

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 06 Mai 2020, 22:44
Postitas Mel
Vbl,katsu oopis tom moosida ja see jääks doonoriks :think:

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 06 Mai 2020, 23:20
Postitas kipu33
Pigem ehitaks selle kuna seal kere on aga mitte ideaalne siis pole kahju orienteerumisi sõita, kus võib viga saada. See mõte oleks rohkem üritada vaadata kuhu kaugele oma käega jõuab ja vajadusel üritada ise keevitus käppa käes hoida :)
Probega on orienteerutud mazda mx6 ega ka vahepeal sa tehtud mossega nüüd võiks uuesti mazda mängu tuua :D

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 07 Mai 2020, 09:44
Postitas Mel
Tekita omal garages võimalus,et saaksid kere tõsta,või külili lükata,mida rohkem omal ruumi saad tekitada,seda mugavam teha igast op. nvn võimelda tuleb,sellest ei pääse :o

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 07 Mai 2020, 22:26
Postitas kipu33
Ei küllililükkamiseks teoorias ruumi on :D aga enne seda tuleks kähku aiamaale saun ära ehitada saaks kõik sauna tavaari eeest ära siis ruumi garages kahele autole :D
See on hetkel kiirem projekt :) Sai lolli peaga naisele lubatud et jaanipäeval saab sauna minna :D

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 07 Mai 2020, 23:15
Postitas tomkulibin

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 08 Mai 2020, 10:05
Postitas Mel
kipu33 kirjutas: :D aga enne seda tuleks kähku aiamaale saun ära ehitada saaks kõik sauna tavaari eeest ära siis ruumi garages kahele autole :D
See on hetkel kiirem projekt :) Sai lolli peaga naisele lubatud et jaanipäeval saab sauna minna :D


See sul lihtsalt kätte võttmis asi,sõpru sul on millega ma uhkeldada ei saa,kui materjal olemas saun üles seadistada läheks aega vast vbl.ndl.kõige rohkem. :wink:

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 08 Mai 2020, 20:55
Postitas kanemgi
Kui raske ikka keevitada on seda keret :D

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 08 Mai 2020, 21:37
Postitas hardo
Terv!

Ma olen siis Kipu paarimees selle auto ehitusel, autoorienteerumist sõidame kah koos.
Kere osas ilmselt võtame ette ja tugevdame ära püstakud ning seome need üksteisega ära(nn strut bar). Kogemus on näidanud, et need poolpidused Mazda kered ei pruugi autoorienteerumise tingimustes alati ellu jääda. Koos tagumise varurattavanniga ilmselt tuleb välja lõigata ka pagasiruumi põhja all olevad poolraami jupid ning sobivas suuruses nelikanttoruga asendada.

Need on igatahes esimese asjad,mis kere puhul silma hakkasid, põhjalik kere kõhualuse olukorra kontroll ootab veel ees.

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 09 Mai 2020, 00:54
Postitas kipu33
ja mina oma mazda probe nurgast aitan mootori korralikult laulma saada :D

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 09 Mai 2020, 08:49
Postitas Mel
kanemgi kirjutas:Kui raske ikka keevitada on seda keret :D


:clap: kahekesi hea teostada,1 hoiab teine sussitab,teeb ette tk. jne.ja üldse 2meest ikka 2meest igatpidi hea asju korraldada :thumbup:

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 09 Mai 2020, 11:01
Postitas tomkulibin
kipu33 kirjutas:... millegi teise tagavararatta koobas keevitada sinna...


Need kipuvad üksjagu auklikud olema, kui millegi uuema liikuri küljest ei õnnestu hankida.

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 09 Mai 2020, 17:26
Postitas Mel
Tähtis,et ikka mazda küljest oleks ja kas üldse vaja tagaveolisel topitakse talveks taha baneel või liiva kott vm. :think:

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 10 Mai 2020, 00:02
Postitas kipu33
tagavararatta koobas oli vale sõnasrus võibolla vann on õig :)
Aga oma kompotist ühe korralikku ikka leian nagu sullle tombiklubin ka kapote leidsin gd-le :)
Alati leiab kui otsida ja vaadata :)
Ja mel see liivakott või terasplaat võib talveks teema olla :D aitab kaevamise avatu :lol:

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 10 Mai 2020, 09:13
Postitas tomkulibin
kipu33 kirjutas:... aitab kaevamise avatu :lol:
Selle vastu oleks LSD differ parem rohi. Aga selleks pead leidma vastava doonori. Minuteada 929tel oli selline vidinas vaid HC kerel 3.0L mootoriga, mis oli 140+ kw. 120+ kw motoga ei olnud kõigil. Samas ei tea pead anda, kas 1/1 sobib, või tuleks miskit seejuures veel ümber ehitada.
Bussudel ja kastikatel on kah sellist vidinat leida, aga seda ainult 4WD ja gabariidilt on ta suurem, ei mahu originaali korpusesse.

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 13 Juul 2020, 10:08
Postitas hardo
Progress.
Eile kangutasime ühelt Kipu 626 kupee doonorilt F2 mootori maha. Plaan on F2 plokk ja 929 FE plokikaas omavahel paaritada. Surveaste peaks tõusma sellega seoses ca 9,3:1 peale.

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 13 Juul 2020, 23:40
Postitas tomkulibin
Minuteada on FE ja F2 surved kinni kolbides, mitte kaantes :think:

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 14 Juul 2020, 09:06
Postitas hardo
Jah, lähemal uurimisel on kolvid tõepoolest lohkudega(kes see üldse teeb niimoodi :D ). Igatahes kui lahti kisume mootorid, siis tuleb lohkude mahud ja põlemiskambrid ära mõõta ning seejärel saab täpsemad arvutused teha.

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 15 Juul 2020, 08:53
Postitas tomkulibin
Lohkudeta, ehk siledaid kolbe ehk veel leiad, aga muhkudega kolbide hankimine tunduvalt keerulisem. Pealegi ilmselt pead ka mootori juhtimisega ette võtma, Praegusel pole detonatsiooni andurit, mis surve tõstmisel saab olema vajalik ärahoidmaks mootori purunemist. :wave:
Suurema võimsuse/effektiivsuse saad odavamalt/lihtsamalt turbo lisamisega- minu arvamus(F2T)

Re: Mazda 929 HB 1985 2.0 74 kw Kipu33

PostitusPostitatud: 17 Juul 2020, 17:44
Postitas kipu33
Nu tegelt teoreetiliselt peaks saama ka karpa kompressori otsa istutada ja siis vingu saatel edasi sõita :)
Aga eks see täpsem saatus näha ole kui jõuab mootori laiali tõmmata :)