Mazda 323 F VI 2.0TD (74kw) uimane ja mootori rütmihäired
Postitatud: 06 Jaan 2019, 13:59
Tere,
Autoks on Mazda 323 F VI (BJ) 2.0 TD (74kW). Probleemiks, millest siin kirjutan on 2 asjaolu (probleeme on tegelikult rohkem :=) ).
1) Auto on uimaseks muutunud ning turbo ei tööta.
2) Mootoril oleksid nagu "südamerütmi" häired.
Esimese probleemi puhul on olukord vahepeal halvem, vahepeal parem, oleneb täiesti päevast (ei ole seost kliimaga vms. leidnud). Turbo ei tööta üldse. Uimasus tähendab seda, et auto kiirendus on üsna aeglaseks muutunud (isegi ilma turbota tundub jama). Ning parem näide on võib-olla olukord, kui sõita maanteel. Kui kiiruseks on püsivalt 90, aga tuleb kerge tõus, siis hakkab kiirus langema. Kui käik jääb 5 peale, siis langeb ühtlaselt. Seega sellistes olukordades pean langetama käigu 4 või 3 peale. Aga isegi siis on minek üsna kehva (gaasipedaal on kogu aeg põhjas). On ka oluline märkida, et pöörded langevad koos kiirusega. Sellist olukorda ei ole, kus kiirus langeb, aga pöörded jäävad samaks või tõusevad. Samuti ei ole ka musta tossu. Mootor nagu lihtsalt ei teeks tööd ja on uimane. Jõudlus kaob.
Teine probleem esineb enam-jaolt pöörete 1,5k-2,5k vahel. Olenevalt käigust, tundub probleem ikkagi olemas olevat. Mida madalam käik, seda rohkem on tunda. Rütmihäire siin tähendab seda, et kui sujuvalt kiirendada näiteks 3nda käiguga 30km/h pealt 50km/h peale, siis näiteks kuskil 40km/h peal pöörded momendiks langevad, auto teeb jõnksu, ning seejärel kiirendus jätkub. Peab mainima, et ei tähelda seda probleemi näiteks maanteel suure kiirusega. Kui 90km/h on saavutatud, siis kiirus ikkagi püsib seal. Aga nagu mainisin, siis kõrgete käikude peal seda tunda ka väga ei ole. Seega võib-olla on asi sellest tingitud.
Tõenäoliselt on probleem EGR klapis (või agr?), kuna eelsüüteküünalde tuli vilgub. Olen käinud 2 korda juba remondimehe juures, kes on veakoodi vaadanud, milleks on tõesti EGR klapp. Kuid kui remondimees ühendusi kontrollis, siis vool jõudis korralikult klapini välja ning ütles, et peaks töötama ja viga tõenäoliselt auto ajus. Seega siit ka küsimus. Kas siin võib olla muid probleeme kui lihtsalt EGR klapp? Kui jah, siis mis need võiksid veel olla? Kui ei, siis kas lihtsalt ühenduste kontrollimisest tõesti piisab, et teada saada, kas klapp töötab? Plaanin viia auto remonti kuskile mujale ning et raha säästa, küsiksingi eelnevalt, et milles võib probleem olla, et saaksin võib-olla remondimehi kuskile poole suunata. On teil sarnaseid probleeme olnud (leidsin natukene sarnase küsimuse diisel ford masina kohta siit: https://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=151053)? Samuti, kas oskate soovitada kedagi Tartus või Tartumaal, kes antud probleemiga oskaksid tegeleda?
Ette tänades!
Autoks on Mazda 323 F VI (BJ) 2.0 TD (74kW). Probleemiks, millest siin kirjutan on 2 asjaolu (probleeme on tegelikult rohkem :=) ).
1) Auto on uimaseks muutunud ning turbo ei tööta.
2) Mootoril oleksid nagu "südamerütmi" häired.
Esimese probleemi puhul on olukord vahepeal halvem, vahepeal parem, oleneb täiesti päevast (ei ole seost kliimaga vms. leidnud). Turbo ei tööta üldse. Uimasus tähendab seda, et auto kiirendus on üsna aeglaseks muutunud (isegi ilma turbota tundub jama). Ning parem näide on võib-olla olukord, kui sõita maanteel. Kui kiiruseks on püsivalt 90, aga tuleb kerge tõus, siis hakkab kiirus langema. Kui käik jääb 5 peale, siis langeb ühtlaselt. Seega sellistes olukordades pean langetama käigu 4 või 3 peale. Aga isegi siis on minek üsna kehva (gaasipedaal on kogu aeg põhjas). On ka oluline märkida, et pöörded langevad koos kiirusega. Sellist olukorda ei ole, kus kiirus langeb, aga pöörded jäävad samaks või tõusevad. Samuti ei ole ka musta tossu. Mootor nagu lihtsalt ei teeks tööd ja on uimane. Jõudlus kaob.
Teine probleem esineb enam-jaolt pöörete 1,5k-2,5k vahel. Olenevalt käigust, tundub probleem ikkagi olemas olevat. Mida madalam käik, seda rohkem on tunda. Rütmihäire siin tähendab seda, et kui sujuvalt kiirendada näiteks 3nda käiguga 30km/h pealt 50km/h peale, siis näiteks kuskil 40km/h peal pöörded momendiks langevad, auto teeb jõnksu, ning seejärel kiirendus jätkub. Peab mainima, et ei tähelda seda probleemi näiteks maanteel suure kiirusega. Kui 90km/h on saavutatud, siis kiirus ikkagi püsib seal. Aga nagu mainisin, siis kõrgete käikude peal seda tunda ka väga ei ole. Seega võib-olla on asi sellest tingitud.
Tõenäoliselt on probleem EGR klapis (või agr?), kuna eelsüüteküünalde tuli vilgub. Olen käinud 2 korda juba remondimehe juures, kes on veakoodi vaadanud, milleks on tõesti EGR klapp. Kuid kui remondimees ühendusi kontrollis, siis vool jõudis korralikult klapini välja ning ütles, et peaks töötama ja viga tõenäoliselt auto ajus. Seega siit ka küsimus. Kas siin võib olla muid probleeme kui lihtsalt EGR klapp? Kui jah, siis mis need võiksid veel olla? Kui ei, siis kas lihtsalt ühenduste kontrollimisest tõesti piisab, et teada saada, kas klapp töötab? Plaanin viia auto remonti kuskile mujale ning et raha säästa, küsiksingi eelnevalt, et milles võib probleem olla, et saaksin võib-olla remondimehi kuskile poole suunata. On teil sarnaseid probleeme olnud (leidsin natukene sarnase küsimuse diisel ford masina kohta siit: https://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=151053)? Samuti, kas oskate soovitada kedagi Tartus või Tartumaal, kes antud probleemiga oskaksid tegeleda?
Ette tänades!