1. leht 1-st

Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 15 Juul 2013, 17:44
Postitas Whitesnake
Tere. Jutt selline, et kuna mahl oli välja jooksunud sai mõned päevad tagasi uuesti ära täidetud ning töötas nii oma 5 päeva ideaalselt kuni täna hommikuni.
Eile õhtupoolikul oli kõik ok, puhus ning polnud asigi kuid täna lõunast ainult annab kuuma ega grammigi külma välja ei puhu. Panin ka tähele, et auto eesotsas ei hakka ka tööle tavapärane vent, mis muidu alati konditsioneeriga käib. Kapoti all torud olid ka suhteliselt kuumad, mitte külmad (kont oli sisselülitatud autos).
Ise ei oska suurt midagi vaadata ega teha. Torud päris laiali ei ole kuna rõhk oli enne täitmist ikkagi sees. Salongis oleva A/C kaitse oli okei aga ilmselöt kui asi sellöes kaitses oleks siis poleks ka auto tablood näidanud, et kõik korras ja kont töötab.

Auto on Mazda 6 2007 a ning kliimaautomaatikaga.

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 15 Juul 2013, 17:58
Postitas tomkulibin
Whitesnake kirjutas:...mahl oli välja jooksunud sai mõned päevad tagasi uuesti ära täidetud ...
Mine käi uuesti seal ära, lase kontrollivad üle. Ehk polegi miskit tegijate möödalaskmisega pistmis, äkki on hoopistükkis mõni toru lekkima hakanud :roll:

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 15 Juul 2013, 18:01
Postitas harilik
Whitesnake kirjutas:Tere. Jutt selline, et kuna mahl oli välja jooksunud sai mõned päevad tagasi uuesti ära täidetud ning töötas nii oma 5 päeva ideaalselt kuni täna hommikuni.
Eile õhtupoolikul oli kõik ok, puhus ning polnud asigi kuid täna lõunast ainult annab kuuma ega grammigi külma välja ei puhu. Panin ka tähele, et auto eesotsas ei hakka ka tööle tavapärane vent, mis muidu alati konditsioneeriga käib. Kapoti all torud olid ka suhteliselt kuumad, mitte külmad (kont oli sisselülitatud autos).
Ise ei oska suurt midagi vaadata ega teha. Torud päris laiali ei ole kuna rõhk oli enne täitmist ikkagi sees. Salongis oleva A/C kaitse oli okei aga ilmselöt kui asi sellöes kaitses oleks siis poleks ka auto tablood näidanud, et kõik korras ja kont töötab.

Auto on Mazda 6 2007 a ning kliimaautomaatikaga.


See vent töötabki koos kompressoriga. Kompressorist radikasse minev toru peabki olema muidu kuum, lausa tuline, juhul kui süsteem toimib. Kõige lihtsam on katsuda salongist tulevat jämedat toru, see peab külm olema kui süsteem töötab. Kuna sul külma ei puhu, siis alusta sellest, et proovi ühest neist täitmisventiilidest, kas süsteemis on rõhk ikka sees.

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 15 Juul 2013, 18:05
Postitas Haljazme
Ma usun ka, et jooksis uuesti tühjaks ... sümptomid nagu klapivad minu kogemustega.
Vaata kapoti all konditorude kinnitusklambrite ümbrus üle, otsi õliseid laike, samuti võib ju ka radikas puru olla.

Eks väike surve jääbki sisse, kui just päris ribadeks pole kuskilt, sellejärgi ei saa suurt midagi arvata.

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 15 Juul 2013, 18:10
Postitas Whitesnake
Ennem, kevadel, kui asi ei toiminud ei tulnud ka külma ja torud olid suht tulised (ka salongis filtri juurest) kuid siis töötas vendikas aga nüüd üleöö see enam ei käi. Kevadel üks vaatas peale ütles, et mant välja tulnud kuid pumba võtab järgi. Kas võib olla, et nüüd kadus pump ära? Üleöö ka niimoodi ju kõik välja sealt ei valgu?

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 15 Juul 2013, 18:21
Postitas Haljazme
Whitesnake kirjutas:Ennem, kevadel, kui asi ei toiminud ei tulnud ka külma ja torud olid suht tulised (ka salongis filtri juurest) kuid siis töötas vendikas aga nüüd üleöö see enam ei käi. Kevadel üks vaatas peale ütles, et mant välja tulnud kuid pumba võtab järgi. Kas võib olla, et nüüd kadus pump ära? Üleöö ka niimoodi ju kõik välja sealt ei valgu?


Kui MANT kadunud, siis EI võta pumpa järgi, et pumpa säästa. Minul valgus ka vigase torustikuga nädalaga nii tühjaks, et surve polnud pumba rakendumiseks piisav.

EDIT: kui sa tartust oled, siis isiklikult soovitan: http://www.termoekspress.ee/index.php?pagetype=kontakt
... võtavad ainult sularaha, aga asjalikku abi olen alati saanud, ainult aja pead bronnima, niisama sinna löögile ei saa vist.

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 15 Juul 2013, 18:25
Postitas Whitesnake
Aga kuidas siis ennem võttis? 2 aastane jant sellega olnud. Kevadel tühi aga asjad on alati ringi käinud kuigi grammigi külma ei puhu.

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 15 Juul 2013, 18:30
Postitas Haljazme
Whitesnake kirjutas:Aga kuidas siis ennem võttis? 2 aastane jant sellega olnud. Kevadel tühi aga asjad on alati ringi käinud kuigi grammigi külma ei puhu.


Noh, ei saa muidugi igasugu muid vigu välistada niisama neti teel, a kust tead, et ventikas just kondi pärast käis ?
Oleneb vahest ka mootorist, aga mul on FP 1.8 motaga kenasti tunda, kui kondi pumba taha võtab, ventikad tulevad hiljem mängu.

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 15 Juul 2013, 18:31
Postitas Whitesnake
Kas äkki on mingi kaval kaitse veel mida peaks kindlasti kontrollima? Visuaalselt ei anna mingeid pumba sidureid ja kes teab mida kontrollida?
Venti tean selle järgi, et see hakkas siis tööle kui kont ka tööle panna.

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 15 Juul 2013, 18:35
Postitas harilik
Whitesnake kirjutas:Kas äkki on mingi kaval kaitse veel mida peaks kindlasti kontrollima? Visuaalselt ei anna mingeid pumba sidureid ja kes teab mida kontrollida?
Venti tean selle järgi, et see hakkas siis tööle kui kont ka tööle panna.

Kui sul siduriga kompressor, siis saad küll visuaalselt vaadata, kas töötab, kui nuppu salongis vajutad käib plõks ja näed kuidas kogu kupatus seal pöörlema hakkab.
Muidu ma katsuks ikka seda ventiili, kui rõhk norm siis peab korralik purakas sealt ikka tulema, kui kerge susin siis jah tühi.

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 15 Juul 2013, 18:47
Postitas harilik
Whitesnake kirjutas:kuna mahl oli välja jooksunud

Üldsegi miks see mahl välja jooksis? Kas ülekuumenemise tõttu? Või purunes midagi?

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 15 Juul 2013, 18:51
Postitas Whitesnake
Väidetavalt talvega tõmbuvad mingid tihendid niivõrd kokku, et paneb sealt vaikselt ajama...jumal ainult teab.

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 15 Juul 2013, 18:54
Postitas Haljazme
harilik kirjutas:Üldsegi miks see mahl välja jooksis? Kas ülekuumenemise tõttu? Või purunes midagi?


Alumiiniumist torud hõõrduvad vibra tõttu vastu kinnitusklambreid ja muutuvad kaunis hõredaks, see on nagu levinuim lekke põhjus mu arust.

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 15 Juul 2013, 18:56
Postitas harilik
Whitesnake kirjutas:Väidetavalt talvega tõmbuvad mingid tihendid niivõrd kokku, et paneb sealt vaikselt ajama...jumal ainult teab.

Aa ma sain aru, et mõtlesid mahla alla jahutusvedelikku, siis küll. No eks seda külmainet ikka kaob sealt, aga iga aasta nüüd ka seda täitma ei peaks, kas värvainega ikka lekkeid on otsitud?

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 15 Juul 2013, 18:58
Postitas Whitesnake
Kui kapoti alla piilun ning vasakul (juhi pool parem) pool oleva rihma juures peaks see kondi teema seal üks alumisi olema ning kui see korralikult ringi käib siis see sidur iseenesest ok?
Relee peaks kuskil aku juures kaitsme karbis olema, et kontollida kas see plõksutab?

Eemine aasta Eurost autos kontrolliti ilmselt värvidega, vahetati midagi seal ära ja siis sai ka väidetavalt see korda.

Peaks miskise kruvikeerajaga ventiili otsa surkima või lõhub ära nii?

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 15 Juul 2013, 19:04
Postitas harilik
Whitesnake kirjutas:Kui kapoti alla piilun ning vasakul (juhi pool parem) pool oleva rihma juures peaks see kondi teema seal üks alumisi olema ning kui see korralikult ringi käib siis see sidur iseenesest ok?
Relee peaks kuskil aku juures kaitsme karbis olema, et kontollida kas see plõksutab?

Eemine aasta Eurost autos kontrolliti ilmselt värvidega, vahetati midagi seal ära ja siis sai ka väidetavalt see korda.

Peaks miskise kruvikeerajaga ventiili otsa surkima või lõhub ära nii?


No kui sul on siduriga kompressor ja see ringi käib siis on jah ok. Relee on kaitsme karbis kapoti all tõesti.

ja kui sa kahtled, et ära lõhub midagi, siis lase asja kontrollida spetsialistidel, kel on vastavad mõõduriistad olemas..

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 15 Juul 2013, 19:12
Postitas Haljazme
Whitesnake kirjutas:Kui kapoti alla piilun ning vasakul (juhi pool parem) pool oleva rihma juures peaks see kondi teema seal üks alumisi olema ning kui see korralikult ringi käib siis see sidur iseenesest ok?


Pumba rihmaratas käib nagunii koguaeg ringi ju, sidur peaks pumba sees olema, mis siis vastavalt rõhuandurile võtab pumba sappa või ei. Pumba enda liikumist sa vaevalt, et kuskilt näed. Milline see ilma sidurita kompressor on ? Elektriline ?

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 15 Juul 2013, 19:34
Postitas harilik
Pilt
Kui sul on selline kompressor nagu vasakul pool kujutatud, siis peale vaadates sa ei saagi aru kas töötab või ei. Kui midagi taolist nagu paremal, siis see ratas käib tõepoolest kogu aeg ringi, nagu ka vasakpoolsel, aga see välimine osa seal(kolmnurk ja need hoovad) need hakkavad pöörlema alles, siis kui oled salongist vajutand oma ac sisse, käib plõks ja kogu kupatus käib ringi. Kui need ei pöörle peale ac sisse lülitamist on süsteemi mingi osa vigane.

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 16 Juul 2013, 10:48
Postitas skyline
Mis sa siin ikka tühja arutad, koduste vahenditega sa teda külma puhuma nagunii enam ei saa. Mine käi Tartus eelmainitud Termoekspressis või Jaad OÜ-s. Mina sain oma toonase Mazda vigase kliima Jaad OÜ abiga lõpuks korda. Eelnevates kohtades sai vaid mitu korda mõttetult täidetud ja leket otsitud.

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 16 Juul 2013, 12:31
Postitas Whitesnake
Ilmselt läheb asi jah Jaad OÜ jutule.

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 16 Juul 2013, 16:49
Postitas Whitesnake
Hetkel ei olnud spetsialistil aega tegeleda.
Vaatasin/kuulasin ning ei kõla ühtegi põlksu taolist heli ei releest ega ka pump (kompressor) ei hakka tööle (sidur on paigal).

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 16 Juul 2013, 17:47
Postitas leviathan
süsteemis on rõhuandur, kui see näitab et pole piisavalt vurtsu sees, siis ei anta releedele käsklusi peale.

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 18 Juul 2013, 19:52
Postitas Mario
Ülerõhu ja alarõhu andurid on süsteemil. Kui on süsteemis rõhk alla määratud normi (alla 7.5 bari), siis mähist järgi ei lülitata, pump ei rakendu, külmaine ei ringle ning selle jahutamist ei toimu (vent ei tööta)... sagedaseim viga ongi ventiilis endas - oksiid ei lase ventiilil sulgeda.. järgmiseks on Haljazme mainitud hõõrdumised - just vahetasin ühel masinal (topeltkliimaseade) terve süsteemi koos kompressoriga ning neid kohti jagub hulgim. Iga 90-kraadine paine on potentsiaalne lekkekoht, lisaks kõik toetuskinnitused...
Ju siis ei ole pädev töökoda, kui lihtsalt ainet täis topitakse.
Me ikka näeme jubedalt vaeva siis ju, selmet kliendi käest lihtsalt raha kasseerida. tihti muidugi kliendile ei meeldi meie vastus, et tema 6.a vanal autol on juba kompressor nahkas või torud mädad.. midagi pole parata, ka need garantii ajal vahetatud torud on täielik ikaldus juba. Ei teha ühtegi asja kestma...

Lisaks, see auto peaks olema juba võimeline kuvama veakoodi selle asja kohta.

Re: Konditsioneeri lõppes päeva pealt otsa

PostitusPostitatud: 19 Juul 2013, 07:47
Postitas tomkulibin
Juhuse läbi õnnelikult lõppenud ja valede töövõtete propaganda eemaldasin mina antud teemast!