Mis siin ikka pikalt seletada, tuleb lihtsalt internetist Gurude õpetussõnu lugeda
EliteCarAudio Insall Clinic
Andmete kohapealt niipalju, et neiu mõõte teadades ei tähenda see veel seda, et ta sulle ka meeldida võiks
Sama siis muusikaga, nagu eeskõneleja mainis on üks tähtsamaid parameetreid tundlikus (Sensitivity)
mõõdetakse 1W/1m^2,
ühikuks dB
Näitab siis helitugevust, mida kõlar teeb võimsusel 1W teatud sageduse juures.
Arvestades, et dB on logaritmiline, siis ~3dB erinevus võrdub 2x helitugevuse muuduga.
Muidugi on tähtis võimsus, mida kõlar talub sealjuures on siis 2 võimalust : siinuseline võimsus (pideva koormuse juures) ja impulssvõimsus.
Sageduskaratkeristik - näitab siis erinevatel sagedustel kõlari helitugevust. Ideaalis peaks olema sile.
Kuid sa ei taha helitugevust sa tahad parimat heli... ja siit algab ristiretk
Kui sa loed natuke võrgust erinevaid juhendeid siis näed et :
heli lokaliseerimine, faasi ajamine, moonutuste maha surumine, sageduskarakteristikute siledaks ajamine jne teevad sulle kõva peavalu.
ning ka siis võib heli tunduda liiga detailne, steriilne, lame jne - hullem kui naine
Mida mina oskaks alguseks soovitada :
Võta mingi korralikuma kõlarifirma (
Pioneer, Infinity, JBL...) täpselt sinu auto jaoks loodud mitmeribaline kõlarikomplekt.
Nihverda need kindlasti ette ja paremal juhul ka taha, varusta piisavalt jämeda kaabliga ja alles siis mõtle, kas sul on ruumi ja raha ning vajadust korraliku subwoofri järgi.
Teine lahendus on täpselt vastupidine, paned woofri järgi ja siis sokutad ette head kõlarid ning tagumised paned ainult midbasse mängima.
Kuna artist asub sul ees siis peaks esimesed kõlarid olema head - 90% helipildist teevad esimesed kõlarid.
Parimal juhul on sul kõrgete kõlarid kuulmiskõrgusele toodud, tagumised annavad ainult "mahvi"...
Siit tekkis mul ka küsimus, kodanikud laovad oma suured subwoofrid pakiruumi ja kui sealt kopsakat avaust salongi ei tule - mida peavad vaesed tagumised kõlarid tegema ?
Üldiselt ilma kapitaalse helisummutuseta (lisakaal - nii ei saa ju rallit sõita
) pole sul mõtet raketimootorit .... külge keevitada.
Kuna mina pole piisavalt pädev isik antud teemal rääkima ja on ka võimalik, et minu tekstis esineb vigu
siis peale suuremat lugemist võiksid küsida kasvõi näiteks streetrace foorumis vastavast kanalist abi.