1. leht 1-st

Mazda 6 pidurite remont - huvitav põhjendus esinduselt?

PostitusPostitatud: 23 Aug 2011, 08:16
Postitas meenu
Eile sai käidud 2003 aasta Mazda 6 (2,3 l bensiin) korralises hoolduses.

Muuhulgas küsiti mult "kas see auto sõidab vähe?" Mis on tõde, ilmselt 3000 - 4000 km aastas (laste vedu lasteaeda).
Siis öeldi et pidurid on väga roostes ja vajavad remonti, sest muidu ei saa läbi selle sügise tehnoülevaatusest.
Et remont tuleks ette võtta. Arvele kirjutati lausa peale "Pidurid vajavad põhjalikku remonti!"

Selle peale ütlesin et aga ma ei pea see sügis minema ülevaatusse, vaid alles 2012 nov ülevaatus. Et eelmine
sügis käisin. Selle peale küsiti "ja saite läbi?".
No ja siis öeldi - "no siis remondime ära järgmine aasta enne ylevaatust."

Huvitav. Mis pidurite viga see on, et nõuab "põhjalikku remonti", aga kannatab samas edasi lükata veel üle aasta...

Kirjutati ka üles jupid, mida vahetada:

Esipid. kettad 2x55.- + klotsid 42.-
Esipid. remontkmpl. 2x16.-
Esipid. kolvid 2x29.-
Tagapid. kettad 2x55.- + klotsid 38.-
Tagapid. raamid 2x85.-
Tag. pid. sadulad 2x236.-
Pidurite liugurpoldid

Re: Mazda 6 pidurite remont - huvitav põhjendus esinduselt?

PostitusPostitatud: 23 Aug 2011, 09:30
Postitas skyline
Vähese sõiduga kipuvad pidurisadulad tõepoolest veidi kinni jääma ja ei pruugi enam hästi liikuda. Piisab kui teha mõni äkkpidurdus ja pidurid jäävad peale jooksma ning auto ei jõua enam liikuda ja pidurid lähevad kärssama. Mul on näiteks tehnoülevaatusel paar korda seda juhtunud, et aastas vähe sõitva autol surutakse äkkipidurdusega kolvid sadulast niivõrd välja, et need enam tagasi ei jookse ja jäävadki peal jooksma kuniks ööga ise vaikselt tagasi tõmbavad.
Ma soovitaks pöörduda mõnda tavalisse autohooldusesse ja lasta teha tavaline pidurite põhjalik puhastus vajadusel koos klotside vahetusega (ei kulu üle paari tunni) . Seal saavad nad ka üle vaadata, kas kettaid, kolbe jmt on üldse vaja vahetada. Esindus tahab ju alati kogu krempli välja vahetada.

Re: Mazda 6 pidurite remont - huvitav põhjendus esinduselt?

PostitusPostitatud: 23 Aug 2011, 10:28
Postitas Mario
see on rohkem 626'te teema, et pidur peale jääb.
Mazda 6 pidurid, õigemini tagumised sadulad, on vähe parema ehitusega ja seda kinni jäämist ei esine. Seda enam, et kui 626 puhul on tegelikult vea põhjustajaks tross, mitte sadul ise.
Trossi "varrukas" kogub aja jooksul igatsorti paška sinna, näeb erinevaid ilmastikke, siis pole ime, et ilma eest kaitsmata detail saab kehva kohtlemise tõttu lõpuks selle, et hakkab kinni roostetama.. Et kuigi sadula vedru on niivõrd tugev, et tõmbab hobusel ka kabjad jalast, siis tross, mis ei liigu enam vabalt, jätab seisupiduri lingi painde alla ja see omakorda mõjutab muid detaile...
M6, tõsi, küll 2.0 masina, tagapidureid ma olen lahanud, väheke erinev on see värk. Põhiline osa on siiski jah, et sadula kolb roostetab, kuid vaid see osa, mis mansetist väljapoole jääb ja vaatan, et 2006.a masinal nt. oli roostes ainult klotsiga kontaktis olev pind..
Kuigi siingi ei pääse profülaktilisest määrimisest, mida võiks teostada ikka mõne aja tagant, siis kui mansetid on terved ja selle maani, kuni pidur peale ei jää ja seisupidur toimib normaalselt, ei ole mõtet paanikat teha.
Küll aga võib nokitseda küll..
Sadularaamid on lammutustes odavamad, või siis viid enda omad liivapritsi ja katad kihi värviga.
Asja muidugi muudab jah keerulisemaks GT mudel - suuremad rattad, suuremad pidurid... Aga sadulad peaksid üldjoones samad olema.. Kolvid saab kindlasti netist odavamalt.. Kui vaadata RockAuto.com lehte, siis saab odavalt läbi, ainult tekitab ehk natuke õudu see, et kõik jubinad ei tule ühest kohast ja iga saatja paneb oma postimaksu ja tahab ka Paksu- ja Lolliamet miskit näpata? (targemad, palun öelge :) ) Kolbe pole mõtet vahetada, kuniks liugpind on roosteta, sama lugu ka liugurpoltide kohta.. Lammutusest saab ka korralikke ja ilusaid ja odavamalt. :D
Et vähemalt isiklikult jätaks selle esinduse pakkumise sinnapaika.. Ja hakkaks omal käel asja vaatama.
Kuluosad, kettad-klotsid, on normaalne nähtus, küll aga mõista minagi, et kui nii häda käes on, siis miks kannatab seda teha aasta pärast.. :D
Kui oled päälinlane, siis meil siin mitu head meest, kes asja üle vaataks - _siim_, fretsi firma, jne.. või mine ka Aabe'sse. Seal kirvest näkku ei lööda.

Sadulate puhul on selline värk, et kuna uusi sadulaid ei toodeta, siis need, mida tegelikult sulle "uue" pähe müüakse, on taastatud vanad, ehk siis vahetusfond - sina saad refurbished detaili ning annad enda oma vastu. Tõsi, uusi raame kaasa ei tule, seega pead enda vanad kuidagi ära puhastama ja korda sättima.Samuti, ilma kolvita remontkomplekt on esisillal 2x5€ ja tagasillal 2x7€..
eparts.ee tuleb siinkohal appi - tagumised klotsid sobivad ka 626 ja 323 omad.. eesmised kettad on odavamad pea poole võrra.. Ühesõnaga veebist tellides saad sa ka vastavad detailid tunduvalt väiksema raha eest (sest ega nemadki ise neid ei too jaapanist, ostetakse Japanpartsist valmis, kui tellimus sisse antakse).
Samuti selgub, et sadula saab juba 62€ eest, kuid ilmselt eeldab ka see oma vanade sadulate tagasisaatmist, vähemalt nii teeb ka Taket - 60€ on sadul, millele lisandub 42€ vahetusfondi raha, mille saad tagasi, kui viid oma vanad sadulad rikkumata kujul neile. Need lähevad taastajatehasele ning järgmine õnnelik saab "uued" sadulad.

Päikest ja külma närvi nende puhul. :)

Re: Mazda 6 pidurite remont - huvitav põhjendus esinduselt?

PostitusPostitatud: 23 Aug 2011, 12:27
Postitas Kert
Põhi mure vähese sõitmise puhul on jah raamidesse kinni roostetanud klotsid.Raame annab puhastada.Esimesi pidurikolbe täitsa saadavl norm. hinnaga ja nende vahetus üldiselt vajalik kui ette lähevad uued kettad klotsid.Ketaste ja klotside hinnad sõltuvad kvaliteedist.Odavamad klotsid võivad pidurdamisel vilistada kriuksuda .

Re: Mazda 6 pidurite remont - huvitav põhjendus esinduselt?

PostitusPostitatud: 23 Aug 2011, 13:48
Postitas castor
Ferodo omad saab mõistliku rahaga.

Re: Mazda 6 pidurite remont - huvitav põhjendus esinduselt?

PostitusPostitatud: 23 Aug 2011, 13:53
Postitas tomkulibin
meenu kirjutas:Huvitav. Mis pidurite viga see on, et nõuab "põhjalikku remonti", aga kannatab samas edasi lükata veel üle aasta...
Ja kui see aasta ted remondi ära, siis järgmisel aastal
"Pidurid vajavad põhjalikku remonti!"
:twisted:
tegelikult võiks korra aastas(sügise poole) teha korraline hooldus piduritele, siis ei peaks sadulad kinni ka kasvama.

Re: Mazda 6 pidurite remont - huvitav põhjendus esinduselt?

PostitusPostitatud: 23 Aug 2011, 17:22
Postitas pokenaut
meenu kirjutas:Esipid. kettad 2x55.- + klotsid 42.-

Nüüd on kaks varianti, kas ma sain hoolduses sittakanti üle või on klotside hind valesti kirjutatud.

Re: Mazda 6 pidurite remont - huvitav põhjendus esinduselt?

PostitusPostitatud: 23 Aug 2011, 17:28
Postitas Mario
ei imesta, kui "üle lasti" :mrgreen:

Re: Mazda 6 pidurite remont - huvitav põhjendus esinduselt?

PostitusPostitatud: 23 Aug 2011, 18:17
Postitas MaSu
kurb, et esindus ise ei vaevu oma suhtumist selgitama
aga ega see vingumine neid siin eriti ei koti - seltskond suht väike ja kõlapinda ei teki...

Re: Mazda 6 pidurite remont - huvitav põhjendus esinduselt?

PostitusPostitatud: 23 Aug 2011, 19:30
Postitas Siim
Kettad lähevad tõesti seistes tuksi,oma mx-i tagumised olid enne müüki tutikad ja nüüd kui tagasi tõin võib vanarauda visata kuna auto sõitis vähe ja pole aidanud ka pea lõppkiiruse pealt tugevad pidurdused,lihtsalt pind on poorseks roostetanud jne.
Kolbe ma ei usu et vahetama peab,piisab ka puhastamisest niikaua kuni veel kroomikiht kahjustamata on.
Sellise läbisõidu puhul lähevad uued kettad samamoodi nahka aasta kahega.

Pm peaks aitama

Kolbide ja raamide puhastus,
Liugurite määrimine
Vajadusel,kui on vähekulunud kettad muidugi, siis saab need pingis uueväärseks,audihoolduses täitsa olemas vastav aparaat
Kuna teil on läbisõit olematu siis mina kasutaks samade ketastega olemasolevaid klotse,eeldusel et vähemalt 50% on veel katteid alles,sõidaks koos ketastega lõpuni ja siis oleks üks vahetamine kogu komplekt.

Prognoositav eelarve ca 50-80 euro vahel kui mingeid varuosasi ei ole vaja.

Re: Mazda 6 pidurite remont - huvitav põhjendus esinduselt?

PostitusPostitatud: 23 Aug 2011, 20:06
Postitas Mario
ketta treipink on elementaarne asi igas töökojas.. isegi väiketegijatel on see olemas.. siin võib suva Küla-Karla käest küsida ja treib kettad üle, iseasi, kas on asi kasumlik ja kas on legaalne, et kui kulumispiir on niigi 2mm ja sealt veel pool mm maha võtta ja sirgeks ikka ei saa, siis pole midagi parata.. Siis läheb asi juba liiga õhukeseks ja piisab ühest suuremast pidurdusest, et ketas oleks banaan.

Re: Mazda 6 pidurite remont - huvitav põhjendus esinduselt?

PostitusPostitatud: 23 Aug 2011, 20:54
Postitas Siim
Kusjuures ketta treipink on hoopis väga haruldane :D
Ma olen käinud väga paljudes garaasides tallinnas ja oma silmaga pole näinudki sellist asja kuskil,tavaline treipink on muidugi tuttav elukas,ja üldiselt kisub kergel OT-ks jälle ära.

Ketast võib treida kui pole eriti kulunud,lihtsalt rooste ja slakikiht maha.

Re: Mazda 6 pidurite remont - huvitav põhjendus esinduselt?

PostitusPostitatud: 23 Aug 2011, 21:40
Postitas Mario
minu paha :oops:
ma lihtsalt pole näinud töökoda, kus seda pole olnud :P isegi mingi venku Hiinalinnas, isegi sääl on... :P

aga jah,muus osas on sul õigus, et kui kroompinnad ja muud kontaktpinnad on roostest puhtad, pole mõtet vahetada. Need roostevabapleki liistakad, mida topitakse, need küll mingi aja peale muutuvad imelikuks. Kuigi olen näinud, et raam ise roostetab ja rooste lükkab plekki ja kui nüüd korra pidurit tallata, jääb klots kinni ja ongi pidur peal. Niiviisi küllalt auravate piduritega tee ääres istunud ja tundub, et peale plekkide eemaldamist on asi palju parem.
Aga jah, ikkagi tekib küsimus, mis seal TEGELIKULT teha oleks vaja..
BMW oskab ka paari puksi pakkumise asemel pakkuda tervet tagasilda 3200€. :D

Re: Mazda 6 pidurite remont - huvitav põhjendus esinduselt?

PostitusPostitatud: 24 Aug 2011, 11:41
Postitas IvarR
Kert kirjutas:Odavamad klotsid võivad pidurdamisel vilistada kriuksuda .

Väga vale väide kusjuures. Suvaline ketas ja klots vilistab täiesti vabalt, nii odavad kui kallid. Pigem on küsimus materjalide omavahelises sobivuses. Ehk üks ja sama klots ühe tootja kettaga vilistab ja teisega mitte ning vastupidi. Odavuse kohapealt ntx brembo pidurid (kasvõi evo ja sti omad) ka vilistavad kuna nende töötemperatuuri niisama cruisimisel on võimatu saavutada (lahendusena lastakse klotsid enne paigaldamist vasemäärdega üle, jah vasemäärdega, ning mõned kuud ei vilista).

Mario kirjutas:ketta treipink on elementaarne asi igas töökojas.. isegi väiketegijatel on see olemas.. siin võib suva Küla-Karla käest küsida ja treib kettad üle, iseasi, kas on asi kasumlik ja kas on legaalne, et kui kulumispiir on niigi 2mm ja sealt veel pool mm maha võtta ja sirgeks ikka ei saa, siis pole midagi parata.. Siis läheb asi juba liiga õhukeseks ja piisab ühest suuremast pidurdusest, et ketas oleks banaan.


Üldiselt ei soovita ketaste treimist, omadused muutuvad väga palju ning pmst kettad jäävad alati miinimumi paksuselt ning see on juba eluohtlik, on nähtud küll purunenud kettaid jne. Lisaks tänapäeval on kettad/klotsid levinumatele autodele ikka väga odavad ning ma ei näe erilist rahasäästu ketaste treimisel.

IvarR

Re: Mazda 6 pidurite remont - huvitav põhjendus esinduselt?

PostitusPostitatud: 09 Sept 2011, 09:12
Postitas polukoli
Sai augusti keskel käidud esinduses korralises hoolduses, kus kurtsin ka muret tagumiste pidurite üle. Nimelt ei tundunud, et klots lihviks ketast täies ulatuses, probleem siis mõlemal pool. Sai arve pealt loetud, et tagumiste pidurite hooldus. Mõne päeva pärast hakkas väiksel kiirusel sõitmisel selline kergem vilin "hooldatud" piduri juurest tulema. Enne hooldust probleemi polnud. Klotsid ja kettad vahetatud kevadel. Mõtlengi, kas tehtud tööle mingi garantii ka jääb või kui tahan nüüd teada, milles asi + korda tegemine = pritsi pappi ?

Re: Mazda 6 pidurite remont - huvitav põhjendus esinduselt?

PostitusPostitatud: 09 Sept 2011, 09:47
Postitas Funk
polukoli kirjutas:kas tehtud tööle mingi garantii ka jääb või kui tahan nüüd teada, milles asi + korda tegemine = pritsi pappi ?


Garantii peaks nagu olema vähemalt 14 päeva (seaduse järgi). Aga nad ütlevad sulle, et see on juba mingi muu probleem, nagu minule koguaeg väitsid kui minu auto tehti korda peale avariid. Siis mul jäi mingi kolin sisse ja esindus väitis, et see ei ole avariiga seotud. Vaidlesin tükk aega ja kolme nädala pärast sain auto korda. Aga läksin nendega tülli. Nüüd aga tuli uus kolin juba teiselt poolt sisse ja enam esindusse ei lähe, vaid lasen teha kuskil mujal. Ma arvan, et võidan rahas ja kvaliteedis!

Re: Mazda 6 pidurite remont - huvitav põhjendus esinduselt?

PostitusPostitatud: 09 Sept 2011, 09:57
Postitas Siim
Kui vilisevatest piduritest tahate lahti saada ostke korralikud klotsid kettad

Re: Mazda 6 pidurite remont - huvitav põhjendus esinduselt?

PostitusPostitatud: 03 Sept 2020, 09:39
Postitas maaks
Ei hakanud uut teemat tegema, kasutan olemasolevat sest kaudselt sama asjaga tegu.
Autol (M6 GH) tahavad tagumised klotsid ja kettad vahetamist. Detailid on riiulis olemas juba kevadest - talveratastega koos lähevad ilmselt alla, aga mitte selles ei ole küsimus.
Uute klotside ja ketaste korral tuleks sadula kolb sisse keerata (spets priboor on samuti olemas riiulis), aga kas keegi teab kas on mingi nõue, mitu ringi kolb peab tegema? Mis seal sadulas sees toimub selle "üleskeeramise" käigus?
PS Kui kedagi huvitab, siis Eurostauto HP vahetusele oli ~160€ (koos materjalidega), mis ei ole teab mis kallis, aga tahan ise teha :D

Re: Mazda 6 pidurite remont - huvitav põhjendus esinduselt?

PostitusPostitatud: 03 Sept 2020, 22:25
Postitas justin.keiss
Keera niipalju kui vaja või kui palju läheb. Krutib end pidurdades uuesti paika. Spets tööriista pole selleks kunagi kasutanud, kullinokad, lehtvõti vms ja alati saanud tehtud. Kui juba laiali tirid, puhasta ja määri liugurid!!

E: kolb istub keermestatud pulga otsas, mis on ühendatud käsipiduri hoovaga. Pidurit vajutades surub survestatud pidurivedelik kolvi mööda keermestatud pulka edasi, käsipidurit tirides lükkab see sama pulk kolbi edasi. GD, GE, GF, GG, GH on kõik pea sama süsteemiga.