Küsimused Mazda 6 kohta

Kui on vaja abi millegi ostmisega siis siin saad abi küsida.

Küsimused Mazda 6 kohta

PostitusPostitas Bisnissman » 10 Apr 2023, 10:04

Tere.
Oleks soov soetada endale Mazda 6 Skyactiv-D Vision EU6 2.2 TDI 110kW 2013a.
Pole varem Mazdat omanud ja sooviks teada saada mis oleks antud sõiduki mootori eluiga ja tüüpvead jms. Kas tasuks endale soetada või soovitatakse hoopis eemale hoida?
Bisnissman
 
Postitusi: 1
Liitunud: 10 Apr 2023, 10:00

Re: Küsimused Mazda 6 kohta

PostitusPostitas 626 » 10 Apr 2023, 22:45

2013.a GJ omadega pole just kokku puutunud, aga osad räägivad, et pihustite seibid neil kehvakesed ja võivad tekitada suuri probleeme.
Suurte probleemide all mõtlen seda, et kehvematel juhtudel on asi mootori vahetuseni on läinud. Pihustid klapikaane all peidus ilusasti.
Muid suuremaid probleeme ei tohiks nagu olla.

Mootori eluiga vastavalt sellele kuidas, millega, kus, kuna hooldada.
Näinud üht 2013.a masinat millel oli möödunud aasta suvel kellal 390 000 km ja toimetas ilusasti ning usun, et sõidab veelgi.

Soovitan allalaadida mazda rakenduse, sinna saad lisada ostetava masina vin koodi, peale seda siis näeb seal äpist hooldusajaloo ära kui on ametlikus esinduses käidud ning näeb ka seda kui auto on tagasikutsutud mingisel põhjusel. Kindlasti soovitan lasta ostueelne kontroll teha ametlikus esinduses. Inchcape pakub kontrolli 95€ eest, mis pole just suur summa südamerahuks kui masin 10K kanti.

Omal 2019.a GL kerega masin ja kurta ei saa.
Mul muidugi läks ~ 36000 km pealt adblue aju õhtale, aga esinduselt sain tagasisideks, et esmakordne juhus. Järelikult võiks eeldada, et adblue süsteemid peaksid vastupidama.
Adblue kulu suht olematu, 16 000 km läbimisega ei ole kulunudki, pole nüüd vaadanudki kas näitab veel 100% või on veits langenud ka lõpuks. Jaanuaris käisin keretöödedes (parklas üks hää kodanik rihtis stange nurga ära mul) siis lasin kontrollida adblue süsteemi ja pidavat kõik ilusasti korras olema.
Kütusekuluks mul keskmiselt 5,4l/100, vanemal mudelil pidi veits väiksem keskmine olema 5,3 või 5,2 l/100 km kohta.

Mugavuste poolest keerulisem öelda, mul ta rikkaliku lisavarustusega ja kõik toimib nagu toimima peab. Vaikne mugav masin. Talvel läheb kiiresti soojaks kui sõitma hakata, aga soovitan soojalt gero peale panna kui seda ei ole, aga see lihtsalt mugavus, mitte hädavajalik.

Hetkel ei oska rohkem midagi lisada, et küsi ja proovime vastada.

Tervitades.
626
 
Postitusi: 64
Liitunud: 30 Mär 2009, 13:05
Asukoht: Valga\Tallinn

1986 Mazda 626

Re: Küsimused Mazda 6 kohta

PostitusPostitas folver » 10 Apr 2023, 23:23

Ainult bensiinimootoriga versioone julgen soovitada, need on ka üsna ökonoomsed, eriti maanteel. Aga Mazdaabi ilmselt oskab kõik diisli tüüpvead üles lugeda.

Subjektiivsed tähelepanekud auto enda osas, mis pähe tulevad (ei pretendeeri absoluutsele tõele):

Eelmise kerega võrreldes suurem ja stabiilsem (kehvades oludes vms), aga tuntavalt halvema pöörderaadiusega.
Hea kliirens, avar salong. Hea tarbeauto.

Esimesed õõtshoovad ja tagumised amordi tugilaagrid on väidetavalt neil rohkem kuluosa, kui eelmise kere puhul.
Rattalaagrid jällegi peavad paremini vastu, kui eelmisel kerel.

Elektriliselt klappivad peeglid omavad plastik hammasratast, mis laguneb ära ja mida vahetada on ebamugav (loe: teenusena kallis).
Start-stop süsteem on aku suhtes tundlik.
folver
 
Postitusi: 5
Liitunud: 25 Nov 2018, 23:34

Re: Küsimused Mazda 6 kohta

PostitusPostitas Mario » 24 Okt 2023, 16:41

Kusjuures eelnev kommentaar bensiinimootori kohta on asjalik.
2.5 bensukas on ökonoomsem isegi, kui diisel. Kui just kütus tasuta kätte ei tule, ei julge jaapani diislit kellelegi soovitada ning ei näe pointi.
Hiljutine kogemus 2.0 ja 2.5 bensukaga, mõlemad automaadid - maanteekulu alla 5L isegi, linn 7-8, kui oled keskmise jalaga. Tartu-Tallinn, pealinnas u 50km ja siis Tartu poole tagasi, keskmine tuli 5.6 141kW masinaga.

Mazda diisli põhiprobleemid:
1. Kuna Euro 6, siis EGR on suht 99% ajast avatud ning sisselase koogib end täiega tahma täis. Profülaktika mõttes oleks kasulik seda aegajalt maha võtta ja puhastada. Ka EGR jahuti koogib end täis. Tülikas töö aga hoiab ära nii mõnegi rikketule.
2. DPF täitub üpris kiiresti, kui tegu on linnaautoga.
3. Hooldusel kindlasti jälgida, et õlivahetuse järgselt saaks pihustuskoguse õpetus tehtud, muidu on jälle asjatu peavalu.
4. Suured läbisõidud kipuvad rohkem vigu välja tooma. Samas karta tuleb ka väikese läbisõiduga autot.
5. Ootamatusi on alati ja poolduvad ketid ja väntvõllid on pigem erand, kui reegel. Pihustid on ka sellised, et neid keegi väga niisama remonti võtta ei taha, seega kontrollitud ajalugu on pigem plussiks.
6. DPF probleemid on KÕIKIDEL moodsatel Euro5/6/7 autodel, millel see süsteem peal, lihtsalt enamikel on süsteem nii kokku ehitatud, et iga veakoodi puhul saad uue paagi osta. ~1000€ + tööraha.

Muus osas on nad kõik asjalikud, kasutajad soovitavad ka ise pigem võimsamat diislit aga nagu ütlesin, kui läbisõit on aastas vähem kui 30 000km, siis võta kindlasti bensukas. Diisli hooldus- ja pidamiskulud on niivõrd kõrged, et naabrimees oma Dodge HEMIga sõidab ka tõenäoliselt odavamalt.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6058
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255


Mine Ostuabi

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist