3. leht 3-st

PostitusPostitatud: 15 Okt 2009, 22:45
Postitas tomkulibin
skyline kirjutas:...128 tuh km sõitnud mootor ei tohiks küll kohvi olla...

Mõni aasta tagasi oli TM-is katsetamisel/uurimisel Mazda 6 mootor, mis oli norm kasutustingimustel läbinud 60 000 km. Dyno stend näitas vaid 80% algsest/tehase lubatud võimsusest...
Enda valge laeva mootor käis dynos 300 000km järel- Tehase lubatud- 85kw, mõõdetud tulemus- 86kw...
Kas erinevte ajastute mootorite koostamise tehnoloogia muutuse tulemus?...
Igatahes olen teinud statistikat: Vanematel mootoritel olid surverõngad 2mm paksud ja ei suitsenud ühti, uuematel, milledel hakati 1,5mm paksust ülemist kolvirõngast kasutama- tossavad(algul hommikutti, siis...).

PostitusPostitatud: 15 Okt 2009, 23:48
Postitas rvs
Võibolla loll küsimus, aga kui filtri külge panid, kas täitsid ta ikka õliga ära ja tegid tihendi õliseks? :roll:

PostitusPostitatud: 16 Okt 2009, 07:50
Postitas Kert
filter asetseb diagonaalselt ülevalt allapoole kui hea sõnaga õlile öelda ,et seisa filtris kinni keeramisel siis ehk annabki täita

PostitusPostitatud: 16 Okt 2009, 07:56
Postitas Mario
huvitav, mu masinal on filter täpselt 90* ning ühtegi tilka ei voola peale panemisel välja. Siis lihtsalt kehvad paigaldajad :D

PostitusPostitatud: 16 Okt 2009, 09:31
Postitas skyline
See filter on seal ju mingi 45 kraadise nurga all allapoole kaldu, seda pole võimalik kuidagi eelnevalt õliga täita, vähemalt 2,0 85 kw mootoril. Õli tihendile panin ikka, tagantjärgi tundub, et selle pagana tihendile pandud õli tõttu esimesel filtril kinni keeramisel see tihend filtrist kergemini irduski+ asjaolu, et filtri vint on kole pikk ja keeramine toimub allapoole nurga all.
Ma ei saa aru, mis küll Mazda inseneridel meeles mõlkus, et selle filtri sisselaske kollektori alla peitsid ja ainuke mõistlik ligipääs on auto põhja alt. Tundub, et mootor projekteeriti valmis, ja siis avastati, et ups, filtri kinnituse peaks ka kuhugile panema ja siis sokutati kuskile idiootsesse kohta ära.
Senini minu omatud autodest (4tk varem) kõige halvem õlifiltri paigutus.

PostitusPostitatud: 16 Okt 2009, 17:57
Postitas Mario
ei tea, eriti ei kurda.. mul nüüd juba kolmas 2liitrine, kõigil saab alt ilusti käega ligi. Hops, filter lahti, uus filter õli täis, hops vindi otsa ja keerama. Kõik filtrid omal käega kinni keeratud, siiani ei leki, ei tilgu. Ainult asukoha üle saab jah nuriseda.
Samas jällegi osadel vanematel Audidel (ka diislitel) on õlifilter ees ja ulatud stange alt välja piiluma, niiet äärekivi otsa see puru sõita on suht lihtne.. Sellisel juhul pigem lepin Mazda asetusega. :D

PostitusPostitatud: 16 Okt 2009, 19:30
Postitas Siim
Mina küll ei viitsi filtreid enne täita,tean et osad teevad nii,mis selle mõte olema peaks?

PostitusPostitatud: 17 Okt 2009, 11:49
Postitas Mario
_siim_ kirjutas:Mina küll ei viitsi filtreid enne täita,tean et osad teevad nii,mis selle mõte olema peaks?

ei kurna õlipumpa, kuna filter (olenevalt tüübist) mahutab kuni 0.4L, siis see maht on piisavalt oluline esimesel käivitusel, et õli jõuaks igale poole ühel ajal ja pumbal oleks vähem tööd. Kuivalt käivitades võib nii mõndagi juhtuda.
Mina täidan alati.

PostitusPostitatud: 17 Okt 2009, 13:02
Postitas rvs
Tuttav ütles samamoodi, et tema ei täida kunagi filtrit õliga (vahetas mootorrattal õli) ja olles juba umbes minuti lasknud käia motikal, ei kadund see õlirõhu tuluke kuhugi ära. Helistas siis kõik tuttavad mehaanikud läbi ja lõpuks üks küsis, et kas filtrisse õli panid? Võttis siis filtri lahti, et sinna nats üli panna ja avastas, et selle minutiga, mis tal mootor käis, ei old tilkagi õli jõudnud filtrisse.


Samas olen kuulnud paljudelt, et teevad seda õlivahetust ilma õli filtrisse panemata (ja on nii teind juba mitukümmend aastat).

PostitusPostitatud: 17 Okt 2009, 15:59
Postitas risto_626
pole ka kunagi filtrit täitnud. õlirõhutuli kustub mõne sekundiga :roll:

PostitusPostitatud: 20 Okt 2009, 11:31
Postitas Hundipoeg
Ka endal halb kogemus õlitasemega.Kuna oli vaja teha karterivahetus, õli väljalaske ava ümbrus roostes, siis ei teinud seekord õlivahetust ise. Järgmisel hommikul mõtlesin ,et kontrollin ka õlitaseme järgi ja üllatus oli suur,kui avastasin ,et oli pandud u.1cm üle F märgi.Helistamise peale küll vabandati, et nii juhtus kuid ei pakutud varjanti õli eemaldamiseks vaid öeldi, et selle mootoriga ei juhtu midagi. Kuna süstal ja voolik oli olemas, siis tõmbasin ise u. 250ml õli välja. Nüüd täpselt max. tasemel.
Siit moraal tee ise või kontrolli.

PostitusPostitatud: 20 Okt 2009, 18:48
Postitas Siim
Mario kirjutas:ei kurna õlipumpa, kuna filter (olenevalt tüübist) mahutab kuni 0.4L, siis see maht on piisavalt oluline esimesel käivitusel, et õli jõuaks igale poole ühel ajal ja pumbal oleks vähem tööd. Kuivalt käivitades võib nii mõndagi juhtuda.
Mina täidan alati.



Pump on ikka enne filtrit,temal pole halli aimugi,kas on seal õli või mitte,või on seal üldse filter või mitte.




Pilt