Kuidas Mazdast Mazda sai :D

Siin rääkida teemadel mis teiste teemade alla ei mahu

Kuidas Mazdast Mazda sai :D

PostitusPostitas Mario » 21 Apr 2007, 22:30

1. Mazda pärinevus - Mazda ajalugu algab 3-rattalise mootorratta taolise sõidukiga Mazda GO, aasta siis oli 1931. Praegu tunneme seda paremini nime all Mazda-GO DA. Kompanii rõhus rohkem esitusele ning võimalikult suurele mahutavusele. Kodumaal toodeti nii mootor, kui ka mitmed muud kere komponendid, mis pani aluse suuremale tootmisele. GO mootor oli konstrueeritud ühes tükis ning käigukastil oli ka R-käik, tagadiferentsiaal, ning paljud muud jubinad kuulusid Toyo Kogyo CO (Mazda Motor Company eelkäija) patendi alla. Mazda GO oli tähtis hetk Jaapani 3-rattaliste liikurite turul.

Mazda saigi tuntuks sellesama GO turule toomisega. Erinevate varustustasemetega olid veel Sumera-GO, Tenshi-Go, ja veel mõned...
Aga need jäeti kõrvale ning nimetati hoopis kompanii juhi Jujiiro Matsuda
auks. Mazda nime seostatakse ka Valgusejumala Ahura Mazda'ga, loodeti, et see heidab paremat valgust väikestele kompaktklassi masinatele. Päris algul käis Mazda embleemi kõrvale ka Mitsubishi märk, kuna Mitsubishi oli vastutav selle väikese GO valmimise eest ning kasutati Mitsubishi osasid.

Toyo Kogyo oli tõsiselt seotud GO reklaamimisega ja nii korraldatigi 1936.a suur matk. Matkas osales 4 Mazda-GO KC ning 1 Mazda-GO DC. Retke pikkus oli 2700 km ning kulges Kagoshimast Tokyoni. Maa läbiti 25 päevaga. Müüginumbrid kasvasid :)

See váike sissejuhatus 3-rattaliste masinate maailma muutus hiljem tõsiseks "haiguseks". Pärast sõda - alates 1950.a, Mazda alustas 1-tonniste GO CA veoki tootmisega. Masinat viis edasi 1157 cc mootor, mis hiljem leidis oma koha ka sõiduautodel. ;)

2. Mazda esimene passenger-car.

Mudeli nimeks sai R360 Coupe. Esimene auto lahkus konveierilt 28 mai, 1960. Lanseerimine oli soetud ka nüüdseks kõrgema elatustasemega ning nõudluse kasvuga autoturul. Autotööstus oli just hoogustumas, turule tekkisid paljud väiketegijad, ning algasid ka autoshow'd, mida nüüd teame Tokyo Motor Show nime all. Siiski inimesed tundsid vajadust auto järgi ja Mazda suutis ehitada odavaima väikeauto, mis oli ühtaegu nii odav, kui ka mugav oma suuruse kohta. Vägev debüüt.

R360 arendusel kasutati järjest uusimaid tehnoloogiaid ja suurendati tööde mahtu. Sel ajal maksis esimene manuaalkastiga R360 300 000 jeeni, ja samas oli ka saadaval väändejõu konverteriga (esimene omalaadne Jaapanis!) 320 000 jeeni eest.
Juba 8 päeva enne R360 ametlikku esitlust, oli Mazda saanud tellimuse 4500-le autole. Auto populaarsus kasvas ka peale esitlust, müües kehvemal kuul 2000 autot. Mazda omandas niiviisi 64,8% miniautode turust :P
Jaapani autostumisel oli R360-l suur ja tähtis roll.

R360 ei olnud mitte ainult hinna pärast populaarne. Selles masinas oli kombineeritud Jaapani uusim tehnoloogia. Mootor oli juba 4-taktiline, pakkus paremat kestvust ja kütusekulu, kui tema 2-taktiline kaaslane. Mootoris kasutati juba magneesiumsulamit. Kombineerituna kerge monokok-kerega, kergmetallist keredetailidega, kaalus see masin vaid 380 kg ning oli kergeim auto Jaapani ajaloos :)

Veermik - nelja ratta sõltumatu vedrustus. Stiilne ja ergonoomiline 2+2 isteskeem lubas kujundada ilusa kupeekere, ilma, et ükski reisija peaks end ebamugavalt tundma.
Pilt

3. Järgides R360 suurt edu, astus lavale Mazda uus miniauto Carol 360. Esmaesitlus 23. veebruar, 1962. Selles autos oli nüüd piisavalt salongiruumi 4-le táiskasvanule. Üks põhiline disainielement oli tagumise katuseosa kujundus - täisnurga all langev tagaaken ning auto pikkuseks oli vaid 3 meetrit.

Kõrge kvaliteet hakkas turgu muutma ning Carol 360 ei andnud selles kordagi järgi. Carol 360 oli tolle aja miniautode tipp. Mootor oli 4-sil. 4-taktiline 358 cc alumiiniumist plokiga ning vesijahutusega, mis oli küllaltki vaikne. Ja jällegi sõltumatu vedrustus kõigil ratastel. Deluxe mudel tuli juba mais, 1962.

Pisike feisslift saabus 1963, kus mootor sai 20 hj, endise 18 asemel. Tuli ka 4-ukseline mudel, mis oli samuti esimene uuendus miniautode seas.

Pilt
mootorPilt

Miljones Mazda oligi Carol 360, mis sai endale kuldse metallikvärvkatte ning leidis aukoha kompanii muuseumis.

Sõsarmudel tuli välja november 1962. Selleks sai Carol 600. Põhines see prototüübil nr.700. Jõuallikaks sai nüüd 586cc, samuti alumiiniumploki ja vesijahutusega. Algas Familia mudelisari ja Mazda jõudis kiirelt ka uue miljonini.. Kiire kasv. :)

4. Mazda veomasinad.

Kuna 3-rattaline GO pani autondusele aluse, siis ühtlasi sai alguse ka töömasinate arendus. 1953.a algas kastiautode võidukäik. Jaapani sisemajandus kasvas jätkuvalt ning tekkis ruumi suurematele veokitele.

Väiksemate partiidena toodeti selliseid minikastikaid juba alates 1950, kuid 1958 esitleti täiesti uut Rompa't. Robustne kere, kuid hea juhitavus ja kestvus ráäkisid enda eest. Kahe silindriga ja vesijahutusega mootor arendas 32,5 hj ning suutis vedada kuni 1 tonnist raskust. 1959.a tuli ka uus D1100, millel juba 4-silindrit ning mootori skeem DHV. 46 hj suutis liigutada endiselt vaid 1 tonni. :|
D1500 oli juba 1.75 tonni klassis ning 60 hj tegid temast võimsaima väikeveoki. D2000 omas juba 81 hj.

Pilt

1964 tegi Mazda väikse turu-uuringu, niimoodi ilmus E2000, mis kandis kuni 2 tonni.
Augustis 1961 tuli veel B1500 - esimene pick-up.

Niimoodi Mazda oma kanda kinnitas automaailmas.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6052
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Mine Vaba teema

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist