1. leht 2-st

Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 29 Okt 2005, 19:15
Postitas choise
Väike ettevaatusabinõu siis kõigile kes lasevad omal kummid alla panna kuskil teeninduses! Olge mehed ja keerake omal rattapoldid ise pärast uuesti üle kuna vahetajatel vist nii kiire et täna nägin kahe tunni jooxul kahte masinat millel esiratas alt ää lennand ja just sellel põhjusel!!!
Ning peax ka mainima et lausa kahju hakkas nendel autojuhtidel!

PostitusPostitatud: 30 Okt 2005, 16:43
Postitas Margo
ise olen saanud kahel korral sama tünga erinevast kohast. korra esindusest. ise tasub alati üle kontrollida, ükskõik, kui viisakas koht ka oleks!

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 28 Veebr 2010, 11:46
Postitas andres86
Valuvelgedel võivadki poldid/mutrid lahti joosta peale mõningast sõitu, isegi kui on töökojas õige jõuga kinni keeratud. Tegelikult ongi ette nähtud hiljem(50-100km pärast) üle pingutamine.

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 28 Veebr 2010, 21:56
Postitas Tihver
Nendest kohtades kus mina käin keeratakse alati poldid/mutrid kinni täpselt ette nähtud jõuga ja soovitatakse hiljem üle pingutada/kontrollida. Ise ei kannata pigem selliseid kohti kus keeratakse poldid/mutrid kinni nii kõvasti kui jõudu on ja siis hooaja lõpus/uue alguses avastad, et vargapoldid/mutrid on lootusetult kinni ja aitab vaid puruks keeramine.

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 14 Okt 2010, 06:29
Postitas wiiking
Minu kogemus on kui lastakse püstoliga valuvelg kinni siis võtmega naljalt lahti ei saa.Viisakas firmas keeravad lõppu rattavõtmega.Või olen seda ise nõudnud.

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 14 Okt 2010, 10:41
Postitas Mario
Siis on järelikult vale mees vale riistaga. "Püstoli" otsa käivad ka väändepulgad - vastavalt 90, 110 ja 140Nm. Ja saab väga hästi lahti!
Järgmine kord anna tutakas vastu kuppu, töövahendite väära kasutamise eest.

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 14 Okt 2010, 15:46
Postitas Siim
Needsamused pulgad kipuvad väsima ning siis ei keera ka enam õige jõuga,oleneb ka sellest mis rõhku keegi kasutab õhusüsteemis.
Meil on igal siin igale vahetajate kambale ostetud korralik gedore njuutonvõti millega tehakse viimane pingutamine,
eks see oleneb ka firmast,kes tahab mainet hoida ning kes mitte.

Lahti võivad joosta uute valuvelgede mutrid poldid.

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 29 Okt 2010, 21:45
Postitas cabernet1
Ok firmad firmadeks... kõik, kes te vahetate oma rattaid ise nagu mina :wave: Kõige lihtsam on kasutada sellist taktikat, et keerate ratta tungiga õhku, vahetate ratta... keerate mutrid/poldid pingesse... siis pistate veljevõtme mutri otsa ning EI VÄÄNA KOGU JÕUST vaid patsutete võtit... pm lajatate oma poe päkaga vastu võtme risti/saba senikaua, kuini mutter teeb "kräuks" ... siis on polt/mutter piisavalt kõvasti all kinni. Tänu sellele ei keera te iialgi vinti maha ning sellise "jõnksutamisega" olete saanud mutri/poldi piisavalt kõvasti alla, et see ei jookse teil ka alt lahti.
Broove me wrong... minul hetkel 3-s põlvkond sama taktikat ja toimib. Alustades veoauto ZIL 145? kuni mazda2...

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 29 Okt 2010, 22:04
Postitas aviar
+1

Olen samamoodi rattaid vahetanud ja rattamutreid-polte esimese, pigem teise "kräuksuni" pingutanud. :thumbup: Ei ole minul veel sellist jama olnud, et rattamutrid-poldid ise lahti tuleks. :wtf: Tundub, et enamus noorema generatsiooni esindajaid ei tea vanu toimivaid nõkse ja siis keeratakse-pingutatakse mingi ( karta on, et suvalise) momendiga rattad kuidagimoodi kinni. "Arenenumad" loevad veel vastutusest hoidumiseks sõnad ka peale, et kindlasti pingutage 100 km-i pärast rattamutrid-poldid üle (juhul kui ratas enne ootamatult ei lahku :D ).

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 29 Okt 2010, 22:25
Postitas Siim
Respekt vanakoolimeestele :mrgreen: 110 nm pole suvaline moment minuarust,kuigi ausalt oma autodel lasen püssiga savilt kinni :D bemm keeldub aegajalt mõnda mutrit loovutamast aga teistega pole probleemi.

Ma mäletan ühel rajapäeval,Janis vahetas rattad endal rajaääres,kinni tõmbas umbes sellise jõuga mida suudab mu 50kg tüdruk enamvähem rakendada,pm mitte muhvigi ja ei kadunud mitte üks ratas seal märatsemise peale ära.

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 30 Okt 2010, 07:21
Postitas tomkulibin
Küll teemast kõrvale, aga huvitaks sellise asja
veoauto ZIL 145
väljanägemine. Minu sklerootiline aju mäletab mudelit 157, aga see 145 on kudagi kahtlane...

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 30 Okt 2010, 08:34
Postitas wiiking
Ei ole kuulnud valuvelge alla kruvides mingit kräuksu mis iseloomulik plekkveljele.Vanakooli harjumusest ei keera mutreid kunagi kinni järjest vaid risti.Ehk on noorematel mida kõrvataha panna.

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 30 Okt 2010, 10:58
Postitas pokenaut
Valuveljega see lugu jah, et käuksu ei taha tulla. Sügisel käuksuga kinni keeramise kohta veel seda, et proovige kevade poole enne pluss kraadide tulekut autos oleva rattavõtmega neid polte lahti keerata... minu tulemus oli 5'st kahel kandid maas ja rohkem ei hakanud proovima, kutsusin sõbra treileriga järgi ja edasi oli sõit töökotta, kus ka ülejäänutel kandid maha keerati.

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 04 Nov 2010, 21:58
Postitas cabernet1
Poltidele(mutritele saab ka määret lisada. Väga hea vahend on suusatõrv. Sellise määrde kasutamisel ei jookse mutrid lahti ega jää ka nii kinni, et kandid kaoksid...

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 04 Nov 2010, 22:07
Postitas pokenaut
Ei aita alati tõrv ka. Täna alles keerasin Transitil rattaid suure õhupüssiga alt(olid tõrvatud, hais juures ja ise kevadel panin antud autole suverattad alla, käsitsi keerasin kinni). Väike püss ei jõudnud ja suurega väänates on oht polt pooleks/mutter siledaks keerata. Aga noh alati on võimalik haamer ja pikendus kasutusele võtta. :)

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 04 Nov 2010, 22:26
Postitas skyline
Mul on ka pigem kurb kogemus sellega, et kiputakse liiga kõvasti mutreid/polte kinni "põristama". BMW-l tuli seetõttu ühel kevadel kaks polti lasta läbi puurida ja üldse oli bemmiga pidev keberniit, kunagi ei teadnud kas rattaid ka alt ära saad, oma osa oli ka sellel, et kasutasin valuveljel plekkvelje polt. Valuvelg tahab ikika eraldi polti või mutrit.
Ja ka see on tõsi, et uus valuvelg ei taha mutreid hästi kinni hoida. Kevadel panin uued valukad alla ja keerasin ise teleskoopvarrega veljevõtmega mutrid kinni, vargamutrid kkeerasin veidi nõrgemini... mingi kuu aega hiljem vaatan, et mis see krt mu garaaži ukse ees maas läigib... leidsin maast oma McGard turvamutri :)
Oli iseneseslikult lahti tulnud.

Ja nendele vendadele andke piki pead, kes turvamutreid tahavad ka suruõhuga kinni lasta, nii on väga kerge nukid ära rikkuda või tekib hiljem suuri probleeme lahti saamisega.

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 20 Juun 2011, 23:19
Postitas marguss
Mul ka selline kogemus kus Mcgardi turvamutrid lasti pirita kose mazdaabis suruõhuga kinni ...Meisli ja haamriga sain lahti ja pitritakose mazdahäbist käin nüüd kaarega mööda.Mutrid kahjuks peale seda prügikasti....

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 01 Aug 2011, 22:05
Postitas jaano90
Ise lasen pidevalt püssiga kinni(2.astmega) ja ALATI kontrollin njuutonmeetiga üle. 2 hooaja jooksul ei ole kordagi keegi kurtma tulnud et liiga kinni olnud aga 1 korra juhtus et sai valuveljele plekkvelje mutrid pandud, koonus ei sobinud ja velg pani sõiduajal minema, õnneks midagi ei juhtunud kellegiga ega millegiga.

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 21 Okt 2012, 14:58
Postitas polukoli
Mõtted vaikselt talvekate alla panemisest peas ja tahtsin küsida, et kui tihti peaks balansseerima. Hetkel talverehvid plekkvelgedel seisnud püsti asendis 6 kuud. Panen ise alla või lasen balansseerida ja siis alla panna. Erilisi vasteid otsides ei leidnud :)

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 21 Okt 2012, 17:34
Postitas Mario
iga hooaja algus oleks kena ikka lasta üle kontrollida. ma ei tea kedagi, kes teaks kedagi, kes teaks kedagi, kes paneb keldris seisnud rattad kohe alla. :D

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 21 Okt 2012, 18:25
Postitas polukoli
Seda ma aimasin ise ka, mõtlesin üle küsida :D
Seega ei saagi ise alla kruttida kui vaja eelnevalt balansseerida :P

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 21 Okt 2012, 22:16
Postitas Prema
Mario kirjutas:iga hooaja algus oleks kena ikka lasta üle kontrollida. ma ei tea kedagi, kes teaks kedagi, kes teaks kedagi, kes paneb keldris seisnud rattad kohe alla. :D

Tunnistan, et mina olen.... Koduvalt..... :oops:
Kui võdistamist tunnen, lähen balanseerima. Mis sinna muidu ikka minna.

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 21 Okt 2012, 22:25
Postitas Zachary
Prema kirjutas:
Mario kirjutas:iga hooaja algus oleks kena ikka lasta üle kontrollida. ma ei tea kedagi, kes teaks kedagi, kes teaks kedagi, kes paneb keldris seisnud rattad kohe alla. :D

Tunnistan, et mina olen.... Koduvalt..... :oops:
Kui võdistamist tunnen, lähen balanseerima. Mis sinna muidu ikka minna.

Mina võtan ka virnast rehvid, mis panen autoalla, kui midagi on siis alle balanseerima :D

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 21 Okt 2012, 22:53
Postitas R-go
Keeran igapäevaselt mutreid/polte kinni ja lahti.Kõik mis olen eelnevalt ise kinni keeranud tulevad reeglina ka hiljem keerates lahti.Erand on enamasti siis kui mõni rehv on kusagil mujal remondis käinud ja siis mutrid/poldid kinni paugutatud.Kõige lollim variant on muidugi siis kui kusagil on turvapoldid/mutrid(enamasti McGuard) püstoliga kinni paugutatud nii, et võtme seest on "salakiri" kõveraks väänatud.Siis pole väga suurt lootust, et võti terveks jääb ja siis tuleb klient saata kuhugi töökotta või margiesindusse, et turvapoldid/mutrid kätte saada.
Seni kasutasime Würthi vasemääret mutritel/poltidel, nüüd oleme jällegi natukene arenenud ja kasutame teflonmääret mis kannatab suuremaid koormusi ja kõrgemaid temperatuure.Rattamutrid/poldid laseme alati püstoli II astmega kinni ja ALATI keerame njuutonmeetervõtmega kõik ühe tugevusega kinni.Seni ei ühtegi negatiivset kogemust (ptüi,ptüi,ptüi).
Võtmel peal 120 ja järgi proovitud, et selliselt kinni keeratud mutreid/polte suudab avada ka naisterahvas :)
Egas midagi - külastage meie boksi. :D

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitatud: 22 Okt 2012, 08:06
Postitas Mario
Prema kirjutas:
Mario kirjutas:iga hooaja algus oleks kena ikka lasta üle kontrollida. ma ei tea kedagi, kes teaks kedagi, kes teaks kedagi, kes paneb keldris seisnud rattad kohe alla. :D

Tunnistan, et mina olen.... Koduvalt..... :oops:
Kui võdistamist tunnen, lähen balanseerima. Mis sinna muidu ikka minna.

no kui raha on rooliotsi osta koguaeg, siis pole midagi :mrgreen: :mrgreen:
nali.
aga muidu, 180ml jahutusvedelikku 14" rehvi sisse kärab ka. 15" puhul olen kasutanud 200ml.. eks tunde järgi õpid. see vana rallimeeste nipp. kui vaja kiirelt rajale minna, aga velg natu kõver. surakas jahutusvett ja tuld.