1. leht 1-st

Mazda 6 1.8 ABS ja Lambda

PostitusPostitatud: 27 Nov 2013, 12:01
Postitas Fredo
Terv!
Probleem siis järgmine:
Mazda 6 1.8 88kw 2003a. Mootori tuli ja ABS tuli põlevad. Kui arvuti sappa pandi näitas et mootori tuli põleb lambda pärast ( aga heitgaasid korras).
Veakoodid sai ära kustutatud kuid ABS tuli hakkas juba värvast välja sõites põlema ja ABS ei toimi. Mootori tuli hakkab peale veakoodi kustutamist tööle alles peale teist käivitust.
ABS juhtmed sai üle kontrollitud rataste juurest ja kõik tundub timm.
Oskab ehk keegi nõu anda või on kellegil olnud nende kahe asjaga probleeme ?

Re: Mazda 6 1.8 ABS ja Lambda

PostitusPostitatud: 27 Nov 2013, 19:46
Postitas harilik
Kuna abs-i tuli hakkas alles sõites põlema peale vigade kustutamist, siis ilmselt on viga ikkagi rattaanduris, või teine võimalus, et hammasvöös, kuna juhtmed sul kontrollitud. Arvuti peaks näitama ka millise rata juurest viga tuleb.
Hapniku anduri kohta arvaks, et tuleb uus panna, heitgaasid seejuures võivadki korras olla, soovitatavalt mitte kasutada universaalandurit.

Re: Mazda 6 1.8 ABS ja Lambda

PostitusPostitatud: 27 Nov 2013, 23:42
Postitas Fredo
Kas kuidagi koduselt tuvastada ei anna kus ratta juures probleem ?
Näiteks ühe kaupa neid andureid lahti võttes ja enne igat andurit veakood kustutada?

Re: Mazda 6 1.8 ABS ja Lambda

PostitusPostitatud: 28 Nov 2013, 00:52
Postitas Zachary
Fredo kirjutas:Kas kuidagi koduselt tuvastada ei anna kus ratta juures probleem ?
Näiteks ühe kaupa neid andureid lahti võttes ja enne igat andurit veakood kustutada?

multimeetriga mõõtes takistust anduritel ratast liigutades. arvuti näitab ka kumb lambda on läbi.

Re: Mazda 6 1.8 ABS ja Lambda

PostitusPostitatud: 28 Nov 2013, 09:24
Postitas Mario
kui heitgaas on korras ja viga sees, on loogiline, et vigane on tagumine hapnikuandur. korralikud testrid suudavad ka tööreziimi jälgida ja sellest teeb omad järeldused. Kuigi, tagumine andur on pandud kontrollima katalüsaatorit. Seega kui graafikud jooksevad ühtemoodi, on katalüsaator katki ikkagi, ja kui tagumise signaal on sirge nagu joon, siis on ka see korras. Siis tekib küsimus, kas kasutatav tester on piisavalt pädev antud vea jaoks?
olen ennegi näinud, et odavad hiina junnid näitavad ühte, aga viga on hoopis mujal - näiteks heitgaas on paigast ja näitab õhulugeja ja O2 anduri viga. Tegelikult oli õhuleke peale õhulugejat.
vaja on täpset diagnoosi ning kontrollida, kas summuti on ikka hermeetiline..
ABSi anduriga saab ka nii teha, et otsi pistik üles, pane multimeetri otsad anduripoolsele otsale, keera voltide mõõtmisele, väike piirmäär oleks parim, ning aja ratast ringi ja vaata, kas multimeeter näitab midagi. Kui jah, on andur korras. Parim on selleks tööks analoogtester, seal võbeleb seier kiiremini ja tulem on paremini nähtav, kui digitaalsega.

Re: Mazda 6 1.8 ABS ja Lambda

PostitusPostitatud: 08 Dets 2013, 23:21
Postitas Fredo
nii...
kiskusin siis pistikud lahti esimestel ABS anduritel ja proovisin multimeetriga. Keerutasin rattaid aga kumbki ei andnud mingit tulemust.
Embkumb siis kas tõesti mõlemad korraga läbi või kasutasin multimeetrit valesti.
multimeetri panin 600v peale (õpetuses oli kirjas et kui ei tea piirmäära siis panna maksimumi peale) keerutasin ja tulemust polnud, siis proovisin sama läbi ka 2v peal aga ikka sama teema.
kui suure tõenäosusega mõlemad korraga otsad andsid :S
tagumisi andureid ei testinud, kuna pistik vist kuskil sees pool polstri taga -_- ja õues krdi külm .

Re: Mazda 6 1.8 ABS ja Lambda

PostitusPostitatud: 08 Dets 2013, 23:31
Postitas Zachary
600v pole küll midagi teha kasuta Ω sul vaja takistust mõõta, testrit kontrolli nii et pane otsad kokku ja vaata kas numbrid hakkavad muutuma või ei

Re: Mazda 6 1.8 ABS ja Lambda

PostitusPostitatud: 09 Dets 2013, 00:00
Postitas Mario
hihii... takistusega sa mõõdad ainult anduri mähise takistust. nojah, kui ratast liigutada, peab takistus õige vähe muutuma küll, kuna mähis hakkab liikuma, aga seda ei pruugi digi-tester näidata. selleks on hea analoog või siis ostsilloskoop.
pistikute vahele panna jupikesed juhet, millel natuke isolatsiooni ära kooritud. siis keerad voltide peale - 20V asendis siis meie puhul.
Ise istu oma multimeetriga all, las keegi keerab süüte sisse - peab näha olema siis kas pardapinge või 5v. Oleneb see nüüd anduri omapärast.
ja kui on näit olemas, aja ratast ringi. Pinge peab hakkama kõikuma. Kui ei, siis on nahkas.

Re: Mazda 6 1.8 ABS ja Lambda

PostitusPostitatud: 09 Dets 2013, 00:19
Postitas Fredo
Nii... ? :mrgreen:
Pilt

Re: Mazda 6 1.8 ABS ja Lambda

PostitusPostitatud: 09 Dets 2013, 09:23
Postitas Mario
hakkab looma.
ära aind takistust nii mõõda, muidu mõõdad terve süsteemi oma. takistust mõõda lahtise pistikuga.

Re: Mazda 6 1.8 ABS ja Lambda

PostitusPostitatud: 09 Dets 2013, 11:16
Postitas Fredo
Tänud nüüd ehk teen siis õigesti :mrgreen:
Kui asi puudutab auto elektroonilist külge siis mul kohe juhe koos :crazy: