ABS-ist loobumine

Siia postita see mis teiste teemade alla ei lähe

ABS-ist loobumine

PostitusPostitas cabernet1 » 30 Dets 2008, 12:56

Tervist.
Tõstataks üles küsimuse ABS-ist loobumise kohta.
Kuna palju on olnud juttu sellest, et ABS pikendab auto peatumist kuid säilitab juhitavuse. Ise leien, et juhitavusega pole midagi peale hakata, kui autot pidama ei saa.
Kuna minu isend on väga kerge ning kõrge siis rakendub ABS talvelibedaga liiga kiiresti. On ette tulnud olukordi, kus parklast sõiduteele keerates väikese languse peal, mis on jääs, ei saa autot pidama ning olen juba 2 korda tahtmatult peateel liiklejatele ette sõitnud.
Siit siis ka küsimused, et kas auto modifitseerimine ABS-ist loobumise moel on kuidagi seadusega kooskõlas ehk lubatud tegevus? (oma teadmised selles valdkonnas puuduvad)
Teiseks küsiks, et kas on võimalik paigaldada mingisugust lülitit, mis ABS-i välja lülitaks, kuid peale libedaid aegu taas kerge vaevaga tagasi lülitaks? (muidugi jutt käib peale garantiiaega tehtavatest toimingutest) Usun, et libedaga ABS mulle kalliks kord maksma läheb.
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1249
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitas ZoommooZ » 30 Dets 2008, 13:17

Kas mazdal ei ole võimalik kaitset välja võtta?Bemmimeeste jutt on küll selline ,et "ma võtan küll alati talveks abs-si kaitsme ja veojõukontrolli kaitsme ära".
Ma küll täpselt ei tea sest minu omal pole kumbagi juba sünnist saati:)
Viimati muutis ZoommooZ, 30 Dets 2008, 14:27, muudetud 1 kord kokku.
Ergo - 56362926
Kasutaja avatar
ZoommooZ
 
Postitusi: 681
Liitunud: 17 Dets 2007, 23:16
Asukoht: Tallinn,Laitse,Püssi,Lüganuse,Aa

PostitusPostitas pokenaut » 30 Dets 2008, 13:32

Piisab, kui ABS-i kaitsme välja tõmbad, siis ei tööta kumbi enam, kuna veojõu/stabiilsus kontroll saab oma andmed just ABS-i anduritest, mis peale kaitsme eemaldamist enam ei tööta. Osadel autodel kaob ABS-i kaitsme eemaldamisega ka spidomeeter ja pidurituled.

Terv,
Pokenaut
pokenaut
 
Postitusi: 1678
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

PostitusPostitas lines » 30 Dets 2008, 14:25

Pigem tasuks mõelda mingi vahe lüliti peale.

Minu arvamus selline, et maanteel ABS ikka vajalik. Kui jõuad maanteel lükkad lülitist taas ABS i tööle.


Lines
Kasutaja avatar
lines
 
Postitusi: 1560
Liitunud: 07 Veebr 2005, 11:36
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas cabernet1 » 30 Dets 2008, 15:00

lines kirjutas:Pigem tasuks mõelda mingi vahe lüliti peale.

Minu arvamus selline, et maanteel ABS ikka vajalik. Kui jõuad maanteel lükkad lülitist taas ABS i tööle.


Lines

Midagi taolist ma silmas pidasin jah.
Kuid kas selline asi on lubatud või on see karistatav?
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1249
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitas HrHunt » 30 Dets 2008, 15:54

See on hull kes vabatahtlikult ABSi välja võtab tavaliikluses. Punkt. Mida sa teed keset musta jääga kurvi avastad, et kiirus on natuke liiga suur et ära mahtuda korralikult? Keeramisest ei piisa - kiirus liiga suur. Pidurdada ei saa - paneb otse. Jõuad heal juhul teha paar kolm haledat tsüklit natuke keerad natuke pidurdad ja kohtud selle vennaga kes parajsagu sama kurvi võtab ainult et teises suunas.
ABSiga laheneks sama olukord lihtsalt veidi suurema raadiusega võetud kurviga.
Mille üle natuke vaielda võib on stabiilsuskontrolli kasutamine, kuna vanematel autodel on ta üsna "loll" ja võib tõesti arenenud juhti segada. Kaasagne satbiilsuskontroll aga elu ei sega, kuni päris ogaraid manöövreid tegema ei hakka, ja siis on ta just omal kohal.
191kW/380Nm/FWD/LSD & 60kW/110Nm/RWD+AWD/LR & 108kW/350Nm/AWD
Kasutaja avatar
HrHunt
 
Postitusi: 315
Liitunud: 04 Mai 2007, 23:05
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas tomkulibin » 30 Dets 2008, 18:36

Igasugune omavoliline rooli ja pidurite ümberehitamine on vatuolus seadusega. Neid töid võivad vaid spetsialiseeritud ettevõtted.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8370
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas cabernet1 » 30 Dets 2008, 19:17

HrHunt kirjutas:See on hull kes vabatahtlikult ABSi välja võtab tavaliikluses. Punkt. Mida sa teed keset musta jääga kurvi avastad, et kiirus on natuke liiga suur et ära mahtuda korralikult? Keeramisest ei piisa - kiirus liiga suur. Pidurdada ei saa - paneb otse. .

Sry kuid ma ei pea ennast hulluks :D
Olen 10 aastat rooli keeranud ning sellest 8 ilma ABSita. Ausalt ütlen, et autol ja autol on vahe ning mõnel hetkel on tehnika tulnud kahjuks. Antud isendil (Mazda 2 2002-2007) ei ole ABS kindlasti talvel kasuks vaid pigem kahjuks. Mis puutub kiirusesse, siis just liigne kiirustamine ongi enamuse avariide põhjuseks. Kui on mõistust, siis ei kihutata.
Aga minu küsimus ei olnud tingitud madalast lendamisest vaid justnimelt kiirusest, mis saavutatakse parklas esimese käiguga, lapsi ja jalakäijaid ning tagurdajaid silmas pidades.
Kui on kallak 30 cm kõrge ning 2 m pikk, ning kiirus ca 10 km/h ja teel jää, siis antud isend seisma ei saa enne, kui olen peateel risti ees.
Jah... autol on juhitavus teele keerata, kuid kohustust ANNA TEED ma täita ei saa.
Muideks 2006 civic ja 2006 swift sarnast muret ei oma. Küll aga üks tuttava Mazda2 sama kerega, mis minul, väldib seda ristmiku just samal põhjusel.
Seega paluks mitte sassi ajada uusi mudeleid ning suuremaid masinaid juba vananenud väikeautodega :wink:
Muideks uuel 2-l seda muret ei ole :P
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1249
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitas tomkulibin » 30 Dets 2008, 19:34

Osadel mudelitel on ABS rakendumine kiirusel 30 km/h ja enam. Ilmselt Mazda2 on sellest ilma jäänud.
Elektroonika on edasi arenenud ja võib olla on ka vana M2 ABS ajule softi uuendust võimalik teha. Täpsema vastuse saad enam pädevatelt.
PS minu tööautul (C3 sidrun) on 3 korda käinud teenenduses ja iga kord on tehtud nn softi uuendust(paraku paremaks pole läinud miskit :evil: )
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8370
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas pokenaut » 30 Dets 2008, 21:06

ABS ei tööta ühelgi autol alla 15km/h, kui see süsteem pole ise kokku aretatud. Tehase omadest ei tööta ükski alla 15km/h. Sai Premacyga väikestel kiirustel rattad blokki pidurdatud ja saab praegu ka 6-ga ilusti rattad väikesel kiirusel lohisema. Pidin täna isegi vasta posti sõitma, kui kallakul pidurdades auto jõnksti tee ääre poole kimama hakkas(muidugi mul oli kiirus ka algselt suurem, kui 15km/h, pakuks, et miskine 30 tuuri oli enne).

Terv,
Pokenaut
pokenaut
 
Postitusi: 1678
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

PostitusPostitas cabernet1 » 30 Dets 2008, 21:35

tomklubinil on õigus ning pokenaudil hetkel mitte. Minu isend võib rakendada ABS-i isegi 5 km-sel tunnikiirusel. Sõltub vaid teeoludest.
Aga eks ma seda softi värki uurin, sest jaanuarikuu teine päev nii ehk naa teeninduses :wink:
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1249
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitas tomkulibin » 30 Dets 2008, 21:42

cabernet1 kirjutas:...Minu isend võib rakendada ABS-i isegi 5 km-sel tunnikiirusel...

Probe I gen GL ABS ajul on ümberlüliti kolme positsiooniline :D ja seda juba aastast 1988. Saab ise valida käitumist
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8370
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas cabernet1 » 30 Dets 2008, 21:52

tomkulibin kirjutas:
cabernet1 kirjutas:...Minu isend võib rakendada ABS-i isegi 5 km-sel tunnikiirusel...

Probe I gen GL ABS ajul on ümberlüliti kolme positsiooniline :D ja seda juba aastast 1988. Saab ise valida käitumist

Ja sellest pean järeldama mida?
Et ka minul peaks saama ise muuta, kuid esindusest on nn naisteseades asi hetkel???? :twisted:
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1249
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitas tomkulibin » 30 Dets 2008, 21:58

Ameeriklasele (kuigi antud mudel on puhast tõugu Mazda)tehti juba tol kaugel ajal igasugu imevigureid autudele külge, mida praegustelgi veel lisadena juured osta saab(kui saab) :D
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8370
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas Mario » 30 Dets 2008, 22:50

kuna minul on keegi tark pannud pidurikettad tagasi ilma ABSi rõngasteta, siis sõidan ilma kaitsmeta, kuna täpselt samamoodi kiirusel praktiliselt null, hakkab pedaal tärisema ja hääl on selline nagu midagi lohiseks põhja all kaasa.. huvitaval kombel armatuuris tulukesed ABS ja TCS ei põle :?
ja ei tunne puudust kah, kõik autod siiani olnud ilma ABSita. Megahää on. Käisin Kämpil ka ilma ABSita ja tulen järgmisele ka vb ilma :lol:
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6052
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

PostitusPostitas pokenaut » 30 Dets 2008, 23:01

Cabernet, kahjuks on mul õigus siiski. Sul ei anna andur sellisel kiirusel piisavalt signaal edasi. Auto selleks ajaks juba seisab, kui andur piisava signaali ABS-i ajusse saata jõuab ja sealt edasi midagi teha jõuab. Kuna ma olen hästi laisk inimene, siis ma ei viitsi minna ja võtta oma konspekt kätte, et sealt see asi uuesti üle kontrollida. Kuna ma juba selline norija olin, siis no krt, mis rehvid teil all on, et 10km/h auto kallakul üldse ei pidurda? Minul libises eelmises postituse kirjeldatud olukorras heal juhul 2m, siis jäi pidama. Kuna talvised olud on sellised ettearvamatud nagu nad on, siis mina näiteks ei julge küll pidurdamist nii hilisele punktile jätta, kui suvel. Muidugi kui mulle tundub, et ma enam välja ei pidurda, siis tõmban esimese asjana seisupiduri peale ja seejärel löön teise käigu sisse, et mootoriga lisaks pidurdada. Muidugi mõlemad tegevused võivad rattad blokeerida ja siis peab olema valvas, et siduri alla vajutamisega uuesti ette pidamine tekitada.

Terv,
Pokenaut
pokenaut
 
Postitusi: 1678
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

PostitusPostitas HrHunt » 30 Dets 2008, 23:29

No mul teisel autol pole ka ABSi, ja on piisavalt on suur ABSita sõitmise kogemus... võssa ma taga ei pane kõik on vahva, kuid need kiirused millega ühe või teisega ohutult liigelda annab on ikka täiesti erinevast puust... MPSil ABSi välja kakkuda oleks umbes sama intelligentne tegevus nagu üritada roolivõimu lahti ühendada. Samas kui hästi meenutada siis Hyundai Sonata III ABS oli natuke tüütu küll kohati. Lühidalt võtaks kokku nii et eks see sõltub autost ja mida uuem ja sportlikum auto seda sõgedam on selle turvasüsteemide kallale ronida. Ja dai bohh mõni tont mulle ristmikul sisse lajatab kellel on mingi a la '05 aasta masin, rattad risti ja ploki jäljed maha jäävad......
Olen täiesti päri et teatud oludes võib olla sirgelt pidurdamise maa pikem, kuid enamus suuri jamasid nõuavad nii pidurdamist kui keeramist ja seda korraga, ningi mitte ükski "kogemus" ei suuda nelja ratta pidureid eraldi doseerida...
Viimati muutis HrHunt, 30 Dets 2008, 23:40, muudetud 2 korda kokku.
191kW/380Nm/FWD/LSD & 60kW/110Nm/RWD+AWD/LR & 108kW/350Nm/AWD
Kasutaja avatar
HrHunt
 
Postitusi: 315
Liitunud: 04 Mai 2007, 23:05
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas tomkulibin » 30 Dets 2008, 23:36

"Poke", olen sigaheade rehvidega teelt välja libisenud ja seda kiirusel alla 5 km/h, jah praktiliselt seismajäämise hetkel hakkas auto tee kalde peal külg ees libisema. Olukorra nimeks oli vesijää, ehk sile jää, millel vesi peal. Pidurdamisest tol korral abi polnud, hakkas kohe laperdama, ääri veeri sain hoo maha ja olin vaata et ust avamas, kui autu külg ees ise naeltel olles kraavi poole vajuma hakkas. Kaasreisija üritas mind kah lolliks nimetada, aga sai karistuseks autost väljudes sabakondi põrutuse.
On olukordi, mis pole päris standardsed...
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8370
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas leviathan » 31 Dets 2008, 00:01

tomkulibin kirjutas: (kuigi antud mudel on puhast tõugu Mazda)


vaidleks vastu, selle põlvkonna mazda2 on puhast tõugu Ford, uuem on jälle Jaapanist
leviathan
 
Postitusi: 1426
Liitunud: 10 Mär 2005, 16:30

PostitusPostitas pokenaut » 31 Dets 2008, 00:14

Leviathan nüüd panid veits ämbrisse, jutt käis Probest.

EDIT: Selles on Sul küll õigus. :)
Viimati muutis pokenaut, 31 Dets 2008, 00:52, muudetud 1 kord kokku.
pokenaut
 
Postitusi: 1678
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

PostitusPostitas leviathan » 31 Dets 2008, 00:28

pokenaut kirjutas:Leviathan nüüd panid veits ämbrisse, jutt käis Probest.


ok ok my bad , aga eelmine 2 sellest ikka mazdaks ei muutu :D
leviathan
 
Postitusi: 1426
Liitunud: 10 Mär 2005, 16:30

PostitusPostitas cabernet1 » 31 Dets 2008, 07:14

leviathanil tuline õigus. Minu putukas väljunud Hispaaniast fordi tehasest ja pm tegemist rohkem ford firsta või ford fusioni, kui et mazdaga :D
Aga see ei ole kõige olulisem. Pokenaut... rehvid on originaalmõõdule vastavad 175/65/R14 Gislaved NF 3-d. Pidamist on nendega korralikult ning sellel kohal ma ei süüdista rehve.
Mario väide, et mingi rõngas valesti või ununenud, hakkab mulle meeldima.
Kui nüüd hästi järgi mõelda, siis esimene talv võttis ABS hiljem jala värisema. Kuid juna esimesel kevadel sai esitiib ühe maasturi ninaga kokku. Teemas selles juttu kah.
Seega eks lasen teenenduses poistel pilgu peale visata ning siis juba targem.
Usun, et siis saame me kõik vastuse :D
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1249
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitas Haljazme » 31 Dets 2008, 12:22

Ma oma suurel tirisin ka ammu ABSi relee pealt ära, närvidele käis ... ja lõppude lõpuks tuleb talvel mõistusega asja võtta, ei tohi loota elektroonikale. Tõsi, elektroonika võib vahel mõnest lollusest su päästa.

Superlibedast rääkides endal samuti kogemus, kus eelmine talv Tartus rõõmu teel jäin pea seisma, et teha vasakpööre ja siis tundsin, kuidas lihtsalt auto külg ees teiselepoole teed kraavi poole vajubb (korralik nael all) ... nii sigalibe oli (põmst kohalt sain minema mingi 3. käiguga veiderdades) ja tee kaldu ka, et pidin siis edasi sõitma, tagasipöörde tegema ja seejärel parempöörde :D
Kui teil pole midagi tarka teha, siis palun ärge tehke seda siin ! Tel:51717-null-seitse
Kasutaja avatar
Haljazme
 
Postitusi: 627
Liitunud: 09 Sept 2007, 21:09
Asukoht: Aakre - Valgamaa (tööpäeviti - Elva)

2000 Mazda 626

PostitusPostitas cabernet1 » 31 Dets 2008, 13:27

Olen kunagi siin vist juba tsiteerinud Murphy seadust, et ei ole lollikindlat asja, sest lollid on äärmiselt leidlikud :D
Sama on elektroonikaga, et ei aita enam, kui ikka ise vägisi välja tahad sõita :wink:
Aga veelkord - küsimus oli tingitud sellest, et elektoonika antud linnas, antud teedel ja antud ilmastikuoludes muudab sõidu ohtlikumaks ning liiklemise närvilisemaks :P
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1249
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitas Kaarel » 31 Dets 2008, 14:33

cabernet1 kirjutas:leviathanil tuline õigus. Minu putukas väljunud Hispaaniast fordi tehasest ja pm tegemist rohkem ford firsta või ford fusioni, kui et mazdaga :D
Aga see ei ole kõige olulisem. Pokenaut... rehvid on originaalmõõdule vastavad 175/65/R14 Gislaved NF 3-d. Pidamist on nendega korralikult ning sellel kohal ma ei süüdista rehve.
Mario väide, et mingi rõngas valesti või ununenud, hakkab mulle meeldima.
Kui nüüd hästi järgi mõelda, siis esimene talv võttis ABS hiljem jala värisema. Kuid juna esimesel kevadel sai esitiib ühe maasturi ninaga kokku. Teemas selles juttu kah.
Seega eks lasen teenenduses poistel pilgu peale visata ning siis juba targem.
Usun, et siis saame me kõik vastuse :D


olen näinud sellist asja et abs anduril rauapuru küljes ja vigurdab nagu sul.
Kasutaja avatar
Kaarel
 
Postitusi: 191
Liitunud: 01 Apr 2008, 12:36
Asukoht: tallinn

1990 Mazda 323F

Järgmine

Mine Üldine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist