ksenoonlamp

Siia postita see mis teiste teemade alla ei lähe

PostitusPostitas pokenaut » 03 Juun 2008, 07:07

MazdaGTI kirjutas:Milleks peab ÜV ajaks maha katkuma :?: asi ju legaalne :!:

On selle legaalseks ajamisel mõtet? Vahetada tuleklaasid, reflektorid, lisada regulaator(vajadusel pesurid)+kiti enda hind.

rvs kirjutas:Pokemon,miks üldse luuptuld vaja? :oops:

Luup hajutab minumeelest valgust vähe teistmoodi. Aga täpsemalt ei oska vastata miks vaja on.




Miks ei võiks teha nii, nagu tegi kod. Veltz, võttis tuled maha, puhastas ära, pani kokku tagasi ja nüüd ei kurda tulede üle.

Terv,
Pokemon
pokenaut
 
Postitusi: 1678
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

PostitusPostitas Anonymous » 03 Juun 2008, 07:31

pokemon kirjutas:
MazdaGTI kirjutas:Milleks peab ÜV ajaks maha katkuma :?: asi ju legaalne :!:

On selle legaalseks ajamisel mõtet? Vahetada tuleklaasid, reflektorid, lisada regulaator(vajadusel pesurid)+kiti enda hind.


Mis sa neist tuledest vahetad :?: kui tule valgusvihus olev joon pole Z kujuline ja tuled vastavad Eesti normatiividele, siis lihtsalt kit külge ja kõik on ametlik :!: :idea:
Anonymous
 


PostitusPostitas rvs » 03 Juun 2008, 11:14

Mis kujuga xenonitel see tule valgusviht on? :oops: :roll:
Kasutaja avatar
rvs
 
Postitusi: 896
Liitunud: 03 Nov 2006, 13:09
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas pokenaut » 03 Juun 2008, 17:33

MazdaGTI kirjutas:
pokemon kirjutas:
MazdaGTI kirjutas:Milleks peab ÜV ajaks maha katkuma :?: asi ju legaalne :!:

On selle legaalseks ajamisel mõtet? Vahetada tuleklaasid, reflektorid, lisada regulaator(vajadusel pesurid)+kiti enda hind.


Mis sa neist tuledest vahetad :?: kui tule valgusvihus olev joon pole Z kujuline ja tuled vastavad Eesti normatiividele, siis lihtsalt kit külge ja kõik on ametlik :!: :idea:

Saad aru, et tuledel peab olema xenoni kasutamist lubav tähis? Kui seda pole maksad oma korduv ÜV eest, ja hakkad igakord maksma, kui politseil(ülevaatajal) tekib tahtmine uurida, kas on vastav tähis või ei.

EDIT: Ei usu mina, et GD-l on xenoni kasutamist lubav tähis. Seda polnud isegi 92.a 7. seeria bemmi lisavarustuses, seega kahtlen kas selline asi üldse GD tuledel olemaski on.
pokenaut
 
Postitusi: 1678
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

PostitusPostitas Anonymous » 03 Juun 2008, 18:25

Käidud küll ja küll ülevaatusel Xenonitega ja pole veel kedagi uuesti tagasi kutsutud :!:
Anonymous
 


PostitusPostitas Evert » 03 Juun 2008, 18:39

MazdaGTI kirjutas:Kuni 1.oktoober 2000 valmistatud autedel ei pea olema ei pesureid ega kõrguse regulaatoreid ja selle kohta on ka seadus olemas :!:


Kood 224. Lähi- ja kaugtulelaternad, mille lampide valgusvoog ületab 2000 lm

Nõuded: 1) lampe, mille valgusvoog on üle 2000 lm (gaaslahenduslambid ja näiteks hõõglambid HIR1, H9 tüüpi), on lubatud kasutada kaugtulelaternates ja ainult ebasümmeetrilise valgusjaotusega lähitulelaternates;
2) alates 1. oktoobrist 2000. a esmakordselt kasutusele võetud gaaslahenduslampidega M ja N kategooria sõidukil ja alates 10. juulist 2011. a esmakordselt kasutusele võetud hõõglampidega, mille valgusvoog ületab 2000 lm, M ja N kategooria sõidukil, peab lähitule laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, toimuma automaatselt ja sõidukil peab olema laternate hajutiklaasi puhasti;

[RTL 2007, 96, 1605 – jõust. 21.12.2007]

3) gaaslahenduslambiga laternatel peab kaugtulelt lähitulele ümberlüliv seade tagama, et seadme rikke korral oleks sisse lülitatud lähituli. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse;
4) igas lähitulelaternas võib olla ainult üks gaaslahendusvalgusallikas.


Kui selles tekstis näpuga järge ajada, siis tundub tõesti, et enne 1.10.00 registreeritud autoga võid teha selle koha pealt mida tahad, aga tegelt nii ei ole. Keegi kuskil teises foorumis tõi välja nii selle kuid ka mõned muud ksenoonidega seotud sätted ja kõigest kokku tuli välja, et -

- Enne 01.10.00 esmaregistreeritud autol ei ole ksenoonlaternate aut. kõrguse reguleerimine ja tulede pesu kohustuslik, kuid ksenoonlaternate kasutamine on lubatud ainult sel juhul kui valmistaja oli neid vastavale automudelile pakkunud. Siis peab ka tuled halogeenist ksenooni tüüpi vahetama, paljas pirnide vahetus ei ole lubatud. Autole, mille mudelit tehas pole ksenoontuledega pakkunud, ei tohi selliseid ka panna. Olgu kasvõi vana Mosse aastast '76.
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2192
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

PostitusPostitas rvs » 03 Juun 2008, 19:53

Kahju, et seadused nii karmid selles osas :(
Kasutaja avatar
rvs
 
Postitusi: 896
Liitunud: 03 Nov 2006, 13:09
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas leviathan » 06 Juun 2008, 01:18

Evert kirjutas:
MazdaGTI kirjutas:Kuni 1.oktoober 2000 valmistatud autedel ei pea olema ei pesureid ega kõrguse regulaatoreid ja selle kohta on ka seadus olemas :!:


Kood 224. Lähi- ja kaugtulelaternad, mille lampide valgusvoog ületab 2000 lm

Nõuded: 1) lampe, mille valgusvoog on üle 2000 lm (gaaslahenduslambid ja näiteks hõõglambid HIR1, H9 tüüpi), on lubatud kasutada kaugtulelaternates ja ainult ebasümmeetrilise valgusjaotusega lähitulelaternates;
2) alates 1. oktoobrist 2000. a esmakordselt kasutusele võetud gaaslahenduslampidega M ja N kategooria sõidukil ja alates 10. juulist 2011. a esmakordselt kasutusele võetud hõõglampidega, mille valgusvoog ületab 2000 lm, M ja N kategooria sõidukil, peab lähitule laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, toimuma automaatselt ja sõidukil peab olema laternate hajutiklaasi puhasti;

[RTL 2007, 96, 1605 – jõust. 21.12.2007]

3) gaaslahenduslambiga laternatel peab kaugtulelt lähitulele ümberlüliv seade tagama, et seadme rikke korral oleks sisse lülitatud lähituli. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse;
4) igas lähitulelaternas võib olla ainult üks gaaslahendusvalgusallikas.


Kui selles tekstis näpuga järge ajada, siis tundub tõesti, et enne 1.10.00 registreeritud autoga võid teha selle koha pealt mida tahad, aga tegelt nii ei ole. Keegi kuskil teises foorumis tõi välja nii selle kuid ka mõned muud ksenoonidega seotud sätted ja kõigest kokku tuli välja, et -

- Enne 01.10.00 esmaregistreeritud autol ei ole ksenoonlaternate aut. kõrguse reguleerimine ja tulede pesu kohustuslik, kuid ksenoonlaternate kasutamine on lubatud ainult sel juhul kui valmistaja oli neid vastavale automudelile pakkunud. Siis peab ka tuled halogeenist ksenooni tüüpi vahetama, paljas pirnide vahetus ei ole lubatud. Autole, mille mudelit tehas pole ksenoontuledega pakkunud, ei tohi selliseid ka panna. Olgu kasvõi vana Mosse aastast '76.



tundub et su postitus võttis illegaalsete xenonite pakkujad tummaks( a nuh kui mind bännitaxe(või häbipost :D) järgneva lause eest siis ex see näitabki seda.. mingi eesti valge neeger mölises et - kuningas ei eksi mitte kunagi jne - ( see siis nn mode gti pihta) . ex näha on kui kaua see postitus siin on ja mis sanktsioonid järgnevad



ps omal on legaalsed tehase xenonid ees m6-07(pole xenonite vastu miskit, vaid just nende pimestavate pedede vastu kes illegaalsete
asjadega sõidavad, sest krt räägitagu mis tahes sellest reguleeringust, kui ikka noxid tulevad 5-si kuskilt burksiputkast ja tagaots autol maas siis see pimestab ikka korralikult
leviathan
 
Postitusi: 1426
Liitunud: 10 Mär 2005, 16:30

PostitusPostitas Anonymous » 06 Juun 2008, 06:04

Meil ülemus helistas ARK-i ja küsis asja järgi ning tulemuseks oli et enne 01.10.2000 valmistatud autodele võib paigaldada ja ei pea olema ei pesureid, kõrguse regulaatoreid ega pea ka olema mingit tehase kinnitust :!:
Anonymous
 


PostitusPostitas pokenaut » 06 Juun 2008, 06:49

Aga tulel peab olema xenoni kasutamist lubav tähis...
pokenaut
 
Postitusi: 1678
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

PostitusPostitas Evert » 06 Juun 2008, 12:38

Dammit, ma lähen kohale ja uurin selle välja. Once and for all. Kui siis juba 2 ARK'i ametnikku ja ntx ka 1 TÜV klemm seda seadust lubavalt tõlgendavad, siis hakkan ksenjakomplekti jaoks raha koguma.
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2192
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

PostitusPostitas rvs » 06 Juun 2008, 13:07

Anna teada, kuda siis see asi on lõppudelõpuks! :P
Kasutaja avatar
rvs
 
Postitusi: 896
Liitunud: 03 Nov 2006, 13:09
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas Evert » 06 Juun 2008, 13:37

Lugedes https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12896328 paistab, et tulesid puudutavaid huvitavaid küsimusi tekib muudkui juurde.

Koodides 201-225 on kirjas, et esilaternatel ei ole kuni 1989 a. k.a. valmistatud autodel E tähis kohustuslik. Kuni 1993 k.a. valmistatud autodel pole ülejäänud tulede E tähis kohustuslik, samuti ei ole kohustuslikud tagurdus-, tag. udu- või ohutulede olemasolu.
Samuti hoolimata sellest, et on öeldud "võib kasutada ainult selle sõiduki variandi ehituses ettenähtud laternaid."(RTL 2006, 84, 1537, kood 201, punkt 6) on samas punktis kirjas ka, et "ARK võib põhjendatud juhtudel lubada kasutada teistele sõidukitele ette nähtud laternaid tingimusel, et nende optilised elemendid, lambid ja laternate paigutus vastavad nõuetele". Põhjenduse ikka leiab.
Ehk siis enne 1990 valmistatud autode tulesid võib modida igatepidi, kasutades ntx. ebay ilma E'ta tuuningutulesid vms., tuleb lihtsalt jälgida, et ntx. tagatulede valgusjõud jääb määruses lubatu piiridesse jne.

Hmm, väga huvitav..
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2192
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

PostitusPostitas Evert » 06 Juun 2008, 15:01

Ok, vahepeal tuhnisin netis ja leidsin üles selle, millel mu esimese posti seisukoht põhineb: http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php? ... 006#852910
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2192
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

PostitusPostitas rvs » 06 Juun 2008, 15:30

Wuhuu, nii et mina om 88 a kupeega võin teha mida tahan nende xenonite osas? :lol:
Kasutaja avatar
rvs
 
Postitusi: 896
Liitunud: 03 Nov 2006, 13:09
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas IvarR » 11 Juun 2008, 09:54

Helistasin mina jah päev peale seaduse jõustumist arki spetsialistile ja rääkisime pikad jutud maha ning on lubatud jah vanematele autodele xenoneid paigaldada.
IvarR
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1930
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn

PostitusPostitas leviathan » 15 Juun 2008, 01:03

IvarR kirjutas:Helistasin mina jah päev peale seaduse jõustumist arki spetsialistile ja rääkisime pikad jutud maha ning on lubatud jah vanematele autodele xenoneid paigaldada.
IvarR


nu a need vennad võiks siis kasutada ka tulederegulaatorit, kui 5 venda autos. krdi sitt on sõita kui mingi päike vastu tuleb tee peal
leviathan
 
Postitusi: 1426
Liitunud: 10 Mär 2005, 16:30

PostitusPostitas kentaur » 16 Juun 2008, 12:51

rvs kirjutas:Pokemon,miks üldse luuptuld vaja? :oops:
Luup võimaldab ühtlaselt valgust hajutada.
Mitte vähetähtis pole ka fakt, et luubi ning pirni vahele on pandud õige kujuga plekitükk, mis lõikab kiirtevihu täpselt ära, nii et see ei pimestaks vasakult möödujat.

Ilma luuptuleta xenoni lähitule paigaldanu võiks pehmelt öeldes sadistiks nimetada.

Kuna luup murrab erineva tooniga valgust erinevalt siis xenoni komplekti paigaldamisel oleks tark kasutada võimalikult valge spektriga pirni - (4000K)

Xenoniga pirnid lähevad tublisti kuumemaks, kui halogeenid, seega tuleks kindlasti üle vaadata tule korpus.
Täiesti võimalik, et muidu ilus reflektori või mingi muu pind sulab üles.

Pilt

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
kentaur
Administraator
 
Postitusi: 401
Liitunud: 02 Veebr 2005, 22:17
Asukoht: Tartu

1992 Mazda MX-6

PostitusPostitas rvs » 16 Juun 2008, 23:22

Ossa kurat, ühesõnaga luuptuli oleks hädavajalik teistele mõeldes?! Tahaks jubedalt neid xenoneid ette, kuid luuptuld vist ei anna sinna kudagi aretada... :(
Kasutaja avatar
rvs
 
Postitusi: 896
Liitunud: 03 Nov 2006, 13:09
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas leviathan » 17 Juun 2008, 01:05

põhimõtteliselt pole ju vaja luupi, näitex volvodel ja mersudel ka ilma luupideta pirnid originaalis, aga need pirnid on ka teistsugused(teatud osa on kaetud pirni peal) need libakomplektid on ikka "paljad" D2S pirn istutatud sobiva juurika otsa (pirnitüübid D2S-i(luup) D2R-i(ilma luubita)krt kui ei usu siis googel abix ) ja ei võta teatud vales suunas minevat valgust maha, niiet vastu tuleb sul päike keset ööd, kui mõni ahv on oma halogeeni ilma luubita (luup natuke ikka päästab, aga mitte eriti) asemele xenonid istutanud.
leviathan
 
Postitusi: 1426
Liitunud: 10 Mär 2005, 16:30

PostitusPostitas Anonymous » 17 Juun 2008, 07:17

H4 xenon puhul ongi pirnil ees samasugune asi mis varjab ning muudab valgust nagu luubi puhul :idea:
Anonymous
 


PostitusPostitas leviathan » 17 Juun 2008, 09:30

mitte pirnil ees vaid pirni klaasi peal peab olema , otsi googlist D2S vs D2R
leviathan
 
Postitusi: 1426
Liitunud: 10 Mär 2005, 16:30

PostitusPostitas Anonymous » 17 Juun 2008, 20:20

H4 xenon:
Pilt


Ülejäänu sõltub kõik juba reflektorist :!:
Anonymous
 


PostitusPostitas leviathan » 18 Juun 2008, 09:30

Pilt
D2R
Pilt
D2S

Märkad vahet? teil on tavalisele D2S-le plekijunn ümber väänatud lihtsalt
leviathan
 
Postitusi: 1426
Liitunud: 10 Mär 2005, 16:30

PostitusPostitas Anonymous » 18 Juun 2008, 19:22

Kle D2 ja H4 H/L on ikka 2 täiesti erinevat pirni :!: ja need autod milledele läheb D2, on juba arvestatud xenonitega :idea:
Anonymous
 


EelmineJärgmine

Mine Üldine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist