Mul nüüd sama probleem. Aga alustan algusest. Autoks Mazda 626 2001a 2,0 bensukas.
Olen oma autodel mootoriõli vahetanud kümmekond aastat ja nüüd õnnestus esimest korda korraliku ämbriga hakkama saada.
Kuna vanematekodus kanaliga garaaz olemas siis ostsin Automaailmast mingi noname õlifiltri, teisest poest õli ja hakkasin nädalavahetusel õli vahetama. Keerasin uue filtri kinni, valasin õli sisse ja panin mootori käima. Vaatan, et kummaline, õlituli ei kustugi ära kuigi juba mootor 5 sekundit käinud, siis äkki kuulen põhja alt solinat ja taipan krt kuskilt peksab õli välja. Panin mootori kiirelt seisma ja kanalisse piiludes avastan, et krt kõik ujub õlist.
Asja uurides selgus, et Automaailma õlifiltri tihend oli keeramise ajal vist pesast välja kukkunud ja viltu vahel ning sealt peksiski kõik õli välja
Olin pahane nii enda,Mazda inseneride( kes filtri nii perversesse halvast ligipääsetavasse kohta mootoril on paigutanud) kui Automaailma peale, kes sellist jura müüb. Vaadates vana Mazda originaal õlifiltrit oli näha, et sellel oli korralik plekist rant, mis hoiab filtri tihendit paigal, Automaailma müüdul löterdas tihend aga nagu tallesaba ja miski teda pesas kinni ei hoidnud, selle siis ka selline probleem.
Ostsin siis järgmine päev uue õlifiltri ja uue kanistri õli. Kuna enamiku õli oli õlipump filtri vahelt välja peksnud hakkasin üsna hooga õli sisse valama. Jätsin omast arust õigel ajal järgi, aga pärast kontrollides selgus, et olin õli sisse valanud ca 3 mm üle F(full) märgi.
Panin auto käima ja kõik toimis kenasti ning kuskilt enam õli ei lekkinud, sai ka terve eilne päev probleemideta sõidetud.
Täna hommikul käivitan siis garaazis auto, kõik nagu normis, ajan siis garaažist välja ning äkitselt hakkab tagant sinist tossu ajama. Panin mootori kiirelt seisma ja hakkasin õlilekkeid otsima. Neid õnneks polnud. Tundub, et liigse suitsu põhjustab veidi ülemäärane õlitase. Ajasin auto tasapinnale ja suitsemine jäi sisuliselt järgi ehk veidike veel tuli. Sõitsin autoga vaikselt tööle ära ja soojana enam muingit suitsu ei täheldanud.
Kas on reaalne, et see 2-3 mm üle max märgi õlitase põhjustab tõepoolest kallakutel suitsemist? Kas peaksin selle liigse õli sealt kuidagi välja imema või õlivanni alt välja laskma?
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080