2. leht 3-st

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 07 Sept 2011, 00:57
Postitas metaltom00
Mel206 kirjutas:See näeb tõesti heavälja,oled kaamera kohe sättind nii,et seda sisekaart oleks näha ja see on roostest vaba.Kui siis e õrnalt miskit kumab,a vbl.ka mitte. :silent:A olgu selle austraaliaga siis,kui mind niiväga miskit huvitab,selleks siis PS.muidu siin vähe imelik kahekõne ja su aututeema jääb üldse varju. :)

siin on maapind punane ja tolm on ka punane :D aga siiski kere on viimasepeal ja roostet ei ole ;D
ps on jh vast parem koht :D

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 07 Sept 2011, 15:13
Postitas jann
Täitsa põnev lugemine! Aga muretut elu sulle ja Mazdale!

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 08 Sept 2011, 01:46
Postitas metaltom00
jann kirjutas:Täitsa põnev lugemine! Aga muretut elu sulle ja Mazdale!

cheers :D

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 08 Sept 2011, 12:18
Postitas metaltom00
kes teab kui lihtsalt külje klaasid küljest käivad, ja ega midagi kergelt purunevat seal ei ole, plaanis on kõik aknad ära toonida va esimene
ja umbes palju kilet mul vaja läheb? lihtsalt liiga kuum on juba autos

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 08 Sept 2011, 23:36
Postitas tomkulibin
metaltom00 kirjutas:kes teab kui lihtsalt külje klaasid küljest käivad, ja ega midagi kergelt purunevat seal ei ole...
Pakituumi klaasid on liimitud, luugi oma ka. Lahti lõikumine ei õigusta kiletamise tarbeks eemaldamist. Uste kaasid saad suht valutult kätte, kui tööriistad käest ei kuku ja loogilist mõtlemist jätkub.
kergesti purunevaks võiks vast nimetada klaase. :)
Külgmiste klaaside kleepimine pole suurem probleem, küll aga tagaluugi klaas, see on mõlemat pidi kaardus ja tahab kile eelvenitust enne paigaldamist. Ei tea mis kilesid teil seal turustatakse, aga meil on odavama otsa kiled suht mõtetud asjad. Ei taha nad venida ja pleegivad paari aastaga ära. Mina peale kahte korda ise proovimist(ebaõnnestunult, kortsud jäid sisse) lasin spetsialisteidel tagaluugi kleepida.

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 09 Sept 2011, 11:31
Postitas metaltom00
No võta kinni siis kuidas tegema peab, üks ütleb et uste klaasid vaja küljest võtta. Liimitud klaasid jh jäävad külge. Usa kile pidi hea olema

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 09 Sept 2011, 11:36
Postitas Mel
metaltom00 kirjutas:No võta kinni siis kuidas tegema peab, üks ütleb et uste klaasid vaja küljest võtta.


Ahh,ä jama,leidsin sellise huvitava jutu,loodan,et omanik ei pahanda :wink:
Kuna kõigil ei ole raha, et klaaside kiletamist raha eest teha lasta, aga omal käed otsas, siis võib kasutada seda juhendit, mille ma valmis klopsisin.
Kuna kilesid on ka erineva tumedusega, siis seda peab igaüks ise poes vaatama, üldiselt on ka näidislipikud küljes.

Alustuseks tuleb ära mõõta kiletatavate akende suurus ning kile tuleb alati võtta väikese varuga, juhul kui midagi nässu peaks minema.
Vajaminevad tööriistad on : 1) žilett või väike vaibanuga. Ise soovitan žiletti ikkagi. Siis kaabits (soovitavalt kummisem, ei riku kilet ära). Ja veeprits seebilahusega. Olen kasutanud ka Fairy lahu. :)
Kui kile on käes, tuleb läbi mõelda kõige optimaalsem variant, et kõikidele klaasidele jätkuks. Pakenditel on ka mõõdud peal ja sellest saab juhinduda kile ostmisel.
Kõige tülikam on ilmselt uste klaaside eemaldamine, et kile saaks korralikult paika sättida ja korralikult peale panna.
Kui uste klaasid on eemaldatud, tuleb kõik klaasid ära pesta nii seest kui väljast, et ei jääks prahti, ega rasvajälgi.
Aga alustama peaks siiski tagumisest klaasist, sest see on kõige suurem ja kile optimeerimise kohalt kõige mõistlikum.
Kui klaasid on pestud ,piserda seebilahust tagumise klaasi välisküljele, aseta rullist võetud kile tagaklaasile nii, et äratõmmatav (läbipaistev kile) pool jääks väljapoole. Peale seda võta kaabits kätte ja lükka ettevaatlikult vesi klaasi ja kile vahelt ära, peale seda "kleepub" kile piisavalt kinni - järgmise sammuna tuleb žiletiga lõigata klaasi peal kile
kuju välja, tuleb järgida et klaasil olevad "mustad" servad varjaksid ära kile ääre.
Kui kile on ettevaatlikult välja lõigatud tuleb vaadata kui kumeraks klaas jäi kile suhtes, sest vajadusel peab ettevaatlikult fööniga soojendama kilet, et see võtaks klaasi järgi õige kumeruse.
Ja alles nüüd on tagumine klaas ette valmistatud kile paigaldamiseks.
Tagumine klaas piserda seest seebilahusega korralikult märjaks ning eemalda kilelt tagumine kile ja aseta see kleepuva poolega vastu märga klaasi - seda osa on muidugi mugavam kahekesi teha - asetage kile paika - sättige ääred paika ning ettevaatlikult tuleb jälle hakata vett kile alt välja lükkama. Kaabitsaga peab alati keskelt väljapoole suunama. Ja nüüd jätkata tegevust kuni kõik nähtavad veemullid on kile ja klaasi vahelt välja saadud - viimased jäljed kuivavad mõne päevaga päikese käes ise välja.
Küljeklaasidel tuleb teha kõike samamoodi, ainuke vahe on see, et ääred tuleb lõigata klaasi servaga täpselt tasa , seda on kõige mugavam teha siis, kui kile on korralikult klaasi külge kinni kuivanud - tuleb võtta žilett ning lõigata diagonaalis surudes vastu klaasiserva.

Küljeklaase ei soovitata paar päeva alla lasta, et las kile kuivab korralikult vastu klaasi ja tuuletõmmet soovitatakse ka vältida esimese päeva jooksul.. Edaspidi aga, tuld anda! :D

Pean ise ka omal küljeklaasid uuesti tegema ja tagaluugile uue kile panema, sest tagaluugil puudub ja tagumistel ustel rikkusin talvel kogemata jääkaabitsaga ära. :(

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 09 Sept 2011, 11:53
Postitas metaltom00
aitäh :D päris asjalik info

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 09 Sept 2011, 13:23
Postitas Evert
Juutuubist tasub otsida videosid klaaside tooonimisest, seal on kõik puust ja punaseks tehtud.
Ka ukseklaase saab p.mõtteliselt ilma eemaldamata toonida. Selleks peaks peale kile vormi ajamist, aga enne peale kleepimist akna veidi alla laskma, alustama kilega ülemisest servast. Kui see kinni on, siis zhiletiga lõigata kile ülemine serv klaasi servaga tasa ja aken uuesti kinni lasta. Edasi liigutakse kile akna külge kleepimise suunaga ülevalt alla. Küljed ja alumine serv tuleks nt. pangakaardiga polstri/tihendi alla lükata.

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 10 Sept 2011, 00:01
Postitas metaltom00
sai nüüd tuubist vaadatud ja seal tundub liiga lihtne see asi:D
esimese korra kohta aga arvan et mingi käki ma kokku keeran :D

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 30 Sept 2011, 12:59
Postitas metaltom00
täna sai asja alustatud, esiteks avastasin et üks klaas on kilega, seda kraapisin noaga pea 2h maha.
homme vaatab mis saab, kuidas need kiled peale istuma hakkavad :D kahjuks pole mul fööni nii et raske saab see olema :roll:
Pilt

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 30 Sept 2011, 17:13
Postitas metaltom00
Mel206 kirjutas:
metaltom00 kirjutas: kahjuks pole mul fööni nii et raske saab see olema :roll:


Seal ju päike aastaringi kütab :D seniidis,a kas ä mingid nn.kaabitsad v ziletitaolised,sellega lükkad justkui muuseas.

päike on liiga võimas siin :S
tööks vajalik kraam on olemas, homme saab siis aimu kuidas asi välja kukub :think:

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 01 Okt 2011, 09:31
Postitas metaltom00
tehtud ja tulemusega rahul, esimese korra kohta kukkus ütleme et hästi välja :D
oleks see föön ka olemas olnud siis oleks vast tagaluugi ka ilusti tehtud saanud aga see ei oma tähtsust, oma töö teeb ta ju ära siin :D
Nüüd on auto seest ikka jahe ja mõnus :P
tagumised kolm klaasi kiletasin 5% ja uste klaasid 20% lise kilega ( ostsin 2 rulli 300x50cm ) kõik kulus täpipealt ära :)

Pilt
Pilt

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 23 Okt 2011, 04:19
Postitas metaltom00
15 dollariline kulutus :D
Pilt

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 23 Okt 2011, 10:10
Postitas tomkulibin
Sinu tingimusstes on täiesti respekteeritav :thumbup: . Meie kliimas tubased kastid autos eriti kaua vastu ei pea. Samas on sul nüüd vaateväli väheke piiratud.

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 23 Okt 2011, 10:28
Postitas metaltom00
kusjuures väga hull ei olegi, täitsa sõidetav:D

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 23 Okt 2011, 10:36
Postitas tomkulibin
metaltom00 kirjutas:kusjuures väga hull ei olegi...
Ma pidasin silmas pigem tagurdamisel olulist vaatevälja. On paraku halbu näiteid pakkuda, kus puudulik/tähelepanematu tagurdamine on kaasa toonud pisiinimestele(lastele) ka letaalseid tagajärgi.

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 23 Okt 2011, 13:40
Postitas Siim
Seal mandril pole hullu :D enamus teid on min 2000km pikad sirged :D

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 23 Okt 2011, 15:08
Postitas Mel
metaltom00 kirjutas:15 dollariline kulutus :D


Ja mina näen siin roostet,

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 23 Okt 2011, 15:13
Postitas metaltom00
kus siin rooste on :D:D see on mingi s.tt :D:D

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 23 Okt 2011, 15:16
Postitas metaltom00
_siim_ kirjutas:Seal mandril pole hullu :D enamus teid on min 2000km pikad sirged :D

ega jah palju siin tagurpidi sõitmist ei toimu :D :D

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 15 Nov 2011, 09:06
Postitas metaltom00
eile sai vahetatud pp esimene amort(püstak) mille soetasin lammutusest tervelt 55 dollari eest :crazy:

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 17 Dets 2011, 13:44
Postitas metaltom00
kirjutame üle pika aja:)
nüüd hiljuti sai praktiliselt järjest 3000km + 4000km sõidetud, kängurusi alla ei ajanud, kuigi üks varaan otsustas siiski rataste alla jääda aga see selleks.
tundub et see mazda on loodud pikamaa sõiduks, hea suur mugav masin nii sõitmiseks kui ka sees magamiseks :D:D

küttekulu kohta, 40l saab sõita keskmiselt 600km peaks olema üpriski hea sellise mootori kohta?

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 17 Dets 2011, 14:52
Postitas tomkulibin
Kütusekulu vs masina vanus- igati ok.
Ise olen sellisega ühe valuga u 600 km maha uhanud. Täislastis(5 inimest + täis pakiruum) kiirteel(kirused 120-160km/h), ise olen rahul kasutusmugavuse poolest, tundsin vaid puudust mootori võimsusest(kiirteel)...
Praegugi eelistan seda vanakest pigem taastada, kui soetada mõni moodsam riist(mille ehituslik konseptsioon on pigem kommertslik, kui kvaliteet).

Re: mazda 626 2,2 92a stationwagon (AU) metaltom00

PostitusPostitatud: 17 Dets 2011, 17:56
Postitas metaltom00
tomkulibin kirjutas:Kütusekulu vs masina vanus- igati ok.
Ise olen sellisega ühe valuga u 600 km maha uhanud. Täislastis(5 inimest + täis pakiruum) kiirteel(kirused 120-160km/h), ise olen rahul kasutusmugavuse poolest, tundsin vaid puudust mootori võimsusest(kiirteel)...
Praegugi eelistan seda vanakest pigem taastada, kui soetada mõni moodsam riist(mille ehituslik konseptsioon on pigem kommertslik, kui kvaliteet).

võimsust on jh tsipa vähe aga vähemalt ei jää ka jalgu :D
siiamaani on masin kestnud ja kestab veelgi.

varem olin ka märkimatta jätnud et auto plekid on mastiksiga kellegil ikka väga korralikult ära kaetud, au ja kiitus tegijale.
seega üks põhjus miks roostet ei ole:)

kui mul siin viisa aeg läi saab peaks konteineriga selle eesti saatma, kestaks teise 20 aastat veel :D