37. leht 40-st

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 19 Aug 2021, 00:56
Postitas kanemgi
Nüüd palju vett merre voolanud.
Aasta pm möödas viimasest postitusest.
Nagu jutt oli, et see aasta tuleb uus pass teha ja sellega seoses uus värv peale.
Kõik ei läinud ikka nii nagu plaanitud oli. Värvimine tuli ettevõtta võimalikult väheste kulutustega. Plaan oli krunti ka kasutada aga kuna rahalised vahendid olid piiratud siis jäi krundi ostmine ära. Kohad kus oli roostet sai roostemuunduriga üle tehtud. Ja no Mel soovitas muidugi, et käi krundiga üle aga ma lootsin, et ehk ikka saab ilma. Melil oli õigus ikka krundi osas :wave: . Nüüd kui kerel uus värv peal ja valmis passi vahetama ning üv ära tegema tuli uus takistus. Täpsemalt mahlad segamini, tosool jookseb karterisse. :cry: Miski pärast foorum ei lase teksti ja pilte koos postitada mis uploadi üles laetud on :crazy:
Aga kindlasti tekib küsimus, et miks just see värv? See pilt andis lõpuks selle mõtte :D
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Terviklikke pilte mazdast siis
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Aasta oli 1988 äkki? :D
Pilt
Nüüd lasi kui teksti ja pidid eraldi panin :D

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 19 Aug 2021, 10:16
Postitas Mel
Tglt saaksid vbl.põhja läbi kumamist veel päästa,kui on lõplikult ära kuivanud,tulistad veel üleni mõned kihid juurde.Samas mis tal niigi viga,see ainulaadne maailmas ju ss nii paebki olema :thumbup: Hakkad nüüd vastu talve suve autoga veerema?

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 19 Aug 2021, 12:19
Postitas kanemgi
Mel kirjutas:Tglt saaksid vbl.põhja läbi kumamist veel päästa,kui on lõplikult ära kuivanud,tulistad veel üleni mõned kihid juurde.Samas mis tal niigi viga,see ainulaadne maailmas ju ss nii paebki olema :thumbup: Hakkad nüüd vastu talve suve autoga veerema?

Ilmad on paraku juna nii kehvad, et ei kannata värvida aga no plaan järgmine aasta uuesti üle teha ja siis krunti ka kasutada eelnevalt :D
Paraku ei saa hetkel kuskile sõita kuna mahlad segamini sees :cry: Ei teagi millal jõuab passi uue teha ning ülevaatusele minna.

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 16 Apr 2022, 09:51
Postitas kanemgi
No tervist siitpere rahavale.
Sai siis nüüd vanake toeast välja aetud ja kanalile, et mahlad välja lasta.
Pilt
Uued tihendid on olemas ja NM võti ka mille ostuks sai pikalt hooguvõetud.
Aga kas miskit õpetus skeemi vms pn, et kuidas/mis järjestuses plokikaanene poldid lahti/kinni keerata. Üks räägib, et lahti keeramisel vahet pole aga teine ütleb, et keskelt väljapoole tuleb lahti keerda. Kinni keeramisel vist ka?
Tugevused on teada.
Pilt

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 17 Apr 2022, 08:47
Postitas tomkulibin
Vaatasin Haynesi pildiraamatust selle mootori kohta jagatavat infi: https://photos.app.goo.gl/zZZmcZ8xbeN1DEvX9
Lahtivõtmisel alustad välimistest ja liigud ringipidi keskele, koostamisel vastupidi. Mitmeastmeliselt lahtivõtmine ja ka koostamine on alati parem, kui ühe valuga täielikult koormamaine. Ainiti, kui kaan maha käib, oleks mõistlik ka üle kontrollida liitepindade kõverdumised. Massin juba vanake ja ajapikku võib nii mõndagi juhtuda...

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 18 Apr 2022, 09:17
Postitas kanemgi
Super seda lahtivõtmise skeemi just tahsingi saada.
Nüüd saan asjast aru ka
Liitepinnad kontrollin üle aga kahtlen, et miskit arusaan.

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 18 Apr 2022, 23:14
Postitas tomkulibin
Ideaal sirge joonlauaga mõõdad kaane pikki,risti ja diagonaalid üle. Pilu ei tohi kuskil olla üle 0,1mm. Kui on rohkem, soovitaks kaane lihvi. Kui kaan maas, siis oleks mõistlik ka klappide tihedus üle vaadata ja vajadusel üle soveldada.

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 19 Apr 2022, 23:10
Postitas Mel
Teed ikka põhjalikult,uued kolvid rõngad,plokk puurimisse vänt lihvi jne.saad veel 2-3sada tuhat vurada :think:

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 20 Apr 2022, 06:49
Postitas tomkulibin
Mel kirjutas:Teed ikka põhjalikult...plokk puurimisse...

Ma ei mäleta ühtki Mazda ploki silindri pinda originaal hoonimisjälgedeta näinud, iseasi, kui murdunud kolvirõngastest tekkinud kriimud. Saaled ja rõngad vaataks küll üle. :think:

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 20 Apr 2022, 08:59
Postitas Mel
tomkulibin kirjutas:Ma ei mäleta ühtki Mazda ploki silindri pinda originaal hoonimisjälgedeta näinud, :think:


Kui omal gc taastasin,lasin ploki üle puurida ja vänt sai ka lihvi,aint see rsk.oligi juba viimase vindi peal.Muidugi mõista 20 a tagasi ja tänap hinnad ja kätte saadavus jne neid saa väga võrrelda.

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 20 Apr 2022, 18:24
Postitas kanemgi
tomkulibin kirjutas:Ideaal sirge joonlauaga mõõdad kaane pikki,risti ja diagonaalid üle. Pilu ei tohi kuskil olla üle 0,1mm. Kui on rohkem, soovitaks kaane lihvi. Kui kaan maas, siis oleks mõistlik ka klappide tihedus üle vaadata ja vajadusel üle soveldada.

Selge. Kuidas klappide tihedust vaatan? Kallal bensu vms küünla auku?

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 20 Apr 2022, 18:27
Postitas kanemgi
Mel kirjutas:Teed ikka põhjalikult,uued kolvid rõngad,plokk puurimisse vänt lihvi jne.saad veel 2-3sada tuhat vurada :think:

Kui rahaga probleemi poleks siis ei teeks ise midagi :D
Keretööd, värvimised, mootori rem. Need kõik laseks ära teha :D

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 20 Apr 2022, 18:28
Postitas kanemgi
No krt lahti, ei jõua mitte mootori kallale.
Vanake seisab käru peal ja ootab millal temaga tegelema hakkan. :?
Ei julge ka nagu minna ilma spetsialisti juures olekuta mootori kallal olla :D

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 20 Mai 2022, 09:38
Postitas kanemgi
Homme läheb siis plokikaane tihendi vahetuseks. Kutsusin sõbra abi kuna ta seda asja õppinud koolis. Ta soovitas rihmamärgid välja uurida, et märgid oleks paigas.
Minu autodata lööb errorit kui märke tahan vaadata.
Kas keegi saaks välja otsida asja?

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 20 Mai 2022, 19:02
Postitas tomkulibin

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 21 Mai 2022, 08:51
Postitas kanemgi
Super, tänud. :) Ise leidsin eile googeldades midagi sellist.
Pilt

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 21 Mai 2022, 09:54
Postitas tomkulibin
Gates´i skeem annab sulle laiendatd valiku. Nuka rihmarattal on märgid:A,B, ja C. Samas nukkvõllil endal olev tihvt(knock pin), mida näed alles rihmaratta eemaldamisel, on ülemises asendis sinu mootori puhul.
Selle mootori puhul on olnud ka probleeme rihmaratastel. Miskil ajal muutusid hammaste profiilid. Varajasemad on kandiliste hammastega, nagu ka näha piltidel. Uuematel on hambad ümara nurgaga hamba enda harjal, hamba põhjas on nn suht terav nurk.
Hilisem rihmaratas ja rihm on kasutuses GD kerel ja osaliselt ka GC mudelitel.

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 21 Mai 2022, 17:09
Postitas kanemgi
tomkulibin kirjutas:Gates´i skeem annab sulle laiendatd valiku. Nuka rihmarattal on märgid:A,B, ja C. Samas nukkvõllil endal olev tihvt(knock pin), mida näed alles rihmaratta eemaldamisel, on ülemises asendis sinu mootori puhul.
Selle mootori puhul on olnud ka probleeme rihmaratastel. Miskil ajal muutusid hammaste profiilid. Varajasemad on kandiliste hammastega, nagu ka näha piltidel. Uuematel on hambad ümara nurgaga hamba enda harjal, hamba põhjas on nn suht terav nurk.
Hilisem rihmaratas ja rihm on kasutuses GD kerel ja osaliselt ka GC mudelitel.

Sai sinu antud skeemi järgi märgid paika pandud. Oli kõvasti kasu sellest ja eelnevatest mida jagasid.

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 21 Mai 2022, 17:24
Postitas kanemgi
Sai täna plokikaas maha võetud ning järgmisel nädalal üritan leida kontakti kelle kätte kaan kontrolli ja vajadusel lihvimisse saata. Tekkis mitmeid küsimusi vahepeal ning olin valmis Tomi numbrit valima kuid skeemide ja õppinud mehe koostöös sai asja ikka ning saimr kaane kätte.
3nda ja 4nda silindri küünlad tulid väga raskelt välja ja 4ndast küünlast pilti ka. Suht hägune tuli kuid otsa vahel oli miskit "vaiku".
Pilt
Samat vaiku leidus ka kaane, kaanetihendi ja ploki jahutus avades. Vist peaks olema jahutus avad?
Pilt
Pilt
Pilt

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 27 Mai 2022, 21:21
Postitas kanemgi
Remondist helistati ja räägiti kaane seisust.
Kaan on natuke vähem kui pool mm kõver, esimese ja teise silindri klapisääre tihendid on täitsa läbi või kivi kõvad.
Väljalaskel on tööpind üsna lai, sellest ma pole arusaanud mida mõtles.
Komapäev/neljapäev on kaan valmis.
Aga klapid peab siis ära regullima kui kaan ploki peal kinni on.
Kuidas see täpsemalt käib?

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 30 Mai 2022, 20:55
Postitas tomkulibin
kanemgi kirjutas:... klapisääre tihendid on täitsa läbi...
kõik tihendid vahetusse!
kanemgi kirjutas:...Väljalaskel on tööpind üsna lai, sellest ma pole arusaanud mida mõtles...
Väljalaske klapi ist liiga lai- vedru ei jõua korralikult klappi sulgeda. Klapi pesa vajab lihvimist tagamaks nõutud mõõdu. Pealegi peaks kõik klapid üle soveldama.
kanemgi kirjutas:Aga klapid peab siis ära regullima kui kaan ploki peal kinni on.
Kuidas see täpsemalt käib?
Reguleerimiseks vajalikud mõõdud leiad järgnevalt lingilt.

Siin peaks kõik vastused kirjas olema: https://photos.app.goo.gl/FWAZXUcoYPDtdpQV7

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 16 Juun 2022, 08:01
Postitas kanemgi
tomkulibin kirjutas:
kanemgi kirjutas:.
kanemgi kirjutas:Aga klapid peab siis ära regullima kui kaan ploki peal kinni on.
Kuidas see täpsemalt käib?
Reguleerimiseks vajalikud mõõdud leiad järgnevalt lingilt.

Siin peaks kõik vastused kirjas olema: https://photos.app.goo.gl/FWAZXUcoYPDtdpQV7

Mis järjekorras käib klappide regullimine? Mehaanik sõber pole sealt leidnud sellist infot.

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 16 Juun 2022, 13:02
Postitas maaks
kanemgi kirjutas:Mis järjekorras käib klappide regullimine? Mehaanik sõber pole sealt leidnud sellist infot.

Klapp peab olema suletud asendis. Sul on nukkvõll üleval klappide kohal - sealt saab igal ajal ju vaadata kus nukk paikneb :roll:

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 16 Juun 2022, 17:39
Postitas tomkulibin
kanemgi kirjutas:... Mehaanik sõber pole sealt leidnud sellist infot.

Kas mehhaanikute koolis nii keerulisi asju tänapäeval änam ei õpetatagi?
Maaksi jutule veel lisaks et nookur peaks asetsema nukvõlli nuka vastasküljel reguleerimise ajal.
Soovitan tutvuda antud raamatutega: https://www.osta.ee/3-autoraamatut-remo ... 76941.html
Ei maksa miskit võrreldes saadava haridusega

Re: Mazda 626 2.0 74kw 87a. - Kanemgi

PostitusPostitatud: 24 Juun 2022, 15:58
Postitas kanemgi
Kole kiire pidevalt ja pole aega vanuriga tegelda. Nüüd paar päeva olen tegelenud temaga.
Ükspäev sai klapid ära regullitud ja täna siis mootori ülemine osa külge pandud. Palju vaakumvoolikuid jäi ripakile aga sai ikka aeg-ajalt teise pealt vaatamas käidud kus miskit läheb.
Vat nüüd praegu tuli meelde, et pole vaadanud küünlajuhtmete järjekorda sealt
Pilt
Vahepeal tekkis ka probleeme paari juhtmega aga sai vist õõuged kohad üles leitud kuigi lapikul pole õiget pesa leidnud.
Pilt
Mingi päev sõbraga ütitame vanuri taas üleäratada.