1. leht 1-st

Mazda 6, 2008, 2.0d 103kw, probleem külmkäivitusel

PostitusPostitatud: 02 Juul 2018, 23:46
Postitas mainhem
Tervist. Mure järgmine, külmkäivitusel viskab tagant halli pahvaka välja ja tunda on pigem nagu õli põlemise haisu. Olen täheldanud ka õlikadu. Tossab ainult käivituse hetkel, seda korraks ja ainult külmkäivitusel. Sooja mootoriga kõik ok. Iseenesest käivitub, sõidab, kiirendab nii külmalt kui soojalt täiesti normaalselt. Arvuti ühtegi veakoodi ei näidanud. Kellelgi ideid või sarnaseid kogemusi selle mootoriga, et kust mida esmajärjekorras kontrollida või üle vaadata?

Tänud.

Re: Mazda 6, 2008, 2.0d 103kw, probleem külmkäivitusel

PostitusPostitatud: 03 Juul 2018, 01:07
Postitas 624AUH
Õlirõngad võibolla kulunud või soones kinni , või klapisääre tihendid.Mis suurusjärgus läbisõit mootoril on.

Re: Mazda 6, 2008, 2.0d 103kw, probleem külmkäivitusel

PostitusPostitatud: 03 Juul 2018, 19:47
Postitas mainhem
odomeetril ca 268000

Re: Mazda 6, 2008, 2.0d 103kw, probleem külmkäivitusel

PostitusPostitatud: 03 Juul 2018, 20:08
Postitas justin.keiss
Hall pahvakas viitaks ehk põlemata kütusele?

Re: Mazda 6, 2008, 2.0d 103kw, probleem külmkäivitusel

PostitusPostitatud: 03 Juul 2018, 23:05
Postitas mainhem
Seda küll, aga kuidas õlikulu seletada?

Re: Mazda 6, 2008, 2.0d 103kw, probleem külmkäivitusel

PostitusPostitatud: 04 Juul 2018, 06:58
Postitas tomkulibin
Kui ilmseid lekkeid ei paista. siis:
624AUH kirjutas:Õlirõngad võibolla kulunud või soones kinni , või klapisääre tihendid...

Siis saabki õli mainitud vigade tõttu põlemiskambrisse, kus põleb ära ja:
mainhem kirjutas:...viskab tagant halli pahvaka välja ja tunda on pigem nagu õli põlemise haisu. Olen täheldanud ka õlikadu...

626 GE ja GF põlvkonna mootorite tüüpviga :wave:
Minu jaoks on ka põhjus tuvastatud- õlirõnga soone põhjas on õli äravoolu avad liiga väikesed ja ummistuvad ajapikku soodustades õlirõnga kinnijäämist, mis omakorda kiirendab õlirõnga kulumist.
Olen viimase aasta jooksul kahel korral seda viga ravinud(tajoba seelika ja maazu 626 GF mootorid)
Sugulane oli netist oma tajoba kohta leidnud vastavaid viiteid. Pakuti välja rõngaste vahetus + vältimast uuesti tekkimise vastu olemasolevad äravoolu agud suuremaks puurida ja lisaaugud juurde tekitada. Mina tekitasin sinna 4x2mm avade asemel 8x3,5mm.
Vanematel maazu mootoritel on õlirõnga all lausa lõhik u poole kolvi ümbermõõdu ulatuses ja neil mootoritel pole kunagi seda häda olnud vs 4x2mm avad uuematel mootoritel. uuematel mootoritel on ju kasutusel paremad materjalid, mis lubavad valmistaja sõnutsi õlivahetusvälpa suurendada 10 000km pealt kuni 30 000km.
Üks minu kasutuses olnud vanakooli mootor oli sünnistsaati korralikult hooldatud ja summuti otsast/seest oli näha roostet, mitte tahma peale 350 000km. Ka dünostend näitas ühe kW võrra suuremat jõudu, kui valmistaja oli lubanud uuele mootorile :thumbup: