1. leht 1-st

2.3L DISI Turbo asendamine vabalthingava LF/L3 mootoriga

PostitusPostitatud: 04 Jaan 2021, 22:07
Postitas justin.keiss
Ärge näkku lööge, tean et see auhinnatud 2.3 turbo meeldib Mazda inimestele.
Aga õnnetus hankida üks cx7, mille mootor lõpetas praktiliselt kohe peale soetamist kolina saatel töölepingu. Lahkama pole jõudnud veel hakata aga tõenäoliselt täielik taastamine vajalik. Töö on väga mahukas ja üsna kallis. Kuna kiiret minekut otseselt ei vaja, vasardab peas mõte asendada antud mootor vabalthingava 2.0/2.3 mootoriga. Kujutan ette seda meeletut aeglust aga antud mootorid on minu arvates töökindlamad. Hea lihtne gaasiseade ka raha kokkuhoiu mõttes peale toppida. 2.3 turbole otsepritse tõttu lpg seadet nii lihtsasti ei saa. Seega on mul küsimus, kas 2.0/2.3 vabalthingavad ja 2.3 turbo on kõik sama "bellhousing pattern"-iga? Lihtne ja odav oleks osta korraliku mootoriga aga mäda kerega mazda 6/5 ja mootor koos juhtmestikuga ümber istutada.

Re: 2.3L DISI Turbo asendamine vabalthingava LF/L3 mootoriga

PostitusPostitatud: 05 Jaan 2021, 20:35
Postitas justin.keiss
Lahkasin täna veidi. 4. kepsu saaled on läinud ja lisaks mootorit ringi ajades laseb vvt ketas mingil hetkel keti täiesti lõdvaks. On teine isegi klapikambrikaane pihta käinud. LF/L3 mootori paigaldus on vast liig, tuleb leida heas seisus turbokas või siis antud mootor pulkadeks ja ehk saab päästa.

Re: 2.3L DISI Turbo asendamine vabalthingava LF/L3 mootoriga

PostitusPostitatud: 05 Jaan 2021, 22:18
Postitas nymmik
Millaski oli 1 punane laiali mootoriga cx7 müüa, nillisin ka seda ja mootori swappi. Mikide maal kus muidu imesid tehakse ei leidnud midagi et oleks muud vahele pandud.
Mul on vastupidine soov olnud Dizi panna STW kere vahele. Kui saaks käpa taha sellele mis Pirital maha kanti.

Re: 2.3L DISI Turbo asendamine vabalthingava LF/L3 mootoriga

PostitusPostitatud: 07 Jaan 2021, 20:23
Postitas justin.keiss
Vedasin täna ikkagi turbomootori koju. Eks näis, kas saab pikemalt veereda, kui ühe päeva. :D

Re: 2.3L DISI Turbo asendamine vabalthingava LF/L3 mootoriga

PostitusPostitatud: 12 Jaan 2021, 01:03
Postitas justin.keiss
Teema läheb juba väga lappama, aga piilusin korra koju veetud asendusmootori klapikambrikaane alla. Peaks selle ilusti tükkideks tegema ja korrastama aga aja ja rahaga kipub kehvaks minema... "Uus" mootor näeb hoolimata pea samast läbisõidust esmapilgul märksa parem välja küll. Tasub ikka õli tehasesoovitusest tihedamini vahetada. :thumbup:

Vana

Pilt

Uus

Pilt

Re: 2.3L DISI Turbo asendamine vabalthingava LF/L3 mootoriga

PostitusPostitatud: 13 Jaan 2021, 08:35
Postitas tomkulibin
Mitte ainult õlivahetuse välp vaid ka sissse kallatava õli kvaliteet on olulised.
Valmistaja soovitab 30 000km õli vahetust(juhendi järgi), kompuuter väidab 20 000km, reaalsuses arvan, et 10 000km on paras.
Ilmselt juhendi järgi on arvestatud , et peale kolmandat õli vahetust peaks olema mootori/auto/omaniku vahetus- vist :think:
Pealegi sellest ajast, kui valmistajad veel soovitasid 10t km vahetusvälpa, kuni nn kaaasegseteni pole õli kvaliteet 3x paremaks muutunud. Muutunud on vaid arvestuslik auto kasutusaeg :wave: Isiklikust kogemusest: peale u 3-5 tuh km on kõrgetel pööretel ja suure koormusega mootori hääle muutust tunda! Ja kihutajatel on 1 õli=1 sõit :wave:
Mul vanakooli diisel, mille miskil ajal soetesin oli läbijooksuga 400+ tuh.km. Käis soetamise aegu hästi aga ikka kombeks sissejuhatuseks mahlade vahetused ja muu... õli sissekallamise august oli näha musta tökati paksu kihti. Esimene vahetusõli käis 100km, teine 500. Enne kolmanda õli sissekallamist oli puhas alumiinium, seal kus ennem must tökat.
Küsisin sõbralt(YACCO õli maaletooja https://www.yacco.ee/ - konnasööjate üllitis ) ollust mis pole läbipesu õli(sellega võb tekkida probleeme) vaid peseva toimega õli, sain hea õli, tegi mis lubati/soovisin! Viimane õli mis vahetasin käis 5000km- ei olnud päris puhas, aga oli juba talutav/normaalne.

Re: 2.3L DISI Turbo asendamine vabalthingava LF/L3 mootoriga

PostitusPostitatud: 14 Jaan 2021, 23:06
Postitas justin.keiss
Mnjah, olen lahanud paar vanemat mootorit ka (B6, F2) ja olukord nendes on tunduvalt kenam, kui selles moodsamas mootoris. Vana hea hammasrihma vahetus uue jalgaratta keti vastu tundub ikka eriline lollus. Ei kesta need uued ketid suurt kauem rihmadest.

Näiteks sisselaskeklapid 170k sõitnud DISI mootoris, jubedad. Otsepritse "rõõmud"

Pilt

Re: 2.3L DISI Turbo asendamine vabalthingava LF/L3 mootoriga

PostitusPostitatud: 21 Jaan 2021, 01:05
Postitas psyaddict
nendel otspritstel vist peab pea maha käima iga 100 tuhande tagant klappide pärast :D arvestades veel seda 191 kw võimsust ka takka siis peab kuluma :D
ise muidugi lahjemaks ei hakkaks ehitada, aga parem sõitev kui seisev auto :D (mingiaeg oli kuulutus 1.4 mootoriga rx8-st :clap: ) iseasi kuidas nendel uutel selle aju ja muu juhtmestikuga õnnestub kõik sobitada?

Re: 2.3L DISI Turbo asendamine vabalthingava LF/L3 mootoriga

PostitusPostitatud: 21 Jaan 2021, 18:23
Postitas justin.keiss
psyaddict kirjutas:nendel otspritstel vist peab pea maha käima iga 100 tuhande tagant klappide pärast :D arvestades veel seda 191 kw võimsust ka takka siis peab kuluma :D
ise muidugi lahjemaks ei hakkaks ehitada, aga parem sõitev kui seisev auto :D (mingiaeg oli kuulutus 1.4 mootoriga rx8-st :clap: ) iseasi kuidas nendel uutel selle aju ja muu juhtmestikuga õnnestub kõik sobitada?


Kerge meth injection või siis lisapihustid sisselaskesse aitaks ka. :) Ei hakanud ka lahjemaks tegema, "uus" mootor juba peal. Ootan pihustiseibe Ameerikast ja saab sisselaske ka külge. Ei suutnud 65+ .- maksta nelja väikse seibikese eest. :)

Re: 2.3L DISI Turbo asendamine vabalthingava LF/L3 mootoriga

PostitusPostitatud: 22 Jaan 2021, 01:58
Postitas psyaddict
justin.keiss kirjutas:
psyaddict kirjutas:nendel otspritstel vist peab pea maha käima iga 100 tuhande tagant klappide pärast :D arvestades veel seda 191 kw võimsust ka takka siis peab kuluma :D
ise muidugi lahjemaks ei hakkaks ehitada, aga parem sõitev kui seisev auto :D (mingiaeg oli kuulutus 1.4 mootoriga rx8-st :clap: ) iseasi kuidas nendel uutel selle aju ja muu juhtmestikuga õnnestub kõik sobitada?


Kerge meth injection või siis lisapihustid sisselaskesse aitaks ka. :) Ei hakanud ka lahjemaks tegema, "uus" mootor juba peal. Ootan pihustiseibe Ameerikast ja saab sisselaske ka külge. Ei suutnud 65+ .- maksta nelja väikse seibikese eest. :)


kiidan heaks

Re: 2.3L DISI Turbo asendamine vabalthingava LF/L3 mootoriga

PostitusPostitatud: 22 Jaan 2021, 15:43
Postitas maaks
Klappe võib proovida selle vahendiga natuke "pesta". Ei pea mootorit tükkideks kiskuma ja hullemaks kah ehk ei tee midagi :lol:
https://www.crcindustries.com/products/ ... 05319.html
EDIT: Eestis täitsa müügil
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/d ... taja-500ml

Re: 2.3L DISI Turbo asendamine vabalthingava LF/L3 mootoriga

PostitusPostitatud: 23 Jaan 2021, 01:21
Postitas justin.keiss
maaks kirjutas:Klappe võib proovida selle vahendiga natuke "pesta". Ei pea mootorit tükkideks kiskuma ja hullemaks kah ehk ei tee midagi :lol:
https://www.crcindustries.com/products/ ... 05319.html
EDIT: Eestis täitsa müügil
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/d ... taja-500ml


Ei julge sellist asja kasutada. Kisub mõne suurema tüki veel lahti klapilt ja kes teab, kuhu see rändab. Läbi silindri, turbo, katalüsaatori..
Kuna sisselaske kolle oli maas, leotasin klappe brake cleaneriga ja hõõrusin/kratsisin erinvate abinõudega. Sai päris okei.
Täna saabusid rockauto.com-ist esmaspäeval tellitud pihustite seibiringid ja ladusin mootori käivitusvõimeliseks. Käivitub, töötab ja kõlab nii ilusti, kui üks DISI mootor kõlada suudab.

Pilt

Re: 2.3L DISI Turbo asendamine vabalthingava LF/L3 mootoriga

PostitusPostitatud: 24 Jaan 2021, 18:55
Postitas justin.keiss
Tiir Viljandisse tehtud. Sõidab väga hästi. Tänud kaasaelajatele (y)

Pilt