1. leht 2-st

FE3 probleemid ja modifitseerimine.

PostitusPostitatud: 22 Okt 2008, 22:17
Postitas Anonymous
Kuigi hakkan ehitama nüüd 323f isendit, on plaan sinna kapoti alla pressida just see mootor mis on jäänuk minu 626 kupeest, seega olen endiselt osaliselt seotud ka 626ga.

Siia koondame siis kõik mured, rõõmud ja ideed seoses selle mootoriga. Kellel miskit juhtunud on, kes miskit leidnud või teinud ja kuidas :idea:

PostitusPostitatud: 22 Okt 2008, 23:43
Postitas tomkulibin
Ja tegelikult on BP ja FE3N vägagi sarnased.

PostitusPostitatud: 28 Jaan 2009, 20:08
Postitas hardstyler
mul on 2.0 103kw mootor aastast ´88. Peaks kah siis alla käima vist? Tahaks teada, mis õli ja see mootor soovitatavalt pruugib? Kogus ei teeks ka paha. Kindlasti kõik teate. Öelge mulle kah :idea:

PostitusPostitatud: 28 Jaan 2009, 20:43
Postitas Sven
Olenevalt mootori tihedusest, kas täis või poolsünt ja kogust tpselt ei mäleta aga millegipärast vasardab 4,3 liitrit :wink:

PostitusPostitatud: 28 Jaan 2009, 21:58
Postitas hardstyler
Sven kirjutas:Olenevalt mootori tihedusest, kas täis või poolsünt ja kogust tpselt ei mäleta aga millegipärast vasardab 4,3 liitrit :wink:


eelmistele masinatele valasin vastavalt vajadusele kamazi õli juurde, niiet olen õli kohapealt täielik võhik. et miski 10w40 või nii? Ma ei tea sellest midagi :oops: .

PostitusPostitatud: 28 Jaan 2009, 22:31
Postitas Sven
5w40 poolsünt või täissünt soovitaks, alustuseks on muidugi poolsünt odavam katsetus ja see 5w40 suht odavamate täissüntide lähedane :wink:

PostitusPostitatud: 28 Jaan 2009, 23:32
Postitas hardstyler
Sven kirjutas:5w40 poolsünt või täissünt soovitaks, alustuseks on muidugi poolsünt odavam katsetus ja see 5w40 suht odavamate täissüntide lähedane :wink:


keski võiks koguses ka miskit kindalt öelda. saaks homme uue rasva sisse valada. :wink:

PostitusPostitatud: 28 Jaan 2009, 23:49
Postitas Sven
no 4L kanistrist jääb kindlasti puudu ja 5L jääb üle :!: poes ju müügil nagunii kas 1, 4 või 5L kanistrid :wink:

PostitusPostitatud: 29 Jaan 2009, 12:15
Postitas hardstyler
Sven kirjutas:no 4L kanistrist jääb kindlasti puudu ja 5L jääb üle :!: poes ju müügil nagunii kas 1, 4 või 5L kanistrid :wink:


:wink: ostan siis 10L ja valan niipalju kui mahub :D

PostitusPostitatud: 31 Jaan 2009, 02:09
Postitas hardstyler
Hei Sven. Jätkame dialoogi? Oskad äkki öelda, kas eespool kirjeldatud mootoril lööb hammasrihma purunedes klapid vastu kolbe? :wink:
Õli sain ka vahetatud. Läks sisse sinu soovitatud 5w40 täisünt ja 4,3L. Õli varras näitas Full´i. Ilmselt oli sul koguse kohapealt õigus. :)

PostitusPostitatud: 31 Jaan 2009, 10:30
Postitas Sven
Teoreetiliselt ei tohiks klapid pähe ulatuda aga sõber lasi mu eelmisel mootoril küll 2 klapil tallad alt ära samas rihm oli terve. Põhjust ei süvenenud tollal uurima. Tehas väidab kah et ei ulatu kuna kolvil on pesad sees. Samas kipun arvama et kogu see mitte ulatumine on siiski kuni mingite pööreteni. Ise ei karda kui rihm lendab kuni 5000 pöördel aga peale seda juba kisuks vist küll kaane igaksjuhuks maha, et mitte tervet mootorit ära lammutada. Üks mootor juba maha maetud ja teist ei tahaks.

Süvendid kolvides:

Pilt

PostitusPostitatud: 12 Veebr 2009, 01:47
Postitas andres86
Kuna siin antud mootoritüübi kohta kohe eraldi alateema ja räägiti õlikogustest, siis mainiks ära, et õli läheb sinna 3,8L(see on siis koos filtriga) Liiga palju pole ka hea :wink:

PostitusPostitatud: 07 Juun 2009, 10:41
Postitas tomkulibin
Tegin täna inventuuri "ajude" teemal. Tuvastasin, et antud mootorile on valmistaja tehase poolt paigaldatud ainult 23 erinevat aju :shock:
Ükski neist ei oma turbo juhtimist. Puuduvad ka aut. kastiga versioonid. Küll pakutakse 2 ja 4 ratta pööramisega, katiga/lambdaga ja ilma versioone.

Ainiti palju huvitavat antud loomakese kohta leiab siit:
http://www.mx6.com/forums/fe-dohc/45728 ... -else.html

Re: FE3 probleemid ja modifitseerimine.

PostitusPostitatud: 26 Jaan 2011, 21:55
Postitas allar21
Peale pikka vaheaega olen oma mootori jälle käsile võtnud. Võtsin mootori auto pealt maha, ehitasin "diagnostikapingi" ja hakkasin skeemi järgi juhtmeid ja releesid ühendama. Autodata järgi tulevad ajusse õigete klemmide alla õiged voolud. Ka pöörlemissagedusandurid töötavad ( nukkvõlli nurk ja väntvõlli pöörlemissagedus). Töötavad ka pihustid aga sädet pole. Sädeme saamiseks oleks vaja, et aju lülitaks plussi aju enda ja igniteri vahel. Seda aga ei toimu. Imelik selle asja juures on see ,et pihustid töötavad aga säde ei toimi - ometi saavad signaali samast andurist (nukkvõlli andur). Arvasin ,et ehk auto ei lähe tööle näiteks kui sidur all pole. Ühendasin siduri anduri massi ehk ajule tuleb signaal ,et sidur on all. Seejärel kahtlustasin aju. Tellisin ajule asenduse - ikka sama lugu. Proovisin ise igniterile plussi lülitada ja säde tuli. Ehk siis igniter ja süütepool on korras. Ainuke jama on veel sellega, et ajust ei tule igniterisse ühe juhtme kaudu õige vool. Elektriskeem on pähe kulunud ja näen seda unes ka juba. Abiks oleks kui keegi saaks oma auto peal kontrollida kas süüte sisse keeramisel tuleb igniter-i juhtmesse +12V. Igniter asub süütepooli kronsa küljes ja juhe on sinine punase triibuga.

Kellel vähegi ideid võiks need siia kirja panna :)

Jutu lihtsustamiseks skeem:
Pilt

Re: FE3 probleemid ja modifitseerimine.

PostitusPostitatud: 28 Jaan 2011, 16:47
Postitas tomkulibin
Mootori käimisest annab ajue signaalid andurid jagajast. Neid on 2 erinevat, NE signaal, ehk iga 90 kaadi järgi tulev signaal ja G signaal, mis vastab 1. silindri ÜSS-ile.peast ei mäleta kunm, aga ühe puudumisel läheb mootor "Self mode"sse, teise puhul ei anna elumärki üldse. Ehk oletan, et jagajast ei tule ajule teadet, et mootori liikuv sisikond üldse liiguks- ei anna ka sellele infile lähtudes IGNITERile(transile) ka toidet, mis omakorda välistab süütepoolist tekkiva kõrgepinge küünalde tarbeks.
AGA, kui jagajast vajalikud NE ja G signaalid laekuvad ajusse ja juba teine aju sama probleemiga kollitab, vaataksid ehk kriitilise pilguga üle kogu juhtmestiku, ehk on seal miskit, mis tapab aju süüe signaali väljundit.
Samas raamatus: "Mazda 626 GD mallisarja KOULUTUSMONISTE", peatükis: Elektroninen sytytyshetken säätö(ESA) on piltlikult mainitud et ajule tulevad sisse signaalid:
1. süüteluku starter vool
2. tühikäigu lüliti
3. jahutusvedeliku temp. andur
4. õhulugeja
5. jagaja NE signaal
6. detonatsiooni andur(ilma katita versioonid/enne face lift`i)
Ja antud sisendie alusel tekitaakse simpulssid IGNITERile.
On olemas ka mõned mõõtmisteks vajalikud andmed samast raamaust, kui oled huvitatud.
Samast allikast inf: aju klemm 2F- Süüde sees- pinge 12V, mootor tühikäihu pööretel, pinge u 1V.

Re: FE3 probleemid ja modifitseerimine.

PostitusPostitatud: 28 Jaan 2011, 20:49
Postitas allar21
Aitäh asjaliku vastuse eest.

Teine jagaja on mul olemas. Homme saan ära proovida mis ta sellega teeb. Nagu aru saan, on tegu seal jagajas optliste anduritega, mis peaksid ajule märku andma 5V lülitamisega.
Kuna signaal on digitaalne (?) siis peaks 5V ja 0V vaheldumine olema "silmapilkne" ja mingeid muud volte sealt andurite juhtmest leida ei tohiks?

OT: Mingit liikumist peab aju ikkagi lugema kui pihustid töötavad.

Autodatast sain samad andmed:
2E Crankshaft position sensor - ignition ON - 0V or 5V
engine idling - 2V

2G Camshaft position sensor - ignition ON - 0V or 5V
engine idling - 1,2V

Juhtmeid olen kriitilise pilguga üle vaadanud juba mitmeid kordi.
Eraldasin isegi pöörlemisandurite juhtmed pundist, et tuleks puhas signaal. Minu juhtmesarjal puudub signaali juhtmetel varjestus kuid olen näinud, et ühe skeemi peal oli mõlemale signaalijuhtmele varjestus ette nähtud.

Re: FE3 probleemid ja modifitseerimine.

PostitusPostitatud: 28 Jaan 2011, 21:40
Postitas tomkulibin
Olulise infi ja madala pinge juhtmed on need, mis peaksid olema varjestaud, nii olen mina aru saanud. Skeemil on nad jah varjestusega, reaalis- ei mäleta.
Proovi jagajat vahetada...
Samas ajule laekuvad andmed on ka mitme anduri summaarsed väärtused.(TPS+IAS+water termo sensor ja õhulugejas olevae andurite väärtuse summasid).
Üksa asi veel. Tee mootorile nn proovi käivitus ja peale seda ürita veakoode lugeda, ehk leiab ise miski vea? Siinjuures pead arvestama, et veaks loeb ja salvesab vaid siis kui kontrollitav ahel ületab ajusse sisestatud väärtuse piirmäära. Samas kui väärtust veel veaks ei loeta, võib ta avaldada oma mõju mootori käitumisele.

Re: FE3 probleemid ja modifitseerimine.

PostitusPostitatud: 29 Jaan 2011, 23:39
Postitas allar21
Niisiis, proovisin teist jagajat aga tulemuseta. Hakkasin uuesti mõõtma andureid ja ei saanud õigeid näite.
Suurema tähelepanu alla langes läbi hapniku anduri tulev vool. Õigemini selle puudumine. 12V -st jäi järele ainult 0,2V.
See üksinda segab juba 3 teise anduri tööd - Sissetuleva õhu temp., jahutusvedeliku temp. ja gaasiklapi asendi andur.
Täna oli liiga kiire päev, et midagi muud ära teha. Homme on üle pika aja täiesti vaba päev. Siis saan põhjalikumalt süveneda jälle

Sain valmis ka järgmise skeemi hapniku anduri ehk lamda soojenduse kohta.
Pilt

Re: FE3 probleemid ja modifitseerimine.

PostitusPostitatud: 30 Jaan 2011, 09:32
Postitas tomkulibin
Kollane juhe on nn kontroll mass, või nimeta seda kommuatsiooniks, seal ei peagi vooli peal olema.
Lambda anduri küte pole ka kogu aeg rakenduses ja ei usuks, et see süüte puudumise põhjuseks on.

Re: FE3 probleemid ja modifitseerimine.

PostitusPostitatud: 30 Jaan 2011, 15:51
Postitas allar21
IT*S ALIVE!

Säde olemas ja mootor töötab. Viga oli siiski kuidagi kahe silma vahele jäänud aju pistikus ja üllatavalt just pöörlemissagedus andurite juhtmed olid need, mis korralikult voolu läbi ei andnud.
Jootsin ka igniteri signaalijuhtme kindlamaks. Nüüd saan siis juhtmepundi jälle kokku teipida ja tibukollane mazda saab oma südame tagasi :)

Huvitav on see ,et sain mootori tööle vana juhtaju ja jagajaga.

Aitäh tomkulibinile abi eest! :)

Re: FE3 probleemid ja modifitseerimine.

PostitusPostitatud: 30 Jaan 2011, 17:59
Postitas leviathan
tomkulibin kirjutas:Kollane juhe on nn kontroll mass, või nimeta seda kommuatsiooniks, seal ei peagi vooli peal olema.
...
täpsustuseks - ei ole see miski kontrollmass, see on andurite maandus mis tuleb ajust

Re: FE3 probleemid ja modifitseerimine.

PostitusPostitatud: 30 Jaan 2011, 20:43
Postitas allar21
Kuna autodata hetkel puudub, siis sooviks teada mitme Nm -ga nukkvõlli kinnituspoldid tuleb kinni keerata?
Mootor peaks olema aastast 1990.

Re: FE3 probleemid ja modifitseerimine.

PostitusPostitatud: 31 Jaan 2011, 03:17
Postitas tomkulibin
allar21 kirjutas:Kuna autodata hetkel puudub, siis sooviks teada mitme Nm -ga nukkvõlli kinnituspoldid tuleb kinni keerata?
Mootor peaks olema aastast 1990.
4,8-6,6Nm

Re: FE3 probleemid ja modifitseerimine.

PostitusPostitatud: 01 Veebr 2011, 22:25
Postitas allar21
Homme tulevad nukad maha ja läheb tõukurite uurimiseks. Selle tarbeks surfasin natuke netis ja leidsin huvitavaid asju.
Siin üks neist:
Pilt

Re: FE3 probleemid ja modifitseerimine.

PostitusPostitatud: 02 Veebr 2011, 08:05
Postitas tomkulibin
:oops: minu pakkumine oli nukkvõlli rihmaratta kinnitusele.