Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas Mario » 06 Apr 2010, 20:17

veel on variant, et tõsta sinna 323 pealt pritsega 1.6 ja natuke juhtmetega mässamist. Keegi ei ütle, et sul seal 1.3 ei ole. :D
Mõõda silindrite surved üle, kui on erinevused sees, siis on tõesti hõre..
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6055
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas hardstyler » 06 Apr 2010, 20:21

Mario kirjutas:veel on variant, et tõsta sinna 323 pealt pritsega 1.6 ja natuke juhtmetega mässamist. Keegi ei ütle, et sul seal 1.3 ei ole. :D
Mõõda silindrite surved üle, kui on erinevused sees, siis on tõesti hõre..


Esimene variant :thumbup:
Teise variandi teen lähiajal ära. Selline küünla auku topitav manomeeter isegi olemas. :wave:

EDIT: 323 pritsega 1.6 mootori all mõtled BG-le paigaldatud 65 kw-st mootorit? Tea, kas miskit vaja ümber ka teha? Käigukast, veovõllid? Juhtmestik on kindlasti keeruline aga ma mõtlen, kas muud rasket kah? Ainult 12 kw rohkem, kui minu 1.3el. Tea kas liigutab paremini kah? Täispritse kindlasti kindlam, kui see monupritse. Eks peab uurima (tomkulibiniga konsulteerima :D ) ja peale keretöid võiks asja isegi plaani võtta....
Kasutaja avatar
hardstyler
 
Postitusi: 775
Liitunud: 09 Mai 2007, 23:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu Tel:58180677

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas hardstyler » 11 Apr 2010, 17:18

Täna sain tahhomeetriga kellade ploki. Juhtmed sappa ja töötab ideaalselt. Mingil põhjusel on tühipöörded üle 1000p/min. Mõtteid kellelgi?

Natukse nühkisin soppa kah maha.

Pilt
Kasutaja avatar
hardstyler
 
Postitusi: 775
Liitunud: 09 Mai 2007, 23:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu Tel:58180677

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas Mario » 11 Apr 2010, 17:25

naisss... :thumbup:
ma arvan, et see karpa seadistus on ikka nats mööda.. :think:
uuri välja, milline kruvi näpib segu ja milline pöördeid..
keera auto käima, keera tühikäik maha ja segu maha nii, et auto veel käima jääb. Seejärel keera segu niipalju, kuni mootori pöörded enam ei tõuse ja mootor käib sinu kõrva jaoks pehmelt. Seejärel kontrolli pöördeid ning nüüd keera tühikäiku suts juurde, et oleks 750-800. :)
Hetkel tundub see ülemäärane kütusekulu liiga rikkast segust tulenev. Anna teada, kuidas läks ;)
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6055
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas hardstyler » 11 Apr 2010, 17:28

Mario kirjutas:naisss... :thumbup:
ma arvan, et see karpa seadistus on ikka nats mööda.. :think:
uuri välja, milline kruvi näpib segu ja milline pöördeid..
keera auto käima, keera tühikäik maha ja segu maha nii, et auto veel käima jääb. Seejärel keera segu niipalju, kuni mootori pöörded enam ei tõuse ja mootor käib sinu kõrva jaoks pehmelt. Seejärel kontrolli pöördeid ning nüüd keera tühikäiku suts juurde, et oleks 750-800. :)
Hetkel tundub see ülemäärane kütusekulu liiga rikkast segust tulenev. Anna teada, kuidas läks ;)


No see ei ole karpa ju. Monopritse ikkagi. :wink: Eks ma katsun seal midagi krudida. Äkki jääb pärast veel tööle kah. :thumbup:
Kasutaja avatar
hardstyler
 
Postitusi: 775
Liitunud: 09 Mai 2007, 23:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu Tel:58180677

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas Mario » 11 Apr 2010, 17:30

upsi :mrgreen:
jah, aga miskid kruvid peaksid seal ikka olema. Ka pritsemootoril olid kruvid külje peal, kui ma oma konnaga ÜV käisin, siis kruditi sealt veidi mütsu juurde. :D
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6055
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas hardstyler » 11 Apr 2010, 17:32

Mario kirjutas:upsi :mrgreen:
jah, aga miskid kruvid peaksid seal ikka olema. Ka pritsemootoril olid kruvid külje peal, kui ma oma konnaga ÜV käisin, siis kruditi sealt veidi mütsu juurde. :D


No väljast näeb see pritsepea täitsa karpa moodi välja. Eks seal mingid kruvid ikka on. Kohe lähen keerama. :wave:
Kasutaja avatar
hardstyler
 
Postitusi: 775
Liitunud: 09 Mai 2007, 23:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu Tel:58180677

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas hardstyler » 11 Apr 2010, 17:59

kruvisin igasugu kruvisid. ei muutunud midagi. ega seal neid eriti ei olnud ka. ainult palju pistikuid ja väikseid kummivoolikuid. "testisin" ka lambda andurit. kusagilt bemmiklubist või streetrace foorumist lugesin, et tuleb töötava mootoriga pistik tagant tõmmata. kui midagi muutub, on korras. kui ei muutu, on kakti. ei muutunud midagi. käis täpselt sama moodi edasi. võta nüüd siis kinni... Huvitav on see, et käivitan mootori, pöörded OK. Kusagil 800 peal tiksuvad. Aga kui mootor saavutab töö temperatuuri, tõusevad pöörded tuhandeni. Kõik tarbijad maha lükates ei ole isegi 1300 pööret harv juhus. Mis ma nüüd teen?

Edit: Lambda maksab 1210.-, liiga palju, et niisama osta.

Edit2: Mul on Twingo peal tutikas lambda. Tea, kas seda on mõtet proovida? Kolme juhtmega on küll. Ons need erinevad? :oops:
Kasutaja avatar
hardstyler
 
Postitusi: 775
Liitunud: 09 Mai 2007, 23:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu Tel:58180677

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas Mario » 11 Apr 2010, 18:11

tundub sama kamm olema, mis ühel mu sakslasel oli - peale hunniku elektroonika välja vahetamist sai prooviks visatud ringi gaasisiiber -throttle body. Vana oli tahma ja saasta täis ja üks vedru oli nässus. Pakun, et vaata hoolikalt omal ka gaasisiiber üle. :)
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6055
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas hardstyler » 11 Apr 2010, 18:24

Mario kirjutas:tundub sama kamm olema, mis ühel mu sakslasel oli - peale hunniku elektroonika välja vahetamist sai prooviks visatud ringi gaasisiiber -throttle body. Vana oli tahma ja saasta täis ja üks vedru oli nässus. Pakun, et vaata hoolikalt omal ka gaasisiiber üle. :)


Kõige targem oleks vist see pritsepea pulkadeks võtta ja kenasti puhtaks teha. Gaasisiiber asub ilmselgelt seal sees? :roll:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis hardstyler, 11 Apr 2010, 18:37, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
hardstyler
 
Postitusi: 775
Liitunud: 09 Mai 2007, 23:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu Tel:58180677

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas Mario » 11 Apr 2010, 18:35

seal ta on jah. vaata, kuhu kinnitub gaasitross, see jublonn ongi vaja kätte saada. Hea, kui sul on mingi Wd40 ka kõrval, vurtsuta seda ka sinna, ehk hakkab pehmemalt käima, või pane tilk mootoriõli sinna liigendite vahele ;) Kogemus näitab, et heam saab küll :thumbup:
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6055
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas hardstyler » 11 Apr 2010, 18:39

Mario kirjutas:seal ta on jah. vaata, kuhu kinnitub gaasitross, see jublonn ongi vaja kätte saada. Hea, kui sul on mingi Wd40 ka kõrval, vurtsuta seda ka sinna, ehk hakkab pehmemalt käima, või pane tilk mootoriõli sinna liigendite vahele ;) Kogemus näitab, et heam saab küll :thumbup:


Eks ma proovin, kui järgmine vaba päev tuleb. Tea, kas pildid said liiga suured? Mul tunduvad Ok aga üsna suur monitor on kasutusel.
Kasutaja avatar
hardstyler
 
Postitusi: 775
Liitunud: 09 Mai 2007, 23:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu Tel:58180677

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas Mario » 11 Apr 2010, 18:47

phpBB tegi nad ise ka väiksemaks. :P
tööd vajab, aga ei midagi ületamatut. :)
Tahhokas on ikka teine tera :D
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6055
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas hardstyler » 11 Apr 2010, 19:27

Mario kirjutas:phpBB tegi nad ise ka väiksemaks. :P
tööd vajab, aga ei midagi ületamatut. :)
Tahhokas on ikka teine tera :D


Tahhokas on täiesti mõnus. :)
Mingil põhjusel keris peale kellade vahetamist 40k kilomeetrit läbisõidule otsa. Ei tea milles küll viga... :D :D

EDIT: Seisin just foori taga. Mootori töö temp. saavutatud, pöördeid lausa 1800 tükki minutis. Pidin ma selle tahhoka muretsema. :? Teen listi asjadest, mis võivad põhjustada liialt kõrged tühipöörded ja kütusekulu. Kui keegi õige teguri tuvastab, saab midagi head. :angel:

1. Lambda andur otsas? Lambda vahetada? Testida ei oska. (olemas Renault Twingo oma, võib asendada?)
2. Summuti on vist natuke hõre. Hullusti ei lärista aga suka vahelt miskit ikka tuleb. Ehk siis summuti täies pikkuses üle vaadata ja vajadusel remontida.
3. Katalüsaator on umbes? Kas targem eemaldada või asendada uuega? Ennem ülevaatust peaks nii ehk naa uue muretsema aga vahepeal võiks ilma sõita? On tal miski praktiline väärtus? Mürke vähendab, saan aru, aga kui juba autoga sõita ja keskkonda saastada, siis ei ole ju eriti vahet, kas natuke või palju. Sureme me igal juhul.
4. Pritsepea katki/must? Laiali kiskuda ja vajadusel puhastada/remontida? Kas nendel erinevatel kummivoolikutel, mis pritsepead imevad/puhuvad, on miski healoomuline eesmärk täita? Tirisin mitmeid töötava mootoriga küljest, mootori töös muutust ei täheldanud.
Tuli veel meelde, et vahetevahel kostub õhufiltri kopsiku ja pritse lähedusest kahtlast "tiksu". Peaaegu nagu hüdrotõukurite tiks aga ei tule klapikambri kaane alt. Äkki see viitab miskisele kotermannile?
5. Mootor lihtsalt nii kulunud, et käib kiiremini ringi. Noh, kompressioon väike, kergem töötada. :lol: Nali naljaks, korda tahaks siiski saada. Muidu sõidab väga väga hästi. Täiega rahul olen.

Veeretakistuse välistaks kindlasti, rattad käivad kõik ideaalselt ringi, kummid täis, rehvi/velje mõõdud peaaegu väga head. Tuuletakistus võib määrav olla, üsna muna kujuline ju. Samas Tom väitis, et sai sama mootori ja kerega 1/3 väiksema kütusekulu, niiet ehk ei ole ikka selles asi. Igatahes asjatundjad, loodan Teile! :thumbup:
Kasutaja avatar
hardstyler
 
Postitusi: 775
Liitunud: 09 Mai 2007, 23:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu Tel:58180677

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas tomkulibin » 11 Apr 2010, 21:47

1;3;4
Pritsepea- monopritse- elektrooniline karburaator :D
Tühikäigu pöördeid mõjutatakse paremal tiival olevast solenoidist. kaks u 15mm voolikut tal küljes, mis teist otsa pidi karpas. viimases sees on nii siiber, õhu lugeja kui ka TPS ja pihusti.
PS vajadusel olemas kaks karpat(ette tellinisel/maal asuvad).
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8372
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas hardstyler » 12 Apr 2010, 08:41

tomkulibin kirjutas:1;3;4
Pritsepea- monopritse- elektrooniline karburaator :D
Tühikäigu pöördeid mõjutatakse paremal tiival olevast solenoidist. kaks u 15mm voolikut tal küljes, mis teist otsa pidi karpas. viimases sees on nii siiber, õhu lugeja kui ka TPS ja pihusti.
PS vajadusel olemas kaks karpat(ette tellinisel/maal asuvad).


Tollel solenoidil tirisin pistiku küljest ära. Mootor toimetas samamoodi edasi.
Kasutaja avatar
hardstyler
 
Postitusi: 775
Liitunud: 09 Mai 2007, 23:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu Tel:58180677

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas tomkulibin » 12 Apr 2010, 13:00

hardstyler kirjutas:Tollel solenoidil tirisin pistiku küljest ära. Mootor toimetas samamoodi edasi.
Siis on karpast pöörded nii üles keeratud, et tühikäigu süsteem ei saagi rakenduda. Samas ilmselt põhjus selles vist ongi, et tühikäigu süsteem ei taha töötada, ilmselt seal su kala peidus.
PS solenoidi läbilaske võime on reguleeritav.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8372
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas hardstyler » 12 Apr 2010, 13:48

Tegelikult olen ma vahetanud karpa kogu täiega, kõik voolikud ja solenoidid sinna juurde. Muutusi ei olnud absoluutselt, samas ei tea ma kumbagi karpa tegelikku seisukorda. Selles-suhtes vahetan vist alustuseks lambda ära. Ega ta halba ikka ei tee.

Lugesin siit veidike juttu. Sain aru, et mootori vahetus B6 vastu on üsnagi lihtne. Isegi kastid pidavat sobima. Keegi korraliku 16 klapilist B6 mootorit koos juhtmestikuga ei taha müüa? :angel:
Kasutaja avatar
hardstyler
 
Postitusi: 775
Liitunud: 09 Mai 2007, 23:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu Tel:58180677

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas hardstyler » 16 Apr 2010, 17:15

Leidin karpa küljest ühe toreda kruvi. Asub seal, kust algavad tühikäigu solenoidi jooksvad voolikud. Keerasin tolle täitsa kinni ja voila, tühipöörded u. 800-900 rpm. Kõiguvad päris palju muidugi. Tühikäigu solenoidi küljes olevat plastikust kruvi keerasin ka, ei miskit. Jätkuvalt ei muuda pistiku eemaldamine midagi. Kas sinna peaks lihtsalt pidev 12v peale tikusma? Äkki on hoopis ahel katkenud kusagilt? Homme plaan karpa maha võtta ja ilusti puhtaks küürida. Kas peaksin arvestama mingite tihendite vahetusega? Millega oleks kõige targem puhastada?
Kasutaja avatar
hardstyler
 
Postitusi: 775
Liitunud: 09 Mai 2007, 23:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu Tel:58180677

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas tomkulibin » 17 Apr 2010, 08:27

Karbussi puhatstamise keemiat peaks olema ka prisma lettidel, see oleks saasta eemaldamisel abiks. piduri puhastusvahend, kui populaarne puhasti ei kõlba, kuna on määratud rasva eemaldamiseks, pensi saast aga on miskit muud.
tühikäigu reguleerimine- lae alla see kataloog, mille lingi olen eelnevalt üles riputanud. seal peatükk "F" ja juttu u 60 lehekülje ulatuses antud õnnetu tühikäigu süsteemist. isegi lühikokkuvõtet raske teha :)
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8372
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas hardstyler » 17 Apr 2010, 09:40

tomkulibin kirjutas:Karbussi puhatstamise keemiat peaks olema ka prisma lettidel, see oleks saasta eemaldamisel abiks. piduri puhastusvahend, kui populaarne puhasti ei kõlba, kuna on määratud rasva eemaldamiseks, pensi saast aga on miskit muud.
tühikäigu reguleerimine- lae alla see kataloog, mille lingi olen eelnevalt üles riputanud. seal peatükk "F" ja juttu u 60 lehekülje ulatuses antud õnnetu tühikäigu süsteemist. isegi lühikokkuvõtet raske teha :)


Tänud viheje eest. Miks ma ise selle kataloogi peale ei tulnud? :oops: Mul see kenasti olemas ju.
Kasutaja avatar
hardstyler
 
Postitusi: 775
Liitunud: 09 Mai 2007, 23:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu Tel:58180677

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas hardstyler » 18 Apr 2010, 00:10

Lugesin manualist kogu jutu karpa kohta läbi. Pikk, keeruline jutt. Vigu võib olla musttuhat. Karpa võtsin kollektorilt maha ja osandasin. Puhastasin Ben autotarvest ostetud karpa puhastiga. Eriti puhtaks ei saanud. Kahjuks rikkusin ühe väikse tihendi. Kui varuosa karpalt ei saa, peab Tomilt "uue" karpa sebima.
Kasutaja avatar
hardstyler
 
Postitusi: 775
Liitunud: 09 Mai 2007, 23:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu Tel:58180677

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas hardstyler » 24 Apr 2010, 16:06

Heihoo. Mõni päev tagasi sain karpa ilusti toimima. Vahetasin paar tihendit uute vastu ja käib nagu kell. Tühipöörded sooja mootoriga u. 800-850 rpm. :thumbup: Külmalt pea 3000 rpm. :crazy: Kütekulu ei tea veel. Hommikul lasin paagi täis. Õhtul Tallinna jõuan, proovin palju peale mahub. Tagumine ots karjub uute amortide järele :oops:
Kasutaja avatar
hardstyler
 
Postitusi: 775
Liitunud: 09 Mai 2007, 23:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu Tel:58180677

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas hardstyler » 24 Apr 2010, 22:15

Nunii. Peale läks täpselt 20.45 liitrit. Läbisõiduks osutus 344km. Sisaldab 30km linnas ja kaks "käigud peeneks" kiirendust maanteel. Ülejäänud tee läbisin rahulikult 90-100 km tunnis. See teeb u. 6 liitrit saja kilomeetri kohta, millega olen ikka vägagi rahul. Karpa puhastus ja tihendite vahetus (11.-) aitas päris kõvasti. :D
Nüüd säästan bensu pealt miljoneid ja saan korralikud amordid osta. Superluks :wave:
Kasutaja avatar
hardstyler
 
Postitusi: 775
Liitunud: 09 Mai 2007, 23:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu Tel:58180677

Re: Mazda 121 DB 1.3 54kW 92a. - hardstyler

PostitusPostitas Mario » 24 Apr 2010, 22:17

6L on tõesti juba sellele autole kohasem. :P Hea kuulda, et asi lahenes. :P
Amordijutt on tuttav :mrgreen: :mrgreen:
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6055
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

EelmineJärgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist