1. leht 1-st

Sõiduautorehvide asendamine läbimõõdu alusel

PostitusPostitatud: 17 Mär 2008, 13:13
Postitas vvs

Re: Sõiduautorehvide asendamine läbimõõdu alusel

PostitusPostitatud: 13 Okt 2011, 14:10
Postitas skyline
Kaevan vana teema üles. Hakkasin ka seda rehvide asendamise asja uurima ja need asendustabelid ja sealjuures olev jutt on eri lehtedel erinevad.
Näiteks siin ütleb, et mõõdud ei tohiks erineda rohkem kui +-5% http://www.e-rehvid.ee/index.php?sisu=t ... 7&lang=est
Siin öeldakse, et ei tohi erineda rohkem kui +-3% http://www.rehviring.ee/rehvimootude/asendamine/
Mine võta kinni, kellel siis õigus on? :)

Minul tekkis see küsimus päevakorda kuna autol all hetkel 185/65 R15 rehvid. Tootja lubab uksepostil mõõte 185/65R15 ja 195/60 R15 .... See viimane mõõt on rehvipoodides üsna haruldane ja oluliselt kallim kui väga levinud 195/65 R15 mõõt.
Mõtlesin oma autole osta Continentali 195/60 R15 suvekad järgmiseks suveks, kuid neid asendustabeleid vaadates poleks see nagu hea mõte :think:

Samas 185/65 on 120,25 mm kõrge
195/60 on 117 mm kõrge
ja minu soovitud 195/65 on 126,75 mm kõrge ehk originaalmõõtudega võrreldes vahe on veidi üle +-5%

Autot ostes olid sellel lühikest aewga all ühed 195/65 R15 rehvid ja mingit jama nendega küll polnud kui välja arvata see, et nad olid üsna kehva pidamisega Hiinakad.

Kas tasuks osta oma autole 195/65R15 rehvid? Ma eeldan, et paljudel 626 GF-del on see mõõt all ja mingeid probleeme peale spidomeetri valetamise ei tohiks kaasneda?

Re: Sõiduautorehvide asendamine läbimõõdu alusel

PostitusPostitatud: 13 Okt 2011, 14:29
Postitas Haljazme
No tibake suurem pastel ettenähtust panebki spido täpsemalt näitama ja ma arvan, et sul pole mitte mingit põhjust muretseda selle tiba kõrgema pärast (kui ikka füüsiliselt alla mahub), ongi natuke pehmem meie koledatel teedel.

Re: Sõiduautorehvide asendamine läbimõõdu alusel

PostitusPostitatud: 13 Okt 2011, 14:44
Postitas argo7up
Oma autodel olen alati tehasesoovitatust kõrgemad rehvid all hoidnud - tunduvalt mugavam on kruiisida.

Re: Sõiduautorehvide asendamine läbimõõdu alusel

PostitusPostitatud: 13 Okt 2011, 17:03
Postitas Mario
kõik on kinni tehase spidomeetri kalibreeringus ning milline eksimispiir antakse, kus maal ta veel autojuhi kahjuks ei valeta. minul on varuratas 195/65 R15 Bridgestone, mis on ka autol tehasest all olnud ja kui auto sain, olid originaalvalukad nende rehvidega ja spido valetas 6km/h. 205/55 R16 on õige mõõt, kus 100km/h = reaalselt ka 100km/h. Mõõtu võid alati suuremat/väiksemat panna, siis lihtsalt muutub kiirus ja kütusekulu. Suurema ratta läbimõõduga läheb ta kindlasti ökonoomsemaks, kuid see piir tuleb leida läbi katsetamise.
Ühel teljel ei soovitata erineva mõõduga rehve pigem.

Re: Sõiduautorehvide asendamine läbimõõdu alusel

PostitusPostitatud: 13 Okt 2011, 19:35
Postitas skyline
Mu kõhklused tulenevad pigem sellest ,et ega see 6,5 mm kõrgem rehv kuskile vastu käima ei hakkaks. Ise kahjuks enam ei mäleta, ostes olid lühikest aega all need 195/65 R15 hiinakad ja nendega seoses jäi meelde pigem olematu pidamine sügistes oludes :) Rattaid välja keerates siiski vist need siiski kuskile vastu ei käinud...
Tagavedru pesa ja rehvi vahel on juba originaalis väga väike vahe, ei tea kuidas see täiendav 6 mm seda mõjutaks....
Ehk äkki keegi teine 626 omanik kellel 195/65 rehvid all oskaks öelda, et ega kuhugile vastu käima ei hakkaks?

Mis spidomeetri veasse puutub, siis hetkel all 185/65 R15 ja kui spido järgi sõidan 100 km/h, siis GPS näitab 98 km/h ja sama on ka see tahvel Tallinn-Tartu maantee ääres mulle kuvanud. Spido viga mind väga ei morjendaks, sest algul mõõdaks nagunii GPSga üle.

Re: Sõiduautorehvide asendamine läbimõõdu alusel

PostitusPostitatud: 13 Okt 2011, 22:53
Postitas argo7up
skyline kirjutas:Mu kõhklused tulenevad pigem sellest ,et ega see 6,5 mm kõrgem rehv kuskile vastu käima ei hakkaks.


See jaga kahega, siis saad rehvi raadiuse muutuse. No ja mine vaata auto alt, kas see 3,25 mm mõjutab midagi. Arvesta muidugi ka sellega, et rehv läheb ka laiemaks 10mm, 185 vs 195. Jällegi 5 mm mõlemale küljele.
Mõtlemisaunet: Uue ja juba kasutatud suverehvi raadiuse muutus on kuni 4mm.

Re: Sõiduautorehvide asendamine läbimõõdu alusel

PostitusPostitatud: 13 Okt 2011, 23:44
Postitas R-go
Kõrgemat profiili ei tea,aga 225/45R17 ei käi mitte kusagilt vastu.
Rehvi ja vadrutaldriku vahel on täpselt nii suur vahe, et väike sõrm mahub vahele.

Re: Sõiduautorehvide asendamine läbimõõdu alusel

PostitusPostitatud: 13 Okt 2011, 23:46
Postitas Siim
Ei käinud minu omal ka 235/45/17 kuskile vastu,üle selle ei oska kommenteerida.

Re: Sõiduautorehvide asendamine läbimõõdu alusel

PostitusPostitatud: 13 Okt 2011, 23:54
Postitas R-go
Infoks veel niipalju, et me Siimuga räägime GE-st.

Re: Sõiduautorehvide asendamine läbimõõdu alusel

PostitusPostitatud: 14 Okt 2011, 00:12
Postitas Siim
Jah,venna Gf-il oli 225/45/17 ja minuarust oleks sinna 18 ka ära mahtunud ilusti.

Re: Sõiduautorehvide asendamine läbimõõdu alusel

PostitusPostitatud: 14 Okt 2011, 08:44
Postitas skyline
225/45 on ju minu soovitavast ka oluliselt madalam, selle kõrgus on 101,25 mm
195/65 on aga 126,75 mm kõrge ehk vahe on 25,5 mm ehk koguni 2,55 cm!
Tõsi 225 on 195st 3 cm küll laiem.

Re: Sõiduautorehvide asendamine läbimõõdu alusel

PostitusPostitatud: 14 Okt 2011, 08:55
Postitas Haljazme
Oi jah, näe ise enne ei arvutanud.
No sul saaks siis olema paar milli kõrgem kui 205-55-16 (mida arvatakse GF'le kriitiliseks piiriks, mul ei käinud veel koopasse), arvestades, et faceliftiga pidid olema nõrgemad vedrud, siis jah, võib vist tõesti hakata koopasse käima.

Re: Sõiduautorehvide asendamine läbimõõdu alusel

PostitusPostitatud: 14 Okt 2011, 10:17
Postitas skyline
Haljazme kirjutas:Oi jah, näe ise enne ei arvutanud.
No sul saaks siis olema paar milli kõrgem kui 205-55-16 (mida arvatakse GF'le kriitiliseks piiriks, mul ei käinud veel koopasse), arvestades, et faceliftiga pidid olema nõrgemad vedrud, siis jah, võib vist tõesti hakata koopasse käima.


Tagavedrud on jah GF-l pehmekesed, viie täiskasvanuga sõites kipub suht kiirelt amorte põhja lööma. Aga kuna enamasti auto täislastis pole, siis ei tohiks sellist asja vast ka kõrgemate rehvidega kuigi sageli juhtuda. Pigem on küsimus selles, et kas 195/65R15 rehviga esirattaid välja keerates ei hakka kuskile vastu logarit või põhjakaitsmeid rehv käima?

Re: Sõiduautorehvide asendamine läbimõõdu alusel

PostitusPostitatud: 14 Okt 2011, 10:38
Postitas Evert
skyline kirjutas:225/45 on ju minu soovitavast ka oluliselt madalam, selle kõrgus on 101,25 mm
195/65 on aga 126,75 mm kõrge ehk vahe on 25,5 mm ehk koguni 2,55 cm!
Tõsi 225 on 195st 3 cm küll laiem.

Nüüd läks asi minu jaoks segaseks. Kas räägime ikka 225/45/17 ja 195/65/15 mõõtudest? Siis sellisel juhul vaidlen vastu.
Ilmselt külje kõrguse arvutamisel sa unustasid arvesse võtta 2 tollise e. 2,54cm vahe velgede diameetris. See kompenseerib täpselt rehvide külje kõrguse vahe.

Mitte, et sa oleks väljendanud soovi 17-tolliseid autole alla panna, aga for the sake of argument 195/65/15 = 225/45/17.

195/65/15 suhtes tehase soovitatud 195/60/15 mõõduga on 3,05% suurema raadiusega.
Varem mainitud 205/55/16 kui suurim kindlalt toimiv mõõt on 195/60/15 suhtes 2,68% suurem.

(http://www.miata.net/garage/tirecalc.html)

Kuna 195/65 ei ole laiem kui 195/60, siis esirattaid keerates ei hakka ta vastu logareid vms. rohkem käima kui "tehasemõõdus" rehvid. Kui velje ET on õige, siis ei ole ratta läbimõõtu piirav tegur rattakoobas vaid rummu ja vedrutaldriku vaheline kaugus (kui rattakoopad just mingite värdjalike sissepoole ulatuvate kujudega pole).

Re: Sõiduautorehvide asendamine läbimõõdu alusel

PostitusPostitatud: 14 Okt 2011, 10:50
Postitas riisiveski
skyline kirjutas:Näiteks siin ütleb, et mõõdud ei tohiks erineda rohkem kui +-5% http://www.e-rehvid.ee/index.php?sisu=t ... 7&lang=est
Siin öeldakse, et ei tohi erineda rohkem kui +-3% http://www.rehviring.ee/rehvimootude/asendamine/
Mine võta kinni, kellel siis õigus on? :)

Õigus on mõlemal, kuid esitatud ei ole see päris korrektselt. Nimetatud 5% või 3% on erinevus rehvi enda mõõtmetes tootja poolt. Näiteks: kui on kirjas, et mõõt on laiusega 195, siis +-5% tähendab, et see võib olla ka 185,25 või 204,75 (sisuliselt 185 või 205).
Tavaliselt küll laiuses nii suuri erinevusi ei lubata, see on pigem kas läbimõõdus või ümbermõõdus.

Rehvi mõõt üldiselt (st kas peab nüüd olema kindlalt 195/60 R15 või 195/65 R15) peab olema auto valmistaja poolt määratud suurus. Kuna aga selle kontrollimine enamuste autode puhul on tavaoludes keeruline, kui mitte võimatu, siis sõiduautode puhul neid kontrollijad eraldi ei kontrolli. Jälgitakse kahte põhimõtet: ei tohi olla koopast väljas ja ei tohi ka auto täieliku koormatuse korral kuhugi vastu käia (ka näiteks täielikult välja pööratud esirattad).

Re: Sõiduautorehvide asendamine läbimõõdu alusel

PostitusPostitatud: 14 Okt 2011, 11:46
Postitas skyline
Tänud Evertile asjaliku lingi eest.

Esmalt palun vastajatel täiesti ära unustada need kuskil eelpool juhuslikult kellegi poolt sisse toodud 17 tollised teerullirehvid :) Mul pole mitte mingisugust kavatsust minne üle 15 tolliselt veljemõõdult suuremale ega 195mm laiusest laiemale vahe on vaid rehvi külgseina kõrguses. Olen omanud autot, millel olid rehvid 205 laiusega ja neis meie teede vagudes otsisid need vastikult teed, seega üle 195 laiuse ma ei kavatse ma alla panna.

Everti mainitud diameeter on huvitav aspekt, mis mul ununes, vaatasin vaid rehvi külgseina kõrgust. Aga tõepoolest diameetri erinevus tuleb 3,02% ja selle tulemusena hakkab mul spido näitama tegelikust kiirusest vähem. Aga eks peale uute rehvide allapanekud kontrollin asjad nagunii GPS-ga ära 50 km/h, 70 km/h, 90 km/h ning 100 km/h juures, et plitseiga üllatusi ei tuleks.
Hommikul tellisin omale need Continental ContiPremiumContact 2 testivõitjad ära ja nüüd ootan, et millal need siis kätte saan ... reaalne ära proovimise võimalus avaneb vist küll alles kevadel.

Re: Sõiduautorehvide asendamine läbimõõdu alusel

PostitusPostitatud: 14 Okt 2011, 11:59
Postitas pokenaut
skyline kirjutas:Olen omanud autot, millel olid rehvid 205 laiusega ja neis meie teede vagudes otsisid need vastikult teed, seega üle 195 laiuse ma ei kavatse ma alla panna.

Olen kasutanud autot, kus 215 lai rehv otsis samavähe teed, kui 195 lai rehv. Kõik on kinni auto ehituses, silla korrasolekus ja õigete andmetega velgede kasutamises.

EDIT: Mul otsis Premacy 195 laia rehviga tunduvalt rohkem teed, kui praegune 6 215 laia rehviga, samuti otsis 195 laia rehviga kuus vähem teed, kui Premacy.

Re: Sõiduautorehvide asendamine läbimõõdu alusel

PostitusPostitatud: 14 Okt 2011, 13:56
Postitas skyline
pokenaut kirjutas:
skyline kirjutas:Olen omanud autot, millel olid rehvid 205 laiusega ja neis meie teede vagudes otsisid need vastikult teed, seega üle 195 laiuse ma ei kavatse ma alla panna.

Olen kasutanud autot, kus 215 lai rehv otsis samavähe teed, kui 195 lai rehv. Kõik on kinni auto ehituses, silla korrasolekus ja õigete andmetega velgede kasutamises.

EDIT: Mul otsis Premacy 195 laia rehviga tunduvalt rohkem teed, kui praegune 6 215 laia rehviga, samuti otsis 195 laia rehviga kuus vähem teed, kui Premacy.

Ok, kui offtopicut veidi arendada, siis mul oli täpsemalt BMW 3-seeria, tehasemõõdus rehvid 205/60 R15, oli vist lubatud ka 215/55R15. Auto oli korras, mingeid sillalokse ei olnud kuid nende 205 laiusega rehvidega otsis vakku sõidetud tänavatel jubedalt teed. Talveks olid tollel 185/65 R15 rehvid ja vahe oli üüratu viimaste kasuks. Aga eks kindlasti oleneb palju autost ja selle alusvankri ehitusest :) Nii et jätame palun selle offtopicu.

Re: Sõiduautorehvide asendamine läbimõõdu alusel

PostitusPostitatud: 26 Okt 2011, 03:07
Postitas lambasihver
minu suksul all 195/65/15 rehvid, pidamine om hää ja spidokas aiateibaid ei näita, kontrollitud nii GPS-ga kui härrade politseinike "fööniga"